Real Madrid in zetel na zege in München; nachtmerrie Robben tegen oude club

Real Madrid in zetel na zege in München; nachtmerrie Robben tegen oude club

woensdag 25 april 2018 om 22:38

Real Madrid heeft een gevoelige tik uitgedeeld aan Bayern München in de halve finale van de Champions League. De Spanjaarden wonnen in de Allianz Arena met 1-2. Voor Arjen Robben liep het weerzien met zijn oude club uit op een nachtmerrie.

De Nederlander moest zich al na een paar minuten laten vervangen met een spierblessure. Met Thiago als vervanger kon Bayern in de openingsfase geen vuist maken. Real deelde een aantal speldenprikjes uit, maar tot echte kansen leidde dat ook niet. Een zondagsschot van Joshua Kimmich brak de ban. De rechtsback werd weggestuurd door Real-huurling James Rodriguez en verraste doelman Keylor Navas met een schot in de korte hoek.

Bayern kreeg kort daarna een tweede tegenvaller te verwerken doordat na Robben ook Jerome Boateng geblesseerd uitviel, maar zat wel veel beter in de wedstrijd. Franck Ribéry leek op weg naar de 2-0, maar speelde de bal te ver voor zich uit, waardoor de kans verloren ging. Ook bij een kopbal van Mats Hummels en een geblokt schot van Thomas Müller kwam Real goed weg. De titelhouder sloeg op slag van rust echter keihard terug. Marcelo schoot plots binnen.

In de 57e minuut kreeg Bayern een nieuwe dreun te verwerken. Na een fout van Rafinha lag de weg open voor invaller Marco Asensio, die oog in oog met Sven Ulreich niet faalde. De Duitsers waren de draad even kwijt, maar routinier Ribéry nam zijn team bij de hand. De Fransman zorgde voor een paar dreigende momenten, maar kreeg de bal niet in het doel. Naarmate de krachten wegvloeiden bij Ribéry, nam ook het verzet van Bayern af.

De Koninklijke zit daardoor in een zetel om zich voor het derde jaar op rij te plaatsen voor de Champions League-finale. De voorgaande twee edities leverde dat uiteindelijk ook de beker op. Een derde titel op rij is een unicum.

Plaats een reactie

woensdag 25 april 2018 om 22:39
Hala Madrid
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:55
Real is er nog lang niet als je ziet hoeveel kansen Bayern kreeg.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:56
Met 1 been in de finale.
Vind ik leuk
stratumseind +128454
woensdag 25 april 2018 om 22:39
Heerlijk voetbalgevecht.
De beide wereldspitsen Ronaldo en Lewa waren de enige dissonanten
Vind ik leuk
Butsbal +10552
woensdag 25 april 2018 om 22:40
Kuipers ook goed, mag ook gezegd worden
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:42
In de Ereďivisie fluit ie meestal dramatisch.
Vind ik leuk
Butsbal +10552
woensdag 25 april 2018 om 22:43
Vandaar dat het wel een keer gezegd mag worden.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:46
Ging ook hier niet helemaal vrijuit.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:37
Hij maakte geen cruciale fouten. Bayern kan de nederlaag dit keer niet bij de scheids neerleggen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 23:38]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:46
Had vaker geel mogen geven. Vond hem niet heel goed fluiten.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:38
Hij gaf hem aan beide kanten vaak niet. Dan is er wat mij betreft weinig aan de hand.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:45
Dan is er inderdaad weinig aan de hand, maar dan fluit je wel een slechte wedstrijd:)
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:49
Nee juist niet.
Dan laat je het voetbal overheersen i.p.v. de fluit.
Keurig in het belang van de wedstrijd gefloten.
Juist dit maakt hem een topscheids.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:53
Als scheids moet je juist laten merken wat de grens is en die was er vanavond niet.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:55
En daarom werd het nog enigszins een wedstrijd.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 00:04
Jij bent duidelijk lid van de Bas Nijhuis fanclub;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 00:05]
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 00:08
Niet zozeer..
Ik word gewoon simpel van dat voortdurende gefluit tijdens wedstrijden.
Om het minste geringste de wedstrijd dood leggen haalt het hele spel eruit.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:41
Valt ook wel weer mee. Miste toch een aantal dingen zoals de overtreding op marcelo
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 08:21
Nu liet hij eindelijk een beetje mannelijk voetbal toe, maar liet het niet escaleren. Prima gefloten idd.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:52
Bayern Munchen was gewoon matig vandaag. Sinds het vertrek van Guardiola draait het voor geen meter daar in Munchen. Dat bewijst toch wel de absolute klasse van die Catelaanse coach en dat Guardiola dus gewoon de een van de beste, zo niet de beste coach van deze generatie is. Het voetbal en de resultaten waren onder Guardiola bij Bayern Munchen gewoon zoveel beter dan nu en vorig jaar onder Heynckes en Ancelotti. Enorme aderlating is het vertrek van Guardiola bij Bayern Munchen dus gebleken.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:08
Guardiola stelt ook niks voor met City europees? Dus doe ff je Citybril af.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:17
Real was eigenlijk nog matiger dan Bayern. Alleen zij schoten er 2 in....
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:44
Ff serieus deze man heeft niks verandert bij Bayern. Hij heeft gewoon gedaan wat elke coach zo n beetje lukt bij bayern.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:39
Normaal schiet onze held Lewandowski alles erin, maar vandaag was een slecht wedstrijd van hem. Veel kansen gemist. Bayern had dik moeten winnen Met al kansen
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 22:40]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:39
Dat noemen ze pas een counter. Vlijmscherp en dodelijk.
Vind ik leuk
Hyena +26464
woensdag 25 april 2018 om 22:39
Dat wordt de derde op rij!
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5671
woensdag 25 april 2018 om 22:40
Lekker he? Ik hoop het van harte.
Vind ik leuk
Skkky50 +1016
donderdag 26 april 2018 om 00:00
Zelf gun ik het Liverpool veel meer.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5671
donderdag 26 april 2018 om 00:01
Dat mag natuurlijk. En als ze het verdienen in de finale heb ik daar best vrede mee.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:40
De Champions leaque finale 2018:
Liverpool-Real Madrid
Vind ik leuk
Butsbal +10552
woensdag 25 april 2018 om 22:40
Mooi affiche !
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:40
Nee!
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:41
Mooie pot.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16230
woensdag 25 april 2018 om 22:41
Balen, al die blessures..
Vind ik leuk
Bayern FC +2303
woensdag 25 april 2018 om 22:41
Volgende week vol aan de bak,

bayern had vandaag niet hoeven te verliezen..Jammer van de fout van Rafinha
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:52
Ja idd bayern deed zichzelf echt tekort
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:40
Wat moet die Rafinha ook bij Bayern?
Is gewoon een speler voor Franse middenmoot.
De enige die bij Bayern voor gevaar zorgde was Ribery.
Ribery was trouwens de enige op het hele veld die voor gevaar zorgde.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:42
Gezien het spel is dit echt goud deze overwinning.
Vind ik leuk
remakil +4140
woensdag 25 april 2018 om 22:42
Gelukkig, Kuipers haalde weer zijn Eredivisie niveau! Heeft zichzelf geen dienst bewezen, uitermate zwak gefloten..
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:44
Omdat?
Oké, hij had vaker geel kunnen geven maar dan wel aan beide kanten.
Kuipers floot een prima wedstrijd, ook terug te lezen in internationale beoordelingen.
Geen enkele cruciale fout gemaakt.
Hij liet vrij veel toe (alla Nijhuis) maar deed dat wel aan beide kanten.
Ik mag er wel over.
Vind ik leuk
remakil +4140
donderdag 26 april 2018 om 07:18
Hij had sowieso 2x geel moeten trekken voor Real voor de rust. Hij zat er naast toen Marcello plat ging.. hij zorgde voor discussie en onrust. In de CL fluit hij doorgaans beter...
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:45
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/811120/-kuipers-hoeft-dit-keer-niet-bang-te-zijn-dat-nederland-de-wk-finale-haalt-.html
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:42
Dramatische Kuijpers
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:42
Ribéry was goed.
Vind ik leuk
stratumseind +128454
woensdag 25 april 2018 om 22:54
klopt maar hij kan geen 90 minuten meer mee
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:41
Datzelfde geldt voor Martinez. Die liep vanaf minuut 50 al met zijn ziel onder de arm.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:47
Ik vond modric wel lekker ballen.
Vind ik leuk
mvr +176
woensdag 25 april 2018 om 22:43
Kuipers wat echt een voorkeur voor real Madrid. Hij floot echt te veel voor real.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:48
Daarom fluitte hij ook niet bij de overtreding op marcelo
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:44
Wat is het toch weer heerlijk dit he ;) elke hater die denkt dat Real weggespeeld gaat worden, hadden het helaas mis.....
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:44
Ribery speelde alsof hij een jonge god was. Carvajal had het zwaar tegen hem.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:44
Madrid moet een nieuwe logo krijgen.een klavertje 4
Vind ik leuk
Mdam +353
woensdag 25 april 2018 om 22:47
Als ronaldo niet scoort heb je er ook maar vrij weinig aan..
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:42
Maar hij scoort bijna altijd dus heb je er wel degelijk wat aan.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:47
Ik gun Ronaldo de winst van de CL.
Vind ik leuk
Shenzen +314
woensdag 25 april 2018 om 22:50
Real fans gefeliciteerd!
Ik hoop dat Bayern volgende week het tij nog kan keren maar heb er een hard hoofd in..
Teveel kansen gemist vandaag helaas..
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:52
Wat was Thiago slecht vandaag!
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:06
De hele wedstrijd één eenrichtingsverkeer maar Real wint. Bayern mag zichzelf voor hun kop slaan door zo veel kansen te missen.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:55
Ben ik het niet helemaal mee eens. Real kwam wel degelijk anders uit de kleedkamer. Na de tweede uitgoal hebben ze gewoon de wedstrijd geprobeerd volwassen uit te spelen.
Na de eerste goal van Bayern wist Madrid dat ze wat moesten doen. En dat deden ze. Daarna hebben ze na de rust risico genomen. En dat heeft zich uitbetaald.
Na twee uit goals hoeven ze niet veel meer te doen. Madrid speeld in mijn ogen gewoon heel slim en volwassen. Komt door de ervaring.
Vind ik leuk
Mo +11216
woensdag 25 april 2018 om 23:16
Real wint hem gewoon, dat wist je voor deze wedstrijd ook al.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6775
donderdag 26 april 2018 om 11:44
Als je voortijdig denkt van Duitsland gewonnen te hebben, verlies je......
{1974}
Als ik ongelijk heb, noem het dan maar een trauma, ben ik ook een keer zielig.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Real Madrid in zetel na zege in München; nachtmerrie Robben tegen oude club