Spelersrapport: Wijnaldum, Depay, De Jong en Babel uitblinkers, Bergwijn dissonant

Spelersrapport: Wijnaldum, Depay, De Jong en Babel uitblinkers, Bergwijn dissonant

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 22:45do 21-03-2019 om 22:45

De kwalificatie voor het EK van 2020 is officieel begonnen voor Oranje. De mannen van bondscoach Ronald Koeman mochten het donderdagavond in De Kuip opnemen tegen Wit-Rusland en beleefde een vrijwel rimpelloze avond: 4-0 gaf het scorebord na afloop aan. VoetbalPrimeur deelt rapportcijfers uit.

Jasper Cillessen – 6: Viel voor rust op door een matige inspeelpass. Wit-Rusland strafte het niet af, Duitsland zou dat (waarschijnlijk) wel doen. In de tweede helft moest hij één keer in actie komen, maar redde hij bijzonder knap op een pegel van Igor Stasevich. Zal toch echt 

Denzel Dumfries – 6,5: Kon naar hartenlust opkomen op rechts, maar deed dat gedoseerd. Uit één van de gevaarlijke voorzetten die de PSV'er afleverde, viel de 2-0 van Georginio Wijnaldum. Oogde na rust niet helemaal fris en werd na ruim een uur gewisseld.

Matthijs de Ligt – 6,5: Na een kwartier spelen kwam hij één op één met Stasevich, maar won hij het duel glansrijk. Eén keer werd hij in de zestien meter dolgedraaid door Anton Putilo, maar toen schoot collega Virgil van Dijk hem te hulp. Na rust leek hij zijn concentratie wat te verliezen en slopen er meer slordigheidjes in zijn spel.

Virgil van Dijk – 7: Eén klein slippertje na een half uur spelen, maar dat loste hij zelf weer op. Verder moest hij alleen ingrijpen bij het bovengenoemde moment met De Ligt. Just another day at the office voor de duurste verdediger ter wereld, die in de slotfase nog zijn doelpuntje meepakte.

Daley Blind – 6: Bereidde de 1-0 voor door prima vooruit te verdedigen en de bal binnen te houden. Verder kwam Blind niet veel in het stuk voor: verdedigend nauwelijks uitgedaagd, offensief niet veel bijgedragen.

Marten de Roon – 5,5: Is er vooral om te stofzuigen en gaten dicht te lopen, maar valt in balbezit enigszins uit de toon. De controleur uit Zwijndrecht had pech dat hij geel kreeg voor een perfecte tackle op de bal en werd tijdens de rust gewisseld.

Georginio Wijnaldum – 8,5: De 2-0 was exemplarisch voor de wedstrijd die hij speelde: Wijnaldum stuurde Dumfries weg op rechts, denderde het strafschopgebied binnen en rondde af. De onvermoeibare Liverpool-middenvelder stond aan het begin én aan het einde van de meeste Oranje-aanvallen.

Frenkie de Jong – 7,5: Dartelde over het middenveld en bracht analist Rafael van der Vaart in vervoering met enkele subtiele passjes. We zouden bijna vergeten dat de man uit Arkel twee jaar geleden nog tegen Achilles '29 speelde.

Steven Bergwijn – 5: De venijnige – al dan niet onbewuste – overtreding op de enkel van Yuri Kovalev was het meest opvallende wapenfeit van de PSV'er. Bergwijn verkeerde tijdens de vorige interlandperiodes in de vorm van zijn leven, maar kon zich donderdag nauwelijks onderscheiden.

Memphis Depay – 9: Wilde zich graag bewijzen na een paar moeizame maanden bij Olympique Lyon en haalde al na vijftig seconden zijn gram. Messcherp bij een dramatische terugspeelbal van Igor Shitov en knap afgerond met de buitenkant. In het vervolg van de wedstrijd was hij constant aanspeelbaar en nauwelijks van de bal te krijgen. Bereidde de 2-0 van Wijnaldum voor met een oogstrelende hakbal.

Ryan Babel – 7,5: De eerder genoemde Shitov had sowieso geen fijne avond: de rechtsback werd in de eerste helft aan alle kanten voorbijgelopen door Babel. De sleet zit er nog niet op bij de 32-jarige nestor van Oranje, die na een uur spelen mocht uitrusten in de dug-out.

Invallers:

Davy Pröpper – 6,5: Viel tijdens de rust in voor De Roon, op het moment dat de wedstrijd eigenlijk al gespeeld was. Voetbalde lekker mee, maar presenteerde zich niet als een onbetwiste basisspeler.

Quincy Promes – 6,5: Verving Babel als linksbuiten, maar moest de wedstrijd uitspelen als rechtsback na het uitvallen van Kenny Tete. Deed dat zeker niet onverdienstelijk.

Kenny Tete – x: Moest het laatste kwart van de wedstrijd volmaken als vervanger van Dumfries, maar viel al na veertig seconden zelf geblesseerd uit. Speelde uiteraard te kort voor een beoordeling.

(Hein Nooijens/VoetbalPrimeur)

Poll

Wie vond jij de grote uitblinker van Oranje?

(2709 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 21 maart 2019 om 22:47
Zelfde 11 opstellen Ronald, Dan komt het wel goed, Dumfries die Sane aanpakt, Blind tegenover Brandt ben ik wel een beetje bezorgd over. En de rest spreekt voor zichzelf.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 22:47
"komt het wel goed" zeggen tegen Duitsland, wegens 1 leuk potje tegen Wit Rusland, manmanman.....
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:49
Dit dus.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:31
wat moeten we met die bergwijn doen?? De slechte psv vorm moet niet overwaaien naar dit elftal natuurlijk ! :o
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 12:32]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:07
Tsja, zeg het maar. Niet opstellen tegen Duitsland lijkt me.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:56
Maar je gaat ook geen Berghuis opstellen
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:57
Idd. Dan maar Van Persie weer van stal halen.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:49
Ja klopt, is een hele tijd geleden dat we tegen Duitsland speelden..Oh wacht..nu komt er een 3-0 en een 2-2 in mijn gedachten op...
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 22:50
Ja gap de Nations League nemen zij niet eens serieus...

Een paar oefenpotten gaat je geen grootmacht maken. Duitsland blijft natuurlijk favoriet
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:52
Ja want Duitsland deed t zo fantastisch tegen Servie thuis.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 22:54
Ja oefenpotten zeggen veel wil je zeggenn???
Vind ik leuk
kdekorte +90
donderdag 21 maart 2019 om 23:01
Duitsland was op het WK enorm ver gekomen ook.. Duitsland is een nieuwe weg ingegaan. Het wordt een mooie wedstrijd waarbij beide ploegen kunnen winnen.

Nations League wordt wel degelijk serieus genomen. Het is je EK ticket. Als wij die winnen, gaan we met ze alle toch niet lopen zeiken dat geen enkel land het serieus neemt....
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:06
Ja Het WK erbij halen als argument... Slim als NEDERLANDER.....
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:39
Hahaha, dank u!
Vind ik leuk
kdekorte +90
vrijdag 22 maart 2019 om 09:19
Ja we hebben twee eindtoernooien gemist en ja we waren slecht, maar het waren bouwjaren wat elk land weleens heeft. En Duitsland nu. Iedereen ziet dat het NL elftal.een kwaliteitsimpuls heeft gehad. En nee we zijn nog niet de beste, maar we zijn nu een goede weg ingeslagen.

Kijkend voor de gein naar beneden, blijft er een talentenstroom komen. Jong Oranje Stengs, Chong, Lammers. -19 bijna t hele team... Voorlopig zitten wij goed!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:50
Goh wat ben jij irritant.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:07
Ik zei het vanaf 't begin. Frankrijk en Duitsland nemen 't niet eens serieus. Die plaatsen zich namelijk wel via de normale route...
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:38
Het is je EK-ticket? Heb jij de opzet van de Nations League wel doorgenomen? Het zijn veredelde oefenpotten met een kleine kans op een ticket. Puur gemaakt zodat er alleen nog bezienswaardige oefenpotten gespeeld worden.
Vind ik leuk
kdekorte +90
vrijdag 22 maart 2019 om 00:52
Dus als je die wint dan ga je naar het EK. He!laat ik dat net zeggen. Natuurlijk zijn er meer mogelijkheden om naar het EK te gaan. Maar als je net niet lekker loot via reguliere kwalificatie,kan je er niet bijzitten. Dan is de Nations League fijn.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 01:00
Volgens mij snap jij de opzet van de Nations League niet helemaal. Het is een hele apparte opzet. Als Nederland de halve finale en finale wint, hebben we nog steeds geen ticket he. Wist je dat?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 01:00]
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 09:37
Ja tuurlijk. Alleen je hoeft t pas serieus te nemen als je in de kwalificaties 5 grote flaters slaat.... Dl en Fr zullen t dus nooit belangrijk kunnen vinden
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 01:35
Wanneer we de Nations League winn en hebben we een beker op dit moment een van de 3 bekers die je per 4 jaar kan winnen. Ik neem dat zeker serieus en dat doen andere landen ook echt. In Duitsland is het een schande dat ze zijn gedegradeerd en nu een b land zijn. Kane geeft aan dat hij winst in de Nations League hoger inschat dan de halve finale op het WK. En mochten we ons niet plaatsen voor het EK via de reguliere kwalificatie hebben we volgend jaar Maart nog een kans.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:19
Zo kan je alles wel bagatelliseren. Je ziet hatdstikke leuke wedstrijden tijdens de Nations League, want iedwreen wil van elkaar winnen. Maar Duitsland niet. Ik geloof niet dat jij de Duitsers helemaal begrijpt. Bij Duitsers bestaat vriendschappelijk niet, die willen altijd winnen.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:20
Winnaarsmentaliteit hebben ze inderdaad, maar echt niet een grotere zin tijdens oefenduels... Je zal ze echt niet gaan zien huilen na de degradatie in de NL.

Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:23
Wat loop jij allemaal onzin uit te kramen man! Die Duitsers worden door de pers geweldig aangepakt. Low gooit er 3 spelers van Bayern uit zeker omdat hij t niet zo serieus nam!
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:24
Ik vind het gewoon lachwekkend dat er een hossanastemming uitbreekt in Nederland omdat er 1 officieel duel is gewonnen en 3 verkapte oefenpotten.....


Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:26
Moeten we dan in een grafstemming zitten? We zijn duidelijk op de betere weg. En deze tegenstander is geen graadmeter maar het is toch fijn als je m met 4-0 wint.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:28
Grafstemming niet, maar een tikkeltje meer realisme en zelfreflectie is wel gewenst...

Tegen Duitsland ben je gewoon geen favoriet
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:42
Inderdaad. Wij hebben geen 1 aanvaller van het kaliber Sané. Geen keeper van het niveau Ter Stegen/Neuer en zij hebben zeker geen spelers van het kaliber De Roon/Dumfries/Blind of Babel in de basis.
Vind ik leuk
YC93 +975
vrijdag 22 maart 2019 om 10:04
Volledig eens met bovenstaande
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:51
Hij gunt het Nederland gewoon niet. Beetje zielig dat haten van hem
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:33
Jij hoopt wel heel erg dat Ihattaren voor Marokko kiest he? :)
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:33
Zeker, maar dat is meer omdat hij dan niet voor oranje kiest :)
Vind ik leuk
Peast22. +216
donderdag 21 maart 2019 om 23:59
FvD
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 00:02
Ehm ok?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:54
Jammer he, geen zetel voor DENK. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:52
Komen leuke tijden aan met onze Thierry. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:52
Thierry is een held!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:47
Ach ach misgunnertje. Maargoed, ik zou ook niet blij zijn als m'n land 80ste stond op de wereldranglijst. Blijf vooral huilen. ;)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 00:47]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 05:08
?
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 09:38
Laat hem maar in zn shine hahahij denkt n punt te maken
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:52
Ga dan ook lekker terug naar Irak als je zo een hekel aan Nederland hebt
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 15:24
Heb ik ooit gezegd n hekel aan nederland te hebben?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:40
Of omdat die spelers gewoon achterhaald zijn? Zou jij een half bejaarde Müller de voorkeur geven boven Sané?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:00
Bij Duitsland is het momenteel ook hommeles dus die rollen we gewoon op
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 01:47
Hee Timmio,
Ben jij van huis uit een mof?
Of n nsb-er?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:25
Nee is slechts een van die profiteurtjes. :)
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 09:43
Wees blij dat we belasting betalen wat niet hoeft met die uitkering van jou :)
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:53
Als Duitsland het ''niet serieus nam'' waarom stelde Low dan, volgens hem de beste 11 van het Duitse elftal op?
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 22:55
Omdat hij in de media naar de tyfus zou worden gebombardeerd als hij letterlijk zegt "lol we nemen dit toch niet serieus ""
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:56
Ja duh op die manier wel als je dat zo zou zeggen. :) Maar je kan niet zeggen dat Duitsland het niet serieus nam, ze gingen er wel voor, vooral in het 2de duel toen ze zelfs al uitgeschakeld waren.
Vind ik leuk
MojoRisin +16275
donderdag 21 maart 2019 om 23:05
Hoezo is Duitsland favoriet ? In de Nation League 1x gewonnen en 1x gelijk.. Bovendien spelen we thuis..
Zo goed is Duitsland niet meer hoor..
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:05
Omdat Duitsland structureel een topland is en structureel beter dan Nederland al jarenlang? Decennialang?

Vind ik leuk
MojoRisin +16275
donderdag 21 maart 2019 om 23:09
Dan moet je je geschiedenis nog maar even opfrissen.. Weet niet wat je leeftijd is ?
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:10
Duitsland is bijna standard halve finalist op het WK....

9 april word ik 18 trouwens.
Vind ik leuk
MojoRisin +16275
donderdag 21 maart 2019 om 23:20
Nou dan kun je maar beter niet praten over decennia-lang.. Duitsland heeft ook een lange periode niks gepresteerd en toen was Oranje wel goed..
Natuurlijk heeft Duitsland over het algemeen beter gepresteerd, wonen ook 5x zoveel mensen.. Maar zoveel scheelt het niet.. En zij zijn ook weer een jonge ploeg in opbouw net als wij..
Maar om te stellen dat zij altijd favoriet zijn is gewoon onzin, wij hebben ze vaak genoeg verslagen.. Vooral niet in de Arena..
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:21
Hoeveel mensen er wonen zegt weinig. India heeft er een miljard ofzo, maar die waren in de Aziecup nog laatste in de poule ook.....

En uiteraard is Duitsland normaal gewoon de favoriet tegen Oranje. Zeker als Oranje net 2 toernooien heefft moeten skippen en pas 1 officieel duel heeft gespeeld
Vind ik leuk
MojoRisin +16275
donderdag 21 maart 2019 om 23:24
Dat je India erbij pakt is gewoon lachwekkend.. Dat land heeft geen voetbalcultuur, daar spelen ze vooral cricket enzo..
En ben je de laatste 2 wedstrijden van Oranje tegen Duitsland alweer vergeten ? Winst en gelijkspel ?
Zondag is er geen echte favoriet..
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:26
Nou pak een ander groot land maar erbij dan. Rusland is voetbal ook populair. Zijn zeker geen topperds.

Al die afrikaanse landen stellen ook geen ruk voor.


Nederland heefft ooit eens zilver gepakt op WK's.. Als Aantal mensen in je land uit zou moeten maken zou NL vrijwel kansloos moeten zijn voor zelfs 1tje




Laatste twee duels tegen Duitsland waren oefenduels... Die tel ik niet mee
Vind ik leuk
MojoRisin +16275
donderdag 21 maart 2019 om 23:30
Nee, dat waren wedstrijden voor de Nation's League, wel de feiten kennen heh, zeker geen oefenduels..
En dat Nederland als 'klein' landje het zo goed doet zegt wel genoeg, dat is vrij bijzonder hoor..
Maar goed, je bent nog maar 17, ik neem je het niet kwalijk..
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:31
Nations League zijn verkapte oefenwedstrijden....

Vind ik leuk
MojoRisin +16275
donderdag 21 maart 2019 om 23:34
Daar dachten de landen zelf toch zeker anders over.. Die waren allemaal op oorlogssterkte..
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:35
Geloof er geen ruk van
Vind ik leuk
MojoRisin +16275
donderdag 21 maart 2019 om 23:37
Dan kijk/volg je blijkbaar niet alles.. Valt me op dat je alleen maar wat losse kreten uit die veelal geen hout snijden..
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:38
Tuurlijk kijk ik niet alles. Ik kijk niet eens live naar de teams die ik nog wel volg daar....

En als er dan een 'serieus' toernooitje bijkomt dat niks voorstelt ga ik echt niet ervan opspringen. Het stelt gewoon te weinig voor
Vind ik leuk
MojoRisin +16275
donderdag 21 maart 2019 om 23:39
Is prima, maar ga dan niet de wijsneus uithangen.. ;)
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:40
Nee dat doe ik altijd, dat weet je toch :P
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:31
Weer onzin wat je uitkraamt. India en China, ook een groot land, hebben totaal geen voetbalhistorie en fatsoenlijk jeugdvoetbal. Elk structuur ontbreekt. Duitsland is een land met veel inwoners in Europa, t bakermat van het voetbal. Logisch dat die veel betere voetballers voortbrengen dan een India.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:32
Ennnn. Andere landen dan? In Rusland is de voetbal cultuur er wel. Afrika al die landen hebben ook voetbalcultuur
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:38
In Duitsland en Nederland is de voetbalstructuur veel beter. In elk dorp ligt een vereniging en al t voetbaltalent wordt in kaart gebracht. Bovendien zijn de opleidingen van een hoog niveau en hebben beide bonden ontzettend veel leden. Als je dan bedenkt dat Duitsland 5x zoveel inwoners heeft.gaat dat t verschil maken qua talent. Rusland heeft een veel mindere goede structuur dan NL en Duitsland. Daardoor komt t talent wat minder boven drijven. Over de arme Afrikaanse landen hoef ik t al niet eens te hebben.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:41
Precies.

Het aantal mensen dat er woont maakt dus geen reet uit. De academy van Dl en NL is normaal gewoon veel sterker dan die van andere landen.

Maar dat Duitsland meer mensen heeft zegt verder dan dus ook niets
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:46
Wel als de faciliteiten en opleidingen ongeveer gelijk zijn. Structureel gaan de Duitsers de betere voetballers hebben. Dus moeten we slimmer zijn zoals we altijd hebben gedaan.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:47
Maar Duitsland heeft ook wel beter faciliteiten nog en een betere competitie dat ook meehelpt natuurlijk.

Die scouten verder ook oa op schoolniveau om de mensen met beter tactisch inzzicht te behouden
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:51
T voordeel van NL is dat t klein en compact is. Elk dorp heeft een kerk, een cafe en wen voetbalvereniging. In geen enkel ander land heb je dit. En we hebben ook nog een van de grootste ledenaantallen van alle landen. Bovendien hebben de Duitsers ook bij ons in de keuken gekeken. Daarom vindt ik t mooi wat Koeman doet. Hij giet er andere elementen bij.Dit Nederland kam t spel maken maar ook counteren.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:52
De coach is inderdaad ook niet te onderschatten. Zonder BvM zou Saudia ook nooit het WK hebben gehaald bijvoorbeeld
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:53
Mee eens. Een coach kan wel degelijk een verschil maken.kijk maar naar v Gaal op t WK.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:30
Man je kraamt wel veel onzin uit zeg. :)
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 23:36]
Vind ik leuk
RenW +5751
donderdag 21 maart 2019 om 23:21
Duitsland neemt alles serieus, dat is de kracht juist van ze.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:22
Daarom bestaat het verhaal natuurlijk

Ze zijn drama in oefenduels
Matig tot oke in kwalificatie
en pas op het eindtoernooi zijn ze altijd genadeloos.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:24
Klopt man, vooral vorig WK, :)
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 23:25]
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:25
Waar was Nederland?


Precies
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:26
We praten over de prestaties van Duitsland en dan haal je de prestaties van Nederland erbij, redelijk kinderachtig maar ik zag trouwens ook in een vorige reactie dat je nog 18 moet worden, dus dat blame ik je niet. :)
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 23:29]
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:43
Ja als je argumentatie dat Nederland favoriet bestaat op "Duitsland had een slecht WK" dan ben je gewoon dom bezig...

Dat argument spreekt je dan namelijk tegen
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:43
Ook weer gelul. NL was er tot '88 ook heel lang niet bij. Dat zegt echt niks. Je ziet dat Duitsland aan t verjongen is. Dus dat gaat met horten en stoten. En natuurlijk blijven die Duitsers altijd gevaarlijk. Ze hebben altijd goede voetballers.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:44
Ja maar daarom is dat ook een verrassing. Je kan alleen, zeker niet nu, de favoriet zijn in een parrtij tegen duitusland
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:47
Ik hou t op 50/50 dan ben ik redelijk denk ik.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:48
Kan ik nog wel mee leven. Denk zelf zo'n 35/40 - 65-60
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:52
We gaan t zien zondag. Het blijft altijd fijn om Duitsland met een nederlaag naar huis te sturen.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:53
succes
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:54
Thnx jij ook. Tenminste ik neem aan dat je voor Oranje bent?
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:55
Nee dat niet :)
Volg IJsland en Denemarken voor de lol want ik vind dat echt leuke teams, maar kan als enige echte eerlijke 'support' spreken als het gaat om de leeuwen van Mesopotamië
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:57
Ah Irak. Weet niet hoe t voetbal er daar voor staat.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 00:00
Best matig eigenlijk, maar we doen ons best. Tijd terug lag t land nog in puin dus niet zo erg
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 00:01
Het spel is zwakjes. Komen wel leuke talentjes aan maar als we geluk hebben blijve wr rond nr 6-10 vam azie horen
Maar we gaan er wsl in de finalepoule (10/12 clubs over 2 poules) kansloos erui5
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:06
Snap ik. Het land Heeft wel wat voor zn kiezen gehad. Hoop voor je dat de toekomst er wat beter uit gaat zien op voetbalgebied.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 00:07
Misschien wel. Vroeger was Irak voor Arabisch doen een prima land. Misschien is het teruy te pakken, maar niet in de recente toekomst
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:09
Maar het kan wel.volgens mij heeft buurland Iran ook wel wat talent. Maar alles begint bij de jeugd he!
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 00:10
Iran is Aziatische top. Was favoriet afgelopen Cup. Irak is normaal subtop maar zullen niet meer top vd subtop blijven be ik bang
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:12
Ach blijven hopen op betere tijden. Meer kan je er ook niet aan doen!
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 00:12
Zal ik ael niet meer meemake 😅. Maar idd. Niks meer te doen
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:00
Mijn argument bestaat niet alleen op''Duitsland had een slecht WK''. Begrijpend lezen kan lastig zijn. ;)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 00:00]
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 00:01
Ja maar dat argument mag ik dan tocg nog gewoon weerleggen?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:15
Zeker, maar doe het wel correct, en dan niet dat dat m'n enige argument was.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:31
b
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:49
Nederland zal een heel wat hoger niveau moeten halen om Duitsland te verslaan.
Vind ik leuk
Doenorma +179
donderdag 21 maart 2019 om 22:53
Typische zure Hollanders he... Tis nooit goed en owee iemand tevreden is over zijn spel of kwaliteiten dan... Een doodzonde in Nederland... Het land van de eeuwige zesjes cultuur... Dat zal nooit veranderen...😂 😂 😂
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:55
Zo zijn we eenmaal:) We kunnen goed zeiken.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
donderdag 21 maart 2019 om 23:00
Helaas wel
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:56
Tsja, dat is dan maar zo.
Vind ik leuk
AjaxRio +154
donderdag 21 maart 2019 om 22:54
Had je dan echt het idee dat het uit de tenen moest komen vandaag? Dit Oranje kan echt nog wel een paar niveautjes hoger.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:58
Dat niet echt. Maar bij enige druk van Wit-Rusland vond ik Nederland al snel kwetsbaar. Het spel moet echt sneller, preciezer en uiteraard zal Nederland zeer effectief moeten zijn tegen de Duitsers.
Vind ik leuk
Doenorma +179
donderdag 21 maart 2019 om 23:00
Heb je Duitsland gezien? En dan nog zeggen dat wij een niveau hoger volgens de eeuwige azijnpissers hier
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:03
Geloof het of niet. Maar sta niet raar te kijken als Duitsland er vól opklapt. Uiteraard zal Nederland dit ook gaan doen. Benieuwd of Nederland zich onder de druk van Duitsland snel en gemakkelijk kan uitspelen.
Vind ik leuk
Gerro +9595
donderdag 21 maart 2019 om 22:59
Meestal is dat iets wat automatisch gaat als.ze tegen de Duitsers spelen dat haalt het beste in ze boven.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:59
Ok, dat is zo. Maar ik constateerde het alleen.
Vind ik leuk
Doenorma +179
donderdag 21 maart 2019 om 23:28
Als je Duitsland had gezien dan denk ik dat je andere Conclusies had getrokken. Een beetje vertrouwen is goed op bepaalde momenten he
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:31
Tsja, nee hoor. Die 1-1 tegen Servië staat volkomen los van de wedstrijd tegen Nederland, voor de Duitsers.
Duitsland heeft het 3-0 verlies nog in hun hoofd zitten. Ze zullen vol gas geven. Ben benieuwd of Nederland Duitsland met de rug tegen de muur kan zetten. Hopelijk van wel.
Vind ik leuk
John Garp +5396
donderdag 21 maart 2019 om 22:50
Dumfries was verdedigend niet al te best vanavond. Aanvallend trouwens een stuk beter, volgens mij omdat hij Onder Koeman meer mee op mag komen dan tegenwoordig bij Bommel.

Blind heeft geen fout gemaakt, op die ene lange bal in de tweede helft, die te kort was, na.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:53
Klopt, wel een beetje zuur wat er gebeurde met Tete.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:59
Kan je wel zeggen. Nou, we hebben hem hoor > de ongeluksvogel van de week.
Vind ik leuk
Gerro +9595
donderdag 21 maart 2019 om 23:06
Koeman zal meer kopzorgen hebben over Bergwijn
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:06
Had inderdaad niet z'n beste wedstrijd.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
donderdag 21 maart 2019 om 23:10
Wat maakt het toch uit
Vind ik leuk
Kuip +10223
vrijdag 22 maart 2019 om 07:13
Niet dezelfde 11 tegen Duitsland. Bergwijn heeft in al zijn interlands geen enkele indruk kunnen maken. Daar moet Promes spelen. Heeft tegenwoordig vaak een basisplaats bij Sevilla. En als je je in de Spaanse competitie kunt handhaven kun je echt wel voetballen. Bergwijn laat het alleen zien tegen ploegjes als VVV.
Vind ik leuk
piet potlood +2262
vrijdag 22 maart 2019 om 08:35
cijfers vind ik in elk geval een heel stuk realistischer dan op vi.nl
Vind ik leuk
Lekkerjoh +975
vrijdag 22 maart 2019 om 09:53
Ik vond blind anders een aantal ontzettend goeie ingrepen hebben gisteravond. Vind het gwn een goeie verdediger. Dan maak ik me toch echt meer zorgen om sane tegenover Dumfries.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:30
.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 12:31]
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 22:47
Memphis is fireeee
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:53
Wat een wedstrijd echt alsof die wedstrijd met nl nodig had vond babel ook verschrikkelijk goed spelen ( vooral qua inzet). Wijnaldum ook geweldig goed alleen van Liverpool dit niveau van hem al gewend dus minder verbaasd
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:48
Wow! Ik ben het eens met het spelersrapport van VP! Het moet niet gekker worden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 22:48]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:49
Alleen die 6 van Cilissen slaat nergens op natuurlijk maar de rest ik ook.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
donderdag 21 maart 2019 om 23:10
Had een 6.2 moeten zijn.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 22:51
Zal wel niet zo vaak meer gebeuren dan haha
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
donderdag 21 maart 2019 om 22:51
Vind wel mooi om te zien wat een leiderschap van Dijk uitstraald! Als Memphis weg wil bij Lyon is hij welkom ;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:53
Van dijk is ook echt een beest! Memphis heb ik altijd een goede speler gevonden.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:49
..
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 22:51]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:49
Jammer van Bergwijn. Ik vond hem niet per se slecht, maar hij kreeg echt gewoon helemaal niks. Zeer jammer, maar zijn momenten en doelpunten komen zeker wel! Voor de rest, zeer genoten van Memphis en Wijnaldum, en Babel ook af en toe! Mooie wedstrijd en op naar zondag!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:50
Hoe zullen Ake en van Aanholt zich voelen dat een back uit de mickey mouse competitie de voorkeur krijgt.....
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1818
donderdag 21 maart 2019 om 22:54
Dr zaten er toch 5 uit de mickey mouse competitie in de basis
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23129
donderdag 21 maart 2019 om 22:54
Als Jerry, van Tom en Jerry...
Vind ik leuk
AjaxRio +154
donderdag 21 maart 2019 om 22:57
Dat Blind-bashen hoort er blijkbaar ook bij. Speelt een sterk seizoen bij Ajax en is ook van Koeman basisspeler. Ake speelt ook nooit back bij Bournemouth, maar centrale verdediger en Van Aanholt ontbeert verdedigende kwaliteiten.
Vind ik leuk
Retweet +844
donderdag 21 maart 2019 om 22:50
Dit gaat de goede kant op! Oranje is weer leuk om naar te kijken!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:51
War raar dat Tete geen cijfer krijgt. Wel lullig naar 40sec.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:52
Heeft wel het record weer van Dilrosun overgenomen! 😆
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:54
Heeft hij er toch nog wat aan overgehouden vanavond.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:36
Plus de overwinningspremie. Mooi uurloon als je het omrekent.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:40
Ik ga ze niet zo snel verdienen morgen. :)
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:52
Bergwijn stelde teleur zeg.
Vind ik leuk
henk1952 +311
donderdag 21 maart 2019 om 22:52
Kenny Tete. Voor het eerst op geen enkele fout te betrappen. Hulde!! En beterschap....
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5806
donderdag 21 maart 2019 om 22:52
Poll: Kenny tete
Vind ik leuk
kees ee +1078
donderdag 21 maart 2019 om 22:53
. . tete, dissonant !?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:56
Dumfries en Bergwijn helaas de zwakste schakels. Was zelf in het stadion en het viel iedereen op. Jammer maar nog niet geschikt voor het Nederlands elftal. Misschien staan ze er door gebrek aan beter?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:11
Gewoon wat tijd geven ze komen er echt wel. Gaan door iets mindere periode heen maar als je hun pieken ziet dan komen ze er met de juiste instelling wel. Zie je vaker bij jongens in topsport, vrouwen zijn constanter en iets minder hoge pieken en ontwikkelen zich minder ver omdat ze al snel constant zijn jonge jongens pieken hoog maar ook diepere dalen.
Vind van koeman heel goed dat die ze de ruimte geeft om te ontwikkelen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 23:12]
Vind ik leuk
karnisse +605
donderdag 21 maart 2019 om 22:58
Voortaan liever Hateboer en janmaat inplaats van die mislukte Tete
Vind ik leuk
RenW +5751
donderdag 21 maart 2019 om 23:26
Je mag er niet 2 wisselen voor 1, Mislukte.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:59
Hoera, gewonnen van Wit- Rusland.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:59
Eenst met de onvoldoende voor Bergwijn, Dumfries vind ik te hoog, maar ook de Jong 2 punten te hoog. Krijg je tegenwoordig een 7,5 voor wandelen ?
Vind ik leuk
Cappie +7973
donderdag 21 maart 2019 om 23:00
Serieus? Dumfries maar een 6,5? En Babel wel een 7,5?
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 23:01]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:04
4-0 winnen en alleen maar zuurpruimen. Vindt sommige cijfers wel aan de lage kant, maar tegen een verdedigende tegenstander speelden ze prima. Tegen duitsland heb je meer ruimte voorin waarschijnlijk.
Vind ik leuk
Gerro +9595
donderdag 21 maart 2019 om 23:04
3 punten lekker begin en verdiend gewonnen.
Vind ik leuk
Mart040 +5
donderdag 21 maart 2019 om 23:05
Ik snap Frenkie niet. Goede voetballer maar vandaag erg slordig, veel breed of meteen terugkaatsen naar achter. Dan snap ik zo'n laag cijfer voor Bergwijn niet die niet veel fout deed, maar gewoon onopvallend was.
Vind ik leuk
Wijndalum +1033
donderdag 21 maart 2019 om 23:29
Dan heb je denk ik Kazachstan-Cyprus gekeken. Enfin, ever over Bergwijn. Die jongen komt er wel, just give it some time. Leverde laat in de wedstrijd nog een impossante dribbel en voorassist af.
Vind ik leuk
henk1952 +311
vrijdag 22 maart 2019 om 09:05
Bergwijn deed niet veel fout omdat ie niet mee deed.
Vind ik leuk
dijkie87 +1445
donderdag 21 maart 2019 om 23:05
bergwijn zeer slecht zo goed is die gast niet bij nederland die red de top nooit
Vind ik leuk
Psvsg +144
donderdag 21 maart 2019 om 23:19
Stevie was vandaag niet in goede doen en dus is die 5 terecht.
Ben alleen van mening dat de Ligt en Blind vandaag ook een matige pot afleverde en ook geen voldoende verdienen.
Vind ik leuk
bert +695
donderdag 21 maart 2019 om 23:21
Wat is die bergwijn slecht zeg,dat ze dat een talent noemen
Vind ik leuk
derksen +8896
donderdag 21 maart 2019 om 23:22
Knabbel van babbel zo hoog cijfer?
Kweetnietwijnaldum zo hoog cijfer?

Meest zorgelijke ontwikkeling vanavond was inbreng van propper ,is niemand zeker weer opgevallen?
Propper die idiot ging de ballen op eisen die voor frenki bedoeld waren wat denk die propper wel niet
Dat kwam spel zeker niet ten goede
En klootmes wat moet die inhemelsnaam nog in oranje doen die vlo
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 01:25
Alles goed zeiksnor?
Vind ik leuk
Isakson +700
donderdag 21 maart 2019 om 23:29
Low zal wel nachtmerries hebben nu.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:59
Babel uitblinker??? Eerste 15 passes/acties resulteerden in balverlies (ja ook die na 40 seconden) en pas na 25 minuten eerste pass laten aankomen (over 5 meter). Werd meer dan terecht gewisseld. Bergwijn wellicht onzichtbaar maar creëerde door naar binnen te trekken, na het inzakken van Memphis continu ruimte voor de diepe bal of hoge voorzet richting Dumfries
Vind ik leuk
Settler11 +308
vrijdag 22 maart 2019 om 00:18
Zal toch echt... ja? @voetbalprimeur
Vind ik leuk
Settler11 +308
vrijdag 22 maart 2019 om 00:20
Anton Putsila* Oef
Vind ik leuk
Oud Fluks +1232
vrijdag 22 maart 2019 om 00:34
Dumfries 6,5 je bedoeld zeker een 5 want geen enkele voorzet van hem kwam aan en daarbij verdedigen hoord er ook bij want dat was ook zijn taak of niet ! , Bergwijn speelde inderdaad ook geen goede wedstrijd !
Vind ik leuk
Psvsg +144
vrijdag 22 maart 2019 om 02:05
Voorzet op Depay gemist waaruit Gini de 2:0 maakte ? Verder heb ik verdedigend geen voorzetten over Dumfries zijn kant gezien dus zo slecht zal het toch wel niet geweest zijn. Als je verdedigend een zwakste schakel wil aanwijzen denk ik dat je beter naar Blind kan kijken.
Vind ik leuk
Oud Fluks +1232
vrijdag 22 maart 2019 om 06:42
Het geluk voor hem is dat de voorzet door de bal te hakken nog bij Gini terecht kwam maar je vergeet dat de voorzetten in de loop moeten zijn en geen enkele voorzet van hem waren dat en daarbij vergat hij weer zijn taken dus een slechte wedstrijd 5 niet meer en ook omdat je dat niet wil zien en alleen maar je eigen club ziet en de spelers voortrekt deze opmerking !
Vind ik leuk
Psvsg +144
vrijdag 22 maart 2019 om 11:27
Nou als je eerder post van mij had gezien zou je weten dat je daar volledig langs zit. Ik kan mijn club voorkeur heel goed scheiden en ben zeker niet altijd positief over de spelers van PSV. Een voorzet moet niet altijd in de loop zijn dat is ook gewoon onzin de aanvallers van Nederland stonden tenslotte allemaal al ruim in de 16. Buiten dat benoemen je iedere keer de verdedigende taken van Dumfries die hij verzaakt maar een voorbeeld dat lever je niet. Maar goed gelukkig is dit geen Noord-Korea en mogen we van mening verschillen.
Vind ik leuk
Oud Fluks +1232
vrijdag 22 maart 2019 om 14:19
Meerdere malen gaat hij naar voren en komt meerdere malen niet op tijd terug zodat er een gat ontstaat die middenvelders moeten dichten en daarbij speeld zeer zeker dat zijn voorzetten als international zeer slecht zijn en daardoor ook niet aankomen !
Vind ik leuk
Psvsg +144
vrijdag 22 maart 2019 om 15:12
Ik zag meerder malen dat de Ligt van Dijk en Cillisen in de problemen bracht maar blijkbaar verdient die wel een goed cijfer volgens jou. Misschien moet jij zelf eens kijken naar hoe objectief je zelf bent in de plaats van andere dat te verwijten.
Vind ik leuk
yuuup +11187
vrijdag 22 maart 2019 om 05:48
Tete heeft helemaal niks fout gedaan. Een automatische 10 lijkt me.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:19
Ik weet niet hoor hij liet die bal wel erg makkelijk lopen
Vind ik leuk
Ryan82 +1088
vrijdag 22 maart 2019 om 07:24
Wie vond jij de grote uitblinker van Oranje? TETE !!
Vind ik leuk
ritje +787
vrijdag 22 maart 2019 om 07:53
hallo Het Zogenaamde gehypte Bergwein? deze PSV er is een dissonant in dit elftal! Brengt niks! Koeman had Itarren moeten selecteren! had hij bij de 3-0 stand kunnen invallen En was daarmee behouden voor het NED elftal! Foute inschatting van Koeman? nu kan Marokko nog aan Itarren trekken! Wordt dat een Tweede Ztyech! gaan we ook met hem de mist in ? het zou erg jammer zijn! mvg ritje