Cruciale treffer Doan helpt Japan aan goede start op Azië Cup

    Cruciale treffer Doan helpt Japan aan goede start op Azië Cup

    Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 14:23wo 09-01-2019 om 14:23

    Ritsu Doan is in de eerste wedstrijd van de Azië Cup direct belangrijk geweest voor Japan. De aanvallende middenvelder van FC Groningen tekende voor de 3-1 en loodste zijn land daarmee in veilige haven. De wedstrijd tegen Turkmenistan werd uiteindelijk met 3-2 gewonnen.

    Japan kende een valse start in het openingsduel met Turkmenistan. Arslanmyrat Amanov zette Turkmenistan na een klein half uur op voorsprong. Pas na rust knokte Japan zich terug. Via twee treffers van Yuya Osako nam Japan de leiding.

    Daarna was het de beurt aan Doan om zich te laten gelden. De speler van Groningen, die in de basis begon, tekende een kleine twintig minuten voor tijd met zijn tweede interlanddoelpunt voor de 3-1. Het bleek uiteindelijk een cruciale treffer: een minuut later verkleinde Ahmet Atayev de marge namelijk weer via een benutte strafschop.

    Door de 3-2 overwinning pakt Japan direct de leiding in Groep F. Later woensdag nemen in dezelfde groep Oezbekistan en Oman het tegen elkaar op.

    Poll

    Moet Doan de stap naar de Nederlandse top maken?

    (2501 stemmen)

    Plaats een reactie

    Banny33 +37
    woensdag 9 januari 2019 om 14:26
    Zou een goede zijn als vervanging van Ziyech of Lozano
    Vind ik leuk
    Coach 101 +287
    woensdag 9 januari 2019 om 14:54
    Niet als rechtsbuiten in ieder geval.
    Mooi op 10 zetten, is creatief zat om spelers in scorende posities te krijgen.
    Vind ik leuk
    Banny33 +37
    woensdag 9 januari 2019 om 16:48
    Nee, dat is zeker waar. Maar zowel Ziyech als Lozano hebben een wat vrijere rol, hangend vanaf rechts. Bij deze clubs denk ik dat Doan daar perfect uit de voeten kan.
    Vind ik leuk
    Toppert +1803
    woensdag 9 januari 2019 om 16:53
    In die rol kan hij dat zeker! Heeft een heerlijke dribbel, goed schot, technisch heel sterk en ook al is hij klein, je krijgt hem bijna niet van de bal. Zeg maar... een soort van... kopie... lijkt op... MESSI ;-)
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    woensdag 9 januari 2019 om 14:27
    Kan niet anders: gaat gewoon naar ons aller Ajax.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 15:07
    Schei toch eens een keer uit over dat Ajax. Doan gaat heus niet naar die "tering-club" Altijd dat gezeur over Ajax. Het is goddomme net alsof er geen andere clubs op de wereld zijn dat verrekte Ajax. Arrogante neuzen!!!!!
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    woensdag 9 januari 2019 om 15:24
    Heerlijk zo'n reactie: het duidt de grootheid aan van ons aller Ajax! (Heerlijk wat een reacties krijg je hierop) De groeten allemaal vanuit het heerlijke warme Brasil
    [Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 17:12]
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 15:30
    Vind het zelf wel lachwekkend dat je zo'n plank voor je kop hebt. Je Kan gewoon niet inzien dat het voor iedereen hier vervelend is dat je overal Ajax bij moet betrekken. Haast een on zo te zien
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1478
    woensdag 9 januari 2019 om 17:01
    Hahaha ja het zit wel diep bij meneer Hermann #SorryJohan
    Vind ik leuk
    Donnygo +3315
    woensdag 9 januari 2019 om 15:28
    Voor Ajax fans is er ook geen andere club dan Ajax net zoals er voor fans van Twente geen andere club als Twente is. Dat heet namelijk een fan/supporter.
    Mensen als jij die zo over een andere club praten is er niets anders dan haat naar Ajax.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 15:33
    Rare reactie, Dus Ajax fans morgen overal Ajax bij betrekken en andere supporters moeten maar still houden? Het is voetbalprimeur, niet ajaxprimeur. Dan ga je maar lekker naar ajaxprimeur ipv hier te zijn, toch?
    Vind ik leuk
    Donnygo +3315
    woensdag 9 januari 2019 om 15:54
    Nee het gaat om hoe zijn reactie is, of vind je zijn tekst wel een normale tekst met Tering club.

    Als fan is er voor jouw toch alleen jouw club. Daarnaast is de vraag moet hij naar de Nederlandse top, dan kom je toch bij Ajax-PSV-Feyenoord uit en niet bij Emmen-PEC of Fortuna.
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    woensdag 9 januari 2019 om 15:55
    Wees reeel: alleen Ajax kan dat japannertje halen..
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    woensdag 9 januari 2019 om 16:19
    Groningen kon het ook.
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    woensdag 9 januari 2019 om 16:29
    Complimenten daarvoor. Maar als Ajax zijnde wordt het toch wat lastiger. Als een speler wordt gevolgd door Ajax, dan komen de anderen erachter aan. Voorbeelden ten over. Dat heb je als je de grootste bent.
    Vind ik leuk
    Bosmeister +641
    woensdag 9 januari 2019 om 17:08
    De grootste? Van Nederland wellicht. Maar je vergeet dat clubs als CSKA Moskou en Man City ook op het vinkentouw zitten. Maar enfin, als jullie aller Ajax ons aller FC Groningen een mooi bedrag betaald en we kunnen met z'n allen langer van Doans kunsten op de Nederlandse velden genieten vind ik het prima.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 17:10]
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    woensdag 9 januari 2019 om 17:11
    Ajax moet het hebben van het feit dat de speler zelf graag naar Ajax wil. Anders is het tegen het buitenlandse geld niet mogelijk.
    Vind ik leuk
    Magno77 +40
    woensdag 9 januari 2019 om 18:29
    Doan gaat met enige zekerheid naar man city. Momenteel al druk in onderhandeling.. Man city biedt waarschijnlijk nu al, voordat de concurrentie aan bod komt. Meneer Nijland heeft “toevallig” toch nog wat andere zaken af te handelen met city.. Ene Antuna..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 18:33]
    Vind ik leuk
    Magno77 +40
    woensdag 9 januari 2019 om 18:33
    Lijkt mij stug dat city (volgt Doan al vanaf begin) niets doet met vermeende interesse van andere clubs. Liggen niet te pitten
    [Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 18:44]
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 23:26
    Want? Hij kost 10 miljoen en dat is een bedrag dat psv prima kan neerleggen na de verkoop van bergwijn ed. Kom is met feiten ipv populistisch geroeptoeter.
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:03
    Na de verkoop bvan Bergwijn... Meteen de beste speler van het moment, anders wordt het moeilijk. Ajax kan zonder iemand te verkopen een heel elftal vullen met zo'n spelers
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:29
    Net 37 miljoen gekregen van de cl he. Dat Ajax veel geld heeft betekend niet dat het armoedzaaiers zijn bij psv...
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:04
    Jawel: Barca, het Spaanse Ajax :-)
    Vind ik leuk
    Donnygo +3315
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:26
    Toch weer Ajax erbij ;)
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +1518
    woensdag 9 januari 2019 om 15:41
    Je krijgt van mij een like omdat je zo heerlijk gefrustreerd bent en het ook niet onder stoelen of banken steekt. Wel slecht voor je hart overigens hoor.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24959
    woensdag 9 januari 2019 om 16:47
    Gaat verder alles goed Johann?
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 20:43
    Idd, het toont de HEERSENDE GROOTHEID over Ajax zoals Leozao al zegt. Apetrots om Ajacied te zijn!!!
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +682
    woensdag 9 januari 2019 om 14:28
    De miljoenen stromen straks binnen! Nu alleen nog zorgen dat we in de ED blijven😏
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4949
    woensdag 9 januari 2019 om 14:31
    Met de miljoenen van Doan kunnen jullie weer een leuker elftal samenstellen volgend seizoen! Klasse gescout.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5808
    woensdag 9 januari 2019 om 14:46
    Dat blijven jullie wel. Overigens zal er ook nog wel een aanzienlijk deel van het transferbedrag worden geïnvesteerd in jullie eigen vermogen.
    Vind ik leuk
    Coach 101 +287
    woensdag 9 januari 2019 om 14:56
    Het team wat gisteren in de 1e helft mocht aantreden tegen Köln zou dat toch wel moeten gaan lukken.
    Het wordt meer de vraag wie de posities van Nijland, Jans oa gaan overnemen om vertrouwen te kunnen krijgen in het aantrekken van goede, nieuwe spelers.
    Vind ik leuk
    ErikAjax +874
    woensdag 9 januari 2019 om 14:28
    Dat heeft Ritsu goed gedoan!
    Vind ik leuk
    Hupfean +4496
    woensdag 9 januari 2019 om 14:32
    Heel mooi bedacht.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 14:29
    Het zal niet lang gaan duren voor hij stap gaat zetten. Hoop dat die in elk geval lekker in de ED blijft voetballen.. prachtige speler
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4949
    woensdag 9 januari 2019 om 14:31
    Ajax, melden!
    Vind ik leuk
    Hupfean +4496
    woensdag 9 januari 2019 om 14:31
    Off topic: Ik kijk de 10 jaar geleden seizoen 2008/09 serie op fox. Toen iedereen nog van iedereen kon winnen. Best wel leuk om terug te zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 14:43
    Ja oke bedankt
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 15:20
    per doelpunt 2 mln duurder
    Vind ik leuk
    Cantona +1175
    woensdag 9 januari 2019 om 17:35
    Zulke spelers zijn door FC Groningen natuurlijk niet te houden hoe jammer ik het ook vindt.
    Nu is het voor FC Groningen de zaak om er zoveel mogelijk aan te verdienen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws