Boëtius wil terugkeren bij Nederlands elftal: Hij liet mij debuteren tegen Ajax

Boëtius wil terugkeren bij Nederlands elftal: "Hij liet mij debuteren tegen Ajax"

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 16:15za 12-01-2019 om 16:15

Laatste update: zaterdag 12 januari 2019 om 16:17za 12-01-2019 om 16:17

Jean-Paul Boëtius hoopt zich bij FSV Mainz weer in de kijker te spelen voor het Nederlands elftal. Dat zegt de buitenspeler in gesprek met het Duitse BILD. 

Dit seizoen kwam Boëtius vijftien keer in actie voor Mainz, waarvan negen keer als basisspeler. "Het kostte mij ongeveer een maand om mij aan te passen. De trainer gaf mij ook de tijd om te wennen aan het fysieke spel. Het gaat hier 90 minuten lang op en neer, in Nederland is dat niet het geval", aldus Boëtius tegen het Duitse medium.

Nu de buitenspeler de weg omhoog heeft ingeslagen bij Mainz, hoopt hij ook weer in beeld te komen voor het Nederlands elftal. Om zijn rentree in Oranje te kunnen maken, moet hij oude bekende en bondscoach Ronald Koeman moeten overtuigen. "Ronald Koeman was mijn trainer bij Feyenoord, hij liet mij debuteren tegen Ajax. Tot nu toe heeft hij mij nog niet gebeld", aldus Boëtius. 

Plaats een reactie

koosje +1005
zaterdag 12 januari 2019 om 16:18
nou dan kan ie nog lang wachten
Vind ik leuk
Elledoet +830
zaterdag 12 januari 2019 om 16:20
Onzin reactie zeg....als die jongen presteert dan verdient hij het om te zeggen dat hij voor zijn land wilt uitkomen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:22
Hij Is niet goed genoeg.
Vind ik leuk
marcelvt +595
zaterdag 12 januari 2019 om 16:27
Als andere supporters het over joden hebben dan worden ze terecht gezien als mensen die zich antijoods uitlaten, als Ajaxsupporters zich joden noemen dan is dat blijkbaar nog steeds normaal.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:36
Ja tis inderdaad nogal sneu
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:52
Ajax joden super joden hèhè.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:58
Sssssssssssssst
Vind ik leuk
Blindsy +18802
zaterdag 12 januari 2019 om 16:57
Tis n beetje zoals het 'niggah'-woord?
Vind ik leuk
KCP +737
zaterdag 12 januari 2019 om 18:19
Nee als andere supporters roepen dat ze aan het gas moeten en dergelijke. Trouwens Utrecht gaf ons de naam wij droegen hem met trots.. daarom gaat de excuus we hebben niks tegen joden maar tegen Ajax niet op. De Nederlandse clubs met dit probleem genieten een aanhang die zie onder groepen als pegida en NVU behoren. Dit is ook te zien bij de vluchtelingen demostraties en de aanval op de grondrechten van zwarte Nederlanders tijdens sinterklaas. Was geen toeval dat al die clubs die anti joden liedjes daar te vinden zijn. Vindt ze gewoon laf Utrecht, ADO, PSV, FCDB, Feyenoord beken gewoon kleur.

Afz een echte jood die ook een Ajax jood is
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 18:23]
Vind ik leuk
marcelvt +595
zaterdag 12 januari 2019 om 18:42
je generaliseert enorm. Je zou kunnen weten dat veel supporters van andere clubs dat maar in heel beperkte mate doen omdat ze bij pegida of nvu horen. Voor zover ik dat kan overzien ziet het merendeel de termen Ajaxied en jood als synoniem. Een beperkt deel gebruikt het om te provoceren omdat die mensen het leuk vinden dat ze hiermee mensen kunnen irriteren, een nog kleiner deel is racistisch en/of antisemitisch.
Vind ik leuk
Gearry +1448
zaterdag 12 januari 2019 om 19:26
Enig idee waarom Ajaxsupporters zichzelf Joden noemen? Gezien je reactie niet iig.
Vind ik leuk
marcelvt +595
zaterdag 12 januari 2019 om 21:16
ik weet dat heel goed. Blijkbaar gaat het boven je pet waarom ik dit schrijf
Vind ik leuk
Gearry +1448
zondag 13 januari 2019 om 09:44
Heb gelukkig geen pet, dus er kan ook niks boven gaan.
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
zaterdag 12 januari 2019 om 16:32
Zul wel trots zijn op je naam
Vind ik leuk
Nilsinno +689
zaterdag 12 januari 2019 om 18:47
Nee lijkt mij ook niet komt te kort
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:02
Klopt.
Vind ik leuk
koosje +1005
zaterdag 12 januari 2019 om 16:23
hoezo onzin reactie, je ziet zelf toch ook dat hij tekort komt voor het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
Il Gordo +18412
zaterdag 12 januari 2019 om 16:23
Klopt. Als je presteert.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:47
Het niveau in die debuutwedstrijd tegen Ajax heeft ie ook nooit meer gehaald..
Vind ik leuk
Secundo +92
zaterdag 12 januari 2019 om 16:49
Wel met je eens, maar 9 basisplaatsen bij Mainz is misschien nog wat weinig om over t Nederlands elftal te gaan praten. Ambitie is altijd goed, maar het lijkt me niet zo raar dat Koeman m nog niet gebeld heeft nee.
Vind ik leuk
Il Gordo +18412
zaterdag 12 januari 2019 om 17:51
Babel, Depay, Dilrosun, Groeneveld doen het ook niet verkeerd. Daarnaast heb je ook Kluivertje dus z'n minuten maakt en meer toekomst heeft.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:50
Wat hij bedoelt is dat hij niet goed genoeg is. Bepaald geen onzinreactie. Ik zou zelfs willen zeggen: een wijze en realistische reactie!
Vind ik leuk
voebtalie +2316
zaterdag 12 januari 2019 om 17:53
Hahahaha Hahahahahahahahahaha hahahaha Hahahahahahahahahaha
Vind ik leuk
DEWEE +2759
zaterdag 12 januari 2019 om 16:18
😂
Vind ik leuk
Mr bien +6893
zaterdag 12 januari 2019 om 16:19
Logisch dat die niet belt je komt ook veel te kort voor Oranje
Vind ik leuk
Beukenbv +380
zaterdag 12 januari 2019 om 16:19
Droom maar lekker verder JP.
Mafklapper.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:20]
Vind ik leuk
Rabarber +4308
zaterdag 12 januari 2019 om 16:20
Hij mag een keer aan de hand van van Dijk mee het veld oplopen. Wat een uilskuiken.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5524
zaterdag 12 januari 2019 om 16:20
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:39
Dat dus.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:14
Dat dus, dit dus..... Is niet specifiek tegen jou. Maar typ het dan zelf. Zo lekker makkelijk.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:47
Haha, met je eens maar dit was zo treffend. Exact wat ik dacht.
Vind ik leuk
stratumseind +195115
zaterdag 12 januari 2019 om 16:20
JP je kan beter doen net als ik : telefoon de zee in kieperen heerlijk rustig
Vind ik leuk
Antikunstgras +13955
zaterdag 12 januari 2019 om 16:27
Niet alleen voor jou heerlijk rustig..
Vind ik leuk
Rabarber +4308
zaterdag 12 januari 2019 om 16:35
Waar heb je een telefoon voor nodig als je enige vrienden PSV-trollen zijn op een Ajax-site? Snap dat je m weggooit.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:37
Burrrrrn!
Vind ik leuk
Il Gordo +18412
zaterdag 12 januari 2019 om 16:23
"Tot nu toe heeft hij mij nog niet gebeld", aldus Boëtius."


Heb ik nieuws voor je. Gaat ook niet gebeuren.
Vind ik leuk
fedor2501 +6367
zaterdag 12 januari 2019 om 16:23
Boetius moet de rest van het seizoen geen interviews geven en alleen maar concentreren op voetballen en eindelijk stabiel in zn prestaties worden. Voetballen kan hij echt wel alleen mentaal is hij onevenwichtig.
Vind ik leuk
AllAdIn +24856
zaterdag 12 januari 2019 om 16:24
Vooral blijven hopen..
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:28
Het is niet verkeerd om ambitie te hebben !
Vind ik leuk
Hast58 +914
zaterdag 12 januari 2019 om 16:30
Als er over iedereen een discussie moet ontstaan die in het Nederlands elftal wil, dan komen we aan echte serieuze onderwerpen niet meer toe... En dat zijn er al zo weinig.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29711
zaterdag 12 januari 2019 om 16:31
Never gonna happen..
Vind ik leuk
Miller +46
zaterdag 12 januari 2019 om 16:35
Hij is nog niet zo oud. Hij heeft altijd veel talent gehad. Ik weet niet exact om welke redenen de afgelopen seizoenen het voor hem heeft doen tegenvallen, maar als hij het omgooit, dan kan het nog wat worden. Zou niet de eerste persoon zijn om het zo te doen.
Vind ik leuk
Wim59 +646
zaterdag 12 januari 2019 om 17:34
Te jong, teveel geld enz.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:02
Het heeft voor hem niet doen tegenvallen, hij is ons tegengevallen !!! Over 10 jaar met de oud internationals op nieuwjaarsdag zou al een utopie zijn ben ik bang.
Vind ik leuk
Bizzy +23381
zaterdag 12 januari 2019 om 16:38
Als promes geselecteerd wordt waarom deze speler dan niet.
Vind ik leuk
Mo +12880
zaterdag 12 januari 2019 om 16:43
Promes is ongeveer 5 x beter dan deze jongen.
Vind ik leuk
Erik7494 +1422
zaterdag 12 januari 2019 om 16:38
hahaha, nee.
Vind ik leuk
Mo +12880
zaterdag 12 januari 2019 om 16:43
Hahahaha.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:43
Boëtius kan altijd blijven dromen, maar terugkomen is onmogelijk.

Hoewel hij wel meer kwaliteiten heeft dan Blind.
Vind ik leuk
Shelbourne +5963
zaterdag 12 januari 2019 om 16:44
Ik had gehoopt dat we spelers als Boëtius juist niet meer in Oranje zouden zien.
Vind ik leuk
Op afstand +1337
zaterdag 12 januari 2019 om 16:45
Wel een hoge dunk van zichzelf. Hij is niet eens een subtopper, misschien FC Twente
Vind ik leuk
Smithsonian +43308
zaterdag 12 januari 2019 om 16:50
Fc rente?

Nee.
Vind ik leuk
Wim59 +646
zaterdag 12 januari 2019 om 17:35
Fc list en bedrog bedoel je?
Vind ik leuk
Op afstand +1337
zaterdag 12 januari 2019 om 17:43
👍👍
Vind ik leuk
Downvalley +283
zaterdag 12 januari 2019 om 16:49
Geen schijn van kans..... misschien ooit met de oud nederlandselftal spelers
Vind ik leuk
Smithsonian +43308
zaterdag 12 januari 2019 om 16:50
Gaat never ever gebeuren. Overschatte speler.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zaterdag 12 januari 2019 om 16:50
De meeste dromen zijn bedrog.

Op zijn posities heeft Oranje minstens 5 betere spelers
Vind ik leuk
PoepWagen +2181
zaterdag 12 januari 2019 om 16:52
Tja, ik vind hem een behoorlijke plaat voor z'n kop hebben. Heeft nu al jaren niets gepresteerd en bij het NL elftal zijn er inmiddels jongens opgestaan die beter zijn en nog eens jonger ook. Tuurlijk, als hij nu aanhaakt en doorgroeit waarom niet maar ik acht de kans niet groot en zijn zelfkennis ook niet.
Vind ik leuk
Blindsy +18802
zaterdag 12 januari 2019 om 16:55
Tja. En ik hoop Maximà nog eens een veeg te kunnen geven op de achterbank van mijn nieuwe Rolls Royce.
Vind ik leuk
fedor2501 +6367
zaterdag 12 januari 2019 om 17:20
Ik denk eerder dat meneer Royce Rolls jou een veeg geeft op de achterbank van een oude Nissan Maxima;-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:56
Dit is best wel humor.
Vind ik leuk
Dani82 +3249
zaterdag 12 januari 2019 om 16:56
Terug keren in het nederlands elftal? Dat kans is nihil tot nul.
Misschien als babel, bergwijn, groeneveld, berghuis, dilrosun en kluivert alle geblesseerd raken of geschorst worden, maak je een kansje jp
Vind ik leuk
jurgena70 +241
zaterdag 12 januari 2019 om 16:58
Hij gaat je ook niet bellen!!
Vind ik leuk
MOKUM*** +2124
zaterdag 12 januari 2019 om 17:00
Wil ik ook, en ik wil de Staatloterij winnen, en de Postcodelorij winnen en de en de.......................
Vind ik leuk
denman21 +151
zaterdag 12 januari 2019 om 17:23
Heeft hij uberhaupt een wedstrijd van zichzelf teruggekeken van de laatste 3 jaar???
Vind ik leuk
Het Brein +4771
zaterdag 12 januari 2019 om 17:24
Depay, Groeneveld, Bergwijn, Kluivert, Dilrosun staan ook paraat...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 17:25]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:23
daarnaast staat promes en elia ook nog en zo kunnen we doorgaan met jongens die nog boven hem staan in de pikorde
Vind ik leuk
Wim59 +646
zaterdag 12 januari 2019 om 17:32
Is die jongen wel helemaal goed in zijn hoofd?
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 00:58
Dat is hij niet. Er zijn verschillende dokters op komst die de opdracht hebben om hem weer op het juiste padje te brengen zodat hij geen dingen meer zegt waar een paard de hik van krijgt.
Vind ik leuk
keesje s +909
zaterdag 12 januari 2019 om 17:35
Dream on..........
Vind ik leuk
Marco S +6604
zaterdag 12 januari 2019 om 17:45
Dick advocaat was ook trainer van Nederland.. ga maar maar Utrecht..
Vind ik leuk
bert +554
zaterdag 12 januari 2019 om 17:56
Jongen je bent zo slecht hij zal echt nooit bellen
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
zaterdag 12 januari 2019 om 17:57
Nee he, wat een kneus
Vind ik leuk
Harrie82 +4360
zaterdag 12 januari 2019 om 18:06
Zal ook niet gebeuren. Genoeg goede spelers voor die positie.
En daar achter zitten weer goede talenten. Dus helaas voor hem, zie ik dit niet meer gebeuren.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:56
Hahahaha
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:19
sorry jp maar er zijn balle jongens genoeg en iemand die de shirts wast ook mischien voor de pionnen op te ruimen maar jij mag zelfs de schoenen van onze wissels nog niet poetsen maar vp vind deze grap wel al beter dan de deal met lozano en younes
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:47
🤣🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Binkie +164
zaterdag 12 januari 2019 om 19:54
Geen toegevoegde waarde
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:21
Belabberde mentaliteit. Kiest te vaak de makkelijke weg.
Maar denk meest sprekende was wel die paper-sissor-stone om de penalty. Dan heb je het niet echt begrepen, helaas
Vind ik leuk
Guust +6393
zaterdag 12 januari 2019 om 20:28
Hij kon het hier al niet opbrengen, waarom denkt hij het daar dan wel te kunnen terwijl hij aangeeft dat het daar 90 minuten op en neer gaat, misschien eens wat minder kletsen.
Vind ik leuk
Sluisje +1002
zaterdag 12 januari 2019 om 21:37
Dat telefoontje moet hij hopelijk lang op wachten.
Vind ik leuk
fritsie +882
zondag 13 januari 2019 om 08:09
Gaat ook niet gebeuren. Deze jongen heeft totaal geen zelfreflectie. Gênant.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 08:14]
Vind ik leuk
kees ee +923
zondag 13 januari 2019 om 11:06
. . had je nou eerst in nederland, bij feyenoord, eens wat positiever en met meer ruggengraat opgesteld dan !!??
Vind ik leuk
Staaijman74 +1347
zondag 13 januari 2019 om 13:04
Mooi. Die heeft niet 1x maar 2x de boot gemist en dan een paar keer leuk mee doen in de bundesliga en gelijk schreeuwen dat je in oranje wil. Ik zeg niveau büttner
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws