'Ajax moet altijd voor de titel spelen, dus dat zijn we wel gewend. Wij zijn Ajax'

    'Ajax moet altijd voor de titel spelen, dus dat zijn we wel gewend. Wij zijn Ajax'

    donderdag 26 april 2018 om 16:21

    Jong Ajax heeft nog één overwinning nodig voor het kampioenschap in de Jupiler League. Zaterdag is MVV de tegenstander. In Amsterdam is aan zelfvertrouwen geen gebrek.

    "Ja, natuurlijk is het een kampioenswedstrijd. Maar Ajax moet altijd voor de titel spelen, dus dat zijn we ook wel gewend", laat aanvoerder Dani de Wit weten aan FOX Sports. De twintigjarige middenvelder erkent dat het met het zelfvertrouwen wel goed zit. "Wij zijn Ajax."

    Michael Reiziger, trainer van Jong Ajax, heeft het gevoel dat zijn spelers er klaar voor zijn. "Ze trainen hard, zijn fris en de boel staat op scherp", wordt hij geciteerd door NH. "Natuurlijk ervaar je de kampioensstress als speler. Iedereen heeft het erover. Dat brengt spanning mee en de spelers moeten dat omtoveren naar agressiviteit. Wij gaan die schaal binnenhalen met goed voetbal. Ik hoop dat we het publiek kunnen vermaken."

    Poll

    Pakt Jong Ajax zaterdag de titel?

    (1834 stemmen)

    Plaats een reactie

    Niels92 +24472
    donderdag 26 april 2018 om 16:24
    Zou leuk zijn wanneer ze winnen :)
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 16:35
    Aan alle Ajax supporters alvast Gefeliciteerd met KAMPIOENSCHAP as Zondag. Ik ga morgen op vakantie maar zal dan niet veel online zijn. Lekker feesten en we spreken elkaar weer op VP
    Vind ik leuk
    Toubo Wedo +247
    donderdag 26 april 2018 om 17:02
    Waar? naar amsterdam..Gezelluug
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2781
    donderdag 26 april 2018 om 18:26
    Fijne vakantie man! Waar ga je ?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 18:29
    Thanks gozer naar Disneyland met mijn kids
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2781
    donderdag 26 april 2018 om 18:31
    Gezellig man veel plezier ,en aan rust kom je pas thuis weer toe haha
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12827
    donderdag 26 april 2018 om 19:11
    Dankjewel pik, sportief ;-)
    Eerlijk gezegd interesseert het me geen ene moer, voor mij is er maar 1 titel die telt.
    Toch bedankt ;)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    donderdag 26 april 2018 om 16:24
    KAMPIOENEN! #WZJAWZDB
    Vind ik leuk
    guilleaume +907
    donderdag 26 april 2018 om 16:28
    PSV was de beste van nederland in de (top)competitie.
    Feyenoord was de beste in de bekercompetitie.
    Misschien is Ajax' 2e ploegje de beste in het 3e garnituur, lekker boeiend in ieder geval ;-)
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44800
    donderdag 26 april 2018 om 17:02
    Ajax fraudeert hier het kampioenschap.
    Ajax 1 sluist spelers door van miljoenen euro naar jong Ajax, zoals cassiera. En dan blij roepen dat je kampioen wordt?

    Clubs als NEC of Fortuna krijgen geen geld doorgesluisd, jong Ajax wel via Ajax 1, terwijl jong Ajax een licentie kreeg om jeugd te laten rijpen.
    Niet om miskopen voor Ajax 1 te laten spelen.
    Vind ik leuk
    Niels92 +24472
    donderdag 26 april 2018 om 17:18
    Fraude is wanneer je iets doet wat voor de wet verboden is, wat Ajax met jong Ajax doet is niet verboden en ze houden zich aan de regels, er is daarom geen sprake van fraude :)
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44800
    donderdag 26 april 2018 om 17:24
    Officieel heb je gelijk.
    Maar Ajax handelt niet naar de "geest van de wet".
    Stinkt naar competitievervalsing
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 17:25]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20780
    donderdag 26 april 2018 om 17:49
    Dat doen ze juist wel, ik ben oprecht benieuwd waar ze niet naar de geest van de wet handelen.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44800
    donderdag 26 april 2018 om 18:58
    Miljoenen aankopen laten spelen voor jong ajax zoals cassiera.

    Deze speler is niet gekocht door jong Ajax, maar door Ajax 1.
    Hoe kan een Jupiler League hier tegen concurreren?
    Tv gelden, sponsorgelden van Ajax 1 eredivisieclub worden ingezet in jong Ajax. Eerlijke concurrentie voor Jupiler League clubs? Denk het niet.
    Voorts is het geen jong Ajax meer, maar aangekochte b garnituur van Ajax 1. Daarvoor heb je geen licentie gekregen als jong Ajax.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 18:59]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20780
    donderdag 26 april 2018 om 19:20
    Maar even los van wat we ervan vinden, het is toegestaan.

    De spelers worden gekocht op een leeftijd dat ze daar gewoon mogen spelen.

    Ik snap de argumenten, wat mij betreft stoppen ze meteen met die jeugdelftallen, maar het is, zoals gezegd, gewoon toegestaan en daar is niets duisters aan.

    Je zou hetzelfde ook kunnen stellen voor de eredivisie ;-)
    Vind ik leuk
    Niels92 +24472
    donderdag 26 april 2018 om 17:50
    Ook van competitie vervalsing is geen sprake, ze houden zich aan alle regels.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    donderdag 26 april 2018 om 17:19
    Zo lang je de regels volgt is er niks aan de hand, wat Ajax doet. Overigens staat miskoop Room ook regelmatig in de basis bij Jong PSV hoor.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    donderdag 26 april 2018 om 17:20
    Was ook cynisch bedoeld.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12827
    donderdag 26 april 2018 om 19:33
    In die eerste waren we al 33x de beste, bij die tweede al 18x, maar dit is weer is iets nieuws toch haha ;)
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    donderdag 26 april 2018 om 16:30
    Jong Ajax heeft 50 spelers gebruikt dit seizoen. Gun jullie wel de kampioenschap maar in de toekomst zal het anders moeten.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    donderdag 26 april 2018 om 17:25
    50??? Ben je serieus???

    Edit: 46 om precies te zijn, die andere 4 hebben wel in de selectie gezeten, maar geen minuten gemaakt.

    Alsnog veel te veel natuurlijk, zullen snel nieuwe regels moeten komen. Ik pleit voor maximaal 25 spelers inschrijven en dat er in de winterstop rond de 3/5 nieuwe spelers bij kunnen worden ingeschreven. Zo houdt je het aardig beperkt qua aantal spelers, maar kunnen wel genoeg spelers minuten maken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 17:35]
    Vind ik leuk
    guilleaume +907
    donderdag 26 april 2018 om 17:33
    "Alsnog veel te veel natuurlijk, zullen snel nieuwe regels moeten kopen."

    Regels kopen nog wel? ;-)

    Jaja, zo rolt Ajax :D
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    donderdag 26 april 2018 om 17:35
    Haha scherp ;-)
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7305
    donderdag 26 april 2018 om 16:26
    Het is maar goed dat ie weet dat ie bij Ajax speelt, scheelt weer een hoop. Daarnaast zou het een mooie prestatie zijn mochten ze kampioen worden. Al hebben ze hulp gehad van 1e elftal spelers natuurlijk maargoed...
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    donderdag 26 april 2018 om 16:32
    Hey kopkaas, gelukkig hebben ze ook met A-junioren gespeeld.. Kun je dat tegen elkaar wegstrepen!
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7305
    donderdag 26 april 2018 om 16:33
    Ok, je kan dus echt niet normaal op mij reageren wat begrijpelijk is gezien je nickname, maar ik zal het wegstrepen en mijn compliment blijft staan, niet dat je die had gelezen maargoed.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    donderdag 26 april 2018 om 16:50
    Neem een ander in de maling kopkaas, een compliment waar "maar" in voorkomt is geen compliment.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7305
    donderdag 26 april 2018 om 16:54
    Tuurlijk wel, alleen dat wil jij niet zien. Het is toch trouwens ook zo, ze hebben hulp gehad van 1 elftal spelers, net als bij PSV en AZ in mindere mate, is niet erg , hewt is wel gewoon zo, dus ik zeg geen gekke dingen ...
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    donderdag 26 april 2018 om 17:14
    Als ik jou zo zie gaan heerst dat "struisvogelvirus" echt.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2781
    donderdag 26 april 2018 om 18:29
    Hoho waar slaat je opmerking op ? Ik kom ook uit de bijlmer ,wat bedoel je precies
    Vind ik leuk
    guilleaume +907
    donderdag 26 april 2018 om 16:35
    Ik vind Jong-elftallen van Eredivisieclubs in de 1e divisie pure competitievervalsing.
    En heel 020 mag van mij afzinken in de zuiderzee.
    Hoe of wat gaan we wegstrepen? ;-)
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    donderdag 26 april 2018 om 16:52
    Jouw mening. ;-) Hoeven we voor de rest niets meer te doen.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    donderdag 26 april 2018 om 16:54
    Vind zelf de jong elftallen ook een vorm van competitievervalsing maar dat Ajax mag afzinken in de Zuiderzee wind ik zijn zachts gezegd een lage opmerking. Nergens voor kerel. Laten we het gezellig houden op VP.
    Vind ik leuk
    guilleaume +907
    donderdag 26 april 2018 om 17:11
    Man, man, man.
    Niet zo zuur in het leven staan.
    Klieren moet kunnen hoor.
    Want er is nu eenmaal He-le-maal
    Niets
    In
    Amsterdam...
    ;-)
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    vrijdag 27 april 2018 om 10:02
    Helemaal niets in Amsterdam ? Mag vandaag hopen op vuel bier kerel. Anders wordt koningsdag wel heel saai :)
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    donderdag 26 april 2018 om 17:12
    Bizzy, dat was duidelijk een grapje en ging meer om wat je wilde overhouden na het wegstrepen. En daar waren we zo toch al mooi vanaf. :) Trouwens, hij ging nog een stapje verder als alleen Ajax ook. Oh, en ook de Zuiderzee bestaat al een tijdje niet meer, dat is nu het IJsselmeer. (pun intended)
    Vind ik leuk
    Ticojohn +58
    donderdag 26 april 2018 om 16:29
    Wat een droeftoeterclubje is het toch ook he
    Is het niet hoog van de toren blazen in de ere divisie dan wel in de Jupiler lijst
    Pffffffffffffffffffff
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    donderdag 26 april 2018 om 16:39
    Waar heb je het over man? Deze gasten hebben niet al aan het begin van het seizoen geroepen dat ze kampioen zouden worden. Als je 1 wedstrijd voor het eind alles in eigen hand hebt, lijkt het me logisch dat je vertrouwd in eigen kunnen en dit ook uitdraagt. Maar voor Calimero´s zoals jij is de naam Ajax al voldoende om in de vlekken te schieten.
    Vind ik leuk
    guilleaume +907
    donderdag 26 april 2018 om 17:14
    Ehmmmm....
    In welke taal moet ik proberen de grammaticale overeenkomsten te vinden..?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    donderdag 26 april 2018 om 17:18
    Er is geen moeten bij..
    Vind ik leuk
    stratumseind +165626
    donderdag 26 april 2018 om 16:31
    ook al met het struisvogelvirus besmet
    Vind ik leuk
    Niels92 +24472
    donderdag 26 april 2018 om 16:32
    Wist nooit dat jij een zoon hebt die bij Ajax speelt :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +165626
    donderdag 26 april 2018 om 16:34
    ik wist niet eens dat ik een zoon had.....
    Vind ik leuk
    Niels92 +24472
    donderdag 26 april 2018 om 17:14
    Weet jij veel hoeveel hoertjes zwanger zijn geworden die jij regelmatig besteld :)

    Vind ik leuk
    stratumseind +165626
    donderdag 26 april 2018 om 17:16
    geen idee , ik vraag er nooit naar....
    Vind ik leuk
    Niels92 +24472
    donderdag 26 april 2018 om 17:19
    Zolang je maar geniet van het leven :)
    Vind ik leuk
    JustH +15363
    donderdag 26 april 2018 om 16:34
    :-(
    Vind ik leuk
    John040 +2346
    donderdag 26 april 2018 om 16:33
    Er om willen spelen en kunnen is een groot verschil daarom ook 4 jaar niks in Amsterdam omdat ze het niet kunnen met de druk omgaan. Het zijn geen mannen maar keteltjes die denken zo bij Barcelona og PSG Bayern Real mee kunnen terwijl ze nog niet met vitesse mee kunnen de ruggegraat loze stumpers.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 16:49]
    Vind ik leuk
    JustH +15363
    donderdag 26 april 2018 om 16:34
    Heeeeeeee 4 jaar niks, die is nieuw!
    En mensen die Jet heten zijn eigenlijk nooit mannen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 18:05]
    Vind ik leuk
    guilleaume +907
    donderdag 26 april 2018 om 16:37
    4 alweer?
    Goh...
    Gaan jullie ook voor de 18?
    Hebben we ook nog nooit gehoord ;-)
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    donderdag 26 april 2018 om 16:46
    Wat een frustratie weer.. Verder alles goed? (Gezien je manier van typen kunnen we lang wachten op een nuttig en leesbaar relaas, is het niet.)
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    donderdag 26 april 2018 om 16:37
    jAjax met zijn miljonairs en pakt helemaal geen titel,
    ze doen voor spek en bonen mee.
    Straks gaat Fox jAjax uitzenden ipv clubs die om de prijzen strijden.

    Das net zoiets als PSV-Ajax wat gezien het puntenverschil nergens om gaat uitzenden terwijl het onderin razend spannend is en om lijfsbehoud gaat. Welke clubs playoffs gaan halen.... DAAR draait het om.
    Vind ik leuk
    2cents +54947
    donderdag 26 april 2018 om 16:48
    Jong Ajax zal kijkers trekken. Net als PSV-Ajax.

    De rest is voor de fans van betreffende clubs. De massa is niet of nauwelijks geïnteresseerd.

    Overigens worden de strijd tussen Fortuna en NEC dmv twee live wedstrijden uitgezonden. Net als Ajax-MVV.

    Terechte keuzes lijkt me.
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    donderdag 26 april 2018 om 17:15
    Dan geeft Fox dus de service die mensen willen.
    In plaats van aan nieuwsvoorziening te doen.
    Het wel niet halen van de play-offs is veel belangrijker dan jAjax.
    Vind ik leuk
    2cents +54947
    donderdag 26 april 2018 om 17:25
    De rest komt voorbij op het schakelkanaal. Alle nieuws komt dus voorbij.

    Welke wedstrijden moeten volgens jou live dan?
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    vrijdag 27 april 2018 om 20:21
    Alle wedstrijden waar het gaat om leven of dood. Maar geen beloften want die spelen voor lul-lopertje mee. :)
    Vind ik leuk
    JustH +15363
    donderdag 26 april 2018 om 18:11
    Nee voor Fox zijn betalende mensen belangrijk
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    vrijdag 27 april 2018 om 20:26
    Nee, Fox wil ons nieuws brengen, dan moet je niet clubs tonen die voor lul meedoen. Er raakt niemand zijn baan kwijt als jAjax verliest, die miljonairs leven wel door, maar in de juup verdienen spelers heel weinig sommigen kunnen overleven door te promoveren.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2428
    donderdag 26 april 2018 om 18:07
    De reden dat Fox dat uitzend is dat die wedstrijd wel kijkers trekt en wedstrijden van de andere clubs veel minder. En kijkers betekend geld. Daarnaast is het kijken naar Jong Ajax en stuk leuker dan het kijken naar ploeterende b-garnituur spelers of afbouwende eredivisie spelers.
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    vrijdag 27 april 2018 om 20:29
    jAjax draait leuk mee omdat ze geen druk voelen.
    Bij Cambuur speelden Tighadouini, vd Streek Jamiro Monteiro die zitten nu in de ED en horen bij de besten van de ED.
    Die ventjes van jAjax ... ik denk niet daar er 1 bij is waar we nog iets van horen, alleen Cassierra dan.
    Maar ze kunnen vrijuit ballen want er zit geen druk op, dus peren ze er wel eens een balletje in. Doen ze dan in Ajax 1 mee, dan kunnen ze niks.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 16:48
    Alleen Jong kampioen?
    Volgens de ticketverkoop speelt Ajax zondag tegen AZ in de strijd om het kampioenschap.
    Vind ik leuk
    John040 +2346
    donderdag 26 april 2018 om 16:51
    Ja Sjaak staat in de verkoopbox want die geloofd ook nog dat Ajax elk jaar kampioen word of überhaupt een prijs wint.
    Vind ik leuk
    edje2307 +369
    donderdag 26 april 2018 om 16:51
    Die stakkers leven in het verleden...zielig klote volk!!!
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    donderdag 26 april 2018 om 17:03
    Het is ten minste volk.. Beter als die acht poten die jij hebt, insect! Als je met 4 prijzen in 19 jaar stoer gaat lopen doen.. Dan ben je pas een stakker.
    Vind ik leuk
    edje2307 +369
    donderdag 26 april 2018 om 21:02
    Kakkerlakken sterven niet!!
    Vind ik leuk
    JustH +15363
    vrijdag 27 april 2018 om 20:28
    Je troep edje
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5084
    donderdag 26 april 2018 om 17:43
    En weer een prijs !! :D
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2284
    donderdag 26 april 2018 om 18:23
    Dat had nog niemand door dat jullie Ajax zijn.. Geen woorden maar daden zou hier wel op zn plaats zijn..
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9436
    donderdag 26 april 2018 om 18:26
    Jammer dat het eerste dat al jaren nalaat ! Ja met hun bakkus wel
    Vind ik leuk
    JustH +15363
    vrijdag 27 april 2018 om 20:29
    4x 1 en 4 x 2 noem is een club die dat ook doet
    Vind ik leuk
    alaaf +997
    donderdag 26 april 2018 om 23:15
    Boeien wie dat er kampioen wordt! Echt belangrijk is wie er promoveert!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ajax moet altijd voor de titel spelen, dus dat zijn we wel gewend. Wij zijn Ajax'