Debutant Kökcü (17) houdt Feyenoord-duo op de bank: 'Dat is heel pijnlijk hoor'

Debutant Kökcü (17) houdt Feyenoord-duo op de bank: 'Dat is heel pijnlijk hoor'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 16:53zo 09-12-2018 om 16:53

Orkun Kökcü maakte zondag een sterke indruk tijdens zijn debuut voor Feyenoord, maar door zijn invalbeurt bleven Renato Tapia en Yassin Ayoub op de bank zitten tegen FC Emmen (4-1 zege). Ronald de Boer vindt het 'heel pijnlijk' voor de twee.

Ayoub kwam afgelopen zomer met hoge verwachtingen over van FC Utrecht, terwijl Tapia met name vorig seizoen nog regelmatig in actie kwam. "Die denken: op welk lijstje sta ik op dit moment? Hoe hoog sta ik op de ladder?", stelt De Boer bij FOX Sports. "Behoorlijk onderaan", geeft hij vervolgens zelf het antwoord. "Een zeventienjarige jongen hè, die in het tweede of de A1 speelt. Dat je hem voor moet laten gaan, is heel pijnlijk hoor."

De Boer geeft toe dat de Peruviaan al zo'n beetje is afgeschreven bij Feyenoord. "Maar Ayoub werd gehaald en viel een paar keer redelijk in. Maar waarschijnlijk toch niet overtuigend genoeg voor Gio (Van Bronckhorst, red.). En nu staat zo'n zeventienjarige jongen erin. Dat doet pijn." Kökcü viel op slag van rust in voor de geblesseerde Jens Toornstra. In de 77e minuut bekroonde hij zijn debuut met de 3-1.

Plaats een reactie

zondag 9 december 2018 om 16:56
Wij hebben gewoon de nieuwe Messie in huis.......;-)
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
zondag 9 december 2018 om 16:56
Zonder de e he.
Vind ik leuk
Bdog +6661
zondag 9 december 2018 om 17:05
Scherp
Vind ik leuk
Deck010 +8282
zondag 9 december 2018 om 17:12
Ja, scherp messie
Vind ik leuk
Bdog +6661
zondag 9 december 2018 om 17:24
Ja ik snap mijn eigen grappen wel!
Vind ik leuk
ficusje +2518
zondag 9 december 2018 om 17:37
Nu nog een nieuw stadion,geld is er nu met de nieuwe messi(e)
Vind ik leuk
Jozef +40863
zondag 9 december 2018 om 17:31
Misschien bedoelt hij de nieuwe Messie wel. Zo zou je ook het nieuwe Vorkie in huis kunnen hebben.

Niks met Messi te maken dus.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 17:32]
Vind ik leuk
Niels92 +30753
zondag 9 december 2018 om 16:59
Het is te hopen voor jullie dat ie zijn contract gaat verlengen, tot 2020 is niet echt hoopgevend wanneer er straks een club om de hoek komt kijken voor die jongen, dan ben je straks een groot talent kwijt voor een habbekrats :(
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:00
Laat dit maar aan van Geel over Niels.....;-)
Vind ik leuk
Niels92 +30753
zondag 9 december 2018 om 17:02
Dan kan je je zorgen gaan maken, Van Geel verkoopt graag voor lage prijzen :)
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:05
Dit zullen de van Geel fans je niet in dankbaarheid afnemen, maar je hebt wel gelijk natuurlijk.
Vind ik leuk
ficusje +2518
zondag 9 december 2018 om 17:38
Ajax moet hem halen,heeft feyenoord ook weer geld.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:40
Zoveel geld heeft Ajax niet eens op de bank staan.
Vind ik leuk
ficusje +2518
zondag 9 december 2018 om 17:41
Als frenkie en de ligt weg zijn toch wel.
Vind ik leuk
Blindsy +15713
zondag 9 december 2018 om 18:21
Doe Ziyech ook maar weg, dan..
Vind ik leuk
ficusje +2518
zondag 9 december 2018 om 18:24
Maar via ajax leverd hij veel meer geld op.
Vind ik leuk
Blindsy +15713
zondag 9 december 2018 om 18:25
Dan maar minder geld...
Vind ik leuk
Blindsy +15713
zondag 9 december 2018 om 17:15
Dat is zeker te hopen, enkele grote Turkse clubs schijnen zich al te hebben gemeld.
Inmiddels worden ook grote Engelse clubs genoemd.
Wat er evt.van waar is? Geen idee, maar slim van Gio om hem nu z'n debuut te laten maken. En geweldig hoe met name Berghuis hem tijdens de wedstrijd onder zn hoede nam, en hem persoonlijk naar de fans duwde om toegejuichd te worden.
Die moet nu toch weten dat er kansen voor hem liggen.
In de kerstvakantie lekker gaan praten met deze jongen, Van Geel!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:09
In 2018 heb je voortaan de nieuwe Frenkie in huis hé ;-)
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:11
Nee, wij houwen het gewoon op Orkun;-)
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14304
zondag 9 december 2018 om 19:00
Ja net zoals Boëtius en Drenthe dat vroeger waren zeker?
Nou dat beloofd wat...

Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 06:21
Tja, je kunt ook Van Rhijn noemen, Bazoer, Riedewald enz., maar dan is er ineens een Frenkie en dit is dan hopelijk onze Frenkie 😉
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
zondag 9 december 2018 om 16:56
Tapia is klaar.

Ayoub komt er wel, maar als kocku zo door gaat maken ze beiden geen kans meer.
Vind ik leuk
Bdog +6661
zondag 9 december 2018 om 17:07
Oh, aan tafel!
Vind ik leuk
Blindsy +15713
zondag 9 december 2018 om 18:09
En jij maar hopen op Frenkie-posts..😉
Vind ik leuk
Sytz +3714
zondag 9 december 2018 om 16:56
Ayoub is out gegaan op de training, blijkbaar niet helemaal fit bevonden. Tapia zou heel vreemd zijn geweest, dat is een verdedigende middenvelder of centrale verdediger. Kokcu dus de logische keuze!
Vind ik leuk
DrDeef +2362
zondag 9 december 2018 om 17:11
Inderdaad, volkomen logische wissel. Aanvallende middenvelder valt uit, je brengt een aanvallende middenvelder. De Boer zoekt spijkers op laag water.
Vind ik leuk
Degier +774
zondag 9 december 2018 om 18:10
Exact. Bovendien was Ayoub niet helemaal okselfris. In ieder geval leuk dat bij Feyenoord de talenten zich ook aandienen.
Vind ik leuk
fedor2501 +5322
zondag 9 december 2018 om 16:56
De winnende coach heeft altijd gelijk.
Vind ik leuk
Vakkie D +3963
zondag 9 december 2018 om 16:58
Gio geeft uitleg over ayoub, en die 17 jarige waar de boer het over heeft had al veel eerder gebracht moeten worden.
Vind ik leuk
tikkietoe +5741
zondag 9 december 2018 om 16:58
Pijnlijk voor Ayoub, maar met een goal van de debutant toont Gio als winnende coach wel zijn gelijk.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:00
Is denk ik ook gewoon een tactische keuze. Kokcu is een 10 met diepgang en ayoub houdt het spel meer vóór zich.
Vind ik leuk
Marco S +6533
zondag 9 december 2018 om 17:01
Ayoup zal
Wel naar Brugge gaan.. weer eentje die het niet redt op basis van karakter
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:03
Zit niet zo te zeuren. Het is tegen Emmen en dan laat je kökcü gewoon invallen. Als je bij een club speelt als Feyenoord,Ajax of psv dan heb je gewoon concurrentie. Vilhena viel ook met 16 jarige leventijd in
Vind ik leuk
Blindsy +15713
zondag 9 december 2018 om 17:18
En ook ene De Ligt liet ervaren mannen als Wöber, Veltman en Viergever banken.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:19
Precies. Maar goed, je moet wat zeggen
Vind ik leuk
Blindsy +15713
zondag 9 december 2018 om 17:27
Gelukkig zijn wij er nog om het uit te leggen 😉.
Vind ik leuk
Motley +140
zondag 9 december 2018 om 17:34
Hahahahaha wil je Feyenoord met psv en ajax vergelijken. De selecties van ajax en psv zijn vele malen beter en groter als die van Feyenoord. Ik denk dat er geen enkele speler van Feyenoord op uitzondering van van persie bij psv of ajax in de basis zou staan. Feyenoord is een geweldige club met een geweldige historie en geweldige aanhang. Een mooi maar zeer verouderd stadion,maar Feyenoord heeft het allerbelangrijkste niet en dat is geld. De derde plek waar ze nu staan is gewoon het maximaal haalbare. Ik zeg dit niet om Feyenoord te benadelen of af.te kraken,maar het is gewoon de realiteit.zoals die is.ik hoop dat het.nieuwe stadion er komt en Feyenoord dáárdoor meer geld.in hun selectie kan steken.zodat Feyenoord.ook weer echt serieus de strijd kan aan gaan met psv.en ajax.
Vind ik leuk
ficusje +2518
zondag 9 december 2018 om 17:40
Precies,maar doen nu toch aardig mee.
Vind ik leuk
Motley +140
maandag 17 december 2018 om 05:57
Ze hadden ook nog niet tegen fortuna gespeeld he.ze doen leuk mee ,voor plek 3 ja.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:15
Nu met zo’n uitzonderlijke selectie staan wij toch uit zonderlijk dichtbij.
Vind ik leuk
ficusje +2518
zondag 9 december 2018 om 18:26
Tja als ajax op bezoek komt,is het verschil weer groter.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:54
We zullen het zien.
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 06:24
We hebben nu tot twee keer toe kunnen zien hoeveel beter PSV is dan Feyenoord.
Vind ik leuk
semi1946 +249
zondag 9 december 2018 om 17:04
Ook feijenoord heeft speler van 100 miljoen in de selectie ,kokcu is zijn naam de frenkie van feijenoord
Vind ik leuk
dijkie87 +1295
zondag 9 december 2018 om 17:08
tege emme een cafe elftal zegt nog niks dit
Vind ik leuk
Bijgoochem +1553
zondag 9 december 2018 om 17:07
Niet zo gek dat ze hem laten debuteren. Feyenoord is als de dood dat hij vertrekt. Hij heeft zeker potentie. Durft te voetballen en is creatief. Ik zag hem een paar keer een goede steek geven. Dan zie je het spelletje goed imo. Wel pijnlijk voor Ayoub kan ik me voorstellen.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 17:08]
Vind ik leuk
Kakkerlak +491
zondag 9 december 2018 om 17:08
hij gaat naar besiktas
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:17
Volgens Gio is er vrijdag een incident geweest tussen Nieuwkoop en Ayoub waardoor Ayoub zelfs even “out” is geweest. (tijdens een duel op de training) bij de warming-up vandaag is Ayoub getest en gaf hij aan nog steeds wat last te hebben.....
Als die De Boer zich lekker met zn eigen club bezighoudt
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:18
Ayoub klinkt wel een beetje als Marokkaans voor Houdoe

En Tapia... nooit iets in gezien.. komt er ook niet van
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2920
zondag 9 december 2018 om 17:18

Kokcu is een aanvallende middenvelder dus als je aanvallende middenvelder er uit moet vervang je die door een aanvallende middenvelder.

Dat zijn Tapia en Ayoub dus niet
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:27
Nou het weer lekker gaat met Feyenoord hoor je ze niet meer over Gio .
Gefeliciteerd met de overwinning .
Vind ik leuk
COYG +7596
zondag 9 december 2018 om 17:35
Dus je nummer 10 valt uit en dan moet je Ayoub er maar inzetten, die daar niet kan spelen. Terwijl Kökcü een giga talent is en daar overduidelijk wél thuishoort.
Vind ik leuk
Sabau +1262
zondag 9 december 2018 om 17:38
Goh, maar de hele tijd hoor je dat de jeugd voor het buitenland kiest omdat ze nooit een kans krijgen bij Feyenoord. Stel je ze wel op dan is het weer zielig voor de anderen..
Vind ik leuk
repeP +1506
zondag 9 december 2018 om 17:43
Tapia is de beoogde opvolger van Vilhena, Ayoub voor El Ahmadi. Clasie was volgens mij een onverwachte move van van Geel welke hij niet wilde laten lopen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:07
Ayoub is een geweldige speler ... maar als je Kokcu zit debuteren dan heb je een speler net als de Jong van 020 ... vraagt de bal .. speelt voor uit ... en scorend vermogen ... dus Gio die moet je meer opstellen en minuten geven ...
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 18:07]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:30
Leuke speler dit! Nog zien spelen in de jeugd van groningen. Word wel een grote als hij zo door gaat.
Vind ik leuk
torinofc +622
zondag 9 december 2018 om 18:31
17 jaar, die jongen is al verder op zijn 17e dan frenkie de jong ;)
Vind ik leuk
TheLobster +1527
zondag 9 december 2018 om 19:14
Ayoub is licht geblesseerd en Tapia is een controlerende middenvelder. Hoe moeilijk kan het zijn?
Vind ik leuk
SFC +47
zondag 9 december 2018 om 19:26
80 miljoen!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:40
Ayoub en Tapia zijn zijn lang zi goed niet als KOKCU. Eindelijk een talent die het meteen laat zien. Genieten!!
Vind ik leuk
Come on Utreg +28369
zondag 9 december 2018 om 20:18
Ayoub, trek je conclusies..
Vind ik leuk
Barry Engels +31949
zondag 9 december 2018 om 20:38
Ronald de Boer vindt..... en weg is de belangstelling....
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:59
Heel flauw weer dit, als de Jong doorbreekt geweldige speler dit dat altijd laten spelen. Breekt er een talent bij ons uit gelijk naar beneden proberen te krijgen. Heel flauw dit.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:46
Orkun kocku. De nieuwe nummer 10 voor Feyenoord. Heeft alles om een grote speler te worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws