'Ten Hag wilde Younes niet naar Jong Ajax sturen. Dat wilde Van der Sar'

    'Ten Hag wilde Younes niet naar Jong Ajax sturen. Dat wilde Van der Sar'

    Gepubliceerd: maandag 12 maart 2018 om 22:34ma 12-03-2018 om 22:34

    Voetbalanalist Jan Mulder staat volledig achter de veelbesproken actie van Ajax-aanvaller Amin Younes. De Duitse international weigerde om tijdens de slotfase van het duel met sc Heerenveen in te vallen en is inmiddels teruggezet naar Jong Ajax.

    Mulder noemt Younes 'een held' en heeft alle begrip voor diens weigering. "Dit is een all time hero voor mij", laat de 72-jarige Groninger weten bij de Belgische talkshow Extra Time. Trainer Erik ten Hag kan op minder bijval rekenen van Mulder. "De trainer zei dat het een 'beloning' was voor zijn goede werk op training. Dat kán toch niet? Dit was misselijkmakend, een vernedering."

    De eveneens aan tafel aanwezige Dennis van Wijk is het echter niet met Mulder eens. "Hij is per direct naar de B-kern gestuurd. Dat is nog een grotere vernedering", aldus de trainer van KV Mechelen, die afgelopen weekend met zijn ploeg uit de Jupiler Pro League degradeerde. Van Wijk wordt echter van repliek gediend door Mulder. "De trainer wou hem niet naar Jong Ajax sturen. Edwin van der Sar (algemeen directeur van Ajax, red.) wilde dat. Wie wordt er dan vernederd?"

    Lees ook: Ajax verbant Younes na werkweigering uit selectie: twee weken bij Jong Ajax

    Poll

    Wat vind jij van het Younes-incident?

    (6554 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 12 maart 2018 om 22:37
    Ohja want Mulder weet hoe alles loopt binnen Ajax.
    Vind ik leuk
    Florian87 +11554
    maandag 12 maart 2018 om 22:38
    Younes is hier gewoon de fout in gegaan, ondanks dat ie niet blij is met 5 minuten hoort Younes gewoon in te vallen, dat weigerde Younes, weg met die kleine, en nooit meer toelaten bij Ajax!
    Vind ik leuk
    Niels92 +30451
    maandag 12 maart 2018 om 22:42
    Die Duitse kabouter die moeten ze een trap onder zijn hol verkopen en inderdaad geen toegang meer verlenen om de toekomst te betreden :) Weg met dat soort mafketels :)
    Vind ik leuk
    JD85 +653
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:06
    Hoezo?
    Youness, een Duits international, hoeft zich niet zo te laten vernederen door Ten Hag. Youness heeft gewoon groot gelijk dat weigerde in te vallen.
    Om vervolgens dan nog in een interview aan te geven dat je Youness wou 'belonen' voor zijn goede invalbeurt vorige week en zijn werklust tijdens trainingen, daar maak je jezelf als trainer niet alleen compleet ongeloofwaardig door, maar hierdoor verlies je DIRECT het respect van de gehele spelersgroep.

    Ten Hag heeft zichzelf met deze actie onhoudbaar gemaakt bij Ajax.
    Het zou mij ten zeerste verbazen dat hij na dit seizoen nog trainer van Ajax is. Zo ga je niet met je spelers om.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46662
    maandag 12 maart 2018 om 22:46
    Het eindresultaat is met name beschamend voor Ten Hag.
    1. Younes zet ten Hag te kijk voor tv, door zijn bevel te negeren.
    2. Ten Hag zet zichzelf te kijk door het woord 'beloning' misplaatst te gebruiken.
    3. Vd Sar zet Ten Hag te kijk als hij moet ingrijpen.

    Ten Hag faalt en faalt en is nu al zijn autoriteit kwijt richting zijn spelersgroep.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 22:48]
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2366
    maandag 12 maart 2018 om 22:50
    die heeft hij nog niet gehad bij deze spelers ze lachen om hem vanaf dag een die kan ook beter weg gestuurd worden
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:50
    Heel Ajax zet zichzelf te kijk joh man man.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46662
    maandag 12 maart 2018 om 22:52
    En ten Hag blijft zitten...vd Sar zal ten Hag namelijk niet ontslaan. Enige manier is als beiden worden ontslagen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33117
    maandag 12 maart 2018 om 22:53
    Misschien moet je bij Fox solliciteren. Die zijn gek op spokenjacht.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46662
    maandag 12 maart 2018 om 22:56
    Ik zie spoken? Wat jij wilt....Ten Hag heeft enorm veel gezag en autoriteit naar de spelers toe! :)
    Ik zou ten Hag aanhouden, sprankelend voetbal ook.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 22:57]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33117
    maandag 12 maart 2018 om 23:02
    Dat klinkt echt een stuk realistischer.
    Sprankelend voetbal wachten we nog op.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 23:02]
    Vind ik leuk
    stollie38 +18272
    maandag 12 maart 2018 om 23:02
    Dat dacht Cocu zaterdag ook. Maar gast, net zoals je PSV papegaaien vriendinnen. Zijn jullie wel erg bezig met Ajax?
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14748
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:01
    Ten Hag heeft meer gezag dan Cocu, want als Cocu boos is merkt niemand er wat van. Die fluisterd dan in de camera ik ben boos. Haha slappe kut. Geef mij ten Hag dan maar. Younes had blij moeten zijn met elke minuut speeltijd gezien zijn recente wanprestaties. Hij wilde rust en kreeg die en nu is hij voorbijgestreeft.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:58
    Klopt absoluut
    Vind ik leuk
    HansKlok +281
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:55
    Younes is idd fout hier. Maar hem weg hebben en niet meer toelaten bij Ajax gaat een beetje ver vindt je niet? Ik weet niet of je de wedstrijd tegen Vitesse hebt gezien waar hij samen met Cassierra een uitstekende invalbeurt heeft gemaakt zonder hun inzet had Ajax misschien wel met meer verloren, dus ik snap heel goed waarom Younes zijn 'beloning voor zijn goede spel' weigerde.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:38
    Werkweigering en zo'n iemand noem je een held....
    Als ik later mijn werk weiger dan is het einde geld verdienen.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13261
    maandag 12 maart 2018 om 22:40
    Idd, dan zegt je werkgever, doei !
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13261
    maandag 12 maart 2018 om 22:40
    Los van wat Ten Hag zei over die beloning moet hij gewoon z'n werk doen..
    Hoezo vernedering ? Hij is geen Messi of Ronaldo ofzo, gewoon een middelmatige speler die al blij mag zijn dat hij bij Ajax mag spelen..
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 22:41]
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1854
    maandag 12 maart 2018 om 22:40
    Die stelling; ik ben het eigenlijk wel met beide opties eens.....
    Vind ik leuk
    DuWijk +316
    maandag 12 maart 2018 om 22:45
    Begrijpelijk. Een 3e keus was dan ook een goede optie geweest.

    Aan de resultaten te zien is het ook 50-50
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:43
    Younes zou beter moeten weten dat de Club en fans je weg willen hebben. Nou lachen die in hun vuist om ie jongen af te maken... Snap niet waarom Younes daar nog wilt blijven.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30451
    maandag 12 maart 2018 om 22:46
    Dan rot Younes toch op :)

    Heel simpel, wanneer je iedere maand op tijd je salaris betaald krijgt dan luister je gewoon naar je werkgever en aangezien de trainer het voor het zeggen heeft hoort Younes gewoon in te vallen, al is het maar voor 3-4 of 5 minuten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 22:51]
    Vind ik leuk
    Spiegel +10078
    maandag 12 maart 2018 om 22:54
    Ja Niels ergens heb je wel een punt.
    Maar zolang er onduidelijk heerst over de eenzijdige optie in Younes’ contract, durf ik de “belonende” intentie van Ajax te betwijfelen.
    Willen ze hem niet gewoon aan zijn quotum laten komen zodat zijn optie gelicht kan worden?

    Zolang ik daar geen duidelijkheid in heb, twijfel ik aan de motieven van Ajax om younes op te stellen/in te laten vallen.

    Tuurlijk werkweigering is fout, maar denk dat hij ook echt niet moeilijk zou doen als er nog wat te halen valt. Bijv bij 1-1 of iets.

    Bij een 3-1 (of 4-1) stand laat je een jonkie debuteren om te belonen/tijd te rekken, niet iemand die al bijna 3 jaar in je eerste elftal voetbalt.

    Maar wellicht zit ik ernaast en is dat verhaal over die te spelen wedstrijden lulkoek, en dan is younes natuurlijk gewoon een zak hooi.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30451
    maandag 12 maart 2018 om 22:58
    Die invalbeurt heeft daar niks mee te maken.

    Er was laatst een uitleg over die optie, Younes moet 70% van de wedstrijden gespeeld hebben wil Ajax dat contract kunnen verlengen, dat gaat ie niet halen die 70%, die optie kan dus de prullenmand in.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10078
    maandag 12 maart 2018 om 23:01
    Dan is het een zak hooi en weet je dat ie toch gratis de deur uit gaat.

    Contract ontbinden, of gewoon met de j-019 mee laten trainen..
    Vind ik leuk
    Niels92 +30451
    maandag 12 maart 2018 om 23:03
    Daar zal ie ook de kleinste in de selectie zijn haha :)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    maandag 12 maart 2018 om 22:45
    Ten Hag heeft wel heel snel zijn geloofwaardigheid verloren bij Ajax. Spelers zullen hem niet meer serieus nemen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:46
    Onzin hij wordt dik betaald.
    WERK WEIGERING.
    Ook hij moet gewoon doen wat er gevraagd wordt.
    Vind ik leuk
    plof111 +120
    maandag 12 maart 2018 om 22:46
    Ja ik hink op 2 gedachten het is belachelijk dat je in de 90ste minuut iemand het veld instuurt,maar hoe dan ook je bent werknemer dus moet je luisteren.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10078
    maandag 12 maart 2018 om 22:55
    Dus als jouw baas zegt dat je op je hoofd moet zitten doe jij dat?
    Vind ik leuk
    base +2408
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:08
    Dat vind jij gelijk ?
    Gewoon je week doen (voetballen) of een handeling doen die niks met je werk te maken heeft .
    Vind ik leuk
    Sazzz +11310
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:21
    Tuurlijk wel en hij krijgt er toch ook gewoon extra voor betaald? Of krijgt hij geen wedstrijdpremie? Er vallen zo vaak mensen in de laatste minuten in. Daarnaast moet younes gewoon dankbaar zijn, want hij kost Ajax met zijn fratsen al vijf miljoen
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:47
    Lekker om een speler die vorig seizoen nog zo belangrijk was, in de 90ste min er nog in te sturen.Dit heeft niets met een beloning te maken. Toch vind ik wel dat Younes wel gewoon moest invallen want werk=werk. Rare actie van beide kanten.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:49
    Ten Hag had nooit in deze slangenkuil moeten stappen, ze moeten eerst flink wat dure spelers kopen en de rotte appels eruit pleuren zoals die ziyech youness en huntelaar. En die flappie ook opzouten
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:54
    Ten Hag maakt er vooralsnog juist een zooitje van. Hij past qua karakter en charisma absoluut niet bij ajax. Keizer al niet maar dit is nog een stap terug. Hij zal tactisch een betere trainer zijn maar bij een club als ajax moet je tevens goed kunnen managen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:51
    Mulder heeft zo z'n connecties. Afgang ten Hag dus
    Vind ik leuk
    stollie38 +18272
    maandag 12 maart 2018 om 22:57
    Aldus de Boppers.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 23:13
    Ben je weer terug Bobje? Dat uitgerekend jij het over een afgang moet hebben.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:14
    Sommigen snappen het en sommigen niet. Jou neem ik het niet kwalijk!!
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2366
    maandag 12 maart 2018 om 22:51
    je laat je als speler toch niet zo behandelen door zo een trainer die had die keus gewoon eerder of niet moeten maken spelers voor 1 min in bregen is gewoon onzin
    Vind ik leuk
    Niels92 +30451
    maandag 12 maart 2018 om 22:54
    Younes kwam terug bij Ajax na zijn avontuur in de winterstop waar hij naar Napoli zou vertrekken!

    Younes zei, ik ga me inzetten voor Ajax en pak iedere minuut aan, ook al zijn het maar 2 minuten ik ben er voor de groep, Younes weigerde die paar minuten om in te vallen, wat zijn de woorden van die Duitse kabouter dan nog waard?
    Vind ik leuk
    Spiegel +10078
    maandag 12 maart 2018 om 22:56
    Meen je dit ja?

    Oke dan is het (zie mijn andere comment), een zak hooi :p
    Vind ik leuk
    Niels92 +30451
    maandag 12 maart 2018 om 22:59
    Dat heeft ie echt in een interview gezegd :)

    Vind ik leuk
    ajax1973 +2366
    maandag 12 maart 2018 om 23:07
    net zo veel als die van die slappe trainer en ik had me ook niet voor 2 min laten gebruiken
    Vind ik leuk
    stollie38 +18272
    maandag 12 maart 2018 om 22:56
    Fijn dat we dit ook weer weten. Kunnen we weer verder met echt leven. Die oud voetballers kunnen echt zeuren. Sommige schieten gelijk in de boom over Ten Hag dit en Ten Hag dat. Nou en laat coaches in hun waarde. Weet je er bestaat een medicijn tegen onzinnigheid op VP. Zet je mobiel, laptop en pc uit en ga wat nuttigs doen met je hobby's.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1482
    maandag 12 maart 2018 om 22:56
    Ten Hag moet het niet doen, in ieder geval niet met zo'n toelichting. Younes mag het niet weigeren. Als hij daar over na zou denken, kan hij zich beseffen dat je de trainer voor het blok zet.

    Ten Hag moet wel op zijn strepen gaan staan anders ben je ook niet serieus te nemen. Dan voel je je waarschijnlijk ook nog wel een moraalridder want niemand zit hier op te wachten. Ik vind 14 dagen overigens vrij draconisch.

    Een keer zeggen foei Younes niet meer doen volg. week zit je op de tribune of je draagt de waterzak op de training was ook prima geweest.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15435
    maandag 12 maart 2018 om 22:57
    Als Jan Joost van Gangelen (fox) hier niet zo'n ophef van gemaakt had, had Younes nog gewoon bij de selectie gezeten en hadden wij er helemaal niets van meegekregen.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5504
    maandag 12 maart 2018 om 23:06
    Van der Sar wil natuurlijk de titel met Jong Ajax veilig stellen.
    Vind ik leuk
    Hulsink +506
    maandag 12 maart 2018 om 23:09
    Spuit Elf, alias Jan Mulder doet een duit in het zakje
    Vind ik leuk
    Enden +4196
    maandag 12 maart 2018 om 23:15
    Op de tribune zitten duizenden mensen die graag zouden betalen om maar vijf minuten te mogen/kunnen spelen. Plus het is gewoon zijn werk waar hij goed voor betaald wordt.
    Hij mag zeuren, hij mag Ten Hag een klootzak vinden, maar hij moet gewoon zijn werk doen
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1561
    maandag 12 maart 2018 om 23:31
    Fuck ten Hag , macho Younes blijft gewoon lekker zitten
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2027
    maandag 12 maart 2018 om 23:37
    Titanic.
    Vind ik leuk
    almsend95 +289
    maandag 12 maart 2018 om 23:49
    Keizer had toch de bal op een gegeven moment het best aan het rollen
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 23:57
    Gewoon werk weigering dit, die Younes moet niet janken.
    Vind ik leuk
    Guust +5808
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:01
    Dat er nog mensen zijn die Youness gelijk geven, hoe zouden diezelfde mensen het vinden als ze zelf personeel hebben die dit doen, goede baas als je dat accepteerd.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174044
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:09
    Paulus heeft alles al lekker onder controle
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1598
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:30
    Wat een onzin. Younes heeft niet de status om dit te doen.. buiten kijf. Daarnaast blundert ten hag in alle opzichten
    Vind ik leuk
    debacle +487
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:34
    Iedereen vond veldwijk over de schreef gaan en younes is plots een held?



    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:36
    Ach ach altijd weer leuk hoe de oudjes reageren
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +138
    dinsdag 13 maart 2018 om 03:37
    Mulder noemt Younes 'een held' en heeft alle begrip voor diens weigering. "
    Je bent een triest hoopje aan het worden.
    Vind ik leuk
    Wzawzsn +64
    dinsdag 13 maart 2018 om 06:49
    Mooi clubje willen zelfs al niet meer meedoen
    Vind ik leuk
    Farmer +12744
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:36
    Younes had gewoon 'mopperend' het veld in moeten gaan, en gelijk een bal claimen bv.
    Maar vind het wel een raar verhaal zo. Ná de wedstrijd maakte ten Hag er een 'luchtige' opmerking over, en nu is hij 2 weken teruggezet.

    Beetje achterbaks
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:58
    Younes is fout! Stel dat ten Hag iemand een publiekswissel gunde....
    Vind ik leuk
    renemar +577
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:31
    Hoe zou Mulder dat weten. Heeft een van de betreffende mensen hem gebeld? Nu weet ik ook waar Youri dat irritante betweterige van heeft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:30
    Mulder die weet dat wel hoe het daar zitten, er lopen zat mollen rond daar die hem informeren
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws