'Fortuna-middenvelder vertrekt transfervrij en wordt medische gekeurd in Tilburg'

'Fortuna-middenvelder vertrekt transfervrij en wordt medische gekeurd in Tilburg'

woensdag 16 mei 2018 om 11:25

Dries Saddiki gaat niet met Fortuna Sittard de Eredivisie in, meldt het Brabants Dagblad woensdagochtend. Alleen een medische keuring scheidt de 21-jarige middenvelder nog van een transfer naar Willem II.

Saddiki en Willem II zijn volgens het BD al akkoord over een transfervrije overstap. Wanneer de geboren Limburger zijn medische keuring met goed gevolg doorstaat, zal de eerste Willem II-aanwinst voor het nieuwe seizoen officieel worden voorgesteld. Saddiki moet in Tilburg de opvolger worden van de Spanjaard Pedro Chirivella, die na een uitleenbeurt van één seizoen terugkeert naar Liverpool.

Met een totaalaantal van 26 competitiewedstrijden had Saddiki een groot aandeel in de promotie van Fortuna Sittard dit seizoen. De middenvelder volgt de naar Ajax vertrekkende Perr Schuurs en doelman Miguel Santos, die onlangs zijn vertrek aankondigde, naar de uitgang. Fortuna moet wellicht ook afscheid moet nemen van topscorer Lisandro Semedo, die door een handvol clubs gevolgd wordt. De club heeft tot dusver één nieuwe speler binnengehaald, in de persoon van Alessandro Ciranni.

Plaats een reactie

1MJ +36
woensdag 16 mei 2018 om 11:28
Ben erg benieuwd
Vind ik leuk
Berbr +670
woensdag 16 mei 2018 om 11:28
De nieuwe Iniesta
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:29
Op z'n minst.
Vind ik leuk
WG +623
woensdag 16 mei 2018 om 11:31
Een kinderhand is gauw gevuld.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:29
Met bier zeker?
Vind ik leuk
goekie4 +1584
woensdag 16 mei 2018 om 11:32
Directe degradatie gaat dit worden.
Vind ik leuk
wil +807
woensdag 16 mei 2018 om 12:36
Onzinnige reactie.
Vind ik leuk
goekie4 +1584
woensdag 16 mei 2018 om 12:49
In het hele bericht staat al dat er 3 basisspelers vertrekken, de 4de is genoeg belangstelling voor. Dan vraag ik me af of ze dit kunnen opvangen, waarop ik denk van niet. Dat zal dus leiden tot directe degradatie, maar we zullen zien
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:01
Het is wel jupiler league hè! Met goeie vervangers kan Fortuna misschien wel handhaven in ED. Het is maar hoe je bekijkt of Fortuna deze spelers gaan missen.
Vind ik leuk
goekie4 +1584
woensdag 16 mei 2018 om 15:16
Ik denk het wel, hoop het niet. Zou het wel leuk vinden als ze erin blijven, ploegen als Excelsior en PEC handhaven zich ook al jaren leuk in de Eredivisie.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:34
Ken de beste man niet. Hopelijk is het een aanwinst.
Vind ik leuk
Thobar +3548
woensdag 16 mei 2018 om 12:16
Kende je destijds Kees van Buuren en Jordan Peters van Den Bosch dan, de één werd een topper de ander niets..
Moet Willem II vaker doen scouten in de Jup. Spelers met potentie scouten en doorselecteren. Soms pak je een topper en soms is het wat minder.
Vind ik leuk
1MJ +36
woensdag 16 mei 2018 om 12:32
Dit is zeker waar. Jonge spelers met potentie uit de Jup kunnen zeker van waarde zijn, en eventueel nog geld opleveren ook!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:47
Nee, die kende ik toen ook niet maar ik bedoel dit ook niet negatief.

Het enige dat ik bedoel is letterlijk wat er staat: ik hoop dat het een aanwinst is. Maar dat hoop ik van iedere speler die we halen.

We hebben in de juup al vaker goede spelers opgeduikeld dus van mij mogen ze daar (ook) scouten.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:35
De ratten verlaten het schip. We zijn samen gepromoveerd dus je blijft punt.
Vind ik leuk
Rodajc +7947
woensdag 16 mei 2018 om 11:39
Haha hoezo rat? Loyaliteit is ver te zoeken in het profvoetbal en stappen hogerop mogen dan toch wel gegund worden na een promotie? Denk toch niet dat hij al goed genoeg is voor een basisplaats in de eredivisie.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:42
Niet dat hij een rat is. Gewoon een zinsopbouw. We zullen wel zien.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:05
Ben benieuwd wat Fortuna allemaal gaat doen komende periode
Vind ik leuk
WG +623
woensdag 16 mei 2018 om 11:51
Ik begrijp ook niet waarom hij Fortuna zou verlaten, buiten waarschijnlijk het salaris. Het uitzicht op speelminuten lijkt me bij Fortuna (waar hij al in de basis stond) een stuk groter dan bij Willem2.
Vind ik leuk
Senn +5013
woensdag 16 mei 2018 om 12:48
Een zeer goede aanwinst voor W2.
Vind ik leuk
WG +623
woensdag 16 mei 2018 om 12:58
Is dat zo?

Hij is 21 en heeft net 2,5 seizoen in de Jupiler League gespeeld, daarvoor was het een amateur. Lijkt me niet een toptalent of een zodanige staat van dienst dat hij meteen in de basis staat. Maar goed, misschien prima speler voor de breedte.
Vind ik leuk
Senn +5013
woensdag 16 mei 2018 om 14:33
Een prima nummer 6. Echt een stofzuiger.
Vind ik leuk
Thobar +3548
woensdag 16 mei 2018 om 12:10
De ratten verlaten het zinkend schip is de juiste uitdrukking
Dus volgens deze niet zo positieve Fortuna supporter is Fortuna een zinkend schip?? maw Fortuna is de rechtstreekse degradant. Lekker is dat.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:18
Is weet hoe de uitdrukking zit, maar het is niet zinkend.
Vind ik leuk
Thobar +3548
woensdag 16 mei 2018 om 12:58
Geen rat, geen zinkend schip. Gewoon een ongelukkige zinsopbouw zullen we maar zeggen.
Fortuna moet nu doorselecteren. Spelers weten dat, sommige wachten af sommige niet en gaan voor andere kansen.
Vind ik leuk
Rodajc +7947
woensdag 16 mei 2018 om 11:36
Naja is wel een aardige speler, een talent. Deed het leuk bij Fortuna maar om dan meteen binnengehengeld te worden bij Willem II als basisspeler, daar heb ik mijn twijfels bij. Geloof wel dat hij naar dat niveau toe kan groeien, maar hij leek me bij Fortuna komend seizoen ook al een voorname kandidaat om vervangen te worden. We gaan het zien!
Vind ik leuk
FSCeara +7281
woensdag 16 mei 2018 om 11:54
Is jammer want was nuttige speler op
middenveld.ik heb vernomen dat ze met middenvelder uit Turkije bezig zijn.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:53
persoonlijk verwacht ik niet veel van Fortuna dit jaar "nu al een leegloop"
echte financiele middelen hebben ze niet maar we laten ons graag verrassen.
Vind ik leuk
Senn +5013
woensdag 16 mei 2018 om 12:49
Leg eens uit wat de financiële middelen zijn bij Fortuna?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:55
ik had begrepen dat de begroting ergens rond de 5 miljoen zou gaan (en als je dan promoveert en je beste spelers gaan weg en je eerste aankoop is een speller van MVV dan verwacht ik er persoonlijk niet zo veel van maar dat is mijn mening)
Vind ik leuk
Senn +5013
woensdag 16 mei 2018 om 14:34
Maar de eigenaar kan ook spelers halen buiten de begrotingen om.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:40
in een ander bericht ik dacht op voetbal primeur was zijn intentie om maar 3 aankopen toe doen
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:59
Leuk om erbij te hebben, maar het middenveld moet een hevigere kwaliteitsinjectie krijgen na vertrek Rienstra en Chirivella. Ken deze jongen niet, ben benieuwd!
Vind ik leuk
Zitterd +142
woensdag 16 mei 2018 om 12:36
Prlma stofzuiger op het middenveld, opbouwend matig, denk dat hij (nog) te kort komt in de eredivisie. Was zijn basisplaat onder hofland/braga verloren.
Vind ik leuk
FCG1971 +127
woensdag 16 mei 2018 om 13:49
Vreemd dat een speler die toch gepromoveerd is naar de ED toch overstapt naar een club waarvan je je af kan vragen of het een grote vooruitgang is. Waarom dan niet Fortuna en je teammates trouw blijven. Jammer voor Fortuna als dit soort transfervrije spelers weglopen wordt het steeds moeilijker een waardige selectie samen te stellen.
Vind ik leuk
013TLB +104
woensdag 16 mei 2018 om 14:05
Willem II is natuurlijk in alles een grotere club dan Fortuna en ook salaris zal wel een rol meespelen.

On: Leuke talentvolle speler, maar zal niet voor de basis gehaald worden. Verwacht dat Urbanski nu wel verhuurd zal worden aangezien die op dezelfde positie speelt.
Vind ik leuk
FCG1971 +127
woensdag 16 mei 2018 om 14:14
Ik snap wel dat dat jouw mening als Willem II supporter is maar ik kijk daar neutraal tegenaan. In potentie is Fortuna niet minder dan Willem II. Willem II bungelt al jaren onderin mee en komt niet echt verder. Ik hoop voor de W II fans dat jullie komend seizoen leuker voetbal gaan zien dan onder Vd Looi. Het heeft mij wel verbaasd dat WII supporters mooi en aanvallend voetbal willen en dat vervolgens Vd Looi aan werd gesteld, dan heeft de TD er weinig kaas van gegeten.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 15:30
Zelfs als je neutraal kijkt is Willem II natuurlijk groter. In de laatste 31 jaar maar 2 jaar in de eerste divisie gespeeld. Begroting van 12 miljoen. Gemiddelde van +/- 12000 supporters elke thuiswedstrijd. Fortuna is een mooie club hoor maar die hebben een aantal jaar onderin de eerste divisie gebivakkeerd en hebben nou helemaal schoon schip gemaakt. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen.
Vind ik leuk
013TLB +104
donderdag 17 mei 2018 om 14:10
Probleem is dat Streppel onze trainer / td was op het moment dat we opzoek moesten naar een nieuwe trainer en het in maart ergens al bekend werd dat hij richting Heerenveen ging omdat hij in de clinch lag met onze prutser van een algemeen directeur. (Zonder deze AD was Streppel nu nog onze trainer geweest.)

Deze algemeen directeur (een simpele bankier zonder voetbalknowhow) heeft vervolgens Erwin van der Looi aangesteld voordat Joris Mathijsen binnen was als technisch directeur.
Vind ik leuk
FCG1971 +127
donderdag 17 mei 2018 om 14:15
Ok, zo zit dat dus. Fijn dat je even een toelichting wilde geven. Ik wens je volgend jaar aanvallend voetbal toe!
Vind ik leuk
013TLB +104
donderdag 17 mei 2018 om 14:18
Geen probleem ;) Dat moet hopelijk wel goed gaan komen met de nieuwe staf Koster, Galasek en Vink. Jullie zijn de laatste seizoenen ook op z’n zachts gezegd niet verwend geweest, hopelijk kan Buijs daar verandering in brengen!
Vind ik leuk
FCG1971 +127
donderdag 17 mei 2018 om 14:22
Dat heb jij goed gezien. Maar er zijn een paar goede talenten doorgebroken en de laatste weken konden we al zien dat de weg omhoog weer is ingeslagen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:22
hij heeft 36 wedstrijden gespeeld
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 00:20
Fortuna is al gedegradeerd voordat ze beginnen met voetballen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:18
Laat iedereen maar denken dat Fortuna direct degradeert. Saddiki is gewoon een goede middenvelder, maar ik weet zeker dat er ook weer een goede speler terugkomt.
Vind ik leuk
013TLB +104
donderdag 17 mei 2018 om 14:11
Hoef je niet bang voor te zijn, Emmen en Almere gaan dat namelijk met elkaar uitvechten verwacht ik.
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 15:02
Die Saddiki is een beest. Beetje type Davids. Maakt niet veel doelpunten, maar wel heel sterk, technisch en veel loopvermogen. Echt een stofzuiger. En ook niet onbelangrijk; tussen de oortjes ook al in orde. Ik hoop dat hij het goed gaat doen in Tilburg!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Fortuna-middenvelder vertrekt transfervrij en wordt medische gekeurd in Tilburg'