'Wedstrijden Feyenoord en Vitesse niet op open kanaal: FOX overtreedt Mediawet'

'Wedstrijden Feyenoord en Vitesse niet op open kanaal: FOX overtreedt Mediawet'

Gepubliceerd: donderdag 16 augustus 2018 om 16:29do 16-08-2018 om 16:29

FOX Sports overtreedt de Mediawet door de Europa League-wedstrijden van Feyenoord en Vitesse uit te zenden op decoderzenders FOX Sports 1 en 2. De wedstrijden zouden op een open en gratis kanaal te zien moeten zijn.

Dat bevestigen het Commissariaat van de Media en het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) tegenover De Gelderlander. FOX heeft de beschikking over zo'n open kanaal, maar de wedstrijden Feyenoord - AS Trencin (20.30 uur) en FC Basel - Vitesse (20.00 uur) zijn alleen te zien op decoderzenders.

En daarmee overtreedt FOX Sports de Mediawet. "Ze moeten de wedstrijden dus op hun open kanaal uitzenden óf het betaalkanaal open zetten voor iedereen", verklaart woordvoerder Sander van Dam van het Ministerie van OCW. Het is nog niet bekend of FOX een waarschuwing kan verwachten van het Commissariaat, omdat de mediawaakhond altijd pas achteraf oordeelt.

Vitesse laat in een reactie tegenover De Gelderlander weten niet van die regel op de hoogte te zijn. "Wij weten dat de thuisspelende club in deze fase de rechten heeft van zijn Europese wedstrijd", aldus directeur Joost de Wit. "De ene maakt dan een deal met FOX, zoals wij, of met een andere zender. En pas deed AZ dat met Facebook. We zijn niet op de hoogte dat deze wedstrijden op het open kanaal te zien zouden moeten zijn. Raar dat dat na al die jaren ineens boven water komt, maar we juichen dat uiteraard toe, want wij willen natuurlijk ook dat er zoveel mogelijk mensen naar Vitesse kijken."

Plaats een reactie

ElStylisto +404
donderdag 16 augustus 2018 om 16:32
Doe maar een goede geldboete
Vind ik leuk
FR-Marti +281
donderdag 16 augustus 2018 om 17:01
Als ze een flinke geldboete krijgen dan gooien ze de komende jaren gewoon de tarieven wat omhoog. Zijn we zelf weer de dupe van.
Vind ik leuk
Baco1511 +1755
donderdag 16 augustus 2018 om 17:40
Ziggo heeft premier league en de spaanse competitie sinds kort ook belgische en de serie a volgens mij. Fox sport krijgt flinke concurrentie, verwacht dat de prijzen eerder zullen dalen dan te stijgen want in ieder geval met deze manier van marketing gaan ze klanten verliezen!
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 18:26]
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 18:23
nee duitse competitie is nog steeds op FOX sports
Ziggo heeft wel de Italiaanse competitie
Vind ik leuk
Baco1511 +1755
donderdag 16 augustus 2018 om 18:26
Die 2 heb ik dan door elkaar gehaald denk ik! Ik zou het even aanpassen, zou wel fantastisch zijn als de bundesliga zou komen ik heb al jaren ziggo en ik zou het iedereen aanraden!
Vind ik leuk
J R Riquelme +1374
donderdag 16 augustus 2018 om 18:23
En sinds komend seizoen de Serie A niet te vergeten
Vind ik leuk
zwollie +9951
donderdag 16 augustus 2018 om 17:20
Uiteindelijk betalen de abonnees de boete.
Vind ik leuk
pietprecies +12627
donderdag 16 augustus 2018 om 17:22
Inderdaad, gewoon de rechten aan een regionale omroep geven die iedereen tegenwoordig digitaal kan zien, qua commentaar zullen die het sowieso niet slechter doen
Vind ik leuk
Cookee +13062
donderdag 16 augustus 2018 om 17:51
Mee eens. En als ze een beetje partijdig zijn europees is ook prima. Maar kan zomaar zijn dat Facebook of Amazon straks ook een partij worden hoor in mediazaken of Netflix.
Vind ik leuk
Bossie020 +6632
donderdag 16 augustus 2018 om 17:58
J. Staatsen, kom er maar in
Vind ik leuk
davidben +7164
donderdag 16 augustus 2018 om 18:22
Bassiieeeee!
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 19:48
Of een maand gratis fox voor iedereen
Vind ik leuk
Alex Koopman +1749
donderdag 16 augustus 2018 om 16:32
Aan de wedstrijd van Feyenoord missen we toch niks, die gaan het niet meer redden.
Vind ik leuk
BassieN +11471
donderdag 16 augustus 2018 om 16:35
Betekent niet dat niemand hem wil zien..
Vind ik leuk
ruud wubbers +21663
donderdag 16 augustus 2018 om 16:38
"De eerste wedstrijd van Feyenoord tegen Trencín was overigens wel te zien op het open kanaal, namelijk bij RTL 7. De zender zag voor de return af van de uitzendrechten."
Het uitzenden daarentegen...
Vind ik leuk
Ruud40 +13134
donderdag 16 augustus 2018 om 17:20
De eerste wedstrijd was daar toch gewoon te zien?
Gewoon een stuk gekeken.

Net als dat het jammer is dat de wedstrijd vanavond niet te zien is.
Als het 2-0 of 3-1 bij rust is, kan het best een leuke 2e helft worden.
Vind ik leuk
pietprecies +12627
donderdag 16 augustus 2018 om 18:27
Nah, in dat laatste geval zal Feyenoord nog 3x in reguliere tijd moeten scoren en niks tegen krijgen, bij 2-0 zie ik ze nog wel een verlenging afdwingen maar Trencin gaat zich lekker ingraven en op een counter loeren want 1 doelpuntje is voor hun genoeg
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 16:38
Precies.. Ik wou de wedstrijd ook graag zien. De keuken Kampioen compitie zenden ze wel gratis uit live. En Europa League wedstrijden waar wat meer mensen heen kijken niet. Lekker bezig Fox..
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 16:47
Kijk gwn op hesgoal.com
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 16:48]
Vind ik leuk
Nbl +819
donderdag 16 augustus 2018 om 16:58
Slechte kwaliteit en lopen continue vast die streams .
Vind ik leuk
Cookee +13062
donderdag 16 augustus 2018 om 17:53
Dankje Jules, en als die niet werkt nog meer tips?
Vind ik leuk
Sparks +243
donderdag 16 augustus 2018 om 18:05
Even op reddit.com/r/soccerstreams kijken meestal kan je daar wel een aardige stream vinden
Vind ik leuk
Cookee +13062
donderdag 16 augustus 2018 om 18:11
rojadirecta loopt zo zwaar en traag.

maar dank voor je tip Sparks.
Vind ik leuk
Quareck +7591
donderdag 16 augustus 2018 om 18:06
Livetv.ru/en
Soms moet je wel even twee keer dezelfde stream starten. Maar dan loopt ie meestal lekker door
Vind ik leuk
Cookee +13062
donderdag 16 augustus 2018 om 18:12
Dankjewel... kijk ook even hierboven Sparks tipt ook al eentje, dan helpen we elkaar.
Vind ik leuk
JanTa48 +9510
donderdag 16 augustus 2018 om 16:48
Vorig seizoen had de wedstrijd Roda-Excelsior welgeteld 0 kijkers wat je niet tot een commercieel succes kan beschouwen.
Vind ik leuk
Cookee +13062
donderdag 16 augustus 2018 om 17:56
Vorig jaar de beloften teams wel uitzenden maar clubs die om de prijzen strijden niet, dat verbaasde me nogal, reden om Fox de deur te wijzen.
Vind ik leuk
Vato75 +2194
donderdag 16 augustus 2018 om 16:48
Als er iemand trouw is is het wel een feyenoord supporter die kijke gewoon hoor iets wat je waarschijnlijk niet begrijpt bij die kneuze club van jou
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 17:07
Waarom is het stadion niet vol dan?
Vind ik leuk
Nemis07 +162
donderdag 16 augustus 2018 om 17:20
Omdat ze thuis Fox sports kijken :)
Vind ik leuk
Vato75 +2194
donderdag 16 augustus 2018 om 17:39
Omdat ze de hele 1e ring dichtgooien ivm voorgaande problemen
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
donderdag 16 augustus 2018 om 17:12
En voor al die hondstrouwe gasten zou het geweldig zijn als het toch lukt. Maar zowel het Legioen als de spelers moeten echt het geloof hebben dat het gaat gebeuren. Dan sta je al met 1-0 voor. Die gasten van Trencin spelen doorgaans voor een paar duizend fans en zullen onder de indruk zijn van een kolkende Kuip. Ik ga ervoor zitten (Fox) vanavond.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15323
donderdag 16 augustus 2018 om 18:01
Nou dat blijkt.... ze waren zo trouw geweest dat er nu voor straf een aantal vakken dicht moeten blijven, dus er zijn sowieso al minder plaatsten beschikbaar, maar het blijkt dat ze ook dan de boel niet krijgen uitverkocht. Ze verwachten tussen de 25.000 - 30.000 supporters, terwijl er in de Kuip normaal gesproken meer dan 50.000 mensen in passen.
Als Feyenoord supporters altijd zo trouw zijn, waarom worden er dan zulke straffen uitgedeeld door de UEFA?
Ze zijn heel fanatiek, maar ze draaien vaak een beetje door.
Net als bij die verloren kampioenswedstrijd tegen Excelsior, ze begonnen gelijk hun eigen stad af te breken en te doen, terwijl ze een week later gewoon nog een 2e kans hadden in de eigen Kuip. Er werden bijna 100 mensen gearresteerd en dan hoor je de burgermeester de volgende dag nog zeggen dat er MAAR 100 zijn gearresteerd, met andere woorden we hadden veel erger verwacht. Dat is toch bizar, alleen omdat ze op die dag geen kampioen werden en een weekje langer moesten wachten 😂
Vind ik leuk
Vato75 +2194
donderdag 16 augustus 2018 om 18:14
Wat weet jij daar nou van man ga je spelers uitfluiten man. Elke club heeft rotte appels hoe meer supporters hoe meer kans daarop
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15323
donderdag 16 augustus 2018 om 18:55
Ga je spelers uitfluiten? Wat zongen die Feyenoord supporters nou allemaal van het weekend en die donderdag daarvoor naar hun eigen spelers?

Rotte appels zitten inderdaad overal, maar bij Feyenoord weten ze het wel vaak te verpesten voor hun eigen club. Ze hebben een slechte reputatie door heel Europa. Die reputatie trekt alleen maar meer van die vechtersbaasjes aan die daar op kicken.

Je hebt ze bij elke club zitten, maar over het algemeen lopen er in Rotterdam-Zuid wel meer van zulke figuren rond dan bij de rest.

Dusja... wanneer ben je nou echt een trouwe supporter?
Als je een supporter van een andere club doodsteekt? Of als je de stad Rome aan het vernielen bent? Of misschien wanneer je je eigen stad staat te slopen? Een strandfeestje bezoekt op om vervolgens daar de boel even kort en klein te slaan. Of als je met zn alle naar Nancy afreist, daar de stad even kort slaat en later die dag in het stadion ook nog even de boel gaat afbreken omdat je club net op achterstand is gekomen? Of als je zelfgemaakte bommen met spijkers en knikkers in een vak met supporters van de tegenpartij gaat gooien?
Gewoon een paar kleine voorbeeldjes van hoe trouwe supporters zich gedragen.
Het lijstje is nog veel langer dan dit hoor, maar dit zijn gewoon even snel wat kleine voorbeeldjes.
Vind ik leuk
Vato75 +2194
donderdag 16 augustus 2018 om 20:16
Jij snapt er geen ene reet van geeft niet
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 16:53
Aan jou reacties missen we ook niks alex ,dus ga je moeder lastig vallen met je geneuzel.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 16:54]
Vind ik leuk
Heer Bommel +6484
donderdag 16 augustus 2018 om 16:33
FOX wil zijn streken maar niet verliezen.
Vind ik leuk
BassieN +11471
donderdag 16 augustus 2018 om 16:35
Hey dit heb ik net ingestuurd via tip de redactie :)
Vind ik leuk
Faol XI +17
donderdag 16 augustus 2018 om 16:54
Ik zag in het artikel dat ze inderdaad jou als bron benoemen..
Vind ik leuk
Moonrock +859
donderdag 16 augustus 2018 om 16:35
Godver... vaag dat ze apart verkocht worden.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18787
donderdag 16 augustus 2018 om 16:35
Fox failliet en alles naar Ziggo. Alles op 1 plek.
Moeten ze wel stoppen als sponsor Ajax vanwege schijn van partijdigheid te voorkomen.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 16:44
Dan leveren alle clubs veel geld in. Nu een topdeal met Fox over de voetbalrechten. Als dat contract afloopt en niet wordt verlengd komen er direct een aantal clubs in de financiële problemen.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18787
donderdag 16 augustus 2018 om 16:59
We moeten toch naar minder BVO's. Dit lijkt me dus een goed plan.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21663
donderdag 16 augustus 2018 om 17:02
We moeten niks, we hebben al te weinig BVO's laat staan dat het er nog minder "moeten" worden.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18787
donderdag 16 augustus 2018 om 17:15
Men is al maanden zo niet jaren bezig de eredivisie naar 16 teams te krijgen maar niemand die dat vrijwillig doet.
Dan maar zo.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21663
donderdag 16 augustus 2018 om 17:18
Ze praten erover en niemand wil het, dus gaat dat gelukkig ook niet gebeuren.
Als Ajacied zal je helaas niet begrijpen dat niemand hierbij gebaat is.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18787
donderdag 16 augustus 2018 om 17:19
Iedereen wil het, maar ze willen allemaal dat andere teams wegvallen.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21663
donderdag 16 augustus 2018 om 17:21
Ik ken alleen Ajacieden die er geen problemen mee zouden hebben. Alsof het Nederlandse voetbal beter wordt van 16 clubs, dat is echt zo'n belachelijk hersenspinsel.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18787
donderdag 16 augustus 2018 om 17:27
Ik ben zelfs voor 12 teams en er een Europese competitie naast.

Zo doorgaan als nu is helemaal slecht. We zakken alleen maar verder weg en blijkbaar is dat wat jij wil. Prima toch.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21663
donderdag 16 augustus 2018 om 17:29
We zakken weg doordat we niet genoeg geld hebben en fifa rare regels hanteert m.b.t. CL plaatsing (gek idee, gewoon alleen landskampioenen mischien?)
Minder teams gaat er niet voor zorgen dat onze spelers langer in Nederland blijven, zolang wij minder geld hebben zullen we altijd wegzakken.
Vind ik leuk
Gearry +1549
donderdag 16 augustus 2018 om 18:36
Want alle competities die uit maar 12-16 teams bestaan doen het zo goed idd. Alle grote competities hebben minimaal 18 clubs. De clubs met minder zijn oa Schotland, België en Denemarken. Niet echt landen die doorgaans ver komen in Europa. Dus waarom dan die landen als voorbeeld nemen? Volgens mij wil België trouwens af, van dat gedrocht van een systeem dat ze daar hanteren.
Vind ik leuk
Glazenbol +157
donderdag 16 augustus 2018 om 18:00
Persoonlijk ben ik geen voorstander van 16 clubs.
Vind ik leuk
Ramon89 +1144
donderdag 16 augustus 2018 om 16:46
Want dat is wel eerlijk tegenover de niet ziggo gebruikers?
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18787
donderdag 16 augustus 2018 om 16:58
Als je voor Fox betaald kun je toch ook voor Ziggo betalen? Dan verandert er toch niets.
Vind ik leuk
zwollie +9951
donderdag 16 augustus 2018 om 17:22
En dan steeds die speknek van van Gelder zien?
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 17:40
Liever hij dan op Fox naar de irritante en misselijkmakende Kees Kwakman kijken.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 17:42
Ik heb het beide, de prijs is nog al een verschil 15 om 7,50, en Ziggo opzich is de duurste provider van nederland.
Vind ik leuk
Ramon89 +1144
donderdag 16 augustus 2018 om 17:52
Uhm, ik heb fox in mijn kpn compleet pakket voor niks.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7271
donderdag 16 augustus 2018 om 16:48
En de helft missen vanwege storingen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 16:48]
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18787
donderdag 16 augustus 2018 om 16:57
De zender Ziggo heb ik geen problemen mee. Al 4 jaar zeer tevreden. Als leverancier weet ik het niet.
Vind ik leuk
Nbl +819
donderdag 16 augustus 2018 om 16:55
Fox is hoog Feyenoord gehalte dus dat maakt dan ook niet uit .dan maar een keer andersom .
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
donderdag 16 augustus 2018 om 17:14
Maar via KPN is Fox maar €7,50 Dat is een zeer schappelijke prijs.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18787
donderdag 16 augustus 2018 om 17:17
Dat kan bij Ziggo dan toch ook. Buiten en binnenland gescheiden.
Scheelt wel heel veel in de kosten lijkt me. Alles onder 1 dak.
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
donderdag 16 augustus 2018 om 17:25
Ziggo en KPN kijken natuurlijk naar elkaar. Ziggo had eerst HBO en KPN moest daar wat tegenover stellen. Ziggo heeft nu Ziggo Sport. Dat pakket kan ook via KPN maar kost dan €17,50
Het zijn natuurlijk de 2 grote spelers op de markt
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 17:23
Met mobiel KPN abonnement en 3in1 abonnement voor tv, vaste telefoon en internet zelfs geheel GRATIS.
Ik hoor mindere ervaringen bij Ziggo. Dus geef mij maar KPN.
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
donderdag 16 augustus 2018 om 17:29
Is ook mijn ervaring. De groeten van Danny 😄
Vind ik leuk
Nbl +819
donderdag 16 augustus 2018 om 17:50
Ja die heb ik ook
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 17:38
En dan? Op Ziggo sport?das ook geen open kanaal, ziggo is nog erger dan fox.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 16:36
Best slecht dit.. maar flink aanpakken dat fox..
Vind ik leuk
RtdDub +13291
donderdag 16 augustus 2018 om 16:36
Voor 10 jaar Nederlands voetbal net zo veel betalen als 1 jaar PL en dan nog zo gaan zitten schrapen.

http://sport365.live/
Vind ik leuk
pietprecies +12627
donderdag 16 augustus 2018 om 18:24
Dus omdat de regels voorschrijven dat het op het open net beschikbaar moet zijn maar we minder betalen voor PL dan ED is het maar oké om die regels te overtreden?

Weet je wat, zullen we je baas vragen om je dan maar 1500 euro per maand minder te betalen? Who cares dat er een ander bedrag in je contract staat, jij niet in elk geval.

Daarbij zijn die dure abo’s in Engeland vooral voor de PL en niet voor Europees voetbal.. of zijn dit geen Europese wedstrijden?
Vind ik leuk
RtdDub +13291
donderdag 16 augustus 2018 om 18:33
Ik weet niet helemaal wat je hier nou bedoelt.

Als regels voorschrijven dat ze op het open net moeten, moet je ze niet achter een decoder gooien.
En al helemaal niet als het voor beide ploegen wel eens heel goed hun laaste EL pot van het seizoen is.
Vind ik leuk
phritzzz +4448
donderdag 16 augustus 2018 om 16:36
FOX loopt te baselen
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
donderdag 16 augustus 2018 om 16:37
Ziggo is ook op de vingers getikt en die zenden de CL-voorronde-wedstrijden wel uit op een open kanaal.. Zou netjes zijn als Fox dat nu ook zou doen..
Vind ik leuk
ruud wubbers +21663
donderdag 16 augustus 2018 om 16:41
Ik hoop het, sinds dit jaar geen foxsports meer en dat streamen is me een partij vervelend.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 16:42
Is toch te laat. Die wedstrijd van vanavond missen we toch al.. Ookal ben ik bang voor het slechte maar ik blijf achter me clubje staan. 4 doelpunten moet kunnen met het Legioen achter hun. Alleen niks tegen krijgen.. Hoewel ik denk dat Trecin vol op de verdediging gaat spelen en zoeken naar openingen 's ze die hebben en vinden hebben we zo eentje tegen.
Vind ik leuk
dijkie87 +1451
donderdag 16 augustus 2018 om 16:39
gewoon kanaal open zetten voor iedereen 1 dag alles opgelost
Vind ik leuk
Sil95 +12185
donderdag 16 augustus 2018 om 16:41
Wat een vreselijke zender is dat Fox Sports. Sowieso een hekel aan al die televisiebaasjes die enkel snel geld willen verdienen en het voetbal van de mensen afpakken. Het voetbal is van het volk , weg met de commercie!
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 16 augustus 2018 om 16:49
Niet betalen dan. Ik heb nog nooit voor een (dusdanig) commerciele zender betaald en zou dat ook nooit doen.
Vind ik leuk
groninger +2017
donderdag 16 augustus 2018 om 16:59
Als Ziggo genoeg klanten heeft, moet je straks vet betalen bij Ziggo.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 17:04
Helaas is de koopkracht van de Engelse clubs voor een aanzienlijk deel op de televisierechten gebaseerd. Dus enige manier is in een keer overal afschaffen. Bye bye FOX . And that's not gonna happen...
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 16 augustus 2018 om 19:17
Tja, meeste mensen zijn niet echt slim. Ik ga straks lekker gratis kijken. ;-)
Vind ik leuk
Bizzy +22911
donderdag 16 augustus 2018 om 16:42
Fox een jaar geleden aan de kant gezet. Er zijn andere manieren om wedstrijden te kijken en het bevalt me prima. Horeca wordt ook massaal uitgeknepen voor een Fox zakelijke licentie. Te belachelijk voor woorden.
Vind ik leuk
dijkie87 +1451
donderdag 16 augustus 2018 om 16:42
gewoon stream aanzetten perfecte kwaliteit gratis ook nog alleen loopt 10sec achter op live beeld
Vind ik leuk
Heer Bommel +6484
donderdag 16 augustus 2018 om 16:46
10 seonden is zeker net iets te weinig om mijn inzet aan te passen?;)
Vind ik leuk
ruud wubbers +21663
donderdag 16 augustus 2018 om 16:47
Welke website?
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 16:47
Hesgoal.com sebn.me livetv.sx
Vind ik leuk
dijkie87 +1451
donderdag 16 augustus 2018 om 17:05
sebn is zeer slecht
Vind ik leuk
Donnygo +6141
donderdag 16 augustus 2018 om 17:22
ik kijk via Sportsdevil die zoeken streams via Kodi box, stream die ik daar voorbij zie komen zijn van lshunter, live.tv en footbalvideo.com probeer een die zie of je daar geluk mee hebt voor een goede stream
Vind ik leuk
Vak-DD +12963
donderdag 16 augustus 2018 om 16:47
Ja iedereen wou lekker goedkoop Fox hebben, nu missen de meeste echte supporters hun uitwedstrijden door deze commerciële bende. Die commerciële zenders hebben zo wie zo niks normaals te bieden op tv.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 16:47
Hesgoal.com sebn.me of livetv.sx kun je ook op kijken
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 16:48]
Vind ik leuk
SirUltionem +3310
donderdag 16 augustus 2018 om 16:48
Wrm zend rtl het niet uit, deden dat vorige week ook en als daarbij rtl dus wel mocht maar niet wilde is FOX dan nog steeds strafbaar aangezien het niet hun schuld is dat RTL zelf deze keuze heeft gemaakt, is er dan een uitzendplicht?
Vind ik leuk
Only1nr7 +1598
donderdag 16 augustus 2018 om 16:49
Wat een gezeur die mediawet. Allemaal omdat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Die wet stamt nog uit de tijd dat er geen internet en betaaltv bestond.
Die mediawet moet gewoon weg. Voor een paar tientjes per maand kun je alles zien. Oranje op het open net snap ik nog maar clubvoetbal? Die clubs krijgen veel geld van de tv zender die moeten dat ook terug verdienen.

In veel landen in Europa zie je überhaupt niets van het voetbal zonder decoder en abonnement.
Vind ik leuk
Arbee +2617
donderdag 16 augustus 2018 om 17:01
En dan wel voorschrijven dat volledige EL en CL wedstrijden op het open net moeten, maar bij de Eredivisie enkel verplichten dat de samenvattingen op het open net moeten.
Vind ik leuk
Bill +1003
donderdag 16 augustus 2018 om 16:52
Mijn boven buurvrouw heeft fox dus ik kijk daar wel. Alleen oppassen voor haar stafford, die wordt nogal agressief bij plotseling juichen en opspringen. Hij zal wel op het balkon eindigen.
Misschien zit er nog een toetje in na afloop 😛
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 16:54]
Vind ik leuk
pim4ever +1228
donderdag 16 augustus 2018 om 16:56
Juichen als je Feijenoord gaat kijken?,

Maak je geen zorgen..
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 16:59
Hoe oud is die buurvrouw?
Vind ik leuk
Bill +1003
donderdag 16 augustus 2018 om 17:01
Ik schat tussen de 30 en 35 maar er is wel wat aan geknutseld vermoed ik.
Vind ik leuk
Moonrock +859
donderdag 16 augustus 2018 om 17:15
Haha, gewoon vol blaffen!
Vind ik leuk
Bill +1003
donderdag 16 augustus 2018 om 18:07
Ik twijfel. Heb de indruk dat ze de halve dag onder de douche staat en ze heeft ook altijd zo’n half doorschijnende badjas aan.
Vind ik leuk
Marco S +7118
donderdag 16 augustus 2018 om 16:56
Gvd ik zat er al helemaal klaar voor.. chips, bier en dan geen Rotterdamse porno?
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 16:58
Laat die wedstrijden maar achter de decoder, maak een hoop stennis en zo kunnen we duidelijk laten zien wat Fox werkelijk drijft. Ze geven geen fuck om mensen die voetbal willen zien.
Vind ik leuk
groninger +2017
donderdag 16 augustus 2018 om 17:03
Denk je dat het bij Ziggo niet om geld draait?
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 09:14
Fox, Ziggo, een grote pot nat.
Vind ik leuk
Arbee +2617
donderdag 16 augustus 2018 om 17:00
De wet is de wet en Fox overtreedt die vanavond, maar dat neemt niet weg dat het volkomen belachelijk is dat Fox dit niet enkel achter de decoder mag aanbieden.

Het is bij de Europa League voorrondes niet zo dat de wedstrijd slechts aan één partij per land verkocht wordt, dat zagen we vorige week immers toen de wedstrijd zowel op Fox als op RTL 7 werd uitgezonden. Ik vind dan ook niet dat je Fox moet kunnen bestraffen voor het feit dat zij die uitzendrechten wél hebben gekocht. Fox had ook kunnen zeggen "nee dank je", dan had niemand de uitzendrechten gehad en was er helemaal niks op tv te zien.

Als de overheid het in het nationaal belang vindt dat de EL en CL zichtbaar zijn op het open net, moeten ze zelf de knip maar trekken en de rechten van de CL en EL kopen. Maar goed, dan krijg je weer gezever over of je wel zoveel geld moet uitgeven aan uitzendrechten als overheid.

Bovendien is het sowieso krom, want diezelfde wet schrijft voor dat wanneer meerdere wedstrijden tegelijk zijn er slechts één wedstrijd op het open net beschikbaar hoeft te zijn. Ben je mooi klaar mee als je supporter bent van club A en de wedstrijd van club B wel op het open net is.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat men de voor Champions League en Europa League wel in de mediawet heeft laten vastleggen dat het op het open net moet, maar intussen bij belangrijkste competitie van dit land (de Eredivisie) genoegen neemt met samenvattingen op het open net en livewedstrijden achter de decoder.
Vind ik leuk
isnake +2835
donderdag 16 augustus 2018 om 17:03
Wat hebben we toch een rare mediawet. Alsof die wedstrijden een eerste levensbehoefte zijn. En als niemand de rechten had gekocht en de wedstrijd dus alleen in het stadion live te kijken zou zijn, wie krijgt dan een boete?
En waarom dan niet gewoon alle voetbalwedstrijden in ere en eerste divisie op een open kanaal live?
Vind ik leuk
Caniggia +1277
donderdag 16 augustus 2018 om 17:23
Het gaat erom dat ze verplicht zijn die wedstrijden op een open kanaal uit te zenden.Niet dat er niemand op zit te wachten om die wedstrijden te zien.
Vind ik leuk
isnake +2835
zaterdag 18 augustus 2018 om 10:32
Die verplichting is belachelijk
Vind ik leuk
Caniggia +1277
zaterdag 18 augustus 2018 om 15:34
Natuurlijk is dat niet belachelijk,want je weet voordat je het contract tekent dat die verplichting erin zit.Dus kun je ook gewoon zeggen ik ga niet tekenen en dus die wedstrijden niet uitzenden.Dat jij voor die wedstrijden wil betalen vind ik prima,maar hier in Nederland moet Fox de wedstrijden gewoon gratis doorgeven.
Vind ik leuk
ajaxjj3187 +1101
donderdag 16 augustus 2018 om 17:05
Gewoon foxsport en ziggo kopen allemaal jongens! Voor die 25 euro een hoop moois te zien
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 17:13
als het eventjes kan bekijk ik de wedstrijden vanuit het stadion. Thuiswedstrijden is geen probleem. voor de uitwedstrijden worden echter steeds verplichtingen opgesteld zoals verplichte bus/combi, waardoor je voor nog geen 2 uur voetbal rond de 8 uur onderweg bent. Europees wordt dat wat moeilijker, voor mijn eigen clubje is dat geen probleem dan kan ik ook mee naar de uitwedstrijden. voor andere clubs gaat dat niet lukken. worden ze niet uitgezonden op een open kanaal dan pech gehad, en zie ik de wedstrijd niet. op zich ook niet erg, want je kan die betaal tv aanzetten wanneer je wilt er is bijna altijd wel een voetbalwedstrijd te bekijken ( of de herhaling van de herhaling van de herhaling) dat is al 1 van de redenen waarom ik geen betaal tv heb, het leven is meer dan voetbal en voor mij is het pas voetbal als het om mijn clubje gaat
Vind ik leuk
Tweey +2088
donderdag 16 augustus 2018 om 17:16
Gelijk hebben ze.
Vind ik leuk
Tweey +2088
donderdag 16 augustus 2018 om 17:18
Water en energie zijn een eerste levensbehoefte. Dat krijg ik ook niet gratis.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 17:18]
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 17:18
alle livestreams heb fox niet nodig http://www.hahabar.com/c-1.html
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6762
donderdag 16 augustus 2018 om 17:18
Hebben die 20 supporters van Vitesse ook een keer mazzel.
Vind ik leuk
Caniggia +1277
donderdag 16 augustus 2018 om 17:21
Nou ja die wedstrijd van Feyenoord gaat niet zoveel verloren als die achter de decoder zit.Die gaan toch nog een zeperd krijgen.Die wedstrijd van vorige week was al niet om aan te zien.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4862
donderdag 16 augustus 2018 om 17:23
Maar een stream zoeken dan.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 17:27
Ziggo en fox te duur altijd streamen
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 17:25
Streamen
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 17:32
Gewoon streamen, opgelost. TV is dood.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 17:58
Precies niks leukers dan schokkend beeld dat 10 min achterloopt haha
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 15:12
Ik zit in Afrika met 10mb/second en heb geen problemen, waar zit jij dan wel niet?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 15:17]
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 18:49
Laten we beginnen bij de bron clown al die iligale streams gaan niet eens weg met 1mb/s

Dus kom maar met je link waar HD met die snelheid gestreamd wordt haha
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 17:34
Sukkels in Arnhem want dat is al tig jaar bekend!
En dat hoort Fox ook te weten!
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 17:38]
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 17:38
En kom op he voor het nedelands voetbal vlammen !!!
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 17:43
Commerciële rotzooi dat FOX. Volgende maand ga ik het opzeggen.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 17:45
Een gekke Tv-land?Tennissen,tour de France,gratis zien.alleen bij voetbal heb je een wirwar van regels.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 17:56
RTL 7 wou ze niet uitzenden hahahaha

Niet uitverkocht en niemand die het ook op tv wil zien!
Vind ik leuk
Smithsonian +45338
donderdag 16 augustus 2018 om 18:02
Dokken klote fox.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 18:04
Wat een gelul
Vind ik leuk
De Hout +2042
donderdag 16 augustus 2018 om 18:07
Modern football is a bitch...
Vind ik leuk
mitch +294
donderdag 16 augustus 2018 om 18:22
Iedereen zou Fox moeten negeren,stel criminelen zijn het..
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 18:25
als ik mijn mening hier over geef dan mag van mij Fox gelijk een boete moeten krijgen een Hooge geldt boete en niet een kleine boete ook wand ik had graag naar de wedstrijd willen kijken en dat kan nu niet

ik hoop dat de boete 100 miljoen gaat kochten dan weten ze ook wat dat is die
vuile honden
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 18:34]
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 18:28
Laten de mensen blij zijn dat ze Feyenoord op wat voor manier dan ook niet te zien krijgen. Ik wel. ik moet wel kijken want ik heb een betaal abonnement bij Fox en ben stiekem toch heel nieuwsgierig of er naast de Efteling nog meer sprookjes bestaan.
Vind ik leuk
fc roodwit +675
donderdag 16 augustus 2018 om 18:45
Gewoon een uitzendverbod van een week geven,dan doen ze dat geen tweede keer meer,deze machtsmisbruikers.
Vind ik leuk
Jeroen77 +515
donderdag 16 augustus 2018 om 19:24
Ik kan wel fox eredivisie kijken. Kan ik zo gewoon mijn club zien of niet? Ik weet dat het geen eredivisie is trouwens
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 19:26
Feyenoord wordt pas om 22.30u uitgezonden. Dan is de wedstrijd al gespeeld en is er geen bal meer aan . Vitesse wordt wel rechtstreeks uitgezonden.
Vind ik leuk
El Cazador +9365
donderdag 16 augustus 2018 om 19:43
Gelijk miljoenen aan boetes uit delen, leren dat schorem
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 20:33
ik geef U 100 procent gelijk.
Fox sport dat is een stel boeven.
Illegaal met zoontje binnenvallen en doen alsof ze voor iets anders komen,maar dat foto's nemen van de TV.
Nogmaals een stelletje boeven cq criminele organisatie.
grtjs Nico Hoofwijk.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 21:15
Fox zendt voetballen uit???? Nepnieuws
Vind ik leuk