Rooney kijkt terug: 'In dat opzicht was Van Gaal de beste trainer die ik ooit had'

Rooney kijkt terug: 'In dat opzicht was Van Gaal de beste trainer die ik ooit had'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 21:18vr 22-03-2019 om 21:18

Wayne Rooney stelt dat Louis van Gaal op tactisch gebied de beste manager is die hij in zijn lange carrière heeft gehad. De Engelse aanvaller, die ondertussen zijn brood verdient in de MLS bij D.C. United, had bewondering voor de Nederlandse oefenmeester.

Rooney kreeg bij Manchester United na het ontslag van David Moyes te maken met Van Gaal. "Toen het niet werkte met Moyes koos United voor de ervaring van Louis van Gaal", zegt de 33-jarige spits tegen talkSPORT. "Hij was tactisch gezien de beste met wie ik ooit gewerkt heb. Hij wist heel goed hoe hij het defensief neer moest zetten en hoe hij ervoor moest zorgen dat iedereen zijn rol wist."

"Het ging er alleen om dat we de aanvallende spelers op dezelfde georganiseerde manier neer konden zetten als de jongens in de verdediging", legt Rooney verder uit. "Hij heeft een paar titels gewonnen bij United, maar het heeft niet gewerkt zoals we allemaal hoopten dat het zou doen."

Plaats een reactie

Romarioo +872
vrijdag 22 maart 2019 om 21:22
Listen to the manager
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 21:28
Wij zijn niet alleen de beste van Rotterdam, maar ook van Eindhoven.
Vind ik leuk
Il Gordo +21085
vrijdag 22 maart 2019 om 21:30
En van Madrid.
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
zaterdag 23 maart 2019 om 08:02
Nu Alkmaar nog:-)
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:06
Heeft Az ook toevallig weer een keertje gewonnen 🤔
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:56
Of Ben ik zo slim
Vind ik leuk
Romarioo +872
zondag 24 maart 2019 om 11:12
Hahaha kan
Ieder is trots op zijn clubje
Vind ik leuk
Gudoeman +405
vrijdag 22 maart 2019 om 21:24
Beste Nederlandse coach ooit 🎉
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 21:24
Waar !😎
Vind ik leuk
mazu +4070
vrijdag 22 maart 2019 om 22:14
Beste Nederlandse coach is zonder twijfel Rinus Michels.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1222
vrijdag 22 maart 2019 om 21:27
Ik denk dat dat Cruyff en Michels waren. In bepaalde mate ook de leermeesters van van Gaal.
Vind ik leuk
Gerro +9578
vrijdag 22 maart 2019 om 22:34
Dat is wat mij betreft de top 3 van de beste Nederlands trainers alletijden.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19167
vrijdag 22 maart 2019 om 21:24
Ik geloof er niets van dat Rooney een tactische bespreking snapte.
Vind ik leuk
The Iceman +18126
vrijdag 22 maart 2019 om 21:25
Rooney en Van Gaal spreken precies even goed Engels, dus dat lijkt me wel.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 21:30
Are you from Lotje ticked, snotnose!
Vind ik leuk
Farmer +15010
vrijdag 22 maart 2019 om 21:42
To begrip that kind of logic, is a whole different cookie....
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 21:58
I keep you in the holes!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:00
Née hoor Louis heeft gezegd dat hij begrijpt nooit wat Rooney met zijn accent zegt
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 19:07]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:07
Née hoor Louis heeft gezegd dat hij begrijpt nooit wat Rooney met zijn accent
Vind ik leuk
StoneyTony +2556
vrijdag 22 maart 2019 om 22:23
I speak english very well maar not so snel maar dat komt nog well.
Vind ik leuk
Just Nuts +868
zaterdag 23 maart 2019 om 00:20
Dat grapje maakte mn oma 25 jaar geleden
Vind ik leuk
StoneyTony +2556
zaterdag 23 maart 2019 om 00:23
Dat kan kloppen ken um ook al jaren als grap👍
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 21:27
Een paar prijzen valt wel tegen, het was enkel de FA Cup in 2016.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 21:29]
Vind ik leuk
GetRekt +2115
vrijdag 22 maart 2019 om 21:57
Dankzij hem heeft Mourinho de community shield gewonnen. Hij bedankt hem niet voor niets ;)
Vind ik leuk
Truth +4431
vrijdag 22 maart 2019 om 21:28
Een paar titels ?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 21:30
Waarsch. zei Rooney 'trophies', maar zoals gezegd was het er alsnog maar 1.
Vind ik leuk
Sniper1 +1430
vrijdag 22 maart 2019 om 21:38
Misschien nog wat invitatie toernooitjes in Azië of USA??
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 21:40
Als dat al zo zou zijn geweest, zou Rooney die nooit bewust meetellen en niemand binnen United hecht daar waarde aan, het is waarschijnlijker dat hij het niet eens meer precies weet of zich versprak.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 21:40]
Vind ik leuk
Sniper1 +1430
vrijdag 22 maart 2019 om 23:35
Misschien was Wayne in een nostalgische bui.... 😁 😁 😁
Vind ik leuk
Ray01 +168
vrijdag 22 maart 2019 om 21:29
Blij dat Rooney een deel van Van Gaal zijn extreme kwaliteiten herkent en waardeert.. dat zouden meer moeten doen..
Vind ik leuk
rpaulp50 +14495
vrijdag 22 maart 2019 om 21:38
Michels / Cruijff combinatie was de beste ooit, heeft het voetbal verandert wereldwijd.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
vrijdag 22 maart 2019 om 21:55
Van Gaal heeft toch geen titels gewonnen bij Man u...…..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:03
Omdat was hij daar maar voor kort période
Vind ik leuk
Leodinho +727
zaterdag 23 maart 2019 om 01:10
Van Gaal is sowieso wel een van de betere trainers van de afgelopen 20 jaar. Heeft Rooney corners leren nemen😂.
Vind ik leuk
barry m +605
zaterdag 23 maart 2019 om 03:31
het lukte van Gaal mischien niet bij united maar had niet zo n problemen als mourinho met de spelers.
mourinho was gewoon een grote flop en vind hem ook een mate naaier, heeft het vak van van gaal geleerd en wilde van gaal maar al te graag weg gestuurd zien.
Vind ik leuk
pinkelman +4473
zaterdag 23 maart 2019 om 09:58
Dat Michels op 1 is verkozen van wereld trainers is moeilijk te bevatten, ik schat van Gaal hoger in. Schijnbaar hebben vele een afkeer aan de persoon van Gaal.
Vind ik leuk
Cookee +12956
zaterdag 23 maart 2019 om 10:40
Van Gaal doet zijn trucje maar dat trucje van robots in een systeem zetten werkt niet meer, want het trucje wordt voorspelbaar. Mourinho net zo.

Nu met Solksjaer mogen ze weer voetballen en de spelvreugd spat er af.
Van Gaal ... OUT. en Oud.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:05
Je bent dom
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 25 maart 2019 om 16:23
Heb je nog een reden daarvoor, of provoceer je alleen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws