Energiesector keert zich af van Eredivisie: Niet meer dan een golfbeweging

    Energiesector keert zich af van Eredivisie: "Niet meer dan een golfbeweging"

    Gepubliceerd: dinsdag 8 januari 2019 om 14:51di 08-01-2019 om 14:51

    Feyenoord en PSV gaan binnenkort afscheid nemen van hun hoofdsponsors Qurrent en Energiedirect.nl. Het terugtreden van de twee energiemaatschappijen past in een opvallende tendens: de namen van energieverstrekkers duiken steeds minder vaak op rond de voetbalvelden.

    NEC had dit seizoen een overeenkomst met Energie Flex, dat echter failliet ging, en sc Heerenveen is gebrouilleerd met GroenLeven. Grotere bedrijven als NUON, Essent en Eneco haakten al eerder af, stelt ook sportmarketeer Chris Woerts vast. "Effecten als groei en naamsbekendheid zaten aan de grens en dan steken zulke energiegiganten hun budget liever in andere marketinginstrumenten", laat hij weten aan De Telegraaf. Woerts noemt Qurrent als voorbeeld: het relatief jonge bedrijf groeide snel en is inmiddels gefuseerd met Greenchoice. "Dat bedrijf kiest er bewust voor het marketinggeld niet in het profvoetbal te steken."

    Feyenoord en PSV zullen dus een andere sector moeten aanboren in de zoektocht naar een nieuwe geldschieter. "Het is niet meer dan een golfbeweging", denkt Woerts. "Eerder waren banken, verzekeringen en automerken hoofdsponsors bij veel Eredivisie-clubs en die zie je nu nauwelijks nog."

    Lees meer over:EredivisieFeyenoordPSV

    Plaats een reactie

    dinsdag 8 januari 2019 om 14:56
    De Rotterdamse havens zou misschien een goeie sponsor voor Feyenoord zijn, maar tis zomaar een idee van mijn kant..........
    Vind ik leuk
    frhoi +1337
    dinsdag 8 januari 2019 om 14:57
    Maar zij zijn al groot, en hebben nauwelijks iets met particulieren denk ik zo
    Vind ik leuk
    AVDV +941
    dinsdag 8 januari 2019 om 22:49
    Dat was ook een van de redenen voor Philips om PSV niet meer te sponsoren, zij richten zich minder en minder op de consument. Eindhoven heeft grote bedrijven hier in de buurt zitten maar shirtsponsoring is voor hun niet aantrekkelijk daar zij zich ook niet op de consument richten (denk aan bijvoorbeeld DAF of ASML).
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 22:50]
    Vind ik leuk
    Tim +4862
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:00
    Dat zou inderdaad geniaal zijn, aangezien de gemeente Amsterdam aandeelhouder is.
    Vind ik leuk
    fcdb 67 +1214
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:04
    Ik denk dat de online gokwereld zich op het voetbal gaat storten zodra de legalisatie ervan is goedgekeurd.
    Vind ik leuk
    AVDV +941
    woensdag 9 januari 2019 om 13:16
    Ja wanneer is dat eigenlijk? Ik dacht dat het dit seizoen al was maar niet dus, volgend seizoen?
    Vind ik leuk
    fcdb 67 +1214
    woensdag 9 januari 2019 om 13:29
    Eigenlijk zou dat zo rond april van dit jaar zijn inderdaad maar zoals het er nu naar uitziet is het bijna zeker dat alles volgend jaar rond is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37387
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:05
    Die kent iedereen al wel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:08
    Wat ik al schreef dat het zomaar een idee van mij was en anders ga ik ze persoonlijk wel sponsoren........;-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37387
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:14
    Jij bent nog wel iets onbekender dus goed idee :p
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:14
    Denk niet dat Feyenoord beter er van wordt op gesponsord te worden met een paar pakjes zware brandaris en alcoholvrij bier, hoewel alcoholvrij niet eens bier zou mogen heten!
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:15
    HaHa, de leukste reactie van vandaag.....
    Vind ik leuk
    Pimman +7604
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:43
    Hans.. Ajax Brandblussers wat voor Feyenoord? ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 16:47
    Lul niet zo stom Pim want anders zijn we geen vrienden meer.
    Vind ik leuk
    Pimman +7604
    dinsdag 8 januari 2019 om 19:25
    Die kopte jij mooi in Hans!
    Vind ik leuk
    F-Troop +88
    dinsdag 8 januari 2019 om 20:22
    waarom? Feyenoord brandblussers zijn er ook..misschien Lovers rederij uit Am*dam?!
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 19:26
    Vraag anders even AJAX 4EVER MOKUM, die krijgt zijn geld nog niet op al geeft hij 99% weg 😂
    Vind ik leuk
    Wilex +2091
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:19
    Coolblue is toch een Rotterdams bedrijf? en gaat ook investeren in het nieuwe stadion.
    Dat verwacht ik eerder, is ook puur voor de particuliere markt
    Vind ik leuk
    frhoi +1337
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:48
    Goed merk idd, maar gaan zij investeren in het stadion? dat wist ik niet
    Vind ik leuk
    ReneAjax +7472
    dinsdag 8 januari 2019 om 18:38
    Moeten ze hun naam wel eerst gaan aanpassen, CoolBlue past niet bij Feyenoord, ze kunnen beter Manchester City gaan sponsoren.
    Of ze kunnen er CoolRed van maken natuurlijk.
    Vind ik leuk
    COYG +7567
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:40
    Lekker Shell vragen. Dan kunnen ze hun naam zuiveren als ze in de sport investeren. Vroeger deden ze dat ook al in Rotterdam en omstreken. Toen ze ermee ophielden is er in de tussentijd veel kritiek geweest.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 14:56
    Ze trekken de stekker er uit...
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +28126
    dinsdag 8 januari 2019 om 14:58
    Alle energie is tussen beide partijen weggevloeid...
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4958
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:34
    Weer minder inkomsten voor PSV...
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:47
    Gewoon een nieuwe sponsor, dat zal waarschijnlijk alleen maar meer opleveren.
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4958
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:48
    Want dat was de vorige keer ook zo...

    Not!
    Vind ik leuk
    Elohim +662
    dinsdag 8 januari 2019 om 21:45
    Toch bizar dat een antwoord dat gewoon niet klopt toch 9x is onderstreept.

    Ach, als ze maar lezen wat ze graag zien..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 21:46]
    Vind ik leuk
    lars Utrecht +1090
    dinsdag 8 januari 2019 om 14:56
    Zal niet lang meer duren voordat we de gokbedrijven gaan zien, maar tot die tijd zal er nog wel 1 fase van een andere branche komen.

    Zal me niks verbazen als het de zorgbranche gaat worden. De trend dat clubs veel maatschappelijk gaan doen wordt steeds groter.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 14:57]
    Vind ik leuk
    Olfie +5196
    dinsdag 8 januari 2019 om 14:59
    Zorg van de zaak van FCU ;)
    Vind ik leuk
    lars Utrecht +1090
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:03
    Inderdaad. Echt een wereldsponsor. Normaal gesproken maakt het mij geen moer uit, maar Zorg van de zaak in combinatie met Tele2 is echt top.

    Kortingen, gesponsorde concerten, staan hun plek af voor goede doelen, organiseren echt leuke uitjes, ze pasten het thuisshirt aan omdat wij als supporters dat niet mooi vonden en betalen goed geld.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2742
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:11
    HiKOKI maakt een mooie 3de! ;)
    Vind ik leuk
    lars Utrecht +1090
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:19
    Daar heb ik dan weer helemaal niks mee, haha. Maar het betaald, dus prima verder.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2742
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:27
    Groot internationaal merk hoor! Het voormalige Hitachi Power Tools. Zijn ook erg actief betrokken met de club.
    Vind ik leuk
    lars Utrecht +1090
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:30
    Ahh, zal best kunnen, merk er nog weinig van als supporter. In het begin ofzo gaven ze nog wat producten weg toch?

    Ik snap de sponsoring verder wel, en ook zij betalen enorm goed, dus je hoort mij niet klagen, maar voor mijn gevoel doen Tele2 en Zorg van de Zaak nog wat extra's. Dat waardeer ik wel.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2742
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:37
    Je kunt o.a. wekelijks via de wedstrijdvoorspelling op facebook kans maken op mooie machines! Daarnaast ook een bepaalde betrokkenheid bij Jong en Zoudenbalch. Maar goed, ik ben niet geheel neutraal in deze, haha.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2489
    dinsdag 8 januari 2019 om 16:38
    Bij Feyenoord zal het dan "Zorgen om de Zaak" moeten heten 😂😂
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37387
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:05
    Dus verzekeraars of ziekenhuizen?
    Vind ik leuk
    lars Utrecht +1090
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:08
    Eerder zorginstellingen ofzo vermoed ik.
    Vind ik leuk
    4everfcu +4126
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:06
    nee hoor want gokbedrijven mogen overal reclame maken behalve in nederland uiteraard want in dit land mag je niets meer en de staat bepaald wat jij nog wel en niet mag eten en dat je niet meer mag roken enzovoorts
    Vind ik leuk
    lars Utrecht +1090
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:10
    Haha, het begint inderdaad wel erge vormen aan te nemen.

    Dat het niet in Nederland mag weet ik, maar ze zijn bezig om de wet te veranderen. Dat duurt altijd nog wel even, dus denk ik dat we eerst weer een fase gaan zien van een andere branche voordat we naar de Unibet, Lotto en Toto gaan.
    Vind ik leuk
    4everfcu +4126
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:11
    daar zijn ze al tien jaar mee bezig maar gaat gewoon niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2804
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:13
    Dat gaat nog heel lang duren vwb de gokbedrijven.
    Nederlandse staat geeft geen fuck om potentiele gokverslaving, ze willen hun monopolie niet kwijt.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 15:14]
    Vind ik leuk
    frhoi +1337
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:37
    maar waarom mag een shirtsponsor niet en bv de toto KNVB beker wel, raar toch!?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +28126
    dinsdag 8 januari 2019 om 14:56
    Ja, als in de Kuip de stroom al uitvalt...dan ben je inderdaad niet meer geloofwaardig !
    Vind ik leuk
    frhoi +1337
    dinsdag 8 januari 2019 om 14:58
    ach, je hebt ervaring ermee als psv zijnde dat het lampje in de Kuip uitgaat. ik snap je punt dus wel
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +28126
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:01
    Ik schreef de dag na Feijenoord - PSV op VP dat er wederom een paar lampen uitgevallen waren....dus deze is oud, frhoi
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 15:01]
    Vind ik leuk
    frhoi +1337
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:03
    Ik zit niet elke dag op VP en lees niet alles. zal ik dan zeggen dat jullie seizoen waarschijnlijk ook een beetje dimt? kan allemaal
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +28126
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:19
    Beetje dimmen jij, he :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 14:57
    Internationale sponsoren zijn dan alleen nog maar opties. Ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    yuuup +9957
    dinsdag 8 januari 2019 om 16:15
    Ja sinds 1 januari is het voor Nederlandse bedrijven verboden om aan sponsoring te doen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +20699
    dinsdag 8 januari 2019 om 14:58
    Keerde de kutgrassector zich maar af van de Eredivisie...
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2804
    dinsdag 8 januari 2019 om 14:58
    Met die alsmaar stijgende energieprijzen is het de mensen ook lastig uit te leggen dat die toko's vrolijk voetbalploegen lopen te sponsoren.

    En dan @VP:
    hier, mogen jullie gratis van mij hebben: https://pbs.twimg.com/media/Dv5qhY7X0AIj6k9.jpg:small https://www.theguardian.com/football/blog/2019/jan/07/mascot-fees-premier-league-clubs
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4401
    dinsdag 8 januari 2019 om 14:59
    Nou, welke sector/bedrijven hebben behoefte aan groei / naamsbekendheid?

    Niet zozeer de reguliere business. Maar dan denk je aan startups..de volgende coolblue's, zeg maar.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2804
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:05
    De staat wil zijn monopolie op het gokken niet kwijt.
    Anders staan er zat on line gokbedrijven zo op de stoep bij PSV en Feyenoord.

    Vind ik leuk
    ReneAjax +7472
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:00
    Hoe Lainez met Corona op z'n shirt speelt in Mexico dat vind ik wel mooi.
    In Nederland mag dat weer niet, anders zou Bavaria een mooie sponsor voor PSV zijn geweest.
    Vind ik leuk
    Metal +2737
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:10
    Heineken 0.0 zou een mooie optie zijn
    En dan in het contract op laten nemen dat de doelstelling is om alle wedstrijden gelijk te gaan spelen met 0-0 :)
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +1518
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:01
    Die energie bedrijven kunnen dus aan het gas...
    Vind ik leuk
    Molletje +999
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:03
    .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 15:06]
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:04
    Zou leuk zijn voor PSV als ze Philips als sponsor kunnen terugkrijgen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:41
    Philips sponsort nog steeds hoor, voor vele miljoenen,is de allerbeste sponsor uit t betaald voetbal !
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:42
    Ja sorry, mijn fout, ik zei het verkeerd. Ik bedoelde natuurlijk als hoofdsponsor op de tenues.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:44
    Philips betaald al als hoofsponsor, het shirt levert dus nog extra op ! Supersponsor dus..
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 23:35
    Met dank van het hoofdkantoor uit Amsterdam ;-)
    Vind ik leuk
    yuuup +9957
    dinsdag 8 januari 2019 om 16:25
    Nu 3 miljoen per jaar, gaat binnenkort naar 1,5 miljoen per jaar. Daarvoor zijn ze gedeeltelijk shirtsponsor en hebben ze de stadionnaam. Philips heeft het heel goed voor elkaar voor een relatief klein bedrag.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 16:33
    beste sponsor uit de geschiedenis van het Nederlandse voetbal
    Vind ik leuk
    yuuup +9957
    dinsdag 8 januari 2019 om 16:39
    Dat is correct.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2489
    dinsdag 8 januari 2019 om 16:41
    Gaat slechts om een paar miljoen
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 17:21
    na ruim 100 jaar al wel honderden miljoenen, daar staan jullie dan met je ziggootje
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 18:07]
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 23:36
    Ziggootje bestaat nog niet zolang.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:04
    Grote clubs, vinden wel een goede sponser. Zeker PSV wel.
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4958
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:36
    Feyenoord is een grotere club dan PSV. PSV presteert beter.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 16:37
    Daarom zeg ik ook PSV zeker wel. Altijd lekker om een kampioen te sponseren. Goed voor je naam
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 21:03
    Het enige waar feyenoord groter in is, is het stadion met de inhoud. Voor de rest is PSV ze op alle denkbare fronten ver voorbij.

    Ajax is de grootste club (terecht)
    Maar plaats 2 van jullie kan de prullenbak in. Dat zijn wij👋

    Of vind je Sunderland ook een grotere club dan Chelsea omdat er een paar duizend meer in kunnen?
    Vind ik leuk
    kcim +3029
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:09
    Of binnenkort op de shirts van Feyenoord en PSV; Visit Syria of Visit Venezuela of zo :-(
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:09
    Gelukkig hebben wij Pure Energie nog.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:10
    Laten we Disney vragen de eredivisie te sponsoren.....
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1585
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:30
    De Mickey Mouse league is wel aantrekkelijk voor ze
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:31
    Overal mickey mascottes, zie het helemaal voor me!
    Vind ik leuk
    Voetbal@com +1535
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:35
    Inderdaad marktbeweging, bij mijn club is het momenteel good habitz zelf geen beste naam vind icm wat ze aanbieden. Coolblue zie ik het niet gauw gaan doen, bol.com ook niet. Bavaria zou een mooie sponser zijn voor PSV.

    Ik zie de reclame al voor me na Ajax - PSV 1-4...

    Willy, Rene, Willy vd Kuylen, Frank Lammers, Van Gerwen, samen op een zitbank....score 1-4 in beeld op de tv en dan....komt Max Verstappen binnen met een krat Bavaria...zo jongens nu eerst een Bavaria!
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:42
    En met Sjefke Varra !!
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4958
    dinsdag 8 januari 2019 om 15:42
    *4-1
    Vind ik leuk
    yuuup +9957
    dinsdag 8 januari 2019 om 16:42
    En dan draait de camera weg van de spiegel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 19:55
    Of een red bull
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 16:14
    Misschien ajax 😂
    Vind ik leuk
    El Cazador +8004
    dinsdag 8 januari 2019 om 16:37
    Bij PSV hoort inmiddels een Mexicaanse sponsor, mss heeft El Chapo zin om zijn geld te witten.
    Bij Feijenoord hoort een oer-Hollands merk zoals De Kaapse Brouwers of Omega Pharma Nederland
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 18:15
    Eerlijk, als philips al psv los kan laten..
    Wat voor zekerheid bieden oerhollandse bedrijven dan..
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 22:33
    Air Mexico is al een top sponsor !
    Vind ik leuk
    fer65 +242
    dinsdag 8 januari 2019 om 18:06
    SHELL RHB AKSONOBEL FODAVONE T-MOBEL C&A SACHSBANK. FLYEMIRATES KPN MERCEDESNEDERLAND BOSKALIS LOGITECH LG SONY CANON MITSUBISHI Farmaceutica .
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 18:06
    Dealtje sluiten met redbull met het oog op feyenoord city, alles waar die gasten zich mee hebben bemoeid veranderde binnen no time in serieuze concurrentie!!! Ik zou er wel een Red&Whitebull op drinken
    Vind ik leuk
    ReneAjax +7472
    dinsdag 8 januari 2019 om 18:46
    Ik dacht meer aan Tesla/Feyenoord.
    Die Opel's zijn hopeloos ouderwets.
    De haven staat vol met onverkochte peperdure Tesla's.
    Vind ik leuk
    fer65 +242
    dinsdag 8 januari 2019 om 18:08
    HEINEKEN GROLS BECKS EN NOG VELE EN VELE ANDEREN.
    Vind ik leuk
    Forza u +1442
    dinsdag 8 januari 2019 om 18:50
    TDK, Nissan, gouden gids enz....
    Vind ik leuk
    Voetbal@com +1535
    dinsdag 8 januari 2019 om 20:07
    kodak, Nokia, Buckler, Saab, Spyker, V & D
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 18:52
    Misschien wil Durex wel sponsor worden van PSV.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 19:21
    Bericht van Sietse Brouwer, eigenaar van Groenleven. "Jammer van al die sensatie media.
    Op voet van Oorlog is totale onzin, ons contract loopt na 3 jaar af, en we zijn in overleg over eventuele verlenging. Ik kan een ieder verzekeren dat we deze onderhandelingen niet met een helm op voeren. Van oorlog dus geen sprake!! Trotse hoofdsponsor van SC Heerenveen" Reactie kan je vinden onder de facebook van feanonline
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws