Chelsea verlengt met Van Ginkel: Overweging om hem aan PSV te verkopen

Chelsea verlengt met Van Ginkel: "Overweging om hem aan PSV te verkopen"

zondag 16 juli 2017 om 17:41

Chelsea heeft het contract van Marco van Ginkel opengebroken en verlengd tot de zomer van 2020. Dat meldt het management van de 24-jarige middenvelder, die komend seizoen opnieuw wordt verhuurd aan PSV.

PSV huurt Van Ginkel voor één seizoen van Chelsea, zonder optie tot koop. De kampioen van Engeland wilde niet meewerken aan een verkoop en dat lijkt niet zonder reden: aan het contract van Van Ginkel is een extra jaar vastgeplakt. Hij staat daardoor tot medio 2020 onder contract op Stamford Bridge, meldt zijn management Team Wass.

"Het is wel een overweging geweest om Marco aan PSV te verkopen", aldus Karel Jansen, zaakwaarnemer van Van Ginkel. "Het ging echter al snel de kant op van een verhuur."

Van Ginkel is blij dat hij voor de derde keer aan de slag gaat bij PSV. "Er was wel belangstelling van meer clubs, maar ik heb bij PSV gewoon een goed gevoel. Het is dus een bewuste keuze om weer voor PSV te gaan. Ik heb er zin in om me zo snel mogelijk bij de selectie aan te sluiten."

Poll

Speelt Van Ginkel zich over een paar jaar in de basis bij Chelsea?

(1815 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 16 juli 2017 om 17:46
Deze gast staat al 3 jaar stil in zijn ontwikkeling en waarschijnlijk zit er ook geen verbetering meer in.
Vind ik leuk
Teo Smith +9475
zondag 16 juli 2017 om 17:53
Dan kijk jij geen voetbal, die jongen doet het prima bij PSV.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:56
Inderdaad, maar snap jij deze verlening? Ik snap dat echt niet. Lekker nog 1 jaartje bij PSV ballen en dan de clubs voor het uitkiezen omdat je nog maar een 1-jarig contract hebt.

Nu zit hij weer in hetzelfde schuitje, en zal de (sub-)top echt niet op hem te zitten wachten met nog een 2-jarig contract dat afgekocht dient te worden.
Vind ik leuk
Teo Smith +9475
zondag 16 juli 2017 om 18:21
Chelsea wil er nog wat aan verdienen schijnbaar.
Vind ik leuk
Jozef +13894
zondag 16 juli 2017 om 21:20
Chelsea zal vast een riant salaris bieden waar van Ginkel geen nee tegen kan zeggen en dan hopen dat van Ginkel zich super ontwikkelt bij PSV, waardoor hij in het gunstigste geval terug bij de hoofdmacht van Chelsea wordt gevraagd, dan wel voor een leuk Engels bedrag aan een andere club kan worden verkocht.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:25
Hij kan ook me PSV een deal sluiten dat hij een deel van de transfersom krijgt als ze hem kopen. Links om of rechtsom was er echt wel wat te regelen ipv weer afhankelijk te zijn van Chelsea.

Maarja, iedereen kiest zijn eigen weg.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:03
Chelsea of PSV dat is een wereld van verschil, voor PSV is het een redelijke speler
Vind ik leuk
Nashua +2914
zondag 16 juli 2017 om 18:18
Doet het prima vind ik overtrokken, afgelopen seizoen geen verschil gemaakt. Vond hem zelfs minder.

Als je zo'n speler huurt dan moet ie er bovenuit steken.
Vind ik leuk
Teo Smith +9475
zondag 16 juli 2017 om 18:21
Heel PSV was minder he, voor de vaderlandse top zou hij voor elke club een aanwinst zijn.
Vond Propper btw ook niet zo geweldig meer.
Vind ik leuk
Nashua +2914
zondag 16 juli 2017 om 19:07
Nee maar ik denk dat ie net als Traoré 2 miljoen (huren & salaris) per seizoen kost.

Dan mag je voor dat geld de kar trekken
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:14
Kijk even naar goals en assists in een half jaar. Geniddeld beste rendement van de Eredivisie volgens mij. Dat we afgelopen seizoen een spits hadden die geen pepernoot raakte is niet de schuld van Van Ginkel...
Vind ik leuk
Niellie078 +13736
zondag 16 juli 2017 om 17:55
toch zijn er zojuist weer een paar miljoentjes toegevoegd aan zijn waarde ondanks dat hij stil staat .. al was hij tijdens de 1e verhuur periode toch wel de grote man
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:47
Toch raar, of het moet zijn dat deze keuze eenzijdig van Chelsea was. Als ik Van Ginkel was zou ik daar nooit verlengen, op die manier moet je meer geld kosten bij een vertrek. En realistisch gezien komt hij bij Chelsea nooit aan de bak.
Vind ik leuk
2cents +26994
zondag 16 juli 2017 om 17:54
Kan ook zijn dat Chelsea alleen weer een jaar verhuur wilde naar de club van de keuze van Van Ginkel als hij akkoord zou gaan met een verlenging van het contract. Chelsea hoopt namelijk geld te beuren na een goede huurperiode. Hoe langer het contract, hoe beter de afkoopsom. Waarschijnlijk was dat weer voordelig voor het bedrag dat PSV nu betaalt.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:11
Dat idee heb ik ook. Niet verlengen = jaartje op de tribune zitten bij Chelsea 2.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:48
Vind van Ginkel echt een goede speler, maar wel jammer voor PSV dat het weer om huur gaat.
Vind ik leuk
GaoYao +2428
zondag 16 juli 2017 om 20:08
Ja, jammer voor PSV inderdaad. Wel mooi dat ze hem toch een jaar weer kunnen huren. Was elke keer een meerwaarde voor het team..
Vind ik leuk
Old Star +1634
zondag 16 juli 2017 om 17:48
Blijft een bijzonder verhaal. Goede voetballer voor PSV, maar v Ginkel gaat echt never nooit niet een plek in de basis krijgen bij Chelsea. T blijft een raar fenomeen van die topclubs.
Mega veel spelers kopen en dan 3 kwart verhuren of uitlenen. Tis net koehandel...
Vind ik leuk
mason +243
zondag 16 juli 2017 om 18:19
Ik snap er ook niks van. Het is puur voor handel. Even wat spelers kopen die toch niet bij ons aan de bak komen. Even verhuren om de prijs wat op te krikken en dan lekker weer door verkopen. Heeft niks meer met voetbal te maken.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:49
Dat doen ze slim. Een goed seizoen spelen bij PSV en chelsea kan 15 miljoen + vragen om een twee jarig contract af te kopen.
Vind ik leuk
Teo Smith +9475
zondag 16 juli 2017 om 17:53
Wat is de logica hier achter?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:57
Ginkeltje blijft zijn 2,5- 3 miljoen salaris houden
Vind ik leuk
Teo Smith +9475
zondag 16 juli 2017 om 18:04
Dan had ik ook getekend haha.
Vind ik leuk
Foebele +23925
zondag 16 juli 2017 om 17:56
Hahaha wat een sufferd zeg. Wordt alleen maar verhuurd en dan ga je bijtekenen.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 18:12]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:04
misschien is een verschil van 1,5 miljoen euro salaris een verklaarbare reden?
Vind ik leuk
2cents +26994
zondag 16 juli 2017 om 18:16
Verschil in salaris was niet echt het punt omdat hij nog een contract voor 2 jaar had. Dan verdient hij dat dus voorlopig nog. Met of zonder verlenging. Hij zal toch ook wel inzien dat hij een keer van Chelsea af moet?
Vind ik leuk
Foebele +23925
zondag 16 juli 2017 om 18:25
Precies wat 2cents zegt, hij moet toch zo langzamerhand gaan inzien dat hij van Chelsea af moet, omdat hij totaal geen vat heeft op zijn carriere?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:58
Is dit niet gewoon onder druk van het kamp Van Ginkel tot stand gekomen? Chelsea wil hem niet laten gaan; dus dan maar een nieuw contract...
Vind ik leuk
Ricky +3871
zondag 16 juli 2017 om 17:59
Je moet ook je kunsten bij een grotere competitie tonen
Vind ik leuk
Johan.l +1974
zondag 16 juli 2017 om 18:02
Ja hij stil staat in natuurlijk onzin hij voetbalt gewoon iedere week. Dat hij graag naar psv wil lap ik maar aan mijn laars, dan sla je met je vuist op tafel of iets dergelijks, maar verlengen is inieder geval geen optie. Of het moet een eenzijdige optie zijn geweest, maar anders verkoopt hij gewoon onzin
Vind ik leuk
pinkelman +1879
zondag 16 juli 2017 om 18:07
Chelsea hoopt natuurlijk dat het een echte international gaat worden via PSV en zich zo in de kijker kan spelen bij diverse clubs zodat het nog cashen wordt.
Vind ik leuk
Butsbal +2322
zondag 16 juli 2017 om 18:07
Al die klagers op het huren van spelers: eind van dit seizoen heeft van Ginkel (nagenoeg) 3 seizoenen voor PSV gespeeld. Er was geen geld om een speler van dit kaliber te kopen, nou kost het slechts 3 jaar salaris (wat anders ook nog betaald moest worden). Geen risico gelopen, geen moeilijke transferverhalen, dit is toch gewoon een goeie oplossing ? Ik had er vooraf voor getekend om hem hier 3 jaar te zien spelen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:17
3 jaar? 2x een half jaar tot nu toe en nu een jaar.

Overdrijven is ook een kunst.
Vind ik leuk
pos +3353
zondag 16 juli 2017 om 18:13
Puur een commercieel belang voor Chelsea. Raar dat een speler daar aan meewerkt door steeds bij te tekenen zonder perspectief. Maar goed Van Ginkel zal er financieel ook niet minder van worden. Maar het lijkt mij niets als speler.
Vind ik leuk
Libero +1059
zondag 16 juli 2017 om 18:21
Niets ten nadele van PSV maar vind het vreemd dat Chelsea hem niet bij een PL club stalt. Als die hem in Eindhoven laat spelen dan hebben ze er volgens mijn weinig geloof in dat hij ooit in het eerste van Chelsea zal spelen en is die dus alleen maar handelswaar.
Vind ik leuk
WES1907 +115
zondag 16 juli 2017 om 18:38
Het is me nu niet helemaal duidelijk? Heeft Chelsea een optie gelicht, en is dit een keuze van Chelsea alleen? Of heeft Van Ginkel zelf ook zijn contract verlengd?

Want als dat zo is, dan snap ik hem niet. Die jongen zijn carrière staat in feite stil door telkens te worden verhuurd. Dat had ik ook met Ake. Ik denk dat het voor die jongen goed is dat hij nu eens verkocht is aan een andere club, dan kan hij pas echt aan een nieuwe fase in zijn carrière beginnen.
Vind ik leuk
Dicky +6900
zondag 16 juli 2017 om 18:58
Ginkeltje gaat nooit meer de subtop van Europa bereiken. Dat Chelsea met hem heeft verlengt is slechts om straks nog wat meer aan hem te verdienen. Misschien dat hij volgend seizoen na een goed jaar bij PSV bij West Brom tekent of iets in die geest. Een speler die op zijn 24ste nog in de Eredivisie speelt is geschikt voor de Europese subtop. Hij is een speler van het niveau Van Wolfswinkel, Clasie, Van Aanholt enz.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:16
Klaassen
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:18
Klaassen is een klasse beter dan Van Ginkel
Vind ik leuk
Dicky +6900
zondag 16 juli 2017 om 21:21
Moet nog blijken.
Vind ik leuk
Ale +215
zondag 16 juli 2017 om 19:17
Chelsea heeft zijn carrière verneukt! Alleen financieel is hij erop dit moment iets beter van geworden. Gaat jaren terug naar het buitenland om het daar te maken en is nu al blij om bij psv te spelen. ...
Vind ik leuk
Guust +1917
zondag 16 juli 2017 om 19:37
Raar om te verlengen bij een club die het niet in je ziet zitten,
ga dan voor verkoop, zo graag wil hij dus niet.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:52
Fantastisch nieuws!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:05
die jongen is ook niet echt slim lijkt me, ok het zal wel om het geld zijn.

maar hij had gewoon moeten zeggen. ik wil verkocht worden aan PSV, want ik ga niet ergens anders spelen.

gaat hij weer een jaar bijtekenen, zit hij volgend jaar weer in het zelfde schuitje,

of denkt hij echt dat hij nog gaat slagen bij Chelsea
Vind ik leuk
Blindsy +1635
zondag 16 juli 2017 om 20:06
Natuurlijk is dit fantastisch nieuws voor PSV, misschien wel het beste transfernieuws waar PSV mee kan komen deze zomer, met Van Ginkel is PSV gewoon 25% beter.
Maar serieus, voor een 3e keer huren? Contract met Chelsea zelfs met een jaar verlengen? Men verlengt zodat hij na wéér een succesvol jaar bij PSV, nog een 2-jarig contract heeft waar flink voor moet worden betaald, zit dat er achter? Het enige positieve is dat PSV nu eindelijk eens een heel jaar van MvG kan genieten, maar ze zullen dus nooit over zijn transferrechten beschikken. Dan hadden ze hem nu ook mogen kopen. Wat een sof.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:08
Zonder een spits die de bal vast kan houden heb je niks aan Van Ginkel.
We moeten Luuk kwijt zien te raken en een fatsoenlijke halen
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:53
Wat een armoede om 1 speler drie keer te huren.... in 3 seizoenen geen structurele oplossing vinden.. pfffff
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:18
Alsof je in het voetbal structurele oplossingen kunt bedenken... na een goed jaar is een speler ook weg. Kan je weer opnieuw beginnen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:56
Je kunt het ook niet willen begrijpen....
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:17
Hij zal een riant salaris hebben anders snap ik niks van deze contractverlenging,
Dit is wel een echte aanwinst voor PSV, en voor de eredivisie in het algemeen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Chelsea verlengt met Van Ginkel: "Overweging om hem aan PSV te verkopen"