PSV wint wéér door goal in extremis: We moeten dit analyseren

PSV wint wéér door goal in extremis: "We moeten dit analyseren"

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 14:27zo 17-03-2019 om 14:27

Drie punten in de pocket dankzij wederom een winnend doelpunt in de absolute slotfase, maar toch stond PSV-captain Luuk de Jong zondag in Venlo niet al te opgewekt voor de camera van FOX Sports. De spits beseft dat PSV in de resterende maanden van de competitie beter moet gaan spelen. 

Een rake punter in de 86e minuut leverde PSV zondag drie punten op tijdens het bezoek aan VVV-Venlo. Het spel van de koploper was niet om over naar huis te schrijven, vond ook De Jong. "Complimenten voor VVV. Maar we moeten zelf meer beweging hebben. Soms staan we vaak stil, geven we te simpele ballen die makkelijk te verdedigen zijn... Uiteindelijk geldt natuurlijk maar een ding en dat is dat je wint", zei de spits direct na afloop.

Lees ook: Zwak PSV zwijnt in Venlo en pakt drie punten door late punter Lozano

Het was al de vierde keer dit seizoen dat PSV de volle buit pakte door na de 85e minuut te scoren. "Maar daar wil je niet op leunen. Het is een kwaliteit. We blijven geloven, we blijven gaan. Ook als het even niet loopt. Dan hebben we nog steeds individuele kwaliteiten, dat zag je vandaag ook weer. Maar we speelden in een te laag tempo. We moeten dit analyseren met elkaar, dit moet beter."

Over twee weken, na de interlandperiode, staat in Amsterdam de kraker tussen Ajax en PSV op het programma. Als Ajax zondag wint van AZ, is het gat tussen de titelconcurrenten twee punten. 

Poll

Wie wordt kampioen?

(6282 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 17 maart 2019 om 14:32
Wordt een belangrijke pot in Amsterdam
Vind ik leuk
Groen +4580
zondag 17 maart 2019 om 14:33
Joh, denk je? ;)
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 14:34
Heb zo’n donkergroen vermoeden. Denk nipte overwinning Ajax.
Vind ik leuk
PRICE +8907
zondag 17 maart 2019 om 14:38
Donkergroen lelijke kleur.
Mooie gekleurde overwinning van PSV in Amsterdam 🎀😀🎀🍾
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 14:39
Denk 4-0 fzo
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 14:59
Totti wat een speler was dat zeg! Zo zien we ze tegenwoordig niet meer altijd zijn Roma trouw gebleven! Jou naam doet me weer even denken aan de magische goal tegen Inter!! 3 of 4 man passeren op kracht en snelheid en dan vanaf 25 meter een stift met zo veel gevoel!! Bedankt jij hebt me met jou naam even doen denken aan deze goal!
Vind ik leuk
PRICE +8907
zondag 17 maart 2019 om 14:35
PSV met voorsprong naar Amsterdam
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 14:36
Zo zullen ze ook weer weggaan met een voorsprong uit Amsterdam 31 Maart.
Vind ik leuk
Ajax glory +196
zondag 17 maart 2019 om 14:42
Koekoek wat wiet voor heb jij gerookt?
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 14:43]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:19
Goeie hasj.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 14:47
Hahaha, heb je je lolbroek aan? ;-)
Vind ik leuk
Mario 1 +2845
zondag 17 maart 2019 om 15:07
Ajax heeft nog niet gewonnen van AZ , moeilijke pot.!!!
Vind ik leuk
Itsese +6275
zondag 17 maart 2019 om 15:12
En maar zeggen dat PSV echt slecht voetbal had... Hoeveel schoten heeft Ajax nu gehad?
Vind ik leuk
MeAgain +7178
zondag 17 maart 2019 om 15:23
En Ajax heeft natuurlijk in Venlo met het grootste gemak gewonnen.

Dankzij de VAR drie punt gepakt in de laatste minuten. Goal van vvv afgekeurd en penalty voor Ajax. Wat een massel
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:26
Dat is schreeuwen en dan dan pas denken,je raakt er gewend aan.
Vind ik leuk
Nr14always +5578
zondag 17 maart 2019 om 14:33
Analyseren, vreemde uitspraak het is heel slecht en wordt nog slechter.
Vind ik leuk
Molukker +254
zondag 17 maart 2019 om 14:37
PSV met voorsprong naar Amsterdam, terug naar Eindhoven met achterstand
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 17 maart 2019 om 14:43
Is dit een Aaiaks item? Kunnen die analyseren?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:03
Ooh kun je in wedstrijden tegenwoordig al 5 punten winnen dan?
Vind ik leuk
Molukker +254
zondag 17 maart 2019 om 17:08
Haha open deur intrapper!
Vind ik leuk
JoeyC +4448
zondag 17 maart 2019 om 14:42
Als Ajax zondag verliest van AZ, is het gat tussen de titelconcurrenten vijf punten.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 14:45
Volgens mij had die keeper die bal best mogen hebben, niet sterk gekeept
Vind ik leuk
Nr14always +5578
zondag 17 maart 2019 om 14:48
Hij is gehuurd van psv.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 14:50
Afgesproken werk suggereer jij??
Nrjudasalways???
Vind ik leuk
Nr14always +5578
zondag 17 maart 2019 om 14:51
Feit is dat hij van psv is, en stop met dat judas is erg infantiel.
Vind ik leuk
JoeyC +4448
zondag 17 maart 2019 om 14:58
Dat verklaart de makkelijke overwinningen van Ajax op NAC dit seizoen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:35
Cruijff blijft in heel veel mensenogen een judas helaas voor jou
Vind ik leuk
Nr14always +5578
zondag 17 maart 2019 om 15:36
Die moeten dan wat met hun leven doen, wat een onzin.
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 17 maart 2019 om 14:57
Wordt er vanmiddag nog ergens met een bal gespeeld?
Vind ik leuk
Psvsg +145
zondag 17 maart 2019 om 15:06
Goal in extremis ? Dat is gewoon feitelijk onjuist. Misschien moeten de mensen die de stukken hier schrijven maar eens op een cursus Nederlands. In extremis betekent op het laatste moment, reguliere speeltijd en dan ook nog eens 5 minuten voor het einde is niet het laatste moment lijkt mij.
Vind ik leuk
Ray01 +171
zondag 17 maart 2019 om 15:35
Laten we hopen dat met de kleine break PSV beter uit de startblokken komt.. Want ze scoren na de winterstop amper in de eerste kwartier of eerste helft.. Slapen en rusten op hun lauweren.. En Van Bommel slaapt net zo mee.. Als AZ vandaag Ajax van de winst afhoudt en ze over 2 weken een pakslaag krijgen van Ajax, doen ze wonder boven wonder nog steeds mee.. maar hoe lang nog.. dus al bij al, wakker worden..!
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 15:36]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:35
Jankerds.
😥😥 hoe lang nog HEY HEYYY hoelang nog .pfff wat erg
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:55
Psv-ers, gefeliciteerd met het kampioenschap.
Vind ik leuk
Sanderos +137
zondag 17 maart 2019 om 16:37
Lekker deze👌🏻
Vind ik leuk
Ekr 1913 +95
zondag 17 maart 2019 om 18:08
Was godverdomme nog vijf minuten stelletje jankers
Vind ik leuk
Beste PSV +371
zondag 17 maart 2019 om 20:25
PSV mag eerste 5 min en laatste 10 min van de wedstrijd niet scoren van successupporters uit Amsterdam. En maar janken over PSV jaar ze scoren vaak uit corner en standard situaties. PSV kreeg een cadeau van de tegenstander.
Tegenstander was niet best...dus kortom psv speelt nooit goed en is nooit verdienende zegge haha wij genieten en kijk naar:
Staatajaxalbovenaan.nl
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 17:45]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:56
Het zit ze elke keer mee! Dan weer een blessure bij Ajax waardoor ze punten verspelen op een belangrijk moment of schieten ze zelf de bal weer in het doel op het laatste moment met een gelukkig puntertje. Het valt elke keer PSV zijn kant op!
Vind ik leuk
Beste PSV +371
maandag 18 maart 2019 om 17:44
Maar dat is ook een kwaliteit in mijn ogen dat spelers van psv blijven erin geloven tot laatste seconden. Maar ik begrijp t wel als me niet voor psv is dat ze daar ziek van worden hoor.
Dat spelers van Ajax met fysieke klachten te maken is logisch maar dan had Ten hag bepalende spelers vaker moeten wisselen in eigen competitie want Ajax heeft zovaak 3 4 5 0 voor gestaan en hij had geen ballen om Tadic,Ziyech, Frenckie, Schone eruit te halen. Alleen maar Donny keer op keer. Kortom als je bijna met 12 man meer dan 40 wedstrijden speelt dan krijg je dit als resultaat.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 17:46]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws