Koeman lyrisch over toptalent van Ajax: 'Een van de grote, speelt alsof hij 14 is'

    Koeman lyrisch over toptalent van Ajax: 'Een van de grote, speelt alsof hij 14 is'

    donderdag 22 maart 2018 om 18:25

    Ronald Koeman is positief over Justin Kluivert. De achttienjarige Ajacied, die voor het eerst bij de selectie van het Nederlands elftal zit, maakt een onbevangen indruk op de bondscoach. 

    Donderdagmiddag gaf Koeman een persconferentie in de Amsterdam Arena. Vanuit de Engelse pers werd gevraagd naar de kwaliteiten van Kluivert, die eerder werd gelinkt aan een transfer naar de Premier League. "Hij is een buitenspeler met heel veel snelheid. Kluivert heeft een hele goede actie in huis, in de één-tegen-één is hij heel sterk", begint de bondscoach.

    "Het lijkt alsof hij geen druk voelt. Hij speelt alsof hij veertien of vijftien is. Natuurlijk was hij wel nerveus toen hij geselecteerd werd voor Oranje en ook toen hij hier maandag aankwam. Maar het is een van de grote talenten die we hebben in Nederland. Laten we hopen dat hij een grote toekomst tegemoet gaat", besluit Koeman. Vrijdag kan Kluivert zijn debuut maken voor Oranje, dan speelt het nationale elftal een oefenwedstrijd tegen Engeland. 

    Poll

    Verdient Kluivert deze week zijn Oranje-debuut?

    (1913 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 22 maart 2018 om 18:30
    Laten we hopen dat al onze talenten mooie stappen maken...

    Wij willen ook wel weer eens naar het EK/WK!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:31
    Post 99 over deze blaag. Eerst presteren daarna zien we het wel. Iedereen talenten noemen is geen probleem in nederland. Nu nog toppers worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:32
    Jeetje doe niet zo zuur man.
    Vind ik leuk
    R2 +4984
    donderdag 22 maart 2018 om 21:39
    Wat een gefrustreerde reacties zeg. Top dat Kluivert erbij zit. Was ook top geweest voor Bergwijn, maar helaas. Volgende keer beter. Het is leuk dat ze nu erkenning krijgen voor de stappen die ze maken. De Ligt wordt steeds stabieler. Hopelijk kan het uitgroeien tot een mooie lichting. Of ze dan van Ajax, PSV of Feyenoord komen zal mij een rotzorg zijn. Als ze maar kunnen voetballen.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 22:01
    Nou precies dat dus!
    Vind ik leuk
    Castromann +6268
    vrijdag 23 maart 2018 om 05:17
    Hij heeft wel n punt. Kluivertje kan wel het backje van heerenveen of Vvv passeren...maar dat is internationaal geen graadmeter natuurlijk.
    Laat het maar eens zien tegen kyle walker..... die snel en hard is. Scoort kluivertje 2x en heeft 2 assisst dan ben ik misschien wel overtuigd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 maart 2018 om 09:15
    Alleen als hij bij 4 doelpunten betrokken is? Doe niet zo dom man.
    Vind ik leuk
    Youri99 +8777
    vrijdag 23 maart 2018 om 13:31
    Wat ik belangrijker vind is of een talent (Wat Kluivert ontegenzeggelijk is) de branie heeft om tegen een grote speler te flikken wat hij tegen een backje van heerenveen of vvv durft. Mijn gevoel zegt dat Justin dit ook tegen Kyle Walker durft en dan kan het interessant gaan worden.
    Vind ik leuk
    Jozef +36091
    donderdag 22 maart 2018 om 20:22
    Die 'blaag' wordt geen talent genoemd omdat hij kleurloos is en niks laat zien op zeer jonge leeftijd....
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 22:32
    Zuurpruim.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1513
    donderdag 22 maart 2018 om 22:51
    Je bent duidelijk geen voetbal liefhebber.
    Vind ik leuk
    buddha +8344
    donderdag 22 maart 2018 om 18:35
    KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT de tering zeg. is er echt niets anders in de wereld om over te schrijven ? oja KLUIVERTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    donderdag 22 maart 2018 om 18:38
    Volgens mij maakt Hansie Hateboer ook zijn International-debuut. Die speelde na een paar goede jaren in Groningen, nu zeer opvallend sterk bij Atalanta Bergamo.
    Líjkt mij toch een betere prestatie al dan 'die blauwe maandag dat Kluivertje-jr. nu om het hoekje bij Ajax komt gluren'.

    Ja, hij is een groot talent idd, maar kom op zeg..

    Laten ze ook eens wat aandacht geven aan de Roon en Hateboer bv, die 'tandem' zou Koeman zó van Atalanta kunnen overnemen in zn opstelling: die 2 kennen elkaar.
    Vind ik leuk
    Mokes +115
    donderdag 22 maart 2018 om 18:45
    Beesters tel'n doar nait..
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5699
    donderdag 22 maart 2018 om 18:51
    Hoe meer mensen op de artikelen blijven klikken en nog erger, op reageren, hoe meer artikelen er blijven komen....
    Dus bedankt he, nu komen er nog zeker 5 artikelen over Kluivert voordat het weekend is
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +4988
    donderdag 22 maart 2018 om 20:16
    Kluivert.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:40
    Ik snap echt geen reet van deze site....

    Is er geen moderator die actief is?
    Waarom mogen zo’n beetje ALLE artikelen verpest worden?
    Serieus, ik snap er niks van.
    Kan best een leuke site zijn volgens mij, zonder al dat gedoe...
    Vind ik leuk
    JustH +14908
    donderdag 22 maart 2018 om 19:53
    Die Ajax haat zit hier zo diep. Is echt ziekelijk aan het worden.
    Voordat die jongen weer aan de beurt is............
    Hij zegt het weer niet zelf!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:43
    Je word toch echt Kluivert moe van mijn mag hij ........
    Vind ik leuk
    Mokes +115
    donderdag 22 maart 2018 om 18:47
    We vieren straks met pasen ook dat Justin waarlijk is opgestaan...het is de nieuwe Jezus! Pfff schei es uit man!
    Vind ik leuk
    Vato75 +2235
    donderdag 22 maart 2018 om 18:48
    Zo gedraagd ie zijn eigen ook
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 22 maart 2018 om 18:51
    Ik ben benieuwd of deze talenten echt zo groot zijn. Ze spelen immers maar in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Bullet +2991
    donderdag 22 maart 2018 om 18:56
    Nou, dat laatste argumenten geldt dus ook voor Zoet. Hij speelt immers maar Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 22 maart 2018 om 18:58
    Jouw argument is scheef, Jeroen Zoet is 27.

    Zoet is geen talent meer en is ook geen eerste keeper van NLD.

    Ander voorbeeld?

    Alles wat uit de eredivisie komt heb ik mijn twijfels over. Er zijn immers veel grotere talenten in betere competities.
    Vind ik leuk
    Stranger +4580
    donderdag 22 maart 2018 om 21:21
    Goh ik heb een medestander.;-)
    Vind ik leuk
    13 +11403
    donderdag 22 maart 2018 om 19:04
    Wie heeft de persco gezien? Was Koeman lyrisch? Of overdrijft de pers weer eens?
    Vind ik leuk
    0260165 +614
    donderdag 22 maart 2018 om 19:10
    7 aanvallers geselecteerd voor 2 posities, tenzij Koeman 4-3-3 gaat spelen zou Kluivert normaal gesproken geen speeltijd moeten krijgen.
    Vind ik leuk
    13 +11403
    donderdag 22 maart 2018 om 19:15
    Hij heeft gezegd in elk geval voor nu geen 4-3-3 te zullen spelen, maar ondertussen wel 7 aanvallers, 7 middenvelders en 8 verdedigers geselecteerd. Kluivert op linksback dus ;-)
    Vind ik leuk
    Eindje040 +805
    donderdag 22 maart 2018 om 19:14
    Heeft ook t verstand van een 14 jarige
    Vind ik leuk
    14forever +8519
    donderdag 22 maart 2018 om 19:15
    Talent hebben ze allemaal wel, alleen mentaal laten er het veel van afweten.
    Genoeg voorbeelden hiervoor.
    Vind ik leuk
    Stack5 +2710
    donderdag 22 maart 2018 om 19:47
    Jep. Maken het in de Eredivisie. Gaan naast hun schoenen lopen. Om er vervolgens in het buitenland achter te komen dat ze geen klote voorstellen.
    Vind ik leuk
    14forever +8519
    vrijdag 23 maart 2018 om 17:39
    Niet alleen dat, maar je bent op de goede weg.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15007
    donderdag 22 maart 2018 om 19:46
    Poll: ben jij Ajaxfan ?
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7839
    donderdag 22 maart 2018 om 20:27
    Een jongetje, iets voor jong - Ajax en over twee jaar iets voor het eerste. Dat zou normaal zijn.
    Vind ik leuk
    Hesses +960
    donderdag 22 maart 2018 om 21:32
    Hij is geen 14/15 begrijp ik....
    Overschat kereltje t is dattie Kluivert van achter heet anders was ie niet eens zo ver gekomen....beperkte speler.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2028
    donderdag 22 maart 2018 om 21:48
    Dus jij weet het beter dan de bondscoach?
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2028
    donderdag 22 maart 2018 om 21:47
    Als hij maar niet zo maf wordt als depay
    Vind ik leuk
    Hesses +960
    donderdag 22 maart 2018 om 21:50
    Iedereen weer t toch altijd beter dan de bondscoach.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2028
    donderdag 22 maart 2018 om 22:15
    Beter weten dan Koeman? Is niet zo moeilijk, die speelt waarschijnlijk weer met strootman en wijnaldum dus weer kut middenveld.
    Vind ik leuk
    Hesses +960
    vrijdag 23 maart 2018 om 08:10
    Klinkt eerder als n klote middenveld...als ie n kut middenveld wil moet ie effe wat oranje dames selecteren ;-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Koeman lyrisch over toptalent van Ajax: 'Een van de grote, speelt alsof hij 14 is'