Piqué doet goal in Eindhoven dunnetjes over en helpt Barça aan moeizame zege

    Piqué doet goal in Eindhoven dunnetjes over en helpt Barça aan moeizame zege

    Gepubliceerd: zondag 2 december 2018 om 20:23zo 02-12-2018 om 20:23

    FC Barcelona staat weer aan kop in de Primera Division dankzij een 2-0 zege op Villarreal. Later op de avond kan Sevilla de regerend landskampioen van de eerste plek afstoten. 

    Voor eigen publiek speelde Barça bepaald geen overtuigende wedstrijd. De ploeg van trainer Ernesto Valverde had weliswaar veel balbezit, maar veel uitgespeelde kansen werden er niet gecreëerd. 

    Het was dan ook typerend dat de openingstreffer ontstond vanuit een corner. In eerste instantie werd een voorzet van Ousmane Dembélé weggewerkt uit het strafschopgebied. De Franse aanvaller kreeg de bal opnieuw voor z'n voeten en wist ditmaal Gerard Piqué te bereiken. Hij kopte van dichtbij simpel raak. Afgelopen woensdag scoorde hij tegen PSV óók al. 

    Pas in de allerlaatste minuten gooide Barcelona het duel definitief op slot. Invaller Carles Alena werkte fraai af met een mooi stiftje over Villarreal Sergio Asenjo. 

    Barça heeft nu 28 punten, twee meer dan Sevilla. Die ploeg komt om 20.45 uur in actie tegen nummer vier Alavés. Quincy Promes zit op de bank bij Sevilla. 

    Poll

    Wordt Barça opnieuw kampioen?

    (179 stemmen)

    Plaats een reactie

    BarcAjax +9393
    zondag 2 december 2018 om 20:24
    Leuk voor Alena dat hij nog scoorde. Verder een matige wedstrijd.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    zondag 2 december 2018 om 20:26
    was weer een heerlijk passje van de grootheid zelve
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    zondag 2 december 2018 om 20:27
    Zeker weten! Maar Alena gaat er zelf ook wel eentje worden hoor. Leuke speler.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 20:55
    Zeker! Maar voor hem wel lekker dat hij zo'n pass krijgt. Alleen vandaag was Messi minder dan normaal denk zelf zijn slechtste westrijd (eigenlijk zijn minst beste) van het seizoen alleen als iemand anders zo had gespeeld was dit een 8 geweest.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 20:53
    Maar je hoeft eigenlijk niet eens meer te kijken wie de pass gaf. Zo'n pass op maat en precies in de loop kan alleen maar van Messi zijn.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3062
    maandag 3 december 2018 om 11:54
    Pochettino helemaal eens met u , Messi is nog niet helemaal de "oude" na die kwetsuur die hij heeft gehad, maar dat neemt niet weg dat hij een geniale speler is !
    Vind ik leuk
    Niels92 +29393
    zondag 2 december 2018 om 20:26
    Jij hebt de dag van je leven gozer, drie mooie uitslagen op 1 dag :)
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    zondag 2 december 2018 om 20:26
    Heerlijke dag!
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 20:51
    Toch is het spel van Barca zorgelijk. Deze trainer brengt ze niet vooruit helaas. Daarbij is het technische beleid al jaren twijfelachtig.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    zondag 2 december 2018 om 20:52
    Ben ik met je eens. Heb al vaker aangegeven dat ik een andere trainer zou willen zien bij Barca.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3062
    maandag 3 december 2018 om 11:55
    # Me too
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 20:27
    Logisch een matige wedstrijd als ook jij vanmiddag van Feyenoord heb genoten.
    Vind ik leuk
    power +6198
    zondag 2 december 2018 om 20:27
    Alena zeker mooi afgemaakt, zeker een mooi assist van Koning Messi geweest.
    Vind ik leuk
    PSV mexico +1133
    zondag 2 december 2018 om 20:56
    wel jammer dat de droeftoeters van VP,
    PSV erbij moeten betrekken
    Vind ik leuk
    Jozef +40234
    zondag 2 december 2018 om 21:36
    Man, man, wat heb jij lange tenen zeg.
    Vind ik leuk
    power +6198
    zondag 2 december 2018 om 20:26
    1de helft had ze paar mooi kansen gehad, maar 2de helft Barca was niet goed genoeg vooral Dembele was weer niet zo goed.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3062
    maandag 3 december 2018 om 11:59
    Power n ben ik het voor de eerste keer niet eens met jou over Dembélé, zo geniaal was hij met enkele pasjes waar hij de verdediging zot draaide , dat de socios zijn naam scandeerden , en dat deed hem wel deugd,
    Vind ik leuk
    power +6198
    maandag 3 december 2018 om 20:38
    OK hij had een paar mooi bewegingen gemaakt, maar daarnaast veel verkeerde passen gegeven,
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 20:27
    Hoe kan de var geen rood geven aan Busquets op het einde? Hij slaat hem vol in zijn gezicht.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 20:28
    Wat een geweldige wedstrijd speelde Pique, zeker zijn beste wedstrijd van het seizoen zo ver. En dan neem ik zijn doelpunt niet eens mee, hij zat echt overal tussen en speelde zo beheerst. Ook vidal heeft vandaag heel goed gespeeld, ook zijn beste wedstrijd van het seizoen zo ver waarschijnlijk
    Vind ik leuk
    power +6198
    zondag 2 december 2018 om 20:38
    Dat klopt Visca, eindelijk hehehe,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ik hoop dat hij voortaan zo blijft. Vidal was ook heel goed deze wedstrijd. Ik vond Dembele weer matig wedstrijd gespeeld.

    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 20:50
    Als die zo blijft spelen, dan wordt die echt de beste verdediger van het jaar. Hij leek vandaag echt een hele andere persoon te zijn

    Jaa ik vond Dembele ook niet echt denderend, maar speelde zeker wel veel beter dan normaal. Had een paar mooie dingen laten zien en raakte de bal niet netals altijd 50000 keer kwijt
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3062
    maandag 3 december 2018 om 12:06
    Visca, Dembélé liet toch op sommige momenten zien over wat een technische bagage hij beschikt , spijtig dat de afmaak niet altijd zuiver is, de Barça fans begonnen zelfs zijn naam te zingen , en dat deed hem kennelijk deugd, alle hoop ivm deze jonge kerel heb ik nog niet opgegeven , het kan nog altijd 100 % goedkomen met hem , hoop ik toch.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 18:23
    Ik hoop dat die begint in te zien dat die hard moet werken als die de top wilt bereiken. Voetballen kan die wel, alleen mentaal zit het niet goed bij hem
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 20:31
    Alena de nieuwe topper .
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    zondag 2 december 2018 om 20:33
    En van Puig verwacht ik ook een hoop.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    zondag 2 december 2018 om 21:30
    Wat een bioscoop publiek zit daar ook.
    73000 man maar hoorde op een goed moment gewoon bij iemand de sleutels uit zijn zak vallen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws