'Het niveau vind ik hoger dan in de Eredivisie, ik heb een stap vooruit gemaakt'

'Het niveau vind ik hoger dan in de Eredivisie, ik heb een stap vooruit gemaakt'

Gepubliceerd: zaterdag 29 december 2018 om 10:48za 29-12-2018 om 10:48

Joey Pelupessy vindt dat de Championship een betere competitie is dan de Eredivisie. De verdediger annex middenvelder van Sheffield Wednesday, die een jaar geleden overkwam van Heracles Almelo, geniet in Engeland.

Het voetbal gaat in Engeland met de kerstdagen gewoon door, zo merkt ook Pelupessy. "Ik geniet van deze drukke dagen", zegt hij in gesprek met ELF Voetbal. "Mijn gevoel over het eerste jaar is sowieso goed. Dat ik veel minuten maak speelt natuurlijk ook mee."

Pelupessy speelde in dit kalenderjaar meer dan veertig wedstrijden voor The Owls. "Het niveau vind ik hoger dan in de Eredivisie", duidt de 25-jarige middenvelder het niveau van de competitie. "Ik heb een stap vooruit gemaakt."

"De voorbereidingen op wedstrijden zijn hier langer", vervolgt Pelupessy. "We zitten bijvoorbeeld altijd in een hotel. De reistijd naar uitwedstrijden is ook veel langer. Zo speelden we deze maand bij Swansea City en dan zit je zo zes uur in de bus. Vorig seizoen gingen we zelfs met het vliegtuig naar Swansea."

Plaats een reactie

G.Kopf +5057
zaterdag 29 december 2018 om 10:51
Salaris zal ook wel van een hoger niveau zijn.
Vind ik leuk
Smithsonian +43446
zaterdag 29 december 2018 om 10:52
Jup, tv inkomsten zijn daar ook veel groter.
Vind ik leuk
la galaxy +1131
zaterdag 29 december 2018 om 10:53
Ik denk toch dat je bij Ajax en PSV meer verdient
Vind ik leuk
1313 +8803
zaterdag 29 december 2018 om 10:55
Ik denk het niet. Dat onderschat je heel erg hoor.
Vind ik leuk
Il Gordo +18687
zaterdag 29 december 2018 om 10:55
Ja, als je daar 1 van de beteren bent. Gemiddeld genomen verdien je in het Championship beter, denk ik.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 11:05
In de eredivisie verdiend de gemiddelde speler €281.000,- en in de Championship is het 324.250 pond,-.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 12:19]
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 11:07
Omgerekend naar euro's is dat dus €359,758,-.

Je kan dus beter op het tweede niveau van Engeland ballen dan in de Eredivisie.
Vind ik leuk
AFP +3004
zaterdag 29 december 2018 om 11:15
En terecht toch ?
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:32
Ajax salaris is geen psv salaris bro. Die tijden zijn geweest
Vind ik leuk
la galaxy +1131
zaterdag 29 december 2018 om 14:49
Dat is waar maar psv betaald meer salaris dan alle andere eredivisie clubs daarom zei ik psv.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:56
ze gaan net ff over het Ajax salaris, ofwel het dubbele van het psv salaris
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:58
dus lekker gaan als je daar gevraagd wordt als middelmatige speler
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 11:01
Gemiddelde inkomsten per speler in de championship 1,3 miljoen. Premier League 3,4 miljoen.
Vind ik leuk
Pimman +10449
zaterdag 29 december 2018 om 11:20
Tja en zitten er in de Championship dan óók clubs die Champions League spelen?? ;)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10942
zaterdag 29 december 2018 om 12:35
Ja klopt veel hoger!
Vind ik leuk
Smithsonian +43446
zaterdag 29 december 2018 om 10:52
Eredivisie is ook niet veel meer, league one niveau misschien :))
Vind ik leuk
fedor2501 +6395
zaterdag 29 december 2018 om 10:52
Als je er zelf in geloofd dan zal het wel waar zijn toch Joey:-)
Vind ik leuk
HanV +5497
zaterdag 29 december 2018 om 12:31
Het is wel een licht als hij daar pas bedenkt dat je voor uitwedstrijden langer van huis bent dan in Nederland.
Vind ik leuk
la galaxy +1131
zaterdag 29 december 2018 om 10:53
Soms zeggen Belgen ook van "De eredivisie is hoger dan de jupiler pro league".
Vind ik leuk
Pinokkio2 +108
zaterdag 29 december 2018 om 10:53
Ik lees alleen maar dat hij een lange voorbereiding heeft per wedstrijd, dat heb je nou eenmaal als het land groter is lijkt mij....Championship kent uiteraard veel minder buitenlanders als de PL en dus minder sterk dus begrijp niet helemaal waarom dit dan sterker dan Eredivisie zou moeten zijn...
Vind ik leuk
Il Gordo +18687
zaterdag 29 december 2018 om 10:57
Ik denk dat een Groningen, Emmen en Zwolle ondersneeuwen in die 44 potjes per jaar daar. Tempo is moordend en de onderlinge verschillen tussen ploegen is kleiner dan in de Eredivisie.
Vind ik leuk
Guusman +1277
zaterdag 29 december 2018 om 11:12
Ga maar een keer gaan kijken dan merk je het vanzelf.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 11:41
Kijk eens een paar weekenden de wedstrijden dan weet je alles. Nivo, km gelopen en tempo ligt gemiddeld 20% hoger dan in de ED.
Vind ik leuk
COYG +8186
zaterdag 29 december 2018 om 10:53
6 uur in de bus... Moet er toch niet aan denken. Als het aan mij lag zou ik in Londen gaan voetballen ;P Dan weet je in ieder geval dat je héél véél wedstrijden 'thuis' kan spelen.
Vind ik leuk
SFC +47
zaterdag 29 december 2018 om 10:54
Als je het zelf maar gelooft Pelupessy ;)
Vind ik leuk
Nvd88 +6901
zaterdag 29 december 2018 om 10:54
Ik ben best vaak in Engeland. Maar het niveau van de Championship is echt niet hoger dan dat van de Eredivisie, daar zijn vooral Ajax-Psv-Feyenoord en AZ te sterk voor. Je moet de Championship alleen niet gaan vergelijken met de Kkd, dat gaan ze makkelijk winnen.
Vind ik leuk
1313 +8803
zaterdag 29 december 2018 om 10:59
Zegt toch veel over die competitie dat alleen 4 ED ploegen beter zijn lijkt me.😂
Vind ik leuk
Leeds United +1434
zaterdag 29 december 2018 om 11:26
Als de ED teams fysiek op pijl zijn (en daar heb ik echt mijn twijfels over), dan zou het gehele linker rijtje van de ED bovenin meedraaien in de Championship.
Vind ik leuk
Leeds United +1434
zaterdag 29 december 2018 om 11:24
Ik woon in Engeland en zie regelmatig wedstrijden in de Championship (Leeds United). Het niveau is echt wel lager dan eredivisie linker rijtje. Met name op technisch gebied. Dat wordt wel gecompenseerd met fysiek. Het linker rijtje eredivisie zou in de Championship echt bovenin meedraaien als de fysieke conditie op pijl is. De sprong naar de Premier League is een behoorlijk groot hoewel Wolverhampton het wel aardig doet.
Vind ik leuk
Jappy +109
zaterdag 29 december 2018 om 11:00
Sommige clubs zijn daar echt beter dan in Nederland maar er zijn in Nederland ook genoeg betere clubs hoor !
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 11:01]
Vind ik leuk
Cookee +12784
zaterdag 29 december 2018 om 11:09
Vermoeiende discussie is dat... is Sheffield beter dan PEC of beter dan Vitesse en Ajax? Dat het tempo enorm hoog ligt en het machtig om te zien is in Engeland daar geef ik je wel gelijk.
Maar onze verdedigers kunnen wel prachtig achterin rondspelen... dat kunnen/willen ze in Engeland niet.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 11:30
En gelukkig van die Fc ten Cate kurgrasvelden af..
Vind ik leuk
Strijp +14117
zaterdag 29 december 2018 om 11:32
Ik kan me voorstellen als dat je van Heracles komt het zo zal zijn.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
zaterdag 29 december 2018 om 11:33
Het niveau is ook gewoon hoger, er gaat ook veel meer geld in om.
Met o.a grote clubs als Aston Villa, Stoke City, Swansea, Wigan, Blackburn, Bolton, Norwich, Birmingham, Derby, Hull City, Middlesbrough en West Bromwich Albion is dit gewoon een ijzersterke competitie.
Dit zijn ook gewoon clubs die een stadion hebben met een capaciteit van tussen de 20.000 en de 42.000.
Deze clubs zitten ook allemaal redelijk dichtbij elkaar, in Nederland is het verschil tussen de top 2 en de rest gewoon gigantisch groot.
Ik denk dat Ajax en PSV nog steeds wel de beste zouden zijn in deze competitie, maar de rest zit zeker wel op het niveau van Feyenoord.
Vind ik leuk
Futre +4953
zaterdag 29 december 2018 om 13:33
100%
Vind ik leuk
LJ +10
zaterdag 29 december 2018 om 12:16
Swansea speelde vorig seizoen PL...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 12:16]
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 12:39
Buiten Ajax en PSV heeft hij wel gelijk.
Vind ik leuk
Erik7494 +1424
zaterdag 29 december 2018 om 12:53
Fysiek vast wel, tactisch en technisch natuurlijk absoluut niet. Championship is en blijft hots knots begonia voetbal.
Vind ik leuk
pietprecies +11836
zaterdag 29 december 2018 om 14:57
Gemiddeld genomen wel ja, de salarissen en inkomsten zijn daar ook hoger dan hier maar wel Ajax en PSV uitgezonderd, die kunnen zich zeker meten met de subtop PL.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +909
zaterdag 29 december 2018 om 15:09
Het niveau is hier hoger want we moeten langer reizen en hebben langere besprekingen voor het duel. En we zitten ook nog altijd in een hotel. Moet je nagaan wat een hoog niveau. Goeie beargumenteren Joey, tis maar goed dat je kan voetballen.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
zaterdag 29 december 2018 om 21:37
Ze lopen harder maar dan heb je het gehad en na maart is finito met alles daar
Vind ik leuk