'Trotse' Rosario: 'Zij zijn heel belangrijk voor mij, ze zijn mijn kracht'

'Trotse' Rosario: 'Zij zijn heel belangrijk voor mij, ze zijn mijn kracht'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 19:33wo 13-03-2019 om 19:33

Pablo Rosario vindt het vooral voor zijn familie mooi dat hij zijn handtekening heeft gezet onder een nieuw en verbeterd contract bij PSV. 22-jarige middenvelder kwam tweeënhalfjaar geleden over van Almere City FC en is dit seizoen basisspeler bij de Eredivisie-koploper.

"Het maakt mij trots dat ik mijn familie trots kan maken", reageert Rosario op de clubsite op zijn contractverlenging tot medio 2023. "Zij zijn heel belangrijk voor mij. Ze zijn mijn kracht. Af en toe blik ik met ze terug op oudere mooie beelden bij PSV. Dan zie je pas goed hoe snel het allemaal is gegaan. Ik vind het heel mooi dat PSV vertrouwen in mij heeft. Dat wil ik graag terugbetalen."

Technisch manager John de Jong van PSV noemt Rosario 'een voorbeeld voor veel jeugdspelers. "Mede door zijn mentaliteit en vastberadenheid heeft Pablo deze verlenging en een prominente plaats in het eerste afgedwongen. Met reële stappen via onder andere Jong PSV is hij uitgegroeid tot Oranje-international. Dat geeft ons een ontzettend trots gevoel."

Poll

Vormen Rosario, Sadilek en Ihattaren het ideale PSV-middenveld?

(1528 stemmen)

Plaats een reactie

Studentje +666
woensdag 13 maart 2019 om 19:38
Onderschat Nederlands talent, belangrijk voor PSV en gaat zeker van betekenis zijn voor het Nederlands elftal in de toekomst!
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 19:38]
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1402
woensdag 13 maart 2019 om 19:39
Zolang ie maar vaker gaat scoren is t goed. Anders heb je volgend seizoen helemaal geen scorende middenvelder meer.
Vind ik leuk
De fries +2064
woensdag 13 maart 2019 om 20:33
Kom jij weleens in het stadion ?
Vind ik leuk
Studentje +666
woensdag 13 maart 2019 om 20:34
Televisie is ook goed genoeg hoor haha. Waarom moet je per sé in het stadion zijn?
Vind ik leuk
De fries +2064
woensdag 13 maart 2019 om 20:37
Ze laten op tv niet steeds de middencirkel zien; daar loopt Rosario de hele wedstrijd .. loopt...
Vind ik leuk
Studentje +666
woensdag 13 maart 2019 om 20:39
Bekijk jij de middencirkel de hele tijd dan? Waarschijnlijk zie je Rosario daar soms staan en blijkbaar is dat meteen de hele wedstrijd..... Voor jouw informatie, Rosario is een centraal verdedigende middenvelder, met Hendrix, het is logisch. Maar ik zie Rosario ook gewoon meevoetballen hoor....
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 20:41]
Vind ik leuk
De fries +2064
woensdag 13 maart 2019 om 20:43
Ok.. in BBE speelt hij alles breed of terug..
In BBT dekt hij niet door, pakt geen mannetje op..
Blijft steeds in de zone op zo’n 10/15 meter voor schwaab.
Daarnaast kun je iemand van 22 jaar geen talent meer noemen.
Vind ik leuk
Studentje +666
woensdag 13 maart 2019 om 20:48
Ehmm, hoe lang speelt hij in de basis van PSV? Dit jaar pas. Hij is een laatboeier, maar hij is ook uit het jaar '97. Van de Beek, Frenkie, Mazraoui, Bergwijn zijn allemaal uit '97. Rosario is bovendien ook al geselecteerd in het Nederlands elftal. Bovendien, waarschijnlijk wordt Rosario ook door Van Bommel verteld dat hij op die positie moet staan en veel meer kan hij ook niet doen. Hij heeft een bepaalde taak. Niet elke speler hoeft spectaculair te zijn, weet je.
Vind ik leuk
De fries +2064
woensdag 13 maart 2019 om 20:50
Hij speelt als een saaie boekhouder
Vind ik leuk
Studentje +666
woensdag 13 maart 2019 om 20:50
Dat mag je vinden :)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:41
Zwaar overschatte voetballer, zal het niet gaan redden (zelfs niet bij PSV).
Vind ik leuk
Studentje +666
woensdag 13 maart 2019 om 20:44
Dat is weer zwaar overdreven, hij is een goed talent met potentie. Juich Nederlands talent gewoon toe, is ook goed voor het Nederlands elftal. Ik ben geen PSV-fan, ik kijk de wedstrijden af en toe, maar kom op zeg....
Vind ik leuk
De fries +2064
woensdag 13 maart 2019 om 20:46
Als je af en toe kijkt dan heb je idd nog niet goed gekeken
Vind ik leuk
Studentje +666
woensdag 13 maart 2019 om 20:49
Champions League alle wedstrijden, ongeveer 15 wedstrijden gekeken in de Eredivisie. Ik denk dat ik wel genoeg weet. Maak je geen zorgen :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 20:50]
Vind ik leuk
De fries +2064
woensdag 13 maart 2019 om 20:51
Ach...ik maak me geen zorgen..
Ik ben PSV fan en stoor me aan te angstig voetbal..
Vind ik leuk
JWK +797
woensdag 13 maart 2019 om 22:53
awelnee joh!!
Vind ik leuk
Roeptoeter +15949
woensdag 13 maart 2019 om 19:38
Goede foto staat erbij, zo in de schaduw van Tadic..
Vind ik leuk
Depsvfan +425
woensdag 13 maart 2019 om 19:40
Om te kijken hoe Amsterdammers dat al jaren lang beleven denk ik
Vind ik leuk
Roeptoeter +15949
woensdag 13 maart 2019 om 19:45
Vol in de Europese schijnwerpers. Dat jullie de Phillips lampjes nodig hebben, kan ik niets aan doen.
Vind ik leuk
Doby Woby +13
woensdag 13 maart 2019 om 20:30
Met zeer zwakke tegestanders... ze gebben naam maar als team stelde ze niks voor...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:47
Tadic is daar kleiner, wie staat dan in de schaduw van wie ?
Vind ik leuk
Roeptoeter +15949
woensdag 13 maart 2019 om 19:49
Tadic ligt op snelheid, beetje voorovergebogen om zo min mogelijk luchtweerstand te krijgen. Natuurlijk lijk je dan kleiner. Rosario is aan het twijfelen of hij wel of geen geel moet pakken door aan de arm te trekken.

En daarbij, boos zijn op VP. Zij plaatsen deze foto. Vind ik ook onnodig, ik merk het alleen maar op.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:09
Tadic weet inderdaad wel hoe het is om voorover gebogen te staan 😂😂😂
Vind ik leuk
Mr bien +6897
woensdag 13 maart 2019 om 19:39
Paar leuke wedstrijden gespeeld en daarna niks meer gepresteerd
Vind ik leuk
Depsvfan +425
woensdag 13 maart 2019 om 19:39
Laat hem de vorm van begin dit seizoen maar snel terug vinden! Groot talent maar kan beter dan dat hij momenteel laat zien
Vind ik leuk
De fries +2064
woensdag 13 maart 2019 om 20:36
Speelt angstig ; komt niet uit de middencirkel ; speelt breed en achteruit , dekt nooit door, idd dit moet beter !!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:40
Succes, dat je maar een mooie carriere mag hebben
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
woensdag 13 maart 2019 om 19:42
Toch heeft PSV met Rosario, Malen, Gakpo en Bergwijn wel een aantal geweldige talenten rondlopen.
Één voor één geweldige spelers om naar te kijken met veel dreiging en waar je in de toekomst een hoop van verwacht.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:51
Pablo staat bekend om zijn handel
Vind ik leuk
G.Kopf +4998
woensdag 13 maart 2019 om 19:54
Dat is leuk voor dat mannetje.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:10
Pablo laat over een paar weken aan Tadic zien hoe je moet voetballen!
Vind ik leuk
ForzaVVV +1212
woensdag 13 maart 2019 om 21:57
Mooi om deze jongen te zien doorbreken. Hij zit nu in een iets mindere periode echter dat komt wel goed.
Vind ik leuk
Isakson +182
woensdag 13 maart 2019 om 22:02
Waarom deze foto bij dit onderwerp? Een beetje meer pragmatische instelling van de makers van onderwerpen zal leiden tot minder wij en hunnie of is dat juist de bed.......
Vind ik leuk
Vooruit +228
donderdag 14 maart 2019 om 11:26
Die Rosario wordt vreselijk overschat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws