'Zivkovic werkt zich opnieuw in de nesten: Ajax-spits uit de selectie gezet'

'Zivkovic werkt zich opnieuw in de nesten: Ajax-spits uit de selectie gezet'

Gepubliceerd: donderdag 26 maart 2015 om 18:43do 26-03-2015 om 18:43

Richairo Zivkovic lijkt zich opnieuw flink in de nesten te hebben gewerkt. De Ajax-spits beloofde eerder deze week nog beterschap, maar is bij Oranje Onder 19 opnieuw uit de selectie gezet.

Volgens diverse bronnen heeft bondscoach Aron Winter vanwege 'disciplinaire redenen' besloten om Zivkovic buiten de selectie te laten. Dat is zeer opmerkelijk, juist omdat hij van Winter net een tweede kans gekregen. 

"Ik ga laten zien dat de vorige keer een foutje was en bewijzen dat ik niet zo ben", zei Zivkovic woensdag nog. De achttienjarige Ajacied was bij het Nederlandse jeugdteam in opspraak geraakt vanwege onprofessioneel gedrag. Ook toen volgde verbanning.

Winter uitte vorige week nog flinke kritiek op Zivkovic. "We steken heel veel energie in hem. Maar als er niets mee gedaan wordt, dan houdt het op", zei de bondscoach, die daarna toch besloot om hem een nieuwe kans te geven. Tevergeefs, zo lijkt het nu. 

Oranje speelt donderdag tegen Servië Onder 19, het land waarvoor Zivkovic ook nog had moeten uitkomen.

Plaats een reactie

PredatorA +6413
donderdag 26 maart 2015 om 18:54
Zou Zivkovic weer te laat zijn gekomen?
Ik kan me zo geen andere rede bedenken als hij zich wilde bewijzen voor z'n 2e kans.
Vind ik leuk
2cents +59327
donderdag 26 maart 2015 om 18:58
Kan iemand nog een keer herhalen dat deze jongen zonodig al in Ajax 1 had gemoeten? Sterker nog, Er zijn hier lieden die z'n gedrag juist wijten aan het feit dat hij bij Jong Ajax speelt.

Fout gedrag, op of naast het veld moet je niet belonen, maar afstraffen en werken aan verbetering. Deze jongen heeft, jammer genoeg, nog wel een paar stappen te maken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 maart 2015 om 19:03]
Vind ik leuk
wattenstaafje +23589
donderdag 26 maart 2015 om 19:00
Snap er niks van, eerst maar eens alle feiten afwachten.
Vind ik leuk
donderdag 26 maart 2015 om 19:57
Dit komt door het laffe handelen van Frankie de boer, iedereen ziet dat zivkovic klaar is voor het grote werk. Nu krijg je dit soort taferelen terwijl hij in mijn ogen gwn de concurrentie moet aan gaan met milik en in jong oranje thuis hoort
Vind ik leuk
Iggy +4284
donderdag 26 maart 2015 om 20:59
Ik heb niets tegen hasj maar jij kunt er overduidelijk niet tegen gezien de bullshit die je verkondigt.
Vind ik leuk
pitboss +244
donderdag 26 maart 2015 om 20:38
Eens met wattenstaafje. Zo stom is niemand, laten we afwachten wat er is gebeurd.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23589
donderdag 26 maart 2015 om 21:25
Lijkt erop dat ie weer te laat was op de wedstrijdbespreking.
Vind ik leuk
donderdag 26 maart 2015 om 21:33
Natuurlijk dom van Zivkovic, maar het valt dus reuze mee met hij is in de ''fout'' gegaan
Vind ik leuk
wattenstaafje +23589
donderdag 26 maart 2015 om 21:46
Genereert wel veel clicks ;-)

"Ajacied Richairo Zivkovic heeft zich bij de Nederlandse voetbalselectie voor spelers onder negentien jaar opnieuw niet aan de regels gehouden. Volgens De Telegraaf kwam de achttienjarige aanvaller donderdag te laat voor de wedstrijdbespreking. Bondscoach Aron Winter hield hem daarom buiten de selectie voor de EK-kwalificatiewedstrijd donderdagavond tegen Servië in Harkema.

Winter zette Zivkovic in november vorig jaar al eens uit zijn selectie wegens 'onprofessioneel gedrag'."

Als dit het inderdaad is....dan storm in een glas water...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 27 maart 2015 om 05:36]
Vind ik leuk
donderdag 26 maart 2015 om 20:45
UFc ik snap wat je bedoelt maar ik kan me ook goed voorstellen dat zivkovic zich moeilijk een houding weet aan te nemen als hij ziet dat hij siggi en milik voor hem in de pikorde staan, terwijl hij vorig jaar ( vooral in het slot van het seizoen, met de playoffs) zich heeft laten zien en ook in jong Ajax ze er uit alle hoeken inschiet.. Ik heb al lang niet meer een spits gezien met slimmigheid, flair en zoveel talent in Nederland.. Hij is ook veel beter dan milik, laten we eerlijk zijm
Vind ik leuk
stratumseind +191509
donderdag 26 maart 2015 om 21:55
Volgend seizoen eerst maar een jaartje laten wennen in de jupiler leage....
Vind ik leuk
lissabon +6286
vrijdag 27 maart 2015 om 00:18
Kan iemand mij vertellen waarom winter niet in de jeugdopleiding van ajax actief is maar voor de knvb werkt?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws