FIFA plukt VAR-projectleider weg bij KNVB: 'Een beloning voor ons werk'

FIFA plukt VAR-projectleider weg bij KNVB: 'Een beloning voor ons werk'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 11:10wo 20-03-2019 om 11:10

De KNVB moet afscheid nemen van Mike van der Roest, die projectleider VAR was. De 46-jarige Alkmaarder gaat aan de slag bij de FIFA, waar hij ook projectmanager VAR wordt.

"Het is zowel voor Mike als de KNVB een groot compliment dat hij voor deze positie bij de FIFA is gevraagd", reageert scheidsrechtersbaas Dick van Egmond op de website van de KNVB. "Mike heeft een belangrijke rol gespeeld bij de introductie van de VAR in Nederland. Van testen in busjes langs de velden tot de komst van het ARAG KNVB Replay Center is hij erbij betrokken geweest. Hij heeft uitstekend werk verricht. Kennelijk is het de FIFA ook opgevallen hoe we de VAR in Nederland hebben geïmplementeerd en wat de rol van Mike is geweest. We wensen Mike heel veel succes met deze mooie stap."

Van der Roest was tussen 2005 en 2009 werkzaam als scheidsrecther in het betaald voetbal. Vanaf het begin was hij als projectleider VAR betrokken bij het opstarten en de invoering van de videoscheids in Nederland.

"Ik heb altijd goede contacten met de FIFA onderhouden en ben trots op deze prachtige nieuwe uitdaging", reageert Van der Roest. "In Nederland zijn we altijd aanjager van de Video Assistant Referee geweest, hoewel we hard hebben moeten werken om de VAR ingevoerd te krijgen. Dat ik nu bij de FIFA aan de slag ga als VAR Project Manager, beschouw ik als beloning voor ons werk."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

jollyrogers +9255
woensdag 20 maart 2019 om 11:11
nu worden we wereldkampioen :)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:16
Als Mike straks zijn best doet dat NL altijd de VAR mee heeft hebben we zeker een kans!
Vind ik leuk
komoanFC +2959
woensdag 20 maart 2019 om 11:20
Heeft toch fantastisch werk geleverd. 🤔
Vind ik leuk
Futre +5241
woensdag 20 maart 2019 om 12:33
Hang 6 extra camera’s in een stadion koppel ze aan twee schermen in een bouwkeet en zet twee nitwits in die bouwkeet en hoppa: de FIFA noemt het een project.

Wat een idioten daar. Maar top van Mike want die lacht zich helemaal suf.
Vind ik leuk
komoanFC +2959
woensdag 20 maart 2019 om 12:43
Camera's wel zo ophangen dat je niet kan zien of de bal over de (doel)lijn is.
Vind ik leuk
Futre +5241
woensdag 20 maart 2019 om 17:37
😂
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:36
Is hem in Nederland met Ajax goed gelukt, dus zou zomaar kunnen.
Vind ik leuk
Depsvfan +477
woensdag 20 maart 2019 om 11:12
Is er toch nog iemand onder de indruk van onze VAR, hoop dat de FIFA het toch beter gaat introduceren
Vind ik leuk
Fce9091 +3451
woensdag 20 maart 2019 om 11:12
Hou toch gewoon op met die VAR,
Doellijntechnologie en klaar..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:13
Van de KNVB naar de FIFA is van de ene maffia bende naar de andere maffia bende, met dit verschil dat hij veel meer gaat verdienen natuurlijk.
Vind ik leuk
leozao +2565
woensdag 20 maart 2019 om 11:21
Zolang er nog maar geen paardenhoofd in je bed ligt, en het geld op geregelde momenten binnenkomt... :-)
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 11:25]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:24
HaHa, je bedoelt ongetwijfeld de film The Godfather.
Vind ik leuk
leozao +2565
woensdag 20 maart 2019 om 11:25
Yep!
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 11:39
Vergeet niet om die ene jongen met je nichtje te laten daten. Voor je het weet lig je met 6 kogels achter je auto en dat is niet echt de positie van een maffiabaas... ;-)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:16
Zal Ajax niet blij mee zijn
Vind ik leuk
leozao +2565
woensdag 20 maart 2019 om 11:22
Volgens mij sta jij op meer dan 5 punten achter in je ontwikkeling!
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 11:32
Jij hebt helemaal geen ontwikkeling gezien jou uitspraken.
Vind ik leuk
leozao +2565
woensdag 20 maart 2019 om 11:34
Allemaal tegelijk een accountje aangemaakt? wat een stakkertjes
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:35
Jij hebt in ieder geval de spellingsklas gemist!
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 11:36
Jij hebt ook niet opgelet.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:49
Want?
Vind ik leuk
kees ee +1055
woensdag 20 maart 2019 om 11:16
. . 't zal toch "in het groot", . . niet nog erger zijn met die var, dan hier hoop ik !?
Vind ik leuk
SimonSays +7391
woensdag 20 maart 2019 om 11:18
Heel verstandig. Mike was hier wel een beetje vastgeroest. Padum tss.

Op naar het corrupte Zürich! Ik gun het hem var harte.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:19
Mike VAR der roest
Vind ik leuk
Gelukshand +1479
woensdag 20 maart 2019 om 11:27
Ik snap sowieso het probleem van de VAR niet zo.
De goal van mbape zou namelijk niet hebben geteld in de poule fase van de CL.
Het werd nu wel geteld omdat de VAR er nog niet was en de scheids het niet heeft gezien. Hij maakte overduidelijk hands.
Doelpunt in de bekerfinale van wamberto, hij stond meters buitenspel. Grensrechter zag het niet maar Utrecht zag het wel.
Dat had niet gekund met de VAR.

De dingen die nu worden betwist zijn zaken die in een grijs gebied liggen. Regels zijn zo gemaakt dat er soms voor een overtreding geen penalty volgt, of hands geen hands is. Dat heeft niets te maken met de VAR.
Dat heeft te maken met de regels.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:04
Was die goal van Wamberto buitenspel dan? Op t randje zeker:)
Vind ik leuk
Gelukshand +1479
woensdag 20 maart 2019 om 15:24
De KNVB had heel snel de beelden bewerkt, er stond nog een speler bij de zijlijn. Die hadden ze eruit geknipt;)

Ik zat namelijk achter de grens, super hinderlijk dat telkens die man door je gezichtsveld gaat lopen. Ze moeten die plekken gewoon gratis weggeven, er valt namelijk niets te zien.;)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:25
🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 11:31
Hoe manipuleer ik de wedstrijd. De VAR is niet waterdicht en zo kunnen de grote geldwolven hun gang blijven gaan.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:35
Ongelofelijk. Hij heeft een systeem geïmplementeerd wat totaal faalt. We zijn wekelijks een proeftuin in de eredivisie door zijn speeltje.
Vind ik leuk
RenW +5625
woensdag 20 maart 2019 om 11:43
Het systeem faalt niet, de mensen die de beelden bekijken misschien wel.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:48
..en dus faalt het systeem.
Vind ik leuk
RenW +5625
woensdag 20 maart 2019 om 12:06
Nee.. het systeem is geweldig. De interpretatie van de beelden gaat het om. Het naleven van de spelregels wordt niet door iedere scheidsrechter het zelfde gedaan. Dus ook niet door de verschillende VAR scheidsrechters.
Vind ik leuk
SantiagoErik +2356
woensdag 20 maart 2019 om 11:39
Het gaat ook zo goed met de VAR in Nederland😨
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:47
En wij maar denken dat de VAR in de eredivisie niet deugt. 👍👍👍 Goed gedaan Mike en de KNVB
Vind ik leuk
tikkietoe +6443
woensdag 20 maart 2019 om 11:54
Dat is geen beloning voor de KNVB joh.
Heb je een competent figuur rond lopen, word hij door de maffiabende opgenomen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:01
Tuurlijk, de Fifa doet ook graag bedonderen, Knvb is er ook niet vies van.
Vind ik leuk
Vak-DD +12764
woensdag 20 maart 2019 om 12:10
Nou die VAR hier werkivoor geen meter.
Vind ik leuk
munkikiii +670
woensdag 20 maart 2019 om 12:30
Nou nou wat een compliment als je ziet wat er allemaal nog mis gaat
Vind ik leuk
Donnygo +6136
woensdag 20 maart 2019 om 13:11
Dat is een mooie opstap, moet hij nu zorgen dat NL clubs meer voordeel ervan hebben ;)
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2534
woensdag 20 maart 2019 om 13:29
Houdt dit in dat het niveau van de VAR in de ED de standaard is voor de VAR bij wedstrijden onder de FIFA vlag?
God help us all!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:56
Corruptie trekt Corruptie aan. (VAR is cooruptie).
Logisch dus dat hij naar de Fifa gaat.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:06
De VAR is een geweldig iets maar t wordt verkeerd gebruikt. Je moet m alleen gebruiken als een ploeg een call kan gaan inzetten. De rest van de wedstrijd is de beslissing van de scheids bindend.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 15:36
Die Mike, komt toch nog alles goed in zijn leven. Maar even zonder dollen, hij heeft dit echt verdiend. Tot aan de inrichting van het VAR-centrum in Zeist heeft hij overal goed kunnen sturen en vooral bijsturen. Hij was de eerste die zijn zorgen uitsprak ten aanzien van de VAR in het busje na de wedstrijden. Hij was ook de eerste die vertelde hoe dat beter kon. Nu kunnen anderen het verder oppakken, want ik denk dat er wel meer dan een mens nodig is om hem te vervangen. Hij maakte heellange dagen en werkte zich echt het apelazerus.
Vind ik leuk
deltiaan +1465
woensdag 20 maart 2019 om 15:45
mooie klootzak
Vind ik leuk
Isakson +582
woensdag 20 maart 2019 om 21:32
Krijgt de knvb ook een opleidingsvergoeding?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws