De Jong concurreert met Tadic: Zou mooi zijn als dat dit seizoen wel zou lukken

De Jong concurreert met Tadic: "Zou mooi zijn als dat dit seizoen wel zou lukken"

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 12:31ma 15-04-2019 om 12:31

Luuk de Jong ligt op koers om voor het eerst in zijn loopbaan topscorer van de Eredivisie te worden. De spits van PSV wist dit seizoen al 26 keer het net te vinden. 

Het is niet de eerste keer dat het doelpuntentotaal van De Jong in de Eredivisie flink oploopt. "In mijn laatste jaar bij FC Twente maakt ik er 25 en in mijn tweede jaar bij PSV 26. Nu heb ik nog vier speelronden om er meer te maken", zegt de kopsterke spits tegen De Telegraaf. In zijn laatste seizoen bij Twente was het Bas Dost die de topscorerstitel greep. In het seizoen 2015/2016 maakte Vincent Janssen één doelpunt meer.

Dusan Tadic is de enige concurrent van De Jong in de strijd om de topscorerstitel. De aanvaller van Ajax heeft vier doelpunten minder gemaakt met nog vier wedstrijden te gaan. "Het zou mooi zijn als dat dit seizoen wel zou lukken. Al blijft het hoofddoel voor mij de landstitel. Dat is belangrijker dan een individuele prijs", aldus De Jong.

In de laatste speelronden van dit seizoen neemt PSV het op tegen ADO Den Haag, Willem II, Heracles en AZ. De strijd om het kampioenschap ligt nog helemaal open: PSV en Ajax hebben allebei 74 punten, al is het doelsaldo van de Amsterdammers aanzienlijk beter. 

Plaats een reactie

TottenhamHOT +19218
maandag 15 april 2019 om 12:38
Weet je wat de Jong topscorer en Tadic de schaal, beker en CL
Vind ik leuk
PRICE +8813
maandag 15 april 2019 om 12:43
Mmmm, nog een keer niks van alles is tot nu toe beslist. Blijkbaar gelooft niemand mij.
Natuurlijk is ajax favoriet.
Vind ik leuk
#Keizerout +50916
maandag 15 april 2019 om 12:45
Ik geloof je wel.
Vind ik leuk
fernjef +1983
maandag 15 april 2019 om 13:07
Als het Ajax lukt om Tadic de aankomende wedstrijd 3 keer te laten scoren, ben ik bang dat PSV helemaal instort van de zenuwen.... (en dan inclusief het broertje van Siem de Jong...) ;-)
Vind ik leuk
#Keizerout +50916
maandag 15 april 2019 om 13:09
Groningen verdedigt wel iets beter dan Excelsior
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:13
jup maar Willen 2 / AZ / Ado en Heracles ook ietsje beter als de graafschap -:)

Vind ik leuk
Dub_Rtd +6626
maandag 15 april 2019 om 15:59
Het is in dat soort wedstrijden zelden goed verdedigen waardoor zo'n club overeind blijft.
Slecht afwerken en een keeper die dan per mislukte doelpoging groter lijkt te worden zijn 9 van de 10 het probleem.
Vind ik leuk
Jalapeno +1152
maandag 15 april 2019 om 13:22
Komende wedstrijd is tegen Juve en ik zie hem dan graag 3x scoren :)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +19218
maandag 15 april 2019 om 12:46
SPANNEND IS HET WEL!! (Maar je hebt gelijk voorlopig hebben we niets)
Vind ik leuk
PRICE +8813
maandag 15 april 2019 om 13:02
Is niet om te klieren, absoluut is ajax mega favoriet. Maar gezien 't verleden ben je pas kampioen als je onbereikbaar bent.
Kans op titel 79% ajax 21% PSV.
al met al we gaan 't zien.
Vind ik leuk
AjaxSneek +358
maandag 15 april 2019 om 13:14
Price, ondanks dat je voor PSV bent. Mag ik jou wel!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:44
Ja het is zeker nog niet gedaan. Hoogmoed komt voor de val zeggen ze toch.

Wordt gewoon een heel leuk en spannend slot met Ajax op pole maar wel met PSV in de nek.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:45
Getuige het resterende programma is voor mij PSV de favoriet.
Vind ik leuk
AjaxSneek +358
maandag 15 april 2019 om 21:31
Snap ik Harris, maar alleen omdat jij voor Groningen bent, tenminste, aan je naam te zien. Is kansloos joh. Kusjes
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:08
We spreken het volgende af:
Vanavond neemt Ajax de punten mee uit Turijn, blijven ze zaterdag in Groningen. Akkoord?
Kusjes terug.
Vind ik leuk
AjaxSneek +358
dinsdag 16 april 2019 om 15:01
Haha, mag ik daar even over nadenken Harris?
Vind ik leuk
j-roen11 +2561
maandag 15 april 2019 om 16:16
Dat is een bijzonder optimistische inschatting in het voordeel van Ajax. Ik vrees dat het toch veel meer richting 50-50 gaat. Zeker als we het weten klaar te spelen om langs die Italianen te komen. Als we Groningen pakken zaterdag zie ik de kans wel enorm stijgen.

Spannend is het in ieder geval wel....
Vind ik leuk
Frietbakker +5812
maandag 15 april 2019 om 13:18
Behalve dat heel Nederland trots is op de vertegenwoordiging van Ajax in de Championsleague.
Vind ik leuk
Kezmania +549
maandag 15 april 2019 om 14:23
Nee hoor, alleen in 020
Vind ik leuk
Abelvis +1410
maandag 15 april 2019 om 14:43
Onzin, in meerdere steden.. Alleen kinderachtige pietlutten die zelfs hun profielnaam aanpassen aan de aartsrivaal en die Amsterdam steevast 020 noemen niet..
Vind ik leuk
Kezmania +549
maandag 15 april 2019 om 16:50
Profielnaam gaat over fc emmen dus daar zit je er al naast sukkel
Vind ik leuk
Floris5 +136
maandag 15 april 2019 om 18:14
Promotie naar de ED vind ik niet niks!!!!!
Vind ik leuk
Ehv-er +1605
maandag 15 april 2019 om 12:53
Als PSV nu nog kampioen zou worden is dat echt ongelofelijk zuur voor Ajacieden😆 slecht spelen minder goede voetballers minder uitgegeven aan spelers en toch kampioen ✅
Vind ik leuk
Windhoos +174
maandag 15 april 2019 om 14:56
Nou ja, zuur? Dan hebben ze het toch aan zichzelf te danken?
Vind ik leuk
Emnu +8439
maandag 15 april 2019 om 16:04
En als t PSV niet lukt, is t natuurlijk extra zuur voor alles wat PSV n warm hart toedraagt.

Zodra de CL loting bekend was, heeft PSV t opgegeven, zich voor de beker uit laten schakelen en tot n paar weken terug lopen roepen dat de platte kar uit t vet gehaald kan worden.

Extra zuur dat het 4 of zelfs 5 jaar niks niet meer gehanteerd kan worden.

Extra zuur ook voor viergever, maar dan had-ie maar niet naar PSV moeten gaan.
Vind ik leuk
RGB +2113
maandag 15 april 2019 om 13:06
Het is geen kwestie van geloven of niet. Ajax staat op doelsaldo voor en er zijn nog 4 wedstrijden te spelen. Dus zowel Ajax als PSV maken nog kans op het kampioenschap.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:10
Probeer jij wereldkampioen open deuren intrappen te worden ofzo? Je bent aardig op weg.
Vind ik leuk
PRICE +8813
maandag 15 april 2019 om 13:12
Wil ik wel die titel, leuk D. Strijder😁🤔
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 15 april 2019 om 15:34
De enige prijs voor een PSVer dit jaar ;) :P
Vind ik leuk
Ehv-er +1605
maandag 15 april 2019 om 15:44
De laatste jaren al best wat gewonnen toch?
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 15 april 2019 om 15:47
Tot hoelang zijn de laatste jaren dit maal dan? is dat 5 jaar want het zal wel niet 10 of 12 zijn neem ik aan.
Vind ik leuk
Ehv-er +1605
maandag 15 april 2019 om 17:07
40 jaar
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 15 april 2019 om 17:27
Dus we gaan niet het gehele verleden pakken maar weer kijken naar iets wat gunstig uitkomt.

Het verleden is het verleden en dus is het alles of niets.

Ik kan ook niet zeggen ik ben 25 jaar omdat ik 25 goede jaren en 10 slechte jaren heb gehad. Of reken jij ook zo je leeftijd vanaf dat het jouw uitkomt.

Een crimineel zal dan zeggen mijn verleden ik geef je de laatste 5 jaar want daarvoor komt niet zo goed uit voor mij.
Vind ik leuk
HJR +9201
maandag 15 april 2019 om 14:06
Zeker nog niet beslist. Ajax heeft het vaak lastig tegen Groningen en Vitesse. Daarnaast is de laatste wedstrijd van AZ waarschijnlijk niet belangrijk voor AZ. Of ze hebben al kwalificatie doordat Ajax de beker wint, of als Willem II de beker wint, gaan ze zicht richten op de playoffs.

Willem II is voor PSV denk ik de lastigste. Groningen - Ajax kan is voor Ajax de lastigste.

Maar goed dat is allemaal op papier :)
Vind ik leuk
Ehv-er +1605
maandag 15 april 2019 om 15:45
Voor PSV is echt ALLES lastig op dit moment 😔🥴
Vind ik leuk
KCP +1600
maandag 15 april 2019 om 13:47
Helemaal niets in Nederland🤣🤣🤣
Vind ik leuk
TottenhamHOT +19218
maandag 15 april 2019 om 13:48
Als Amsterdam niet bij Nederland hoort hebben we idd niet de dubbel minimaal straks:-)
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1850
maandag 15 april 2019 om 12:39
Zou wel mooi zijn als een x een Ajacied topscorer word van de eredivisie dat is volgens mij ook al heel lang niet meer gebeurt
Vind ik leuk
TottenhamHOT +19218
maandag 15 april 2019 om 12:40
Er is veel niet meer bij Ajax gebeurt :-)
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1850
maandag 15 april 2019 om 12:41
Klopt maar daar gaat hopenlijk dit jaar verandering inkomen we zijn op de goeie weg
Vind ik leuk
TottenhamHOT +19218
maandag 15 april 2019 om 12:42
Tuurlijk dit is het begin van meerdere mooie seizoenen werd tijd!!
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1850
maandag 15 april 2019 om 12:42
Ik hoop met je mee vriend laten we in ieder geval nog genieten van de spelers die der nu nog spelen
Vind ik leuk
TottenhamHOT +19218
maandag 15 april 2019 om 12:44
En genieten van de toppers straks die Marc heeft weten te strikken o.a Pavon dat is echt een weteld speler hoop echt dat die komt!!!!!
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1850
maandag 15 april 2019 om 12:45
Ik hoor de heel veel over die Pavon maar heb hem nog nooit zien spelen
Vind ik leuk
TottenhamHOT +19218
maandag 15 april 2019 om 12:47
Youtube (echt heel goed)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:28
Net even gekeken, gelijk doen zou ik zeggen!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +19218
maandag 15 april 2019 om 14:29
Dat soort spelers kan je mee verder 100%
Vind ik leuk
Linke loe +2443
maandag 15 april 2019 om 12:52
Gaat denk ik niet gebeuren Tadic is natuurlijk ook geen echte spits daarbij is het rendement van Tadic tegenover Luuk volgens mijn wel 10 keer beter..maar denk dat Luuk wel topscorer word
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:59
Luuk de topscorer van het vasthouden !
Vind ik leuk
Fritzie K. +2781
maandag 15 april 2019 om 12:39
Pak jij de topscorer titel maar luukie, tadic pakt liever de schaal
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:20
Met bitterballen
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 15 april 2019 om 15:36
Zullen ook wel op die schaal passen lijkt mij. Hoop alleen dat de mosterd geen vlekken maakt.
Vind ik leuk
Smithsonian +45326
maandag 15 april 2019 om 12:41
Vind het juist knapper dat tadic zoveel gescoord heeft.
Vind ik leuk
Erik-Vites +1069
maandag 15 april 2019 om 13:06
Daar zitten ook 7 penalty's tussen....
Vind ik leuk
Smithsonian +45326
maandag 15 april 2019 om 13:08
Die moet je ook maar maken...
Vind ik leuk
Erik-Vites +1069
maandag 15 april 2019 om 14:36
Zeker waar...
Alleen die zijn wel makkelijker dan 'gewone' velddoelpunten natuurlijk en dat neemt niet weg dat het als nog knap is hoor
Vind ik leuk
Linke loe +2443
maandag 15 april 2019 om 14:10
Ja en 11 assist ofso dat is echt een schandalig hoog rendement dus ..kan je echt niks van zegge
Vind ik leuk
Meastro +485
maandag 15 april 2019 om 12:42
Zeer beperkte spits.
Vind ik leuk
Teetje +451
maandag 15 april 2019 om 12:44
Uitstekende spits
Vind ik leuk
Smithsonian +45326
maandag 15 april 2019 om 12:46
Voor de eredivisie zeker.
Vind ik leuk
#Keizerout +50916
maandag 15 april 2019 om 12:46
Leuk, het perspectief van een Liverpoolfan en een van de graafschap verschillen natuurlijk nogal.
Vind ik leuk
Meastro +485
maandag 15 april 2019 om 12:46
Klopt een gouden aankoop die Tadic! 👍
Vind ik leuk
PRICE +8813
maandag 15 april 2019 om 13:04
Luuk de koning van de kopgoals
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:57
luuk de jong de koning van het vast houden en duwen bij zijn goals!
Vind ik leuk
Smithsonian +45326
maandag 15 april 2019 om 12:46
Voor de eredivisie prima, staat altijd op de juiste plaats en kan geweldig goed koppen.

Wel knap dat hij zich zo heeft herpakt na 2 mindere seizoenen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:55
en Luuk de jong ook zo mooi vast houden bij zijn goals die hij maak moeten de scheids rechters beter op letten en de far!
Vind ik leuk
El Cazador +9364
maandag 15 april 2019 om 12:46
Van mij mag Luuk zijn persoonlijke prijsje ophalen als de rest maar naar Ajax gaat, dan heb ik er geen enkele moeite mee!!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:53
ben je mal ik gun psv helemaal niets met het ANTI voetbal wat van bommel speelt nu!
Vind ik leuk
Smithsonian +45326
maandag 15 april 2019 om 13:57
Hij gaat door met waar cocu gebleven was.
Vind ik leuk
Neusje +278
maandag 15 april 2019 om 12:46
Oke de jong topscorer. Wij titel beker en mogelijk nog meer. Kan ik mee leven. En met mij vele anderen denk ik.😁



Vind ik leuk
PRICE +8813
maandag 15 april 2019 om 13:06
Je neus zit goed vol vandaag Neusje, keertje snuiten was niet verkeerd. Staat zo vies zo'n drup neus.
Vind ik leuk
52N6E +1159
maandag 15 april 2019 om 12:47
Ik hoop dat Tadic topscorer wordt van de ED.
Tadic is geen echte spits daarvoor is hij technisch veel te vaardig voor. Hij creëert zijn eigen kansen. Luuk is een echte spits kan alleen scoren bij een goede assist. Ik hoop dat Tadic topscorer wordt, Ajax de CL finale haalt, de schaal en de beker binnenhaalt. Maar vooral dat er volgend jaar een vervolg kan worden gegeven op dit fundament.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:23
En ik wil graag scarlet johansen aflikken
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1736
maandag 15 april 2019 om 12:48
Denk dat tadic liever kampioen wilt worden.
Vind ik leuk
3-0achter +1587
maandag 15 april 2019 om 12:57
Tadic is niet eens een spits en er toch 22 inleggen. De jong als topscoorder en Ajax de treble. Ik teken er voor.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:47
Tadic maak er zeker nog 7 goals met het aanvallend voetbal van Ajax en dat zie ik de jong niet meer doen met het verdedigende voetbal van anti voetbal trainer van bommel!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:34
ach de jong lukt je wel gewoon je tegen standers weg duwen met je handen en zie weer een gestolen goal!! elke x doet die het weer zijn de far en de scheidsrechters nu blind??????????
Vind ik leuk
Mari +13678
maandag 15 april 2019 om 13:35
Ik vrees voor Luuk dat het twee decepties zullen zijn
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:36
-_-]Vind Naa'kt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 15 april 2019 om 15:40
Daar scoord Luuk de Jong ook wel denk ik, net als Tadic.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:46
PSV is the new AZ: Als er druk komt totaal instorten.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:55
Helemaal niets in amsterdaaaaaaammmmm
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:20
Voorlopig koppositie, finale beker en een return in de kwartfinale van de CL op het programma. En jullie?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:41
Straks 1 prijs en jullie niets
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:11
Ik verdien elke week $ 7546 tot $ 9284 voor eenvoudig werk thuis. Vorige maand heb ik $ 29746 van deze baan gemaakt. Het is verbazingwekkend en eenvoudig om regelmatig inkomsten te genereren met dit geweldige ding. Ik stel voor dat jullie nu allemaal lid worden van dit bedrijf als onderdeel van de tijd en meer verdienen dan volledige inkomsten door deze link te volgen. Succes

>>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­9­­9.C­­o­­m
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:45
Ga nou is weg met je nep advertentie,neukfout.
Hier praten we over voetbal,alleen jij bent zo dom dat je hier zelf in ben getrapt.
Ze hadden jou reageerbuis weg moeten gooien,je belazerd alleen maar mensen.
Vp blok deze zooi aub.
Ze blijven maar bezig.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 15 april 2019 om 15:41
Net als jouw bedoel je?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:18
Maak er maar 30 dit jaar Luuk, pakt Ajax de titel ;)
Vind ik leuk
rinirat +4240
maandag 15 april 2019 om 14:19
10 kopballen en de rest strafschoppen en intikkers
Vind ik leuk
rinirat +4240
maandag 15 april 2019 om 14:19
je wint niets luuk
Vind ik leuk
DumBfries +108
maandag 15 april 2019 om 14:32
Tadic wel een held hoor, eerste seizoen Ajax en scoort er in binnen/buitenland flink op los.
Vind ik leuk
Isakson +759
maandag 15 april 2019 om 19:07
Taniets let maar op.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws