Van Gaal onder de indruk van Oranje-dames: 'De laatste keer was in 2001'

Van Gaal onder de indruk van Oranje-dames: 'De laatste keer was in 2001'

zondag 16 juli 2017 om 21:50

Louis van Gaal was zondag één van de vele toeschouwers tijdens het EK-duel tussen de dames van Oranje en Noorwegen. De oud-trainer van onder meer Manchester United, Bayern München en FC Barcelona vond het niveau heel aardig. 

Oranje won in stadion Galgenwaard met 1-0. "De laatste keer dat ik naar een vrouwenwedstrijd ging, was in 2001. Toen was het verschil met mannenvoetbal veel groter. De ontwikkeling die het Nederlandse damesvoetbal heeft doorgemaakt is ongelooflijk groot", zei Van Gaal na afloop tegen FOX Sports.

Hij heeft er naar eigen zeggen 'te weinig kijk op' om te kunnen zeggen of de Oranje-vrouwen het EK in eigen land gaan winnen. "Maar ik heb spelers gezien vandaag die het niveau halen van een profvoetballer in de Eredivisie. Fysiek kunnen ze zich natuurlijk niet meten met de mannen, maar ze kunnen qua voetbal net zo snel oplossingen vinden als in de Eredivisie."

Lees ook: Droomstart voor Oranjevrouwen op EK: 1-0 overwinning op Noorwegen

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Niellie078 +19699
zondag 16 juli 2017 om 21:55
van Gaal doet stiekum vrouwtjes kijken.. ouwe geilerd :D
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 21:56]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:57
Die mevrouw groenen wat een leuke mooie speelster

Zou der wel bij roda jc willen zien bij de heren

Kom ik een kijkje nemen hh
Vind ik leuk
Niellie078 +19699
zondag 16 juli 2017 om 21:58
in de kleedkamer zeker ? :p
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 22:05
Hhh knipoog
Vind ik leuk
United +40207
zondag 16 juli 2017 om 23:19
Sssstt
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:59
Ik heb me ook uitstekend vermaakt vanavond! Natuurlijk is het niveau niet zo hoog als bij de mannen maar alsnog halen de meesten een best hoog niveau met Martens, Groenen en van Es als absolute uitblinkers vanavond, en ook Miedema heeft veel talent al moet zij iets minder egoïstisch spelen. Ik wens de meiden heel veel succes toe in het verdere toernooi en ik zal ze ook zeker blijven volgen de komende 3 weken!
Vind ik leuk
chicken +5788
zondag 16 juli 2017 om 22:06
Sommige stonden best leuk te ballen ja..foutjes genoeg gezien maar er zat lijn in het spel. En anders kun je nog lekkere meiden kijken :D
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 22:10
Zie je het al voor je: van Gaal met zijn stijve lul in zijn hand zittend voor de buis als van de Sanden de 1-0 maakt, roepend: JUICHEN!!!!!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 22:21
Met zijn gouden pik hahaha
Vind ik leuk
United +40207
zondag 16 juli 2017 om 23:21
In het stadion bedoel je?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 22:13
Zit nu naar de andere wedstrijd in de poule aan het kijken op Eurosport: Denemarken-België. Zitten ook wel leuke dames tussen...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 22:22
Ik kan met mijn verstand niet bij deze commentaren. Een van de beste Nederlandse trainers geeft zijn mening over de positieve ontwikkeling van het damesvoetbal in ons land. En nog kunnen de heren slechts neerbuigend reageren. Wat is dat toch?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 22:26
Louis is buiten een zeer goede trainer nou eenmaal ook een zichzelf te fantastisch vindende dwaas. Nogmaals een voorbeeld: JUICHEN!!!
Vind ik leuk
Roekoe +3592
zondag 16 juli 2017 om 22:29
Lul nou niet zo stom Louis, al deze speelsters zouden niet eens in de vierde klasse meekunnen.
Vind ik leuk
United +40207
zondag 16 juli 2017 om 23:16
Daar hebben we onze Louis weer!
Vind ik leuk
ihvmmdk +3164
maandag 17 juli 2017 om 01:36
Ik heb vijf minuten gekeken maar het was werkelijk niet om aan te zien. Maar leuk voor de meiden :D Alsze maar niet denken dat er brood mee valt te verdienen :D
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Gaal onder de indruk van Oranje-dames: 'De laatste keer was in 2001'