'Gezeik omdat Feyenoord geen kampioen werd. Tegen Ajax liepen ze de polonaise'

'Gezeik omdat Feyenoord geen kampioen werd. Tegen Ajax liepen ze de polonaise'

vrijdag 18 augustus 2017 om 16:55

Excelsior moet de wedstrijd tegen Feyenoord van vorig seizoen uit het systeem zien te krijgen. De Kralingers treffen de landskampioen zondag op eigen veld opnieuw. Vorig seizoen werd het er 3-0 en voorkwam de ploeg van Mitchell van der Gaag het kampioenschap van Feyenoord.

"Dit is een heel andere wedstrijd, onder heel andere omstandigheden", zegt Van der Gaag tegen het Algemeen Dagblad. "Het duel van vorig jaar is deze week besproken, niet meer dan dat. Nu moet het snel weer uit onze gedachten. Het gevaar is dat de jongens die er vorig seizoen bij waren de druk voelen dat we nu weer hetzelfde moeten doen. De spanning moet niet te groot worden. Mijn spelers moeten ook van de wedstrijd genieten."

Excelsior heeft toegezegd het kunstgras te sproeien, vorig jaar werd dit bewust niet gedaan. Middenvelder Luigi Bruins: "Natuurlijk is er een verschil tussen een nat en een droog kunstgrasveld. Als de zon een kwartiertje schijnt, is het veld echter alweer droog. Dan heb je er dus alleen wat aan tijdens de warming-up. Ik vind het sowieso allemaal een beetje gezeik. Het is aangewakkerd omdat Feyenoord hier vorig seizoen geen kampioen werd. Maar toen we gelijkspeelden tegen Ajax liepen ze de polonaise omdat we niet gesproeid hadden."

Plaats een reactie

BassieN +7693
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:59
Die wedstrijd tegen Feyenoord was gewoon afgesproken, Excelsior gehandhaafd en Feyenoord kampioen in eigen stadion :P
Vind ik leuk
Aal +15143
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:06
Ik heb daar wel serieus aan gedacht ook. Een akkoordje, maar de werkelijkheid was dat Feyenoord niet met de druk om kon gaan.

Verwacht dit weekend een eenvoudige overwinning voor Gio en co.
Vind ik leuk
HanV +2052
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:13
Die terreinknecht glom van trots en vertelde blij dat hij een steentje had bijgedragen aan het kampioenschap door het veld zo te behandelen dat ter Wierik al vrijwel direct onderuit ging op het veld.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 18:12
geloof ik niet, ze lopen dat risico niet om het alsnog te verprutsen. als ze kampioen in eigen stadion wilden worden konden ze ook gewoon gelijkspelen tegen exelcior. dan hadden ze niet genoeg punten voor het kampioenschap, maar een veel hoger doelsaldo dan Ajax en dus wel zeker van het kampioenschap.
Vind ik leuk
JDW1988 +1294
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:00
Kunstgras is geen gras ..
Vind ik leuk
DubRtd +15000
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:01
Precies.
Valt in de categorie vegetarische hamburger.
Vind ik leuk
zwollie +3580
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:12
Marianne Thieme houd van vegetarische hamburgers.
Vind ik leuk
Aramius +348
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:15
Lesbisch?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:47
Lijkt me sterk, ze is heel erg religieus.
Vind ik leuk
cj_fey +2467
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:07
Klopt is gewoon plastic, vind ik... :(
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:10
Kunstgras is competitievervalsing..
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:26
Mee eens, sportief en financieel
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:05
Gwn opbokken met dat kunstgras
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:30
Dat vergt investeringen en vooral onderhoudskosten die veel clubs niet kunnen opbrengen. Du, zelfs als de clubs met de grote budgetten bijdragen aan de investeringen, lukt dit waarschijnlijk niet. Gewoon te duur in het onderhoud, vooral als je niet voldoende trainingsvelden hebt. Of heb je een idee, hoe dit wel jaar in jaar uit te bekostigen?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:33
Nouja als amateurclubs een grasveld makkelijk kunnen onderhouden dan lijkt het me dat een profclub dit ook moet kunnen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:44
Wat ik hoor en zie zijn er steeds meer amateurclubs die bij de gemeentes aankloppen voor de vervanging van hun grasveld voor kunstgras. Maar ik heb zeker geen overzicht van alle amateurclubs. Kan dus je stelling niet bevestigen en niet weerleggen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:09
Maar we hebben het hier over betaald voetbal op het hoogste niveau. Dan mag je toch wel wat meer vragen. Uiteraard gaat zoiets dan niet 123 en moet je clubs de tijd geven. Laten we zeggen medio 2018.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 18:09]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:47
Nouja mijn plaatselijke amateurcluppie uit de vierde klasse kan makkelijk het grasveld onderhouden dan lijkt het me dat een profclub dit ook moet kunnen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:53
Voor je het weet gaan we ons herhalen en komen we terecht in het "welles-nietes"- spelletje ;-) Best leuk voor even maar we hebben allebei ons punt gemaakt, toch.
Goede wedstrijd zondag tegen Excelsior :-)
Vind ik leuk
Santi +17498
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:03
4 velden
2 gras 2 plastic
Hoofdveld is kunstgras en het C-veld is matig (of was idk)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:06
C veld is nu prima en moet je nagaan dat is nog geeneens het hoofdveld.
Vind ik leuk
Santi +17498
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:13
Mooi. D-veld is sws prima en B en A voetballen niet slecht ondanks dat het plastic is.
Tsja ben het wel met je eens dat elke ED in staat hoort te zijn minstens 3 grasvelden te hebben die ED waardig zijn. Dus waarom niet 1 ipv die plastic zooi? Tsja geen idee moet wat aan gedaan worden
Vind ik leuk
HanV +2052
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:05
De velden worden toch door de gemeente onderhouden?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:11
De meeste gemeentes betalen nog wel de aanleg van een mat maar eisen juist dat de clubs het onderhoud ophoesten. Ook een van de redenen waarom er steeds meer kunstgras komt.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:06
Nee hoor bij ons niet. De gemeente legt alleen de grasmat meer niet.
Vind ik leuk
ajax1973 +1402
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:49
dan vallen ze maar om vroeger konden ze het ook
enige wat de grote clubs moesten doen is de tv inkomsten gelijk waardig verdelen maar dan n ruil het kunstgras er uit
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:54
Ik denk dat het wat ingewikkelder is dan "gewoon omvallen". Maar jouw punt van de tv-inkomsten snijdt hout. Als dat structureel gebeurt zodat ook het onderhoud bekostigd kan worden, is het echt gras op het hoofdveld misschien haalbaar. En ja, dan moeten die centen ook voor het veld worden uitgegeven. Thx
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:05
Dat geld is er echt wel, maar clubs kiezen er vaak voor om dat in een aantal (buitenlandse) aankopen te investeren. 1 a 2 aankopen minder en er is geld zat voor een fatsoenlijke grasmat.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:52
Je bent de eerste die dit zegt, ik zat er op te wachten :) Dat denk ik dus ook. De bedragen zijn al langs geweest, dus het geld is voor op een paar clubs na misschien heus wel te doen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:08
ik snap bruins wel met zijn kwaliteiten maakt het inderdaad niet uit
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:09
Nou dan zeggen we het nu alvast voordat enig topclub er op gespeeld heeft dit seizoen. PLEURT OP MET DAT FCKING KUNSTGRAS
Vind ik leuk
Woudo +7542
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:18
Is er geen mogelijkheid dat de 11 clubs die wel een normaal grasveld hebben weigeren om tegen clubs te spelen die wel kunstgras hebben?
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:28
Laat die 7 maar een eigen competitie beginnen. Er is ook een aparte zaalvoetbalcompetitie.
Vind ik leuk
Woudo +7542
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:39
Ja toch!? gewoon uit de competitie of een normale mat leggen!
Vind ik leuk
AFC +3751
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:27
Dat laaste zinnetje... zo typisch
Vind ik leuk
AFC +3751
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:29
kunstgras blijft gewoon competitie vervalsing... zekerde clubs die Tegen degradatie vechten... Geen geld voor een veld dan ook geen geld aan spelers uitgeven
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:29
Je kunt het veld na de warming uo en in de rust toch nog flink sproeien. Ik vind dat een scheidsrechter hier iets over zou moeten kunnen zeggen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:25
Goed sproeien duurt langer dan de rustperiode.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:45
Kort sproeien is beter dan niet sproeien. Maar het zal wel weer te veel kosten, net als een natuurgrasveld.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:30
Appeltje te schillen met Exselsior lijkt mij
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:01
Als je vanuit Siberië speelt kan ik het nog wel begrijpen. De rest lult slap om het kunstgras heen
Vind ik leuk
mchollie +2346
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:43
Ik vind het zo'n slap gezeik dat een profclub geen echt gras kan neerleggen. Hoe groot is een voetbal veld, Max 120x75 meter, dat is 9000 vierkante meter, echt gras kost in zo'n grote aankoop ongeveer een euro de meter. Mannetje voor onderhoud 20.000 per jaar, bemesting 1000 per jaar ben je dus €30.000 kwijt per jaar. En dat kan een prof club niet betalen??? En dan natuurlijk alleen het hoofdveld. Stel dat je een keer een grasmat moet vervangen dan komt er nog eens €9000 bij. En ja, er komt ook machine kosten bij, maar dat is ook peanuts.

Echt belachelijk dat een profclub dit niet kan betalen.

Dus knvb, verplicht de echte grasmat.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:49
ik ben sowieso tegen kunstgras, ook als Ajax daardoor verliest, dus totale bullshit van bruins
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Gezeik omdat Feyenoord geen kampioen werd. Tegen Ajax liepen ze de polonaise'