'Pain in the ass' Zeefuik steelt de show: Hij is zo enorm gedreven

'Pain in the ass' Zeefuik steelt de show: "Hij is zo enorm gedreven"

Gepubliceerd: maandag 3 december 2018 om 11:29ma 03-12-2018 om 11:29

Laatste update: maandag 3 december 2018 om 16:30ma 03-12-2018 om 16:30

Deyovaisio Zeefuik was zondagmiddag tijdens FC Groningen-NAC Breda (5-2) één van de grote uitblinkers aan de zijde van de thuisploeg. Dat vindt analist Joop Gall. Hij noemt de vleugelverdediger iemand 'die perfect bij FC Groningen past'. 

"Een assist en een goal, dat zegt genoeg", aldus Gall in gesprek met Dagblad van het Noorden"Hij is zo enorm gedreven, echt een speler met FC Groningen-DNA die perfect bij deze club past. Zijn tegenstander moet de hele tijd achter hem aanlopen in plaats van andersom. Dat vindt zo'n aanvaller heel vervelend hoor. Die denkt echt, wat een pain in the ass is dat."

Gall was minder lovend over Sergio Padt. De goalie ging naar zijn smaak in de fout bij beide tegentreffers. "Hij moet gewoon met een boel lawaai uit zijn hok komen en wel dusdanig dat iedereen aan de kant stuift. Een doelman van zijn kaliber mag dit niet overkomen. Dat geldt ook voor die eerste tegentreffer vanuit de vrije trap, die hij ondanks dat rare stuitje gewoon klemvast had moeten hebben."

Plaats een reactie

Hast57 +563
maandag 3 december 2018 om 11:45
Waarschijnlijk heeft die Zeefuik een goede opleiding gehad. Ik denk dat hij op de radar bij Koeman staat.
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 11:47
Nee.
Vind ik leuk
2cents +63910
maandag 3 december 2018 om 12:17
Die opleiding was best prima hoor. En die radar van Koeman klopt ook wel. Alles wat in Jong Oranje speelt staat daarop. Met Groningen en Ajax achter zijn naam zijn dat nog twee plusjes. ;)
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 12:19
Niks ten nadele van onze befaamde opleiding.
Ik bedoel dat hij (nog) geen Oranje materiaal is.
Wat niet is kan altijd nog worden natuurlijk.
Vind ik leuk
2cents +63910
maandag 3 december 2018 om 12:23
Als ik zo zie wie er af en toe op die radar staan dan denk ik dat Zeefuik best een kansje maakt daarop te komen.

Nu nog niet, maar hij doet het aardig.
[Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 12:27]
Vind ik leuk
Hast57 +563
maandag 3 december 2018 om 12:30
Idd na één of twee goede wedstrijden sta je echt al op het lijstje van Koeman. Nou is dat voor het komende kwalificatie toernooi ook niet erg want met jong oranje gaan ze zich in deze poule nog wel plaatsen.
Vind ik leuk
FCG1971 +5069
maandag 3 december 2018 om 18:07
Is voor ons een hele leuke speler. Maar het “grote” Oranje is nu nog veel te hoog gegrepen. Maakt met regelmaat verdedigend fouten en pakt met zijn agressieve manier van verdedigen nog teveel kaarten.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1640
maandag 3 december 2018 om 13:26
De opleiding was goed alleen hij heeft er weinig mee gedaan.
Vind ik leuk
Hast57 +563
maandag 3 december 2018 om 13:47
Blijkt idd goed geweest te zijn dat gaat hij nu laten zien verwacht ik. Beetje een diesel moet eerst warmlopen.
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 11:46
Ja Joop,
Het kan niet ineens 100% top zijn.
Wees blij dat Groningen gewonnen heeft.
De weg naar boven is ingeslagen.
Die eindigen wel in het linkerrijtje.
Vind ik leuk
Martinus69 +6171
maandag 3 december 2018 om 11:47
Dat Padt die bal klemvast betwijfel ik. Ik vind het minder dat die bal door de muur ging
Vind ik leuk
plein19 +3380
maandag 3 december 2018 om 11:49
Echt teleurstellend hoeveel fouten Padt maakte. Misschien even langs bij een sportpsycholoog om te ontspannen en weer te focussen.
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 20:15
om goed te ontspannen kan hij beter naar de hoeren gaan en zich focussen hoe hij zijn lichaam erin moet gooien
Vind ik leuk
El Cazador +9344
maandag 3 december 2018 om 12:34
Laat Zeefuik na dit seizoen nog maar een jaartje in Groningen blijven!!
Vind ik leuk
Bijgoochem +1640
maandag 3 december 2018 om 13:28
Die komt echt niet meer terug naar Ajax hoor. Maak je maar geen zorgen.
Vind ik leuk
Hans Worst +1718
maandag 3 december 2018 om 12:37
Memisevic en Reis waren ook sterk op het middenveld. Memisevic zou wel een aanwinst voor Feyenoord zijn.
Vind ik leuk
Cantona +1398
maandag 3 december 2018 om 12:55
Hij heeft een enorme drive maar komt verdedigend nu nog wel wat te kort.
Vaak staat hij aan de verkeerde kant te dekken en maakt vaak onnodige overtredingen en krijgt vaak onnodige gele kaarten.
Voor fc Groningen is het een uitstekende back maar hij kan natuurlijk wel beter worden.
Vind ik leuk
Smithsonian +45060
maandag 3 december 2018 om 14:16
Joop Gaal?

Gall*
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 15:52
Zeefuik is nog veel te druistige. En Padt ja sinds zijn incident niet meer goed geweest helaas. Enige positieve van hem in Groningen is momenteel het nieuwe mixdrankje Bacardi Sergio. Das een bacardi met een gratis vervoersbewijs.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws