Cruciale treffer Doan helpt Japan aan goede start op Azië Cup

Cruciale treffer Doan helpt Japan aan goede start op Azië Cup

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 14:23wo 09-01-2019 om 14:23

Ritsu Doan is in de eerste wedstrijd van de Azië Cup direct belangrijk geweest voor Japan. De aanvallende middenvelder van FC Groningen tekende voor de 3-1 en loodste zijn land daarmee in veilige haven. De wedstrijd tegen Turkmenistan werd uiteindelijk met 3-2 gewonnen.

Japan kende een valse start in het openingsduel met Turkmenistan. Arslanmyrat Amanov zette Turkmenistan na een klein half uur op voorsprong. Pas na rust knokte Japan zich terug. Via twee treffers van Yuya Osako nam Japan de leiding.

Daarna was het de beurt aan Doan om zich te laten gelden. De speler van Groningen, die in de basis begon, tekende een kleine twintig minuten voor tijd met zijn tweede interlanddoelpunt voor de 3-1. Het bleek uiteindelijk een cruciale treffer: een minuut later verkleinde Ahmet Atayev de marge namelijk weer via een benutte strafschop.

Door de 3-2 overwinning pakt Japan direct de leiding in Groep F. Later woensdag nemen in dezelfde groep Oezbekistan en Oman het tegen elkaar op.

Poll

Moet Doan de stap naar de Nederlandse top maken?

(2512 stemmen)

Plaats een reactie

Banny33 +50
woensdag 9 januari 2019 om 14:26
Zou een goede zijn als vervanging van Ziyech of Lozano
Vind ik leuk
Coach 101 +282
woensdag 9 januari 2019 om 14:54
Niet als rechtsbuiten in ieder geval.
Mooi op 10 zetten, is creatief zat om spelers in scorende posities te krijgen.
Vind ik leuk
Banny33 +50
woensdag 9 januari 2019 om 16:48
Nee, dat is zeker waar. Maar zowel Ziyech als Lozano hebben een wat vrijere rol, hangend vanaf rechts. Bij deze clubs denk ik dat Doan daar perfect uit de voeten kan.
Vind ik leuk
Toppert +1855
woensdag 9 januari 2019 om 16:53
In die rol kan hij dat zeker! Heeft een heerlijke dribbel, goed schot, technisch heel sterk en ook al is hij klein, je krijgt hem bijna niet van de bal. Zeg maar... een soort van... kopie... lijkt op... MESSI ;-)
Vind ik leuk
FCGrunn050 +955
woensdag 9 januari 2019 om 14:28
De miljoenen stromen straks binnen! Nu alleen nog zorgen dat we in de ED blijven😏
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
woensdag 9 januari 2019 om 14:31
Met de miljoenen van Doan kunnen jullie weer een leuker elftal samenstellen volgend seizoen! Klasse gescout.
Vind ik leuk
schfan1920 +6355
woensdag 9 januari 2019 om 14:46
Dat blijven jullie wel. Overigens zal er ook nog wel een aanzienlijk deel van het transferbedrag worden geïnvesteerd in jullie eigen vermogen.
Vind ik leuk
Coach 101 +282
woensdag 9 januari 2019 om 14:56
Het team wat gisteren in de 1e helft mocht aantreden tegen Köln zou dat toch wel moeten gaan lukken.
Het wordt meer de vraag wie de posities van Nijland, Jans oa gaan overnemen om vertrouwen te kunnen krijgen in het aantrekken van goede, nieuwe spelers.
Vind ik leuk
ErikAjax +2334
woensdag 9 januari 2019 om 14:28
Dat heeft Ritsu goed gedoan!
Vind ik leuk
Hupfean +5315
woensdag 9 januari 2019 om 14:32
Heel mooi bedacht.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 14:29
Het zal niet lang gaan duren voor hij stap gaat zetten. Hoop dat die in elk geval lekker in de ED blijft voetballen.. prachtige speler
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
woensdag 9 januari 2019 om 14:31
Ajax, melden!
Vind ik leuk
Hupfean +5315
woensdag 9 januari 2019 om 14:31
Off topic: Ik kijk de 10 jaar geleden seizoen 2008/09 serie op fox. Toen iedereen nog van iedereen kon winnen. Best wel leuk om terug te zien.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 14:43
Ja oke bedankt
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 15:20
per doelpunt 2 mln duurder
Vind ik leuk
Cantona +1354
woensdag 9 januari 2019 om 17:35
Zulke spelers zijn door FC Groningen natuurlijk niet te houden hoe jammer ik het ook vindt.
Nu is het voor FC Groningen de zaak om er zoveel mogelijk aan te verdienen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws