Ayoub wacht nog steeds op basisdebuut: 'Ging vrijdag out tijdens de training'

Ayoub wacht nog steeds op basisdebuut: 'Ging vrijdag out tijdens de training'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 18:22zo 09-12-2018 om 18:22

Laatste update: zondag 9 december 2018 om 18:26zo 09-12-2018 om 18:26

Yassin Ayoub ging afgelopen zomer met hoge verwachtingen van FC Utrecht naar Feyenoord, maar kwam sindsdien niet verder dan 112 Eredivisie-minuten. Ook na de uitwedstrijd tegen FC Emmen wacht Ayoub nog altijd op zijn basisdebuut: bovendien mocht de zeventienjarige Orkun Kökcü invallen toen Jens Toornstra geblesseerd uitviel.

Ayoub was niet fit genoeg voor een invalbeurt, laat trainer Giovanni van Bronckhorst vanuit de Oude Meerdijk weten aan FOX Sports. "Hij had vrijdag een moment tijdens de training, waarbij hij even out ging. Het was nog onzeker of hij meeging, we hebben hem in de warming-up getest." De middenvelder bleef uiteindelijk negentig minuten op de bank zitten.

Interviewer Pascal Kamperman vraagt zich af wat zich precies heeft afgespeeld tijdens de training. "Het was een duel met Bart Nieuwkoop, daar kreeg hij inderdaad een tik tegen zijn hoofd. Hij was even onwel en hij had hoofdpijn. Het is uiteindelijk veel beter gegaan, maar niet zo dat hij de wedstrijd kon spelen."

Lees ook: Debutant Kökcü (17) houdt Feyenoord-duo op de bank: 'Dat is heel pijnlijk hoor'

Poll

Komt Ayoub nog aan de bak bij Feyenoord?

(9823 stemmen)

Plaats een reactie

Marco S +6604
zondag 9 december 2018 om 18:25
Ayoub kiest voor de amrabat route, even via Rotterdam op weg naar Brugge
Vind ik leuk
Feye1908 +9095
zondag 9 december 2018 om 18:33
Komend jaar stopt Van Persie en zal Vilhena wel vertrekken. Daarbij is het nog maar de vraag of Feyenoord Clasie definitief over kan en wil nemen. Geduld en hij krijgt volgend seizoen zijn kans.
Vind ik leuk
Marco S +6604
zondag 9 december 2018 om 18:38
Ik denk dat Clasie nu niet laat zien van meerwaarde te zijn aan de overkant. Van Geel moet nu toeslaan en hem kopen. Daarna die debuterende jongen van vandaag erbij en dan staat het goed.
Vind ik leuk
Emmerton +73
zondag 9 december 2018 om 18:54
Nou als Clasie niet speelt mis je hem wel dus is hij gewoon een meerwaarde. Dat zag je vooral tegen PSV.

Ohw...wacht...dat bedoel je eigenlijk ook.

Ben het helemaal met je eens!!!!!
Vind ik leuk
JanTa48 +8066
zondag 9 december 2018 om 20:13
Tegen Ajax heb ik hen niet gezien.
Vind ik leuk
Emmerton +73
zondag 9 december 2018 om 20:48
Nee ik heb er wel meer niet gezien. Ja sommige...2 minuten. Maar die wedstrijden neem ik niet meer als graadmeter (helaas) want zelfs als Ajax 18e staat en wij eerste..
Dan gaat alles nog fout.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 12:19
Die kokcu maakt een intikkertje tegen een tweede divisie clubje en meteen is iedereen helemaal weg van hem, doe mij maar toch die Ayoub in de basis die heeft al drie seizoenen laten zien inde eredivisie dat het een van de beste cm in de eredivisie is was bij Utrecht de beste speler en heeft ze naar Europa geleid. Volg hem al heel lang en geloof me die jongen kan super goed ballen
Vind ik leuk
Smithsonian +43308
zondag 9 december 2018 om 18:26
Zonde. Die jongen kan echt goed ballen.
Vind ik leuk
Marco S +6604
zondag 9 december 2018 om 18:28
Ik denk oprecht dat hij op het niveau Utrecht goed uit de voeten kan maar bij Feyenoord moet hij karakter tonen en dan haakt hij af op moraal..
Vind ik leuk
Harry.f +399
maandag 10 december 2018 om 07:03
Onjuist, hij is de vervanger van Vilhena die na dit seizoen vertrekt. Effe geduld mannekke.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 12:23
Wat een onzin zo hoog is het niveau van Feyenoord trouwens niet eens, niet vergeten dat Feyenoord nu pas 3 wedstrijdjes aardig speelt hè daarvoor waren ze zwaar dramatisch zon Clasie en Toornstra bv die kunnen weg Clasie is een oude huursoeler en Toornstra is ook op leeftijd en ze zijn beide niet constant vind ik en je moet ballen hebben om door te selecteren Ayoub heeft juist bij Utrecht laten zien dat hij de eredivisie ontgroeid is vond hem echt een van de beste cm middenvelders die er in de eredivisie rond liepen
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 12:24]
Vind ik leuk
Marco S +6604
maandag 10 december 2018 om 18:22
Ik ben benieuwd.. ik ben het met je eens dat ik hem vorig jaar een vurige kleine bliksem vond maar ik hoop dat het geen mentaliteitsdingetje is..
Vind ik leuk
kcim +3103
zondag 9 december 2018 om 18:48
Voetballen kan hij zeker. Maar wederom een Marokkaanse voetballer die het qua mentaliteit het niet aan de top gaat redden (m.u.v. Zyech vooralsnog).

Het lijkt echt een structureel fenomeen. Erg jammer want al die jongens kunnen verschrikkelijk goed voetballen.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 18:49]
Vind ik leuk
Emmerton +73
zondag 9 december 2018 om 18:55
Marokkaans???? Ken je feiten voor je zeikt!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 12:26
Wat een onzin praat jij ik als boeren Hollander erger me groen en geel aan zulke reacties. Ayoub staat juist zowel binnen de lijnen als privé bekend als een hele lieve sociale jongen waar iedereen goed mee kan opschieten. Dus aub ken de feiten voordat je onzin roept.... die zogenaamde straf die hij van Gio gehad zou hebben bleek achteraf gewoon een verzonnen artikel van een journalist te zijn zo bevestigden Gio en Ayoub later ook zelf
Vind ik leuk
kcim +3103
maandag 10 december 2018 om 16:38
Begrijpend lezen schijnt toch moeilijk te zijn.
A. Ik beweer HELEMAAL niet dat hij wel of niet lief is;
B. I k heb het NIET over straf of wat dan ook;

Het is een feitelijke observatie dat zeer goede voetballers met Marokkaanse roots het vaker laten afweten aan de top vanwege een topsport mentaliteit. En dat vind ik jammer omdat al die jongens heel veel talent hebben en voetbaltechnisch gemakkelijk bij clubs als Feyenoord, PSV en Ajax kunnen meedraaien.
Vind ik leuk
Pimman +10370
zondag 9 december 2018 om 18:29
Maar 112 minuten?.' Dát is alarmerend!
Vind ik leuk
Splintair +2109
zondag 9 december 2018 om 20:31
Zou Kokcu alleen hebben gespeeld,vanwege de transfer geruchten? En om hem dus op deze manier proberen te overtuigen te blijven?
Vind ik leuk
Pimman +10370
zondag 9 december 2018 om 20:49
Zou zomaar kunnen..
Vind ik leuk
Riszh +478
zondag 9 december 2018 om 18:29
Had liever bij Utrecht nog een jaar kunnen vlammen en daarna naar Italie verkassen.
Vind ik leuk
repeP +2199
zondag 9 december 2018 om 18:29
Ayoub is de reserve voor Clasie.
Vind ik leuk
Feye1908 +9095
zondag 9 december 2018 om 18:34
Ayoub is toch de vervanger van Vilhena? Kokcu als vervanger voor Van Persie en daar achter Clasie of Tapia.
Vind ik leuk
repeP +2199
maandag 10 december 2018 om 00:25
Zie Ayoub eerlijk gezegd niet linkshalf spelen, Tapia daarentegen wel.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:30
Is gewoon niet veel die Ayoub. Weer een aankoop die Feyenoord niet beter maakt. Met die spelers van de subtop schiet het niet op Feyenoord. Ga nou een keer scouten!
Vind ik leuk
huppekees +113
zondag 9 december 2018 om 18:33
bied je is aan als je het zo goed weet....
Vind ik leuk
chicken +14775
zondag 9 december 2018 om 19:14
Geen enkele speler die feyenoord haalt wordt beter...en dat kan echt niet meer aan de spelers liggen.

Psv haalt dumfries en die gaat als een raket. Feyenoord haalt st juste, en die wordt niets beter. Terwijl ik ze op het moment van aankoop aardig vergelijkbaar vond qua niveau. Waar gaat dat fout Dan??
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:44
Dumpfries is dan een uitzondering, waar je er nog wel een paar van had, maar meestal is die stap te groot.

Tagliafico koste, maar 4,5 miljoen en Sánchez 5 miljoen. Die spelers zijn van een heel hoog kaliber. Als je goed scout dan kun je echt stappen maken. Nu blijft Feyenoord stil staan. Koop dan niks en laat jeugdtalenten spelen, want spelers als Ambrabat, Boëtius, Tapia, Diks, Ayoub staan alleen maar in de weg.

De enige goede aankopen waren Van Persie, Jörgensson en Berghuis, maar Jörgensson is te vaak geblesseerd en die andere 2 hoefte je helemaal niet te scouten.
Vind ik leuk
chicken +14775
zondag 9 december 2018 om 19:55
Feyenoord heeft eigelijk geen buitenland scouting meer. Werd toendertijd weg bezuinigd. Het leeuwendeel halen ze uit de eredivisie en dat maakt je niet direct sterker. Maar ze worden vaak wel voor de basis gehaald..

Zo'n amrabat had feyenoord moeten laten en van het geld de scouting een boost moeten geven. Dat ajax een paar hits heeft zegt nog niet alles. Eigeljjk is alleen sanchez een geweest die veel beter was dan vooraf ingeschat. Van nico was bekend dat hij goed was...en misperen zijn er ook..
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:57
Zeker, maar die risico's kan je ook nemen vind ik. Dat je met Orejuela en Cassiera bij elkaar ongeveer 6 miljoen weg gooit maakt niet zoveel uit als je ziet dat Sánchez 45 miljoen op leverd en Tagliafico en Neres ook hele hoge bedragen verkocht gaan worden.
Vind ik leuk
chicken +14775
zondag 9 december 2018 om 20:03
Die risico's kunnen we nu nemen omdat er voorgaande jaren hard aan het eigen vermogen gewerkt is...

Voor feyenoord ligt dat toch anders. Zal me niks verbazen als Vilhena maar 8M op gaat leveren. Wat vervolgens geïnvesteerd wordt. Juist feyenoord zou volle bak voor Doan moeten gaan..

Wat ik wil zeggen is dat feyenoord zich geen misperen veroorloven kan.en spelers structureel te weinig opleveren om te groeien als club. Dat lijkt me ergens toch beleidstechnisch niet kloppen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 12:29
Wel knap dat jij dat zo hebt kunnen zien nu al joh terwijl hij amper min heeft gemaakt en de geringe min die hij heeft gemaakt heeft hij al twee assist en een goal op zijn naam staan en heeft hij mooie dingen laten zien en dat in die beperkte paar min. Maar goed weer zon domme niet onderbouwde reactie van iemand dus
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:13
Hij heeft toevallig ook bij Utrecht gespeeld...
Vind ik leuk
G.Kopf +4997
zondag 9 december 2018 om 18:41
Dat je schrikt van het niveau is prima, maar om helemaal flauw te vallen is wel wat overdreven.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 18:41]
Vind ik leuk
WilcoS64 +3959
zondag 9 december 2018 om 19:31
Miskoop van het seizoen bij Feyenoord. Als een 17 jarige al voor gaat dan kun je beter weg gaan.
Vind ik leuk
SFC +47
zondag 9 december 2018 om 19:38
Transfervrij opgehaald, daarnaast is Ayoub niet echt een 10 en Kökcü wel. Volgend seizoen volgt Ayoub Vilhena op.
Vind ik leuk
SFC +47
zondag 9 december 2018 om 19:37
Opvolger van Vilhena volgend seizoen
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:37
Jammer dat er van de klasse van Ayoub geen gebruik gemaakt word.

Gio kiest liever voor een tuinkabouter dan voor een voetballer.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:48
Ayoub is geen controleur, hij is voor de positie van Tony.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:41
Is toch goed dat hij dan niet begint. Kökcü ving hem meer dan goed op met een goal en een assist. Vilhena gaat weg hoogst waarschijnlijk,dan komt zijn speeltijd van zelf
Vind ik leuk
Brijk +954
zondag 9 december 2018 om 19:45
Kökcu is dat de Turkse zoon van Cocu?
Vind ik leuk
Freddy M. +1266
zondag 9 december 2018 om 20:03
Waarom neemt iemand die niet fit genoeg is voor een invalbeurt dan plaats op de bank? Dat vind ik raar!!
Vind ik leuk
berwi +508
zondag 9 december 2018 om 20:40
wat zal hij balen had ook veel beter bij de fc utrecht moeten blijven
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:59
Gio is gewoon een stomme boer die sommige jongens geen kans wil geven. Ayoub gewoon in de winterstop aangeven dat ie weg wil. Zeggen dat ie zelf ziet dat ie niet goed genoeg is voor feyenoord. (wat niet zo is natuurlijk). Amrabat is ook op de weg terug naar een goede fase Kokcu is er ook maar toevallig ingekomen en niet omdat zo graag wilde dat ie er in kwam. Je ziet gelijk dat die jongen talentvol is en al gebracht kan worden. Gio stelt al een half jaar gare middenvelders op.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 02:16
Ayoub is slecht en ook Feyenoord coach van Bronckhorst is slecht . Wil Feyenoord vooruit plaats van achteruit. Dan past niewe coach zekker in het plaatje met andere speel wijze en net andere type spelers . Dus geen ayoub .geen vn Persie . Feyenoord moet investeren in niewe spellers
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws