Update: Heitinga, Kuyt en Hofland toegelaten tot cursus UEFA Pro

Update: Heitinga, Kuyt en Hofland toegelaten tot cursus UEFA Pro

Gepubliceerd: dinsdag 15 januari 2019 om 17:26di 15-01-2019 om 17:26

Laatste update: dinsdag 15 januari 2019 om 17:29di 15-01-2019 om 17:29

Dirk Kuyt en John Heitinga zijn toegelaten tot de cursus UEFA Pro, de opvolger van de cursus Coach Betaald Voetbal. De twee voormalig internationals van het Nederlands elftal mogen volgend seizoen aan de cursus beginnen. 

Dat meldt De Telegraaf. Heitinga kreeg twee jaar geleden nog een afwijzing. Daardoor kon Heitinga op zijn vroegst in 2019 aan de cursus deelnemen. De huidige trainer van Ajax Onder 19 is dit keer wel toegelaten door de KNVB. Ook Kuyt, trainer van Feyenoord Onder 19, is toegelaten tot de cursus. Hij heeft nu precies een half jaar ervaring als trainer. Dat is een vereiste om deel te mogen nemen aan de cursus.

Verder zal ook Kevin Hofland meedoen aan de cursus. Hij is momenteel actief als assistent-trainer bij Fortuna Sittard. De cursus wordt slechts één keer in de twee jaar aangeboden. Als de deelnemers slagen voor de cursus, mogen zij teams in het betaald voetbal gaan coachen.

Update 17:26 uur: De KNVB heeft bevestigd dat John Heitinga, Dirk Kuyt en Kevin Hofland zijn toegelaten tot de opleiding UEFA Pro, de opvolger van de opleiding Coach Betaald Voetbal. De overige elf deelnemers die zijn toegelaten zijn: Kristof Aelbrecht, Rick Kruys, Rogier Meijer, Rob Penders, Aleksander Rankovic, Paul Simonis, Virgilio Teixeira, Jessica Torny, Dennis van der Ree, Dave Vos en Willem Weijs.

Poll

Schuilt er een goede trainer in Kuyt, denk jij?

(1893 stemmen)

Plaats een reactie

Dirkiedirk +244
dinsdag 15 januari 2019 om 16:51
Toekomstige coaches voor Ajax, Feyenoord en PSV. Want een oud speler krijgt altijd de kans :-)
Vind ik leuk
michelhx +4539
dinsdag 15 januari 2019 om 16:51
Wordt alledrie niks.
Vind ik leuk
Yoink +411
dinsdag 15 januari 2019 om 20:29
Helemaal gelijk. Hofland is al niks door Fortuna naar promotie te leiden en dan 9e te staan halverwege de competitie. Wat een prutser!
Vind ik leuk
michelhx +4539
woensdag 16 januari 2019 om 12:24
Hij doet het inderdaad goed nu met beperkte middelen. En hij zal ook echt wel iets kunnen. Ik wil alleen maar aangeven dat ik in alledrie niet de nieuwe Rinus Michels of Guus Hiddink zie. Dus wellicht was niks iets overdreven. Het zullen alledrie maximaal het niveau John van den Brom wellicht halen.
Vind ik leuk
Wemberly +597
dinsdag 15 januari 2019 om 16:53
Johnny Heitinga, de man die boos was dat je voor de cursus een toelatingstest moest maken (waar hij dus eerder voor was gezakt). Want meneertje moest toch worden toegelaten op basis van zijn verdienste. Nou dan ben je echt een toptrainer is spé!
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 16:56
Schijtinga
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 17:47
Wat een niveau weer, stoer hoor knulletje
Vind ik leuk
Arbee +2480
dinsdag 15 januari 2019 om 17:13
Meneertje had wel groot gelijk. Voetballers die veel voor Oranje hebben betekend, komen in aanmerking voor een aangepast cursustraject. Het is volstrekt belachelijk dat een commissie van mensen die zelf niet of nauwelijks iets betekend hebben voor Oranje gaan bepalen dat Heitinga met zijn 87 interlands en gespeelde WK-finale niet waardig genoeg is.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 18:31
Een goed paard is nog geen goede ruiter.
Vind ik leuk
Nielsk +2374
dinsdag 15 januari 2019 om 19:51
Dat je goed kan voetballen betekend nog niet dat je een goede trainer kan worden, hop gewoon die test
Vind ik leuk
Arbee +2480
dinsdag 15 januari 2019 om 20:22
Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in. Maar zolang dat speciale traject er is voor jongens die veel voor Oranje betekend hebben, kun je Heitinga nooit weigeren. Nogmaals, die man heeft 87 interlands achter zijn naam staan. Daarmee staat hij in de top 10, en voor jongens als Van Bommel, Winter en Reiziger die ook via die route de cursus CBV binnenkwamen.
Vind ik leuk
Nielsk +2374
dinsdag 15 januari 2019 om 19:50
Haha, iets van ‘meen je dit? Weet je wie ik ben? Als je het zou weten piep je wel anders’ en dan door willen lopen
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 16:54
Twee jaar geleden zaten er dus mensen MET ruggengraat in die toelatingscommissie... Heitinga...
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 16:55
Laat die foto van Heitinga maar eens in Engeland zien...
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 17:24
Ligt er bij Kuyt wel echt aan of hij zn emoties in toom kan houden. Ik heb een hogere pet op van onze johnny en ook zeker Hofland. Hofland is stabiel en zelf al geruime tijd gestopt met voetballen. Is al een tijdje bij Fortuna. Dat Fortuna het goed doet is ook zeker zijn verdienste.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 17:30
Ik zie het al voor me, Dirk vooraan in de klas. Altijd op tijd en haartjes gekamd.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95466
dinsdag 15 januari 2019 om 17:52
Is dat verkeerd, mocht dat zo zijn? Ik zie dat als mensen met drang om te slagen!
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 18:07
Eerst bidden nog hè 😂
Vind ik leuk
appeltje +3539
dinsdag 15 januari 2019 om 17:33
Dave Vos! Onthoud de naam!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95466
dinsdag 15 januari 2019 om 17:52
Rankovic ooit weer terug naar ons, hoop ik. Geweldig persoonlijkheid.
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 15 januari 2019 om 18:03
Willem Weijs(neus) wordt wel een interessante trainer om te volgen. Gast met echt een inhoudelijke mening over voetbal. Theoreticus ook. Beetje laptopgeneratie?
Laat zijn ploeg (NAC o19) goed georganiseerd voetballen. Zit echt een duidelijk idee achter.
Vind ik leuk
HJR +9000
dinsdag 15 januari 2019 om 18:05
Jessica Torny wordt ooit nieuwe bondscoach dames. Maar goed niemand die dan roept: je heb gelijk gekregen ;), want dat is iedereen weer vergeten dan, dat ik het gezegd heb :)
Vind ik leuk
Mario 1 +2305
dinsdag 15 januari 2019 om 22:23
Ik niet
Vind ik leuk
+40 +250
dinsdag 15 januari 2019 om 18:41
Heitinga... Tot tien kunnen tellen is dus geen vereiste.
Vind ik leuk
JoeyC +3963
dinsdag 15 januari 2019 om 19:50
Haha, die foto van hem ook bij dit artikel: “Drie?” 🤣
Vind ik leuk
Mario 1 +2305
dinsdag 15 januari 2019 om 22:21
Shit , ik sta er alweer niet bij😑
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws