'In tegenstelling tot De Jong is Overmars bij Ajax pro-actief bezig met transfers'

    'In tegenstelling tot De Jong is Overmars bij Ajax pro-actief bezig met transfers'

    Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 07:15ma 07-01-2019 om 07:15

    Laatste update: maandag 7 januari 2019 om 08:05ma 07-01-2019 om 08:05

    PSV neemt een 'sportieve gok' met het vertrek van Nicolas Isimat-Mirin. Dat stelt Valentijn Driessen. De Franse verdediger rondde zondag zijn transfer naar Besiktas af.

    'De strijd om het kampioenschap tussen PSV en Ajax wordt naar verwachting hevig en intens, waardoor het selectiemanagement van de technisch directeuren John de Jong en Marc Overmars in de huidige transferwindow zomaar een beslissende rol kan spelen', schrijft Driessen in De Telegraaf.

    'Met het vertrek van Isimat-Mirin neemt De Jong een sportieve gok als hij voor 31 januari niet met een betere vervanger op de proppen komt. Nu, zonder de Fransman, is de selectie van Van Bommel verzwakt.'

    Driessen ziet verschillen in de transferactiviteit van PSV en Ajax. 'In tegenstelling tot De Jong is Overmars bij Ajax pro-actief bezig bij het samenstellen van de selectie voor de tweede seizoenshelft.' Ajax werkt nu aan de komst van Diego Lainez. 'Gaat Neres en komt Lainez niet, dan zal Overmars aan de bak moeten om Ajax kwalitatief op niveau te houden.'

    Poll

    Wie wordt kampioen?

    (12012 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 7 januari 2019 om 07:19
    Dit kun je toch niet serieus nemen. Verzwakt zonder isimat...
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 07:23]
    Vind ik leuk
    slechtekont +4828
    maandag 7 januari 2019 om 07:28
    Als er blessures komen en je moet een jeugdspeler opstellen. Anders snap ik hem ook niet.
    Vind ik leuk
    Jozef +40821
    maandag 7 januari 2019 om 07:54
    Ben niet zo goed in PSV hoor, maar als er centraal achterin eentje geblesseerd geraakt, wie vervangt hem dan?
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 07:58
    Sainsbury of Obispo
    Vind ik leuk
    Jozef +40821
    maandag 7 januari 2019 om 07:59
    Oké dan. Als die inmiddels hoger in de pikorde staan is het vertrek van Isimat logisch.
    Vind ik leuk
    2cents +57489
    maandag 7 januari 2019 om 08:23
    De laatste wedstrijd voor de winterstop speelde hij nog 90 minuten bij het ontbreken van Schwaab. Dus zo slecht stond hij blijkbaar niet in de pikorde.

    Tenzij hij erin stond voor de verkoop.
    Vind ik leuk
    Korm +37946
    maandag 7 januari 2019 om 08:26
    ik gok het laatste... Was die Sainsbury niet ook geblesseerd?
    Vind ik leuk
    2cents +57489
    maandag 7 januari 2019 om 08:34
    Ongetwijfeld.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +4017
    maandag 7 januari 2019 om 09:24
    Sainsbury was vooral enorm uit vorm. Voor zover hij ooit in vorm is geweest. Maar in relatie tot het artikel: het is Valentijn Driessen, die kan je niet serieus nemen.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 11:31
    Valentijn wordt heel serieus genomen door Leo, maar je moet je broer altijd serieus nemen dat is geen keuze......
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4958
    maandag 7 januari 2019 om 15:55
    Dat zou wel heel dom zijn in een wedstrijd tegen een goede subtopper (die met veel moeite gewonnen werd).
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +313
    maandag 7 januari 2019 om 22:02
    Zou kunnen maar zoniet, Dan is ie wel met behich bij de Asian cup met Australia
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14300
    maandag 7 januari 2019 om 09:43
    Die Obispo die tot op heden nog geen minuut bij het eerste van Psv heetf gespeeld? De Eredivisie was toch geen speeltuin?
    Vind ik leuk
    Korm +37946
    maandag 7 januari 2019 om 09:59
    dat was onder cocu
    Vind ik leuk
    2cents +57489
    maandag 7 januari 2019 om 11:00
    Toch is dat wel opvallend in de wetenschap dat Isimat nu weg is. Zelfs tegen RKC zat Obispo op de bank. Dat betekende dus eigenlijk dat hij destijds sowieso niet als directe stand-in voor het basis duo werd gezien.

    Nu in ene wel. Op zijn minst opmerkelijk.
    Vind ik leuk
    appeltje +2209
    maandag 7 januari 2019 om 10:19
    Ja, maar Sainsbury is nu met de Asian Cup bezig. Verloren trouwens nog van Jordanië...
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 11:22
    Zou op die Australiers niet willen bouwen, heb je tegen RKC gezien...
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 11:45
    Toen was het juist isi die bij twee goals in de fout ging...
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 11:55
    Die stond daar niet in zijn eentje te falen natuurlijk. Ik kan het mishebben, maar ik zou er als trainer wel een beetje nerveus van worden
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 16:25
    Je kan het ook mishebben idd. Want nu staat sainsbury er ook niet in zijn eentje wanneer hij een keer in mag vallen.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 09:23
    En dan is obispo nog steeds beter dan isimat..
    Vind ik leuk
    dhrwobo +35144
    maandag 7 januari 2019 om 09:29
    Het is ook wel in lijn met het beleid van PSV de laatste 2-3 jaar. Steeds meer jeugd door laten stromen naar de eerste elf. Dus laten we hopen dat dit ruimte maakt voor Obispo om minuten te gaan maken.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 11:27
    Is pas sinds van Bommel echt zo toch?
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 08:08
    Beste speler van psv, man
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 10:31
    Concurrentie maakt spelers beter. Zonder Isimat hebben heren basisspelers minder concurrentie druk en dus minder prestatiedruk voor de trainingen.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 10:41
    In zoverre als je viergever en schwaab druk moet geven, die zijn nu niet echt op een speelse leeftijd ofzo je mag aannemen dat zij geen concurrent nodig hebben om te presteren.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 15:42
    Persoonlijk ben ik van mening dat dat wel belangrijk is, voor elke leeftijd. Maar dat wordt een uitgebreider gesprek dat we dan maar eens moeten voeren om inzichtelijk te krijgen wat ik bedoel =)
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 18:00
    Tuurlijk, maar het is nu niet zo dat er verder geen verdedigers zijn, alleen bestaan die wel enkel uit jonge gasten die doorgaans nog veel moeten leren. Neemt niet weg dat die jongens wel gretig zijn om minuten te krijgen en dat de twee oudjes nu niet meer hoeven te presteren maar een concurrent in de vorm van isimat of sainsbury meer of minder zou voor deze professionals geen probleem moeten zijn. Ben wel benieuwd of ze met de centjes van isimat nu schwaab gaan verlengen eigenlijk.
    Vind ik leuk
    Markieee +1046
    maandag 7 januari 2019 om 11:59
    Je hebt toch liever die isimat dan sainsbury als schwaab of viergever geblesseerd raakt.
    Vind ik leuk
    gerhard +156
    maandag 7 januari 2019 om 13:08
    Die Valentein toch ook niet
    Vind ik leuk
    satesaus +1126
    maandag 7 januari 2019 om 07:20
    Heerlijk, zo'n objectieve journalist.
    Falentijn, kampioen wordt je op het veld, niet door ze in de krant op te blijven hemelen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +35144
    maandag 7 januari 2019 om 09:31
    Valentijn Driessen is één van de minst capabele journalisten in Nederland. Het is ongekend hoe veel onzin die knakker uitkraamt, volledig gekleurd en nooit objectief.

    PSV wordt zeker niet zwakker zonder Isimat, wanneer ze Obispo doorschuiven. En De Jong minder actief dan Overmars.... man man hoe verzin je het. Allereerst is De Jong nog maar kort aan de slag, dus je kan ze niet echt vergelijken. Daarnaast heeft Overmars simpelweg meer te besteden dan De Jong, dus ook dat is niet te vergelijken. En De Jong heeft tot nu toe eerst de focus gelegd op het behouden en verlengen van bestaande spelers en het doorstromen van eigen jeugd. Logisch dat je dan minder transfers maakt.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +4017
    maandag 7 januari 2019 om 09:53
    "Valentijn Driessen is één van de minst capabele journalisten in Nederland. Het is ongekend hoe veel onzin die knakker uitkraamt, volledig gekleurd en nooit objectief." Amen!

    Ik twijfel trouwens wel of Obispo het niveau aankan, maar daar kom je maar op 1 manier achter he.
    Vind ik leuk
    Jordi Vriens +1006
    maandag 7 januari 2019 om 10:45
    Wordt dit ook de reactie als Ajax kampioen wordt?
    Vind ik leuk
    fritsie +612
    maandag 7 januari 2019 om 10:49
    Volgens mij is er inhoudelijk niks mis met deze opmerking van Driessen. Jij verklaart alleen maar waarom het zo is.

    Overmars lijkt actiever te zijn op de transfermarkt dan De Jong.

    Als PSV geen opvolger haalt voor Isimat, dan is PSV per definitie zwakker geworden.

    Er zijn idd allerlei redenen te bedenken waarom Overmars actiever zou zijn. En misschien is Obispo inmiddels de eerste stand in voor het centrale duo (en dus wordt je er maar een beetje slechter van), maar je wordt er per definitie slechter van als er een speler vertrekt die niet vervangen wordt.

    Je vindt het misschien niet leuk, maar er is inhoudelijk geen speld tussen te krijgen!
    Vind ik leuk
    Stom +474
    maandag 7 januari 2019 om 11:06
    Of het is stemmingmakerij...

    Wat riep hij toen PSV enkele jaren geleden veel kocht en Ajax veel jeugd doorschoof? Hij is journalist, dan moet je reactie uitlokkende dingen roepen anders verkoop je geen kranten ;-)

    Niet kopen is niet hetzelfde als reactief bezig zijn. De Jong heeft echt wel een lijstje namen voor alle 11 posities. Als daar verschillende jeugdspelers staan hoef je echter niet te kopen! Goede kans bijvoorbeeld dat Jordan Teze bij het eerste komt als extra verdediger. Die zat al een tijdje tegen het eerste aan en is al verschillende trainingskampen mee geweest. Als dat niet mag omdat een jeugdspeler doorschuiven je op de korte termijn altijd iets zwakker maakt dan kunnen alle clubs de opleiding wel sluiten!
    Vind ik leuk
    fritsie +612
    maandag 7 januari 2019 om 11:17
    Stemmingmakerij? Omdat hij dit benoemd? Hij is journalist en hij benoemd gewoon feiten.

    Ik denk dat sommigen hier - door hun persoonlijke voorkeur voor club - het als stemmingmakerij opvatten. En vervolgens verwijten ze Driessen van het hebben van een gekleurde bril.

    Krommer gaat het niet worden!
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 12:38
    In die redenering wordt ajax ook zwakker nu orejuela weg is
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 12:39]
    Vind ik leuk
    fritsie +612
    maandag 7 januari 2019 om 12:44
    Per definitie want je hebt minder keuzes. Maar het ging toch niet over Ajax of wel?

    Het gaat er om dat Driessen verweten wordt niet objectief te zijn. Terwijl de reacties op zijn woorden heel negatief worden opgevat door mensen die alles behalve objectief zijn.
    Vind ik leuk
    Stom +474
    maandag 7 januari 2019 om 13:26
    Ja stemmingmakerij en nee dat staat in dit geval los van mijn voorkeur voor PSV. Ik verwijt Driessen overigens niet van een gekleurde bril, enkel van opportunistische journalistiek en/of kortzichtigheid. Het gaat mij om het volgende citaat in dit artikel:

    "In tegenstelling tot De Jong is Overmars bij Ajax pro-actief bezig bij het samenstellen van de selectie voor de tweede seizoenshelft."

    Blijkbaar is aankoopactiviteit Driessen's maatstaf voor bezig zijn met het samenstellen van een selectie. Mijn stelling is dat bewust kiezen (en ruimte maken) voor jeugdspelers ook pro-actief bezig zijn is. Het is alleen een minder zichtbare en luidruchtige methode.

    Hij had ook een positief verhaal kunnen schrijven waarin hij PSV complimenten geeft voor het kiezen voor jeugd, maar dat levert natuurlijk minder lezers op dan een kritisch stuk waarin je partijen tegen elkaar opzet. Vandaar mijn gevoel dat het opportunistisch is. Da's Driessen natuurlijk ook niet vreemd, hij probeert ook regelmatig een crisis bij Ajax uit te lokken met insinuerende verhalen over Ten Hag, Overmars of V/d Sar...
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4958
    maandag 7 januari 2019 om 07:20
    Precies, Ajax wil kampioen worden, PSV wil cashen voor overbodige spelers.

    Je hebt meer dan 11 man nodig en dat gaat PSV opbreken.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 08:06
    Maar Ajax kan er ook maar 11 opstellen. Wie gaat er wijken voor de nieuwe aankopen? Teveel spelers kan ook leiden voor onvrede en onrust in de selectie
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 08:11
    Daar hebben wij onze people manager ten Hag voor ;)
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 08:32
    Ik maak mij alleen zorgen over de kansen voor de Ajax jeugd. Misschien vertrekken er na Sierhuis meer spelers
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 10:18
    Ajax heeft het jarenlang met bijna alleen maar jeugd gedaan. Resultaat: 0 prijzen. Ik begrijp deze weg van Ajax wel. En laten we wel wezen er staan gemiddeld 4 jeugdspelers in de basis.
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4958
    maandag 7 januari 2019 om 16:01
    Klopt, maar op honderd procent zeker dat Ajax en PSV straks schorsingen/blessures krijgen.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3802
    maandag 7 januari 2019 om 07:20
    Dat is het voordeel bij Ajax, ze hebben financiële ruimte gecreëerd waardoor er pro-actiever gewerkt kan worden.
    Isimat zat niet meer op zijn plek en daarom denk ik niet dat het een verzwakking is. Onder van Bommel werkte het niet voor hem.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37388
    maandag 7 januari 2019 om 07:33
    Hij moest laatst wel gewoon meedoen.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3802
    maandag 7 januari 2019 om 08:55
    Als 3e keus. Daar moet toch gewoon een jeugdspeler zitten. 2e keus kan ik nog bij inkomen dat dit een speler moet zijn die al wat heeft laten zien, maar als 3e man toch niet.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37388
    maandag 7 januari 2019 om 10:13
    Weet ik niet. Je hebt twee centrale verdedigers. Als ze allebei ontbreken, wil je dan terug moeten vallen op Obispo? En als er dan iemand uitvalt of af moet, wie komt er dan?
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3802
    maandag 7 januari 2019 om 10:33
    Sainsbury heb je ook nog. Tevens kan Hendrix een positie terug. En dan hebben we Obispo nog. Kijken wat die nu echt kan.
    Het is een gok, maar PSV heeft nou eenmaal minder middelen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37388
    maandag 7 januari 2019 om 10:36
    Als ze allebei wegvallen zei ik, dus dan staat Sainsbury er al in. Hendrix speelt volgens mij zelden centraal. Pas maar op, in Amsterdam schijn je dan automatisch de blunder van de eeuw te maken :p daarnaast hebben jullie op het middenveld niet veel meer opties. Dan wordt het Obispo of Rigo lijkt me.
    Ik ben benieuwd of er een vervanger komt.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3802
    maandag 7 januari 2019 om 10:39
    In de jeugd stond Hendrix altijd centraal achterin, samen met Bazoer. Dus hij zou het moeten kunnen.
    Dan zou je middenveld Rosario, Sadilek, Guti krijgen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37388
    maandag 7 januari 2019 om 10:44
    Oh ja, Sadilek deed het leuk. Het kan, maar ik zou het denk ik niet zo snel doen.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3802
    maandag 7 januari 2019 om 12:26
    Risico is zeker aanwezig. Maar middelen ook beperkt.
    Als ik heel eerlijk ben verwacht ik niet dat PSV het vast kan houden. Van Bommel doet het bovenverwachting tot op heden in de competitie. Denk dat Ajax uiteindelijk kampioen gaat worden en de wedstrijd in A’dam is de laatste strohalm die niet gewonnen wordt door PSV en daarna zo goed als kansloos is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37388
    maandag 7 januari 2019 om 12:51
    Dat zou heel goed kunnen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37468
    maandag 7 januari 2019 om 07:22
    Haha ze hebben toch ook wel wat in de jeugd lopen?
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 07:26
    Eerst even een goedemorgen gewenst. Maar mag ik jou een serieuze vraag stellen?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37468
    maandag 7 januari 2019 om 07:27
    Shoot
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 07:27
    He??????
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37468
    maandag 7 januari 2019 om 07:34
    Vraag maar 😂


    Shoot ur question zeggen ze altijd in het engels. 😎
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 07:35]
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 07:45
    Eerst, stop alsjeblieft met dat Engelse gedoe.

    Maar nu mijn vraag. Jij reageert veel en vaak en ik vind je reactie,s altijd wel leuk.
    Maar wat ik mij afvraag, ondanks dat jij een Feyenoord avatar hebt, vraag ik mij vaak af voor welke club jij eigenlijk bent.
    Graag een serieus en Nederlands antwoord want ik ben nu ook serieus.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37468
    maandag 7 januari 2019 om 07:48
    Haha van jou kan ik het hebben.

    Toen ik klein was heel even voor vitesse maar toen ging ik met mn pa naar de kuip. En ik was verkocht. Feyenoord dus.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 07:53
    Tof je reactie, kan ik wel waarderen en je hebt gelukkig mijn vraag normaal beantwoord.

    Ga nu maar weer verder zoals je " normaal " altijd doet......;-)
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3949
    maandag 7 januari 2019 om 08:09
    Had je daar twijfels over door de antwoorden die hij gaf?
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 08:10
    Ja ik twijfelde, want hij schrijft vaak positief over o.a. Ajax en Psv.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 08:16
    Smithsonian is gewoon een voetbalfan, zonder haat richting andere clubs, top toch?
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 08:19
    Even voor de goede orde, ik haat helemaal niks en niemand maar heb wel een bloedhekel aan velen. Dat is heel wat anders dan iemand of iets haten.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3949
    maandag 7 januari 2019 om 08:26
    Zeker. Zie je helaas veel te weinig, zeker hier
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3949
    maandag 7 januari 2019 om 08:25
    Ja soms is dat ook verdient. Een geintje moet kunnen maar op dit moment is er meer reden om positief te zijn over psv en ajax dan over feyenoord.

    Als Feyenoorder werkzaam in het centrum van Amsterdam merk ik dat van die zogenaamde haat richting ajax minder waar is dan andersom, hier zijn ze in basis tegen Feyenoord en vinden ze het onnodig om echt voor Ajax te zijn. Dan zie ik een stuk liever een voetballiefhebber die gewoon neutraal maar met clubliefde kan kijken
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 08:27
    Niet van die lange stukken schrijven op de vroege morgen man......;-)
    Maar het zijn die Psv,ers die echt haat hebben tegen Ajax en Feyenoord.
    Vind ik leuk
    ArieB +29
    maandag 7 januari 2019 om 08:59
    Ik snap niet dat sommigen het grotere verband niet willen zien. Men wil altijd afgetekend kampioen worden, maar een beetje spanning is leuker en noodzakelijk om jeugd in NL te houden. Jammer dat er geen sterke top 5-10 is. Hoe gaan we die concurrentie volhouden? Misschien is de Brexit wel een uitkomst..
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 09:02
    Brexit? In Nederland?
    Vind ik leuk
    Korm +37946
    maandag 7 januari 2019 om 10:03
    ooow nee hoor, ik haat geen clubs :)
    Vind ik leuk
    UpOne +696
    maandag 7 januari 2019 om 10:52
    Het zijn die Psvers weer ja, wat jij roept is waarop gebaseerd? Ik ben Psver maar heb geen problemen met Ajax noch Feyenoord. Dus je conclusie kan de prullenbak in.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 11:03
    Bij deze in de prullenbak.......
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 22:51
    En dat is verdachtmakend?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +20699
    maandag 7 januari 2019 om 07:22
    Wordt nog spannend! 😁
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 07:23]
    Vind ik leuk
    Bertus +6571
    maandag 7 januari 2019 om 07:22
    En Valentijntje noemt zich nog steeds een vakbekwaam journalist? Zeker na deze uitspraak zal toch niemand hem nog serieus nemen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37388
    maandag 7 januari 2019 om 07:34
    Alsof dit ineens het moment is om hem niet meer serieus te nemen.
    Ik was in ieder geval al een tijdje afgehaakt.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 07:29
    Poll: voor wellike club bende gij ?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37468
    maandag 7 januari 2019 om 07:36
    Fc lienden
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 07:48
    Helmundspor
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +28347
    maandag 7 januari 2019 om 07:30
    Verzwakt zonder Isimat valt wel mee. We weten allemaal nog dat PSV heel aardig meespeelde in Barcelona en redelijk stand hield. Tot Isimat inviel.. Daarna heeft hij weinig meer gespeeld. Dat verzwakken valt wel mee. Misschien is een vrolijk karakter in de kleedkamer nog het meeste wat gemist zal worden.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +14379
    maandag 7 januari 2019 om 07:30
    "Met het vertrek van Isimat-Mirin neemt De Jong een sportieve gok als hij voor 31 januari niet met een betere vervanger op de proppen komt."


    Die is er toch al? Sainsbury en Obispo?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37388
    maandag 7 januari 2019 om 07:35
    Sainsbury wel, maar toen die ontbrak speelde Isimat toch?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +14379
    maandag 7 januari 2019 om 07:48
    Klopt. Dus is-ie 3e keus. En in welke competities speelt PSV nog? Neuh, ik snap het wel. Je hebt nu vier verdedigers voor feitelijk alleen nog competitievoetbal.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37388
    maandag 7 januari 2019 om 10:15
    Je kunt achterin ook meerdere spelers missen. Laatst ontbraken Schwaab en Sainsbury. Stel je voor dat Schwaab en Viergever ontbreken. Ik vind het prima hoor, maar ik zou er wel iets voor terug willen. Of Obispo was inmiddels even goed, maar dat vraag ik me af.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 07:30
    Heeft wel een punt maar daar zal PSV toch rekening mee gehouden hebben?
    Uiteindelijk een brede selectie is belangrijk voor het hele seizoen met al die wedstrijden bv CL
    Vind ik leuk
    kcim +3029
    maandag 7 januari 2019 om 07:30
    Ik hoop voor Valentijn dat dit stuk niet helemaal goed overgenomen is, hier op VP ;-)
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 07:31]
    Vind ik leuk
    4everfcu +4126
    maandag 7 januari 2019 om 07:39
    ja hoor valentijn driessen gelukkig heeft die man nog nooit iets gezegd wat ergens op slaat
    Vind ik leuk
    Voetbal@com +1535
    maandag 7 januari 2019 om 07:41
    Tja eens, Ajax heeft een bredere bank.
    PSV moet het tot nu toe met 14 doen.

    12 malen
    13 guti of Pereiro
    14 de jonge tjech
    15 Romero mits fit?
    16 tm 30 zo niet weten wie het niveau op zijn minst gelijk houdt bij een invalbeurt.

    Vind het jammer dat Bruma niet komt. Lijkt me dat PSV toch nog een verdediger aankoopt of krijgt Obispo toch een kans?

    Benieuwd PSV is wel een hecht team & Ajax staat 2 punten achter
    echter qua selectie breedte staat Ajax minimaal weer 2 punten voor als ik eerlijk ben.

    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 09:26]
    Vind ik leuk
    Jozef +40821
    maandag 7 januari 2019 om 07:58
    Aan Rick Bruna ga je niet veel meer hebben vermoed ik...🙄
    Vind ik leuk
    1313 +2740
    maandag 7 januari 2019 om 08:13
    Hij dacht ik doe Boskamp even na!
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3949
    maandag 7 januari 2019 om 08:17
    Nou ajax heeft enkele posities ruim bezet maar een blessure van onana of centraal in de verdediging is killing. De ligt is goed, blind en wober acceptabel, nu hebben ze die jongen gekocht, die zal ook wat tijd nodig hebben in Nederland... op de overige posities zit ajax wel wat ruimer in de broek, maar actief op 3 stages is dat ook wel nodig
    Vind ik leuk
    Jordaan +1158
    maandag 7 januari 2019 om 07:51
    Ajax haalt een kei harde verdediger van 9miljoen. We hebben al De Ligt, Blind, Wober, Schuurs en Psv had achter Schwaab en Viergever al niet veel, dus ja ik zijn argument wel. Ajax heeft een bredere selectie wat breder word, voor een lange adem wel essentieel.
    Vind ik leuk
    Nosje +1533
    maandag 7 januari 2019 om 08:02
    Overmars is pro-actief. Yeah right. Het zou eens tijd worden na 4 jaar. Maar okay, ze zijn nu goed bezig.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 08:06
    Mark Overmars smeert zijn broodje met Becel 'pro-actief' dames en heren, kijkers en luisteraars
    Dat je het maar even weet!
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 08:11
    Valentijn is al een tijdje geleden gestopt met een serieuze journalist te zijn. Sinds hij aan is geschoven bij vi vriend Johan derksen.
    Vind ik leuk
    1313 +2740
    maandag 7 januari 2019 om 08:14
    Valentijn neemt plaats op elk podium waar hij de kans krijgt om te zitten. Dus deze reactie slaat ook nergens op.😜
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 08:14
    Het woord tijd dat ajax eindelijk weer kampioen woord.gaan met die banaan
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 08:16
    Een andere trainer en ajax wordt kampioen
    Vind ik leuk
    Korm +37946
    maandag 7 januari 2019 om 08:25
    Wat een stom gelul, Isimat is het gewoon niet en PSV zal wel met een andere verdediger aankomen om dat die Aussie met zijn land een of andere cup heeft. Winter aankopen zijn doorgaans paniek aankopen.
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4958
    maandag 7 januari 2019 om 08:54
    Je zegt dat PSV een speler in de winter gaat halen en vervolgens zeg je dat winteraankopen doorgaans paniekaankopen zijn.

    Begrijp je jezelf nog? ;)
    Vind ik leuk
    Korm +37946
    maandag 7 januari 2019 om 09:02
    ja PSV moet wel omdat ze niks anders achter de hand hebben, zoals ik aan geeft en ja dat vind ik dus paniek aankopen..
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4958
    maandag 7 januari 2019 om 11:59
    Duidelijk.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37388
    maandag 7 januari 2019 om 10:17
    Het woordje doorgaans redt hem toch gewoon?
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 08:42
    Valentijn roept maar weer eens wat. Slaat nergens op. Dit kan een gemiddelde VP-lezer ook wel verzinnen. Mocht van Bommel moeten improviseren met een speler als Obispo en worden ze kampioen hebben ze het goed gedaan. Zo niet dan zou het aan de winterse transfer van Isimat liggen? Dat geloof je toch zelf ook niet. En Ajax heeft met de toptransfers in het vooruitzicht het een stuk makkelijker om ,voor Nederlandse begrippen, "grote" aankopen te doen. Het is voor Ajax een must om dit seizoen kampioen te worden. Kijk nu al uit naar de columns van meneer Driessen mocht het ze niet lukken.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41732
    maandag 7 januari 2019 om 09:23
    Natuurlijk is overmars pro actief bezig. Is ook mogelijk door die absurde bedragen op de bank.

    In Eindhoven zou men dat ook heus wel doen als er wat te besteden was. Er werd niet voor niets gewacht met het kopen van Guti tot de cl miljoenen er waren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37388
    maandag 7 januari 2019 om 10:18
    Daar zouden ze misschien een voorschot op kunnen nemen.
    Ze hebben dit jaar ook aardig wat verdiend in Europa.
    Vind ik leuk
    UpOne +696
    maandag 7 januari 2019 om 10:55
    Vergeet die 17+ van Locadia niet..
    Vind ik leuk
    Zazu +343
    maandag 7 januari 2019 om 09:53
    Psv heeft nog 17 wedstrijden en ajax meer.. Spelers van psv hebben dus optimaal rust. Ik vind wel dat in een kampioenrace je nu met vuur speelt.
    Isimat weet wat het is om onder druk te moeten presteren en Osibo niet.
    Hoop dat psv nog een vervanger aantrekt, een speler die ook op de back posities terrecht kan want die zijn ook mager bezet.
    Vind ik leuk
    Sadilek +338
    maandag 7 januari 2019 om 09:57
    Zwetsdriessen
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 10:07
    Echt lachen die Driessen.

    Isimat heeft dit seizoen helemaal niets meer toegevoegd. Van zijn vertrek word je niet zwakker.

    Waar transferactiviteiten zich doorgaans chaotisch én in de pers afspelen, daar verloopt dat proces bij PSV doorgaans in alle rust en op de achtergrond. Dat noemen we "een verschil in bedrijfscultuur".

    Ze zijn bij PSV ook niet gek. Er wordt echt wel onderkend dat de verdediging niet heel erg sterk in zijn bezetting zit. Voor de resterende 17 wedstrijden ED zijn Schwaab en Viergever centraal stabiel genoeg, maar als er iets met die twee gebeurt, dan valt er wel een gat. Dat was ook zo met Isimat aan boord.

    En dus zal er wel iets gaan gebeuren. Ik weet niet wie zich bij Jong PSV centraal achterin momenteel goed ontwikkelen. Alleen Obispo ken ik in dat opzicht. Ik vind 'm goed genoeg, maar ja... Van Bommel...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37388
    maandag 7 januari 2019 om 10:21
    Hij is de vierde centrale verdediger in de selectie. Ik zeg niet dat je dan heel belangrijk bent, maar je speelt wel een rol.
    En toen Schwaab en hij ontbraken speelde Isimat en niet Obispo. Dus dan verzwak je de selectie toch wel?
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 10:25
    Ik heb al vaker aangegeven het niet met Van Bommel eens te zijn waar het Obispo betreft. In mijn ogen had de rolverdeling andersom moeten zijn: Obispo eerste vervanger, Isimat pas daarna.

    Ik herhaal: Isimat voegde kwalitatief niets meer toe. Tijd om hem te laten gaan en iets anders te doen bij het eerste elftal. Als dat vanuit de jeugd kan (maar die ken ik nog niet goed genoeg) dan is dat mooi. Anders verwacht ik nog een aankoop om de selectie kwantitatief op peil te brengen en meteen de aanwezige kwaliteit te verhogen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37388
    maandag 7 januari 2019 om 10:33
    Dat kan, maar Van Bommel vindt Isimat dus beter.

    Aan de selectie wel, want de trainer lijkt hem beter te vinden dan de volgende verdediger.
    Een aankoop zou inderdaad goed zijn. Ik denk alleen dat je weinig krijgt voor Isimat.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 11:28
    Ik lees hier bedragen van € 350.000. Lijkt me wel héél erg weinig, maar PSV zal niemand het vel over de oren trekken in een geval als Isimat (geen toekomst meer bij de club, altijd een op en top professional geweest in zijn houding). Zo iemand wordt bij PSV doorgaans de ruimte geboden om elders een nieuwe toekomst op te bouwen.

    Misschien niet super commercieel, maar wel met een goede menselijke maat.

    Van die opbrengst moeten ze het in ieder geval niet hebben. Zoals altijd moet PSV ook nu weer creatief zijn in het vinden van goede spelers. Dat is een kracht van de club en ik vertrouw er op dat ze daar ook nu weer in gaan slagen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37388
    maandag 7 januari 2019 om 12:53
    Ik weet niet of dat specifiek met PSV te maken heeft.

    Ik hoop dat John de Jong dat net zo goed kan als Brands.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2360
    maandag 7 januari 2019 om 10:26
    Overmars pro-actief, m'n reet. Hij koopt Magallan omdat Wöber een bijzonder matige speler is en hij zijn eigen miskoop dus moet vervangen. En dan issie een beetje aan het touwtrekken om een mexicaantje en dat wordt dan de vervanger van Neres als ie vertrekt. Valentijn lult zoals gewoonlijk weer compleet uit z'n enge nek.
    Vind ik leuk
    DuWijk +326
    maandag 7 januari 2019 om 10:34
    Als Ajacied moet ik zeggen dat Driessen hier de plank mis slaat. Allereerst is het pas 7 januari en kan er dus bij Ajax en PSV beide nog veel gebeuren... daarnaast weet je niet wat er op de achtergrond gebeurd.

    Nu kon PSV nog wat aan Isimat verdienen en verlies enigszins gering houden. Daarbij heb je niks aan ontevreden speler. Daarbij stond met Sainsbury de opvolger al klaar. En geloof ook niet dat Obispo veel voor hem onder doet.

    Geef Overmars complimenten die jij verdiend maar haal niet de td van PSV erbij.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 11:33
    Sainsbury en Behich, die het tegen RKC zo geweldig deden in de verdediging en gister tegen Jordanie. Ik kom wat kort door de bocht wellicht, maar dat zijn niet de stand-ins die je er met gerust hart in zet
    Vind ik leuk
    Vooruit +136
    maandag 7 januari 2019 om 11:06
    Ajax heeft heel veel geld op de bank waardoor Overmars links en rechts spelers kan kopen. PSV heeft nauwelijks geld en is afhankelijk van leningen en verkoop van spelers om nieuwe spelers te kopen. Dat kan fataal aflopen.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 11:53
    Heb een schijthekel aan Valentijn D maar hier zegt ie in feite niks geks. Buiten dat isimat een uiterst sympathiek persoon is vond ik hem als speler geen geweldenaar, echter als je dan als Bommel zijnde die sainsbury op moet stellen ipv isimat dan zou ik daar niet blij van worden. In dat opzicht ben je dan in principe wel een beetje verzwakt.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3315
    maandag 7 januari 2019 om 13:05
    Hoeveel ga je een 3e/4e verdediger missen gezien je nog alleen competitie wedstrijden hebt.

    Nu pak je wat geld en bespaar je wat op loon voor volgend seizoen nu krijgt Obispo sneller minuten gezien die niet opgesnoept worden door Isimat. Kan die denk wijze wel begrijpen van De Jong.


    Overmars is wat meer aanwezig nu maar wordt daar ook toe gedwongen, De Ligt, De Jong, Ziyech gaan vertrekken dus kun je beter nu die opvolgers halen ipv in de zomer. Begrijpelijk en financieel mogelijk dus normale gang van zaken.


    Driessen zou in mijn ogen niet zoveel te zeggen mogen hebben want 90% komt uit zijn duim, vergelijkingen gaan (bijna) altijd scheef, en voert persoonlijke strijd waar hij onafhankelijk dient te zijn.
    Vind ik leuk
    14forever +8869
    maandag 7 januari 2019 om 14:29
    Gaan.we al beginnen?
    #dtv
    Vind ik leuk
    Ray01 +102
    maandag 7 januari 2019 om 17:31
    Onzin van deze pro-Ajax-journalist..
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 18:00
    PSV houdt de activiteiten graag zo lang mogelijk buiten de publiciteit.
    Sainsbury is een goede sub. Geen zorgen dus.
    Ajax moet en PSV mag.
    Wie weet wat er bij Ajax nog vertrekt. Komende zomer begint daar een ware uittocht denk ik. Te Jong, Te Licht, Doolberg, Zietslecht.
    Bij PSV gaan Lozano en Bergwijn. Malen staat klaar en Piroe, Gakpo, Lammers en Romero komen eraan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws