Nieuwe regels deren Jong Ajax niet: 'Alleen De Jong en Younes. Te verwaarlozen'

Nieuwe regels deren Jong Ajax niet: 'Alleen De Jong en Younes. Te verwaarlozen'

Gepubliceerd: vrijdag 20 juli 2018 om 12:16vr 20-07-2018 om 12:16

Het Jong Ajax van trainer Michael Reiziger werkt toe naar de start van het nieuwe seizoen. De Amsterdamse beloften werden in april kampioen van de toenmalige Jupiler League en hopen de titel in de Keuken Kampioen Divisie te prolongeren.

Reiziger is tevreden over de voorbereiding tot dusver. "We staan er goed op. De spelers kunnen vrij makkelijk aanpikken bij het niveau en de pass- en trapoefeningen lopen goed", vertelt de voormalig rechtsback aan Ajax TV. Reiziger moet het vooralsnog zonder het grootste deel van de kampioensselectie stellen – meerdere spelers hebben een transfer gemaakt of zijn met het 'grote' Ajax mee naar Engeland – maar klaagt daar niet over. "Dat is inherent aan een Jong-elftal. Wij ondersteunen Ajax 1. Dat is nooit anders geweest."

De Jong Ajax-trainer kijkt uit naar het nieuwe seizoen, waarin het tweede niveau van Nederland een sterkere bezetting dan ooit lijkt te hebben. "Dat is allen maar goed. Veel wedstrijden, mooie stadions, veel publiek. Voor ons is dat fantastisch." Ook zijn de regels voor Jong-elftallen veranderd: de beloftenteams mogen alleen maar spelers van jonger dan 23 jaar opstellen. "Vorig jaar waren onze spelers al onder de 23, behalve de keepers. En Siem de Jong en Amin Younes deden zestig minuten mee, maar dat is te verwaarlozen."

Poll

Gaat Jong Ajax de Jupiler League/Keuken Kampioen Divisie-titel prolongeren?

(2001 stemmen)

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
Strijp +13989
vrijdag 20 juli 2018 om 12:19
Keepte Lamprou zijn wedstrijden niet bij Jong?

Edit: Ik zie het, hij benoemd de keepers al.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 12:20]
Vind ik leuk
3Bier +12581
vrijdag 20 juli 2018 om 12:21
Hopelijk speelt Jong Ajax met zoveel mogelijk A-jeugd. Kampioen worden boeit niet, ontwikkeling draait alles om.
Vind ik leuk
vrijdag 20 juli 2018 om 12:21
Wij hebben een goede neus en dat heb je nodig om een keuken kampioen te zijn.
Vind ik leuk
Nikos85 +1413
vrijdag 20 juli 2018 om 16:31
Als je wilt dat die keuken recht staat heb je meer aan een timmermansoog. Maja laat fransje maar lekker in Brussel die kan beter bokma achter over slaan met juncker.
Vind ik leuk
vrijdag 20 juli 2018 om 12:22
Wat hoop ik dat Reiziger en Bogarde het weer goed gaan doen....

Ook deze coaches ontwikkelen zich, alleen maar mooi voor Ajax.

Wie weet kunnen de heren het overnemen , over een aantal jaar.
Vind ik leuk
ajax1973 +2380
vrijdag 20 juli 2018 om 12:24
over 3 weken
Vind ik leuk
vrijdag 20 juli 2018 om 12:25
Zou dan toch liever Bosz of iemand anders zien eerst.
Vind ik leuk
ajax1973 +2380
vrijdag 20 juli 2018 om 12:37
alles beter dan een trainer die na een half jaar nog geen lijn in het spel krijgt
Vind ik leuk
vrijdag 20 juli 2018 om 13:01
Is absoluut waar!
Vind ik leuk
vrijdag 20 juli 2018 om 17:28
Wie is "iemand anders" dan?
Vind ik leuk
Stormy +3
vrijdag 20 juli 2018 om 13:22
Zou zo maar dit seizoen kunnen gaan gebeuren als Flapmans Hakkelmans eruit stuurt. 2weken deze interim coaches en dan is Petertje Bos weer aan de beurt. Flapmans gaat dan weer roepen dat hij zich gaat beraden op zijn positie als het kampioenschap weer naar Rotterdam gaat.
Nb) hij blijft vervolgens gewoon op het pluche hoor, maak je niet druk!!
Vind ik leuk
vrijdag 20 juli 2018 om 13:25
Wat een rare tekst... Snap er geen kut van.

Vind ik leuk
Stormy +3
vrijdag 20 juli 2018 om 13:36
Je doet je naam wel eer aan en dat je het niet snapt ligt meer aan jou dan aan mij
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 13:37]
Vind ik leuk
vrijdag 20 juli 2018 om 13:51
Doet mijn naam daar eer aan?
Vind ik leuk
Hyena +30293
vrijdag 20 juli 2018 om 15:43
Het liefst aankomende maandag al.
Vind ik leuk
RtdDub +13420
vrijdag 20 juli 2018 om 12:29
Die nieuwe regel heeft dan ook totaal geen nut om de grote pijn bij de rest van de 1ste divisie weg te nemen, namelijk 50 verschillende spelers gebruiken\ gigantisch verschil tussen de opstelling als je ze op maandag of vrijdag hebt..
Vind ik leuk
Donnygo +3952
vrijdag 20 juli 2018 om 12:50
Maar ze klaagden vooral over het feit dat er ook zoveel 1e spelers meededen en daarin maakt deze regel ook niet veel uit want onder de grens van 23 zijn:
Onana, de Ligt, Wober, Schuurs,Kristensen, Orejuela, Eitink, v/d Beek, F de jong,Mazraoui,Ekkelenkamp, Gravenberch, Bande, Jhonson,Lang, Neres, Cerny, Dolberg.

Zou je van Bladeren op doel zetten kun je dus gewoon het eerste nog opstellen.

Daarom vind ik die regel ook niks.
Vind ik leuk
RtdDub +13420
vrijdag 20 juli 2018 om 13:02
Daar moeten ze niet over zeuren. Dat weet je van te voren als je die ploegen toelaat, dat je dan ook wel eens tegen een 1ste elftal speler zal aan lopen die aan het terugkomen van een blessure is.
Daar zijn die Jong\Reserve elftallen altijd voor gebruikt en juist dat kan nou ook niet meer door die onder 23 regel.
Dus na dit seizoen gaat die regel vast wel weer de deur uit.
Vind ik leuk
Donnygo +3952
vrijdag 20 juli 2018 om 13:16
Het is ook een schijnregel.

Het enige dat je bij Ajax eruit haalt zijn spelers als een Siem en Youness en de keepers van vorig jaar waaronde de eerste 2 ook maar 60 minuten gespeeld hebben.

Ook dat er spelers gehaald worden van 25 of ouder als mentor zoals bij Vittesse dus gebeurde. Maar dat is een uitzondering en niet de regel.

Maakt het een O20 team de beste spelers van O19 en O17 spelen toch al mee bij jong, aangevult met spelers van 20 tot 22 jaar die het eerste niet snel zullen halen.

Een vaste selectie zou je dan ook makkelijker krijgen omdat de spelers die dan 20 zijn of bij het eerste zitten of verhuurd worden (Cassiera als voorbeeld zal dus andere teams beter kunnen maken ipv een jong team)
Spelers van 16/17/18 jaar zijn alleen bij het eerste als ze echt goed zijn dus niet dat er elke keer weer een speler op de bank zit bij Ajax,PSV, AZ of Utrecht waardoor er weer iemand uit de lagere teams gehaald worden want zo gaat dat schuiven altijd maar door, zijn de spelers echt jong dan gebeurd dat ook minder.

Vind ik leuk
vrijdag 20 juli 2018 om 12:29
Dus weer geen vaste selectie, met vaste rugnrs?

Dat zal me weer een gedoe geven met schorsingen.
Vind ik leuk
Mari +11716
vrijdag 20 juli 2018 om 12:32
Ik zou graag willen weten wat Reiziger er van vindt dat zoveel spelers hun heil elders zijn gaan zoeken.
Vind ik leuk
ajax1973 +2380
vrijdag 20 juli 2018 om 12:45
zat niets bij wat voor het eerst in aanmerking kon komen nog geen 10 % van de jong ajax spelers moeten ze het van hebben en daar moeten ze wel energie en moeite voor doen de rest is opvulling en bijzaak lijkt me
Vind ik leuk
Mari +11716
vrijdag 20 juli 2018 om 13:02
Heb je enig idee of dit nog wat oplevert (in geld)
Vind ik leuk
Donnygo +3952
vrijdag 20 juli 2018 om 12:52
Meeste spelers slaan een jong elftal ook wel over want die zijn met 18 dan al bij het eerste en komen zo rechtstreeks uit het O19 team.

Daar zal hij zelf toch ook wel inspraak over hebben en ook wel weten neem ik aan.
Vind ik leuk
RtdDub +13420
vrijdag 20 juli 2018 om 16:51
Als Reiziger dacht aan het begin: "Zo effe lekker een jaar of 5 met dezelfde selectie spelers werken" heeft hij het verkeerde vak gekozen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 16:52]
Vind ik leuk
tikkietoe +5894
vrijdag 20 juli 2018 om 12:34
Ik vind het jammer dat er voor de keepers geen leeftijd uitzondering is gemaakt voor de Jong ploegen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 juli 2018 om 12:59
Jhonssen of hoe die knakker ook heet hoorde ook gewoon in de eredivisie te voetballen je haaks een speler van Heerenveen en dropt hem bij jong trouwens meer nerres viergever en die Argentijnse back en die Deense linksback allemaal mee gedaan bij jong dan praat je niet over 3 maar over 7 spelers wel verdeeld over verschillende wedstrijden dat dan weer wel
Vind ik leuk
El Cazador +8575
vrijdag 20 juli 2018 om 13:06
Dit wilt Reiziger zien;
Ik heb veel goals uit derdemansituaties gemaakt. Ik was daar alert op. Je kan daar veel trainingen op inrichten.”
Nog zo’n term: ritme. Het woord valt vaak. Voetbal als een uitvoering in up-tempo. „Johan sprak daar ook vaak over. De eerste bal diep spelen, de derde man zoeken, driesecondenregel om zo snel mogelijk weer in balbezit komen. Dat kan alleen als je goede afstanden hebt. Creëren van één tegen één, een mogelijkheid voor een steekpass, daar moet de focus op liggen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 juli 2018 om 13:13
Lamprou gaat dus precies niks spelen dit jaar. Heerlijk.
Vind ik leuk
Marco 128 +38
vrijdag 20 juli 2018 om 13:25
Wat een gezeur allemaal!! Bekijk het eens van een andere kant, de clubs die tegen de jong teams moeten spelen kunnen hier meerr van leren dan dat ze dat niet doen. Als je met en tegen betere spelers speelt kan je er enkel van leren. En al die clubs moeten zelf zorgen dat hun selectie op orde is. Niet gaan vinger wijzen naar de jong teams van jullie zijn beter dus je mag niet mee doen!! Je hoort deze clubs NOOIT als ze eens punten paken van een jong elftal.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 13:26]
Vind ik leuk
Korm +39365
vrijdag 20 juli 2018 om 13:34
reiziger is zeker wel de toekomstige trainer voor het eerste? gaat hij ten hag opvolgen?
Vind ik leuk
vrijdag 20 juli 2018 om 13:41
Met kerst
Vind ik leuk
vrijdag 20 juli 2018 om 13:41
Die jong elftallen moeten een eigen competitie hebben, wegwezen uit de eerste divisie
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1960
vrijdag 20 juli 2018 om 16:39
Had Noa lang weer naar Jong gedaan en Kuhn naar Ajax 1
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1565
vrijdag 20 juli 2018 om 23:09
De Keuken Kampioen Divisie, verschrikkelijk toch?
Zoiets kan alleen in Nederland.
In Duitsland speel je dan Tweede Bundesliga.
Volgend jaar de Edet Toiletrol Divisie of zo?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws