Opvallende stap NEC-verdediger: contract bij Kroatische topclub na degradatie

Opvallende stap NEC-verdediger: contract bij Kroatische topclub na degradatie

Gepubliceerd: zondag 25 juni 2017 om 08:45zo 25-06-2017 om 08:45

André Fomitschow heeft een nieuwe club gevonden. De Duitse verdediger vertrok na de degradatie van NEC uit de Eredivisie transfervrij uit De Goffert. Hij gaat nu aan de slag bij de Kroatische topclub Hajduk Split.

Hajduk Split is een van de grootste clubs van Kroatië. De meervoudig kampioen eindigde het voorbije seizoen als derde, achter Dinamo Zagreb en kampioen HNK Rijeka. Fomitschow zette zaterdag zijn handtekening onder een contract bij Hajduk. "Hajduk staat overal in Europa bekend om zijn fanatieke fans. Iedereen moet er trots op zijn het shirt van deze club te dragen", zegt hij op de clubsite.

De 26-jarige linksback speelde één seizoen voor NEC. Hij werd vorige zomer vlak voor het einde van de transferdeadline aangetrokken en speelde uiteindelijk 25 Eredivisie-wedstrijden. Fomitschow begon zijn loopbaan bij VfL Wolfsburg. Daarna kwam hij nog uit voor Fortuna Düsseldorf, Energie Cottbus en Kaiserslautern.

Plaats een reactie

Niellie078 +20958
zondag 25 juni 2017 om 08:58
Dat is wel even een stap omhoog .. maar nu kan hij geen kampioen van Nederland meer worden
Vind ik leuk
Diamant07 +4337
zondag 25 juni 2017 om 09:01
Heeft hij Raiola als zaakwaarnemer?!
Vind ik leuk
Niellie078 +20958
zondag 25 juni 2017 om 09:02
Hoezo ? Heb je die nodig om kampioen van JPL te worden dan ?;)
Vind ik leuk
Diamant07 +4337
zondag 25 juni 2017 om 09:03
Van een druilerig Nijmegen naar een zonnig Split... Voor de prijzen spelen... Spelers als Lamprou en Sander Fischer kunnen best even bij deze man aankloppen :)
Vind ik leuk
AtlétiNEC +558
zondag 25 juni 2017 om 09:07
Verbaasd mij ook dat een topclub uit Kroatië hem wil
Vind ik leuk
Niellie078 +20958
zondag 25 juni 2017 om 09:10
Sander Fisher gaat toch apoel Nicosia? Lamprou zou daar niet misstaan .. op zijn foutjes na toch gewoon een redelijke goede keeper
Vind ik leuk
Diamant07 +4337
zondag 25 juni 2017 om 09:13
O dat heb ik dan even gemist. Ook lekker weer.
Vind ik leuk
Niellie078 +20958
zondag 25 juni 2017 om 09:15
Haha volgens mij las ik dat gister op VP . Ook wel een mooie stap die spelen vaak toch champions league
Vind ik leuk
Bep Slatter +11780
zondag 25 juni 2017 om 10:22
Dat is nog eens een bijzondere stap en kans voor hem. Mooie omgeving en lekker weertje.
Vind ik leuk
AtlétiNEC +558
zondag 25 juni 2017 om 09:03
Wij werden door een Hajduk-supporter op het NEC forum gevraagd over wat wij van deze speler vonden. Die supporter zal vast geen goed gevoel bij deze transfer hebben.
Vind ik leuk
Sandokan +760
zondag 25 juni 2017 om 09:38
Prima dat hij vertrekt. Voor NEC is het nu de tijd om de jeugd de kans te geven. Een mooi moment om dit soort flops te dumpen en te bouwen aan een nieuw elftal. Vraag me trouwens wel af wie de scouts zijn bij Hadjuk Split. Zelfs transfervrij is Fomitschow geen aanwinst voor deze club.
Vind ik leuk
AtlétiNEC +558
zondag 25 juni 2017 om 09:44
Zelfs al zou je er geld bij krijgen is het geen goede aanwinst
[Reactie gewijzigd op zondag 25 juni 2017 om 09:44]
Vind ik leuk
Filip_FCU +12066
zondag 25 juni 2017 om 09:59
Heel mooi land, lekker weer. Veel plezier joh!
Vind ik leuk
zondag 25 juni 2017 om 11:53
niet goed genoeg voor nec , en dan naar hajduk split Haha ;)
Vind ik leuk
Aal +23429
zondag 25 juni 2017 om 15:32
Beter dan in Nijmegen Jupi spelen.
Mooie transfer!
Vind ik leuk
Barry Engels +32308
zondag 25 juni 2017 om 15:53
Daar gaat NEC echt niet onder lijden... wat een prutser.
Vind ik leuk
Aal +23429
zondag 25 juni 2017 om 16:05
Ik heb het afgelopen seizoen 24 prutsers gezien. 1 redelijke keeper en een leuk talentje.
Daarmee redt je het nou eenmaal niet.
Vind ik leuk
Barry Engels +32308
zondag 25 juni 2017 om 16:07
Het was inderdaad om te janken....maar we wisten van te voren dat het moeilijk ging worden. Dat het op het einde zo slecht zou gaan had niemand voorzien.... lijfsbehoud was bijna zeker toen ze het compleet uit handen gaven....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws