Update: Gewilde spits verlengt bij PSV: 'Voor mijn gevoel zit ik er dicht bij'

Update: Gewilde spits verlengt bij PSV: 'Voor mijn gevoel zit ik er dicht bij'

Gepubliceerd: dinsdag 9 april 2019 om 20:25di 09-04-2019 om 20:25

PSV is erin geslaagd om Joël Piroe langer binnenboord te houden. Voor de trefzekere spits van Jong PSV (19) was veel belangstelling, maar het is technisch manager John de Jong gelukt om een akkoord te bereiken met het talent.

Dat meldt het Eindhovens Dagblad maandagavond. Piroe kreeg aanbiedingen van veel buitenlandse clubs, maar wees die allemaal af. Zelfs Juventus had interesse in de spits, die dit seizoen tot nu toe op tien goals staat in 24 wedstrijden in de Keuken Kampioen Divisie. De Oude Dame benaderde Piroe een aantal keren, zelfs nadat hij de club afwees. 

Er was niet alleen interesse uit het buitenland, maar ook uit Nederland. Namen van clubs worden niet genoemd. Uit de Bundesliga was FSV Mainz 05 geïnteresseerd. Piroe en zijn familie vinden echter dat een langer verblijf bij PSV op dit moment de juiste keuze is voor zijn carrière. 

Update 9/4, 20.25 uur: Joël Piroe heeft dinsdag zijn handtekening gezet onder een contract tot medio 2022, zo maakt PSV bekend. De Eindhovenaren houden de 19-jarige spits daarmee uit de handen van diverse Europese clubs, waaronder Juventus. "Een paar jaar geleden heb ik gezegd dat ik hier mijn debuut wil maken", zegt Piroe. "Dat wil ik nog steeds. Voor mijn gevoel zit ik er dicht bij. Ik hoop dat ik de komende periode daar naar toe kan groeien en dan een droomdebuut mag beleven."

Als aanvoerder van Jong PSV maakt de spits dit seizoen indruk. In de Keuken Kampioen Divisie is hij met tien treffers topscorer van de ploeg van Dennis Haar. Piroe speelt sinds 2015 in de jeugdopleiding van PSV.

Plaats een reactie

maandag 8 april 2019 om 23:56
Leuk voor PSV, hebben ze iets om zich aan vast te houden de komende jaren...
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1808
maandag 8 april 2019 om 23:58
Komen veel grote talenten aan bij psv. Enige wat opvalt is dat er bijna geen verdedigende talenten doorstromen.
Vind ik leuk
1313 +11959
dinsdag 9 april 2019 om 00:00
Dat is overal wel een probleem in Nederland.
Vind ik leuk
Bertus +7782
dinsdag 9 april 2019 om 07:21
Precies, maar in Nederland is de kunst van het verdedigen ook flink ondergewaardeerd. Beste voorbeeld hiervan is Virgil van Dijk.
In Nederland nooit gewaardeerd voor spel, nu hij in de PL tot één van de beste verdedigers behoort zien ze hem hier ineens ook staan. De Ligt is de enige uitzondering hierop, maar veder is er geen oog een aandacht voor opleiden van verdedigers.
Vind ik leuk
1313 +11959
dinsdag 9 april 2019 om 12:35
Idd ja, De Ligt is de absolute uitzondering in deze. Jammer, want we kunnen wel want ook goede verdedigers hebben is belangrijk.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 23:22
De twee grootste verdedigers van oranje zijn onderschat op hun waarde op jonge leeftijd; Virgil van dijk en Jaap stam.
Wij denken in Nederland dat allereerst verdedigers moeten kunnen voetballen....laten we nu eerst verdedigers laten verdedigen.
Vind ik leuk
PRICE +6763
dinsdag 9 april 2019 om 00:04
PSV laat jeugd nu echt spelen. Goede stap.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 08:41
Laat bommetje maar met jong psv de rest spelen. Puur voor de jeugd.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 10:11
Maar niet teveel tegelijk,is allang bewezen dat dat niet werkt.
Vind ik leuk
Just Nuts +868
dinsdag 9 april 2019 om 00:52
Lijkt wel golf beweging eerst hadden we alleen maar goede aanvallers en zaten we krap in de verdedigers nu hebben we geen goede spitsen maar gelukkig lijken er nu een aantal de kans te krijgen
Vind ik leuk
Ale +6146
dinsdag 9 april 2019 om 07:09
Niet nodig met swaab en viergever...
Vind ik leuk
Bhj +2520
dinsdag 9 april 2019 om 09:42
Er zijn bijna altijd leuke talenten te vinden bij PSV, alleen kunnen ze er bijna niet mee omgaan. Ik zie een Bergwijn en Malen en dan nu een Piroe, maar 2 komen uit de jeugd van Ajax en de ander van Feyenoord.

Het enige grote talent dat ik het echt zie halen, is Ihattaren voor de rest zie ik het niet veel halen. Ik had heel veel verwacht van Rigo, maar die krijgt de kans niet. Zoals zo vaak daar.

Van grote talenten bij PSV verwacht ik eigenlijk erg weinig, dat heeft de historie ook bewezen. De meeste van die grote talenten komen niet bij PSV door.
Vind ik leuk
Entombed +1562
dinsdag 9 april 2019 om 21:23
Op welke leeftijd is Bergwijn bij Ajax vertrokken?
Vind ik leuk
dhrwobo +45681
dinsdag 9 april 2019 om 14:22
Zeker, gelukkig geen gebrek aan talenten in Eindhoven. Het doorbreken van talenten geeft ons enigszins vertrouwen om de komende jaren aan te kunnen (blijven) haken bij de geoliede Amsterdamse geldmachine ;-)
Vind ik leuk
Pietje2015 +17866
dinsdag 9 april 2019 om 21:19
Inderdaad kijk maar naar jong psv en psv O19.
Pffff
Vind ik leuk
dhrwobo +45681
woensdag 10 april 2019 om 11:24
Jong PSV doet het prima in de JL volgens mij, ondanks dat ze afgelopen jaren veel talenten hebben moeten afstaan aan PSV 1
Vind ik leuk
Bhj +2520
woensdag 10 april 2019 om 10:04
doorbreken van welke talenten heb je het nou over?
Vind ik leuk
dhrwobo +45681
woensdag 10 april 2019 om 11:25
Ihattaren, Gakpo, Malen en in eerder stadium Bergwijn en Rosario.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 20:43
Zoveul goei daar
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 20:54
is normaal, PSV heeft minst gepasseerde verdediging van Nederland...........
Vind ik leuk
Bhj +2520
woensdag 10 april 2019 om 10:06
ach, je moet ook wat zeggen hè. Vorige week had je het nog over wij staan boven aan. Nu dat niet meer zo is begin je maar over de verdediging die het minst gepasseerd is.

Ajax scoort veel meer, neemt veel meer risico en daardoor geef je ook wat meer weg, maar ja per saldo is het gemiddelde aanzienlijk hoger gelukkig. Kan nog van pas gaan komen.
Vind ik leuk
De fries +2046
dinsdag 9 april 2019 om 22:02
Verdedigers zijn over het algemeen wat goedkoper...
Vind ik leuk
Pancev +1392
dinsdag 9 april 2019 om 10:52
Met 19 zou ie toch wel al wat vaker in het eerste elftal moeten spelen, zo meteen is ie 22 en heeft ie nog geen 20 Eredivisie duels gespeeld.
Vind ik leuk
PRICE +6763
dinsdag 9 april 2019 om 20:43
Goede zet van PSV, na Rosario nu Piroe, Malen volgt nog.
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
dinsdag 9 april 2019 om 00:27
Ik snap de belangstelling van Juventus totaal niet voor deze speler en dan de andere gegadigde is Mainz dan is PSV toch stukken hoger als Mainz in de rangorde?
Vind ik leuk
PRICE +6763
dinsdag 9 april 2019 om 00:29
Juventus wilde hem voor 2e elftal en dan door laten groeien.
Mainz dat weet ik niet wat die voor plannen hadden.
Vind ik leuk
Bubba +76
dinsdag 9 april 2019 om 00:36
Mainz en Juventus... Dat ligt qua niveau mijlenver uit elkaar. Dus wat moeten we precies met deze mededeling?
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 00:38
Op de foto lijkt ie al erg into het PSV spelletje. Lekker duikelen
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1182
dinsdag 9 april 2019 om 05:10
Hou toch eens op met irriteren in domheid. Zo jammer om als Ajax-fan je zo te laten kennen.
Vind ik leuk
Marco S +6954
dinsdag 9 april 2019 om 00:43
Nou Ronaldo zat al met zijn billies te knijpen en kan weer gerust adem halen.. hij komt niet naar fc EPO
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 20:50
Morgen interessante wedstrijd EPO-EPO in de Judas arena.
Vind ik leuk
Marco S +6954
dinsdag 9 april 2019 om 21:12
Jullie spelen toch niet in Europa?
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 21:37
Ook niet in de Judas arena
Vind ik leuk
Bhj +2520
woensdag 10 april 2019 om 10:11
Je noemt Johan Cruijff een Judas
Je beticht Ajax van gebruik van doping

Het enige dat klopt, is dat Juve dat geen bestaansrecht meer heeft eigenlijk betrapt is op Doping gebruik en omkoping. Dus dat is dan waarheid, de andere 2 is gewoonweg zeer beledigend.
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
dinsdag 9 april 2019 om 00:47
Heb hem nog nooit zien spelen, maar ben benieuwd wat hij kan!
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 01:07
Zo'n jongen moet toch sowieso niet weg willen bij PSV? Gewoon nog lekker jaren blijven, je in de basis knokken en dan als je een van de beste in de eredivisie bent pas een stap maken.
Vind ik leuk
alffie +2097
dinsdag 9 april 2019 om 07:35
Precies. Die jongens/jeugd moetwn eigenlijk als ze een stel hersenen hebben tot z'n minimaal 22e in Nederland blijven
Vind ik leuk
rinirat +4127
dinsdag 9 april 2019 om 02:57
Hahaha...als er al belangstelling was dan was hij weg.
Nooit van gehoord ook trouwens en 19 dat zegt genoeg.
Vind ik leuk
MeAgain +7147
dinsdag 9 april 2019 om 06:17
Dat jij nog nooit van hem gehoord hebt ligt aan jezelf.
Als er belangstelling was dan was hij al weg? Net als de ligt zeker.
Wat loop je hier nou te trollen?
Vind ik leuk
JohanLeo +807
dinsdag 9 april 2019 om 04:35
Fijn dat ze daar in Eindhoven.zo blij mee zijn, maar met Piroe gaan ze echt de 3e wereldoorlog niet winnen.
Ik ben niet zo van hem gecharmeerd. Hij is gewoon niet écht balvast en is gewoon niet de bikkelharde terriër die je in de voorhoede wil zien staan.
Natuurlijk heeft hij een leuk repertoire aan kunstjes maar als je simpelweg gaat turven heeft hij niet genoeg balcontacten waarmee hij een dikke plus kan scoren.
Kijk bijvoorbeeld naar de aantallen assists die hij maakte in het afgelopen seizoen.
Dat vind IK in ieder geval onder de maat.
Nu heb ik niet AL zijn wedstrijden gezien natuurlijk omdat ik PSV 2 nou niet bepaald voor dus mijn beeld zou misvormd kunnen zijn.
Daarom sta ik open voor discussie,

Als ik wat gemist heb hoor ik het graag en stel ik als constructief denker mijn mening met alle plezier bij.
Daarom zitten we tenslotte met zijn allen op dit prachtige forum!
Vind ik leuk
MeAgain +7147
dinsdag 9 april 2019 om 06:20
Ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben.
24 wedstrijden en dan maar 10 goals vind ik niet bepaalt geweldig voor een spits en dan te bedenken dat dat ook nog niet in de eredivisie is.
Vind ik leuk
Mosquito +22148
dinsdag 9 april 2019 om 20:48
Dus al die clubs die hem willen hebben snappen er geen ruk van?
Als de statistieken niet goed zijn zullen ze hem vast wel bekeken hebben denk je niet?
Vind ik leuk
MeAgain +7147
woensdag 10 april 2019 om 07:54
Waar willen ze hem graag voor halen dan, voor het eerste?
Grootte clubs maken ook wel eens een foutje.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 20:42
Ik heb hem 1 hele wedstrijd gezien en hij kwam niet veel aan de bal tegen onze verdedigers die net zo jong zijn
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 07:06
Feyenoord jeugd
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 07:06
Lammers, romero,luuk,hij zal veel aan spelen toekomen.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 07:30
Lammers is een goeie jongen, maar komt in mijn ogen tekort.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1486
dinsdag 9 april 2019 om 07:27
Mooi dat deze jongen blijft. Hopelijk gaat deze jongen snel zijn kansen krijgen in het eerste van PSV.
Vind ik leuk
Isakson +599
dinsdag 9 april 2019 om 08:05
Met de middelen die wij hebben is dit fantastisch. Het beleid van een minimaal percentage aan eigen jeugd wordt steeds beter ingevuld.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 10:31
Veel talent bij PSV maar het is allemaal net geen top.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
dinsdag 9 april 2019 om 20:45
Hij lijkt op Moreno Damn👀
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 20:49
Veel clubs hadden belangstelling volgens Eindhovens dagblad waarom.hebben wij daar niets van gehoord dan denk je nou echt dat hij bij de gloeilampen blijft terwijl hij naar Juventes kan maar ja je kan schrijven wat je wilt in je eigen krant maar is niet echt geloof waardig
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 20:51
Juventes. En door...
Wat een voetbalkennis zeg 😭
Vind ik leuk
Optelsom +728
dinsdag 9 april 2019 om 20:56
Goed gedaan, is 10x beter dan die dure........wat is hij...die Argentijn.
Vind ik leuk
Isakson +599
dinsdag 9 april 2019 om 21:02
Trots op ons PSV. Vasthouden aan het ingezette beleid. De tijden dat PSV een poenclub werd genoemd is gelukkig voorbij. We geven de jeugd de ruimte chapeau👍
Vind ik leuk
Isakson +599
dinsdag 9 april 2019 om 21:02
Zijn
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 21:07
Geweldig nieuws echt een groot talent, volgend jaar concureren met lammers en heel misschien romero, ookal acht ik die kans wel erg klein
Vind ik leuk
Alucard +142
dinsdag 9 april 2019 om 21:08
Als je na 24 wedstrijden in de KKD op 10 doelpunten staat, is het ook niet echt realistisch om naar Juventus te gaan.
Vind ik leuk
roma1900 +617
dinsdag 9 april 2019 om 21:40
Zo gewild was die dan niet
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1112