Seizoen van Bosz in gevaar: Ik maak me zorgen over wat er in Dortmund gebeurt

Seizoen van Bosz in gevaar: "Ik maak me zorgen over wat er in Dortmund gebeurt"

vrijdag 18 augustus 2017 om 10:14

Borussia Dortmund moet de situatie rond Ousmane Dembélé snel oplossen om het seizoen niet in gevaar te brengen. Dat zegt oud-coach en -speler van de club Matthias Sammer in Die Welt.

"Ik maak me zorgen over wat er in Dortmund gebeurt", zegt Sammer. "De sterke punten van de club - familie, het gevoel van saamhorigheid - zijn in gevaar." Dembélé kwam vorige week niet opdagen op de training van Dortmund vanwege de transferperikelen rond FC Barcelona, dat een eerste bod van 85 miljoen euro plus 20 miljoen aan bonussen afgewezen zag worden.

Volgens Sammer moet Dortmund veel harder optreden. "Ik kan niet begrijpen dat iemand begrip heeft voor een speler die niet naar de training komt. Dit is een nieuwe dimensie." Dembélé werd overigens wel geschorst. De houding van de Fransman kan voor Sammer echt niet door de beugel. "Dit is niet mogelijk. Ik veroordeel dit echt."

Plaats een reactie

Bengelino +4452
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:20
Die rooie moet zich niet zi druk maken
Vind ik leuk
14forever +6443
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:08
Hoezo niet? Maakt hier gewoon een.duidelijk.statement. heeft helemaal gelijk
Vind ik leuk
dhrwobo +7275
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:20
Snel verkopen die hap. Net zoals Sanchez of Van Dijk... die transfers duren veel te lang en hebben veel te veel effect op de club die maximaal wilt cashen. Ik snap het wel, maar ondertussen verlies je weken waarin je je selectie al lang op orde kan krijgen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:26
Terwijl je onderhandelt kan je toch ook al bezig zijn met een vervanger?
Vind ik leuk
dhrwobo +7275
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:30
Klopt, maar soms duurt het weken, en dan kan je trainer en je elftal niet optimaal voorbereiden, want de selectie is nog niet compleet.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:38
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat je al kan onderhandelen met een vervanger, dat het soms weken duurt geldt in beide gevallen
Vind ik leuk
ttfr +1013
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:17
Je hebt niet gelijk, ook al probeer je t wel te krijgen. Tuurlijk kan je al onderhandelen met een vervanger, maar die vervanger komt dan wel erg laat en zodoende heb je je selectie niet tijdig klaar
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:19
Grappig dat je zegt dat ik geen gelijk hebt en direct daarna instemt met wat ik zeg:)
Vind ik leuk
ttfr +1013
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:16
Jongen,, als ze m al eerder verkocht hadden, hadden ze allang die vervanger kunnen aantrekken, was die vervanger al beter ingespeeld op z'n teamgenoten en hoef je niet meer af te wachten. Want je kunt wel een vervanger op je lijstje hebben staan, dat wil niet altijd zeggen dat die ook haalbaar is.

Als Ajax vorig jaar Ziyech eerder gehaald had hadden ze waarschijnlijk een betere start van t seizoen gehad.

En waar ik mee instem is mij een raadsel
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 17:17]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:34
Vertel dat maar eens aan Overmars
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:38
En wie zegt dat Overmars daar niet mee bezig is...... dat is een aanname daar het niet openbaar is.... wie weet heeft Ajax al contact gezocht met tientalle spelers die Ajax sterker kunnen maken maar willen de spelers zelf niet. Het is voor Nederlandse topclubs niet meer te doen om directe versterkingen te halen.....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:44
Omdat hij de selectie twee maanden geleden al op orde zou moeten hebben. Heus niet iedere speler wil niet naar Ajax komen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 10:45]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:49
Noem eens een paar spelers die een directe versterking zijn voor Ajax en ook haalbaar? Het is makkelijk roepen de selectie had al klaar moeten zijn..... had hij nu met het vertrek van Sánchez weer opnieuw kunnen beginnen.

Het is een lopend proces en ik denk dat er in de basis een goede selectie staat die door.omstandigheden onder maats presteerd en inderdaad versterkt kan worden maar directe versterkingen die haalbaar zijn die zijn er nagenoeg niet.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:57
PSV en zeker Feyenoord lijken er anders minder moeite mee te hebben...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:40
Gaat inderdaad erg lekker bij PSV. Feyenoord heeft inderdaad nieuwe spelers aangekocht om de vertrekkende te vervangen maar zijn die aankopen directe versterkingen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:24
Haps, Boetius, Berghuis, Amrabat... Ik zou ze er wel bij willen hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:51
Denk eerlijk gezegd dat ze geen directe versterking zijn voor Ajax.....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:38
Heb jij zijn nummer?:)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:26
Harder optreden? Oke! Als iemand niet komt opdagen op de training dan ontbinden we direct zijn contract! Oh wacht
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:30
Hij kan zich beter zorgen maken over wat er in Amsterdam gebeurt.
Hij moet zich toch rot lachen!
Vind ik leuk
goekie4 +584
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:32
Man dit is de nieuwe mentaliteit. Zo werkt het nou eenmaal, ze willen niet geblesseerd raken, dan blijven ze gewoon weg. Worden ze niet verkocht dan worden ze wel uitgekotst door de rest van de spelers. Terwijl die het zelf ook zouden doen. Het blijft hetzelfde liedje helaas.
Vind ik leuk
rpaulp50 +2022
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:40
Dit gebeurt overal, je hebt als club geen recht meer ook al is er een rechtsgeldig contract, dit moet veranderen, het tast ons juridisch stelsel aan.

Contractbreuk moet strafbaar worden via regels van de FIFA en UEFA.
Een speler moet zijn contract uitdienen.
Doet hij dat niet dan krijgt hij geen licentie om bij een andere club te gaan werken, gelijk de verbroken contract duur.
Dus contract van 5 jaar, na 2 jaar al contractbreuk plegen, betekent 3 jaar wachttijd. Het een en ander nog aan te vullen met schadeloosstelling voor de gedupeerde club en een boete.
Nu ook hebben deze organisaties ook het recht op geven van schorsingen, sancties, ec.,
Als er een Nederlandse club financieel ondeugdelijke dingen doet ( FC Twente ) dan kunnen ze ook hun licentie kwijtraken op basis van de autoriteit van de KNVB.
Je beschermt alle clubs en geeft de makelaars een koekje van eigen deeg !
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:41
Kom maat terug naar ajax peter ! Spijkerman bergkamp en l ami zijn toch niet zo goed als ze dachten
Vind ik leuk
_AJAX_ +1618
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:58
Wat mis ik Bosz...
Vind ik leuk
vivaldi +1280
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:59
Maarja wat nu, je zit met een ondankbare speler, die geschorst is, met een
niet kompleet elftal, geblesseerde spelers, de saamhorigheid verliest zijn
glans in Dortmund.
Vind ik leuk
vivaldi +1280
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:05
Als Overmars weet dan Sanchez vertrekken gaat, had hij direct voor een
goede vervanger moeten zorgen, Sammer had reeds een vervanger
voor Dembele. Regeren is vooruit kijken !!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 12:06]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:06
Voor straf niet naar het toilet en in de hoek blijven staan.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:35
Het is inderdaad onbegrijpelijk dat een speler niet komt trainen omdat hij bezig is met een evt.transfer.Wat een houding.Met zon speler zou ik niet eens willen spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:41
Het lijkt me onderhand wel duidelijk dat de spelregels rond transfers moeten veranderen, scherper worden. En keiharde sancties als er wordt gesjoemeld. Wat nu gebeurt rond Dembele en ook Sanchez kan en mag niet. Nu ook de grote clubs hier last van krijgen gaat er hopelijk wat gebeuren, want de gewone supporter wordt schijtziek van poenerige rotclubs.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Seizoen van Bosz in gevaar: "Ik maak me zorgen over wat er in Dortmund gebeurt"