Koeman lyrisch over toptalent van Ajax: 'Een van de grote, speelt alsof hij 14 is'

Koeman lyrisch over toptalent van Ajax: 'Een van de grote, speelt alsof hij 14 is'

donderdag 22 maart 2018 om 18:25

Ronald Koeman is positief over Justin Kluivert. De achttienjarige Ajacied, die voor het eerst bij de selectie van het Nederlands elftal zit, maakt een onbevangen indruk op de bondscoach. 

Donderdagmiddag gaf Koeman een persconferentie in de Amsterdam Arena. Vanuit de Engelse pers werd gevraagd naar de kwaliteiten van Kluivert, die eerder werd gelinkt aan een transfer naar de Premier League. "Hij is een buitenspeler met heel veel snelheid. Kluivert heeft een hele goede actie in huis, in de één-tegen-één is hij heel sterk", begint de bondscoach.

"Het lijkt alsof hij geen druk voelt. Hij speelt alsof hij veertien of vijftien is. Natuurlijk was hij wel nerveus toen hij geselecteerd werd voor Oranje en ook toen hij hier maandag aankwam. Maar het is een van de grote talenten die we hebben in Nederland. Laten we hopen dat hij een grote toekomst tegemoet gaat", besluit Koeman. Vrijdag kan Kluivert zijn debuut maken voor Oranje, dan speelt het nationale elftal een oefenwedstrijd tegen Engeland. 

Poll

Verdient Kluivert deze week zijn Oranje-debuut?

(1913 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 22 maart 2018 om 18:30
Laten we hopen dat al onze talenten mooie stappen maken...

Wij willen ook wel weer eens naar het EK/WK!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:31
Post 99 over deze blaag. Eerst presteren daarna zien we het wel. Iedereen talenten noemen is geen probleem in nederland. Nu nog toppers worden.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:32
Jeetje doe niet zo zuur man.
Vind ik leuk
R2 +4621
donderdag 22 maart 2018 om 21:39
Wat een gefrustreerde reacties zeg. Top dat Kluivert erbij zit. Was ook top geweest voor Bergwijn, maar helaas. Volgende keer beter. Het is leuk dat ze nu erkenning krijgen voor de stappen die ze maken. De Ligt wordt steeds stabieler. Hopelijk kan het uitgroeien tot een mooie lichting. Of ze dan van Ajax, PSV of Feyenoord komen zal mij een rotzorg zijn. Als ze maar kunnen voetballen.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 22:01
Nou precies dat dus!
Vind ik leuk
vrijdag 23 maart 2018 om 05:17
Hij heeft wel n punt. Kluivertje kan wel het backje van heerenveen of Vvv passeren...maar dat is internationaal geen graadmeter natuurlijk.
Laat het maar eens zien tegen kyle walker..... die snel en hard is. Scoort kluivertje 2x en heeft 2 assisst dan ben ik misschien wel overtuigd.
Vind ik leuk
vrijdag 23 maart 2018 om 09:15
Alleen als hij bij 4 doelpunten betrokken is? Doe niet zo dom man.
Vind ik leuk
Youri99 +6947
vrijdag 23 maart 2018 om 13:31
Wat ik belangrijker vind is of een talent (Wat Kluivert ontegenzeggelijk is) de branie heeft om tegen een grote speler te flikken wat hij tegen een backje van heerenveen of vvv durft. Mijn gevoel zegt dat Justin dit ook tegen Kyle Walker durft en dan kan het interessant gaan worden.
Vind ik leuk
Jozef +29409
donderdag 22 maart 2018 om 20:22
Die 'blaag' wordt geen talent genoemd omdat hij kleurloos is en niks laat zien op zeer jonge leeftijd....
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 22:32
Zuurpruim.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 22:51
Je bent duidelijk geen voetbal liefhebber.
Vind ik leuk
buddha +7075
donderdag 22 maart 2018 om 18:35
KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT KLUIVERT de tering zeg. is er echt niets anders in de wereld om over te schrijven ? oja KLUIVERTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT
Vind ik leuk
Farmer +7586
donderdag 22 maart 2018 om 18:38
Volgens mij maakt Hansie Hateboer ook zijn International-debuut. Die speelde na een paar goede jaren in Groningen, nu zeer opvallend sterk bij Atalanta Bergamo.
Líjkt mij toch een betere prestatie al dan 'die blauwe maandag dat Kluivertje-jr. nu om het hoekje bij Ajax komt gluren'.

Ja, hij is een groot talent idd, maar kom op zeg..

Laten ze ook eens wat aandacht geven aan de Roon en Hateboer bv, die 'tandem' zou Koeman zó van Atalanta kunnen overnemen in zn opstelling: die 2 kennen elkaar.
Vind ik leuk
Mokes +35
donderdag 22 maart 2018 om 18:45
Beesters tel'n doar nait..
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:51
Hoe meer mensen op de artikelen blijven klikken en nog erger, op reageren, hoe meer artikelen er blijven komen....
Dus bedankt he, nu komen er nog zeker 5 artikelen over Kluivert voordat het weekend is
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 20:16
Kluivert.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:40
Ik snap echt geen reet van deze site....

Is er geen moderator die actief is?
Waarom mogen zo’n beetje ALLE artikelen verpest worden?
Serieus, ik snap er niks van.
Kan best een leuke site zijn volgens mij, zonder al dat gedoe...
Vind ik leuk
JustH +7325
donderdag 22 maart 2018 om 19:53
Die Ajax haat zit hier zo diep. Is echt ziekelijk aan het worden.
Voordat die jongen weer aan de beurt is............
Hij zegt het weer niet zelf!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:43
Je word toch echt Kluivert moe van mijn mag hij ........
Vind ik leuk
Mokes +35
donderdag 22 maart 2018 om 18:47
We vieren straks met pasen ook dat Justin waarlijk is opgestaan...het is de nieuwe Jezus! Pfff schei es uit man!
Vind ik leuk
Vato75 +1495
donderdag 22 maart 2018 om 18:48
Zo gedraagd ie zijn eigen ook
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:51
Ik ben benieuwd of deze talenten echt zo groot zijn. Ze spelen immers maar in de Eredivisie.
Vind ik leuk
Bullet +1872
donderdag 22 maart 2018 om 18:56
Nou, dat laatste argumenten geldt dus ook voor Zoet. Hij speelt immers maar Eredivisie.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:58
Jouw argument is scheef, Jeroen Zoet is 27.

Zoet is geen talent meer en is ook geen eerste keeper van NLD.

Ander voorbeeld?

Alles wat uit de eredivisie komt heb ik mijn twijfels over. Er zijn immers veel grotere talenten in betere competities.
Vind ik leuk
Stranger +3172
donderdag 22 maart 2018 om 21:21
Goh ik heb een medestander.;-)
Vind ik leuk
Guusman +5229
donderdag 22 maart 2018 om 18:53
.
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 20:33]
Vind ik leuk
13 +8944
donderdag 22 maart 2018 om 19:04
Wie heeft de persco gezien? Was Koeman lyrisch? Of overdrijft de pers weer eens?
Vind ik leuk
Guusman +5229
donderdag 22 maart 2018 om 19:37
.
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 20:33]
Vind ik leuk
Guusman +5229
donderdag 22 maart 2018 om 23:42
Ja heb nu de nieuwe PC gezien.
Hij noemde Kluivertje een 'slim mannetje' omdat ie een verjaardagsliedje ging zingen voor de 'baas' .
Volgens mij bedoelde Koeman dat ie hem een 'uitgenast likkertje' vindt ;)
Vind ik leuk
13 +8944
vrijdag 23 maart 2018 om 01:15
Haha. Waarom haal jij trouwens zo vaak reacties waar niks mis mee is weg?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 23 maart 2018 om 01:25]
Vind ik leuk
Guusman +5229
vrijdag 23 maart 2018 om 17:23
Zoals de eerste reactie had ik de presentatie pc in mijn hoofd dus sloeg nergens op eigenlijk wat ik zei. Andere dingen zijn soms te uitgesproken om langer te laten staan, er lezen meer mensen mee :)
Vind ik leuk
13 +8944
vrijdag 23 maart 2018 om 17:53
Oké, ik vergeet eigenlijk vaak dat ik een reactie te allen tijde kan weghalen. Maar ik heb zeker wel af en toe dat ik een reactie vrijwel meteen na plaatsing weg haal, als ie gewoon bij nader inzien niet zo snugger was. Vanavond Oranje met dochter kijken. You?
Vind ik leuk
Guusman +5229
vrijdag 23 maart 2018 om 19:29
Ja ook dat , heb er patent op om niet al te snuggere dingen te zeggen ;)

Lekker languit op de bank, gewoon thuis met een vriend en de hond, kijken of er nog wat eer te behalen valt aan ons oranje.
Vind ik leuk
13 +8944
vrijdag 23 maart 2018 om 19:33
Veel plezier samen. Als ik niet kan lachen van kijkgenot, dan ga ik ze maar uitlachen ;-p
Vind ik leuk
Guusman +5229
vrijdag 23 maart 2018 om 19:37
Jullie ook.
Lachen is gezond, dus daar zal uitlachen ook wel onder vallen dan ;)
Vind ik leuk
13 +8944
zaterdag 24 maart 2018 om 15:50
Ik las ergens (maar kan het niet meer vinden), dat jij denkt dat De Vrij en Van Dijk De Ligt bewust onder hun vleugels namen en dat Koeman De Ligt de beste noemde als aanmoediging. Ik heb er mijn bedenkingen bij. Koeman had bij Feyenoord een akkefietje met De Vrij. Bovendien werd er destijds gezegd dat een aantal spelers van Oranje niet op Koeman als BC zaten te wachten, waaronder Feyenoorders, wie weet ook De Vrij. Als nieuwe aanvoerder van Oranje werden nu vooral Van Dijk en De Vrij genoemd, maar de laatste is niet eens tot reserve-aanvoerder benoemd. En dan roept Koeman nu dat hij De Ligt de beste vond. Is dat nou zo handig naar Van Dijk, je nieuwe aanvoerder, en De Vrij toe? En was het ook zo? VP gaf in elk geval een 7,5 aan De Vrij en een punt lager aan de andere 2. (Ik vind ook wel iets, maar dicht mezelf bepaald niet veel voetbalverstand toe, meer leuk er een beetje over lullen haha.)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 24 maart 2018 om 15:52]
Vind ik leuk
Guusman +5229
zaterdag 24 maart 2018 om 17:06
Dat idee had ik inderdaad, maar dat hoeft niet te zeggen dat het van harte ging of dat het überhaupt zo was natuurlijk ;)
Van dat hele akkefietje bij Feijenoord weet ik niet zo veel van, maar
dat meetellend zou het ook wel een bewussie geweest kunnen zijn van de Vrij dat ie dacht: 'de Ligt ik help je niet ga maar lekker op je bek' ?
Ik kan me wel vinden in het aanvoerderschap van Virgil maar totaal niet in de reserve- aanvoerders, hele rare keuze je zou inderdaad verwachten de Vrij. En de Ligt was zeker niet de beste dus waarom Koeman dat dan zegt.. misschien overschat ik 'm wel in doordachtzaamheid.. hoop het niet.

P.S.
Misschien was de Ligt wel de beste maar zie ik het gewoon niet, dat kan natuurlijk ook :)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 24 maart 2018 om 17:15]
Vind ik leuk
13 +8944
zaterdag 24 maart 2018 om 18:44
Mij vielen zowel De Vrij als De Ligt in positieve zin op. Maar de laatste beslist niet in die zin dat hij dan maar meteen tot beste van het team gebombardeerd moet worden.
De Vrij lijkt me gewoon een professional die zowel voor het team als zichzelf het beste wil. Toen De Ligt op zijn bek ging, stond BMI denk ik naast hem. En die deed het niet slecht, maar heeft genoeg aan zichzelf?
Koemans keuze voor Van Dijk als aanvoerder vind ik niet gek. Had absoluut verwacht dat De Vrij vice-aanvoerder zou worden. En had als ik hem was, het daar ff bij gelaten. Strootman heeft wel leiderschapskwaliteiten, denk ik dan, maar speelt al een tijd niet lekker in Oranje. Wijnaldum heeft het lately in Oranje ook niet en vind ik geen type om aanvoerder te zijn. Aangezien Koeman nog met vallen en opstaan tot zijn ideale Oranje moet komen, had hij voorlopig gewoon per wedstrijd 3e en 4e man kunnen kiezen. Want nu is het weer zo gek als hij Strootman en/of Wijnaldum passeert.
Maar goed, ik geef Koeman voorlopig het voordeel vd twijfel. Het lijkt me een heel lastig moment om in te stappen met het gebrek aan kwaliteit op middenveld en aanval waar we nu mee kampen.
Vind ik leuk
0260165 +590
donderdag 22 maart 2018 om 19:10
7 aanvallers geselecteerd voor 2 posities, tenzij Koeman 4-3-3 gaat spelen zou Kluivert normaal gesproken geen speeltijd moeten krijgen.
Vind ik leuk
13 +8944
donderdag 22 maart 2018 om 19:15
Hij heeft gezegd in elk geval voor nu geen 4-3-3 te zullen spelen, maar ondertussen wel 7 aanvallers, 7 middenvelders en 8 verdedigers geselecteerd. Kluivert op linksback dus ;-)
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 19:14
Heeft ook t verstand van een 14 jarige
Vind ik leuk
14forever +7644
donderdag 22 maart 2018 om 19:15
Talent hebben ze allemaal wel, alleen mentaal laten er het veel van afweten.
Genoeg voorbeelden hiervoor.
Vind ik leuk
Stack5 +1536
donderdag 22 maart 2018 om 19:47
Jep. Maken het in de Eredivisie. Gaan naast hun schoenen lopen. Om er vervolgens in het buitenland achter te komen dat ze geen klote voorstellen.
Vind ik leuk
14forever +7644
vrijdag 23 maart 2018 om 17:39
Niet alleen dat, maar je bent op de goede weg.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 19:38
Eerst meer presteren en constanter worden alvorens woorden als lyrisch te gebruiken lijkt mij een stuk beter.
Vind ik leuk
13 +8944
donderdag 22 maart 2018 om 20:06
Eens. Maar Koeman zegt niet: ‘Ik ben lyrisch over Kluivert.’ De pers beweert dat.
Vind ik leuk
Pjotr26 +1121
donderdag 22 maart 2018 om 19:42
een vd grote talenten......noem r nog is 3....
Vind ik leuk
Butsbal +9238
donderdag 22 maart 2018 om 19:46
Poll: ben jij Ajaxfan ?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 20:27
Een jongetje, iets voor jong - Ajax en over twee jaar iets voor het eerste. Dat zou normaal zijn.
Vind ik leuk
Hesses +835
donderdag 22 maart 2018 om 21:32
Hij is geen 14/15 begrijp ik....
Overschat kereltje t is dattie Kluivert van achter heet anders was ie niet eens zo ver gekomen....beperkte speler.
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
donderdag 22 maart 2018 om 21:48
Dus jij weet het beter dan de bondscoach?
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
donderdag 22 maart 2018 om 21:47
Als hij maar niet zo maf wordt als depay
Vind ik leuk
Hesses +835
donderdag 22 maart 2018 om 21:50
Iedereen weer t toch altijd beter dan de bondscoach.
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
donderdag 22 maart 2018 om 22:15
Beter weten dan Koeman? Is niet zo moeilijk, die speelt waarschijnlijk weer met strootman en wijnaldum dus weer kut middenveld.
Vind ik leuk
Hesses +835
vrijdag 23 maart 2018 om 08:10
Klinkt eerder als n klote middenveld...als ie n kut middenveld wil moet ie effe wat oranje dames selecteren ;-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Koeman lyrisch over toptalent van Ajax: 'Een van de grote, speelt alsof hij 14 is'