Groenendijk grapt: 'Niet aannemelijk dat hij in Almelo komt rondneuzen'

Groenendijk grapt: 'Niet aannemelijk dat hij in Almelo komt rondneuzen'

Gepubliceerd: vrijdag 17 augustus 2018 om 16:14vr 17-08-2018 om 16:14

ADO Den Haag-trainer verwacht niet dat hij in de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo zaterdag kan beschikken over Erik Falkenburg. De aanvaller ging vorige week met een bloedende neus van het veld na de 1-2 nederlaag tegen FC Emmen.

"Het is niet aannemelijk dat hij in Almelo komt rondneuzen", grapt Groenendijk tegenover het Algemeen Dagblad. De gelegenheidsspits ondervond deze week nog te veel hinder van de botsing met keeper Kjell Scherpen om te kunnen trainen. De spoeling is daardoor dun bij de Hagenaars, die ook Yuning Zhang moeten missen door de Aziatische Spelen.

"We kijken naar alle mogelijkheden, het kan zelfs zo zijn dat Lex Immers in de spits verschijnt", laat Groenendijk weten. "Hij is heel blij met de nieuwe rol die hij vorig jaar gekregen heeft, maar als het incidenteel anders is dan loopt hij daar niet voor weg. Hij is heel belangrijk op ons middenveld en als je hem daar weghaalt, dan merk je dat ook meteen. Ik moet daar goed over nadenken en uiteindelijk een keuze maken."

Op de training experimenteerde Groenendijk ook met Melvyn Lorenzen in de punt van de aanval. De Duits-Oegandese aanvaller speelt normaal als linksbuiten. "We moeten bij ADO creatief zijn."

Plaats een reactie

vrijdag 17 augustus 2018 om 16:22
Groenendijk, grapjas. Opvallend dat falkenburg het toch wel aardig doet bij ADO. Bij ons was het 3x niks
Vind ik leuk
Thobar +4605
vrijdag 17 augustus 2018 om 17:52
Nac was destijds ook 3x niks, miss wel hard werken maar voetballend gezien veel tekortkomingen.
Je kan veel vinden van die huurlingen maar ze hebben wel voetbal in hun bagage. Falkenburg zou het bij het huidige NAC wel veel beter doen.
Vind ik leuk
Tweey +2106
vrijdag 17 augustus 2018 om 18:34
NAC is niks
Vind ik leuk
zaterdag 18 augustus 2018 om 14:32
Goed onderbouwd ook.
Vind ik leuk
Marco S +6604
vrijdag 17 augustus 2018 om 16:23
The Fonz is een top coach.. mooi voetbal vind ik..
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 16:25
Ado wil Vincent vermeij,ik hoop dat hij in Almelo blijft
Vind ik leuk
ELD070 +977
vrijdag 17 augustus 2018 om 16:25
Alfons heeft het vorig jaar goed gedaan. Dit jaar helaas gewoon niet de beschikking over een behoorlijk elftal. Beugelsdijk is natuurlijk een topgozer met een super mentaliteit maar ik heb heipalen gezien die meer gevoel hebben dan Tom in de voeten
Vind ik leuk
Schaar +1524
vrijdag 17 augustus 2018 om 16:56
Die Beugelsdijk maakt toch even een mooie schaar vorige week. Onderschatte speler.
Vind ik leuk
ThomDH070 +1020
vrijdag 17 augustus 2018 om 17:02
Transferwindow is nog open he, dr komt nog wel wat bij
Vind ik leuk
the hague +274
vrijdag 17 augustus 2018 om 19:08
weet het niet hoor maar dit elftal is het zelfde als afgelopen seizoen op de rechtsback en spits na
Vind ik leuk
mcmodd +27206
vrijdag 17 augustus 2018 om 16:27
Roeien met de riemen die je hebt. Ik hoop dat er genoeg ADO-spelers ook watersporter zijn, dan wordt het vast een leuke wedstrijd. Lex Immers in de spits, ik heb het minstens een keer vaker gezien. Indien hij in topconditie is, en waarom zou hij niet, dan is het een leuke mogelijkheid. Hoop dat hij de aanvoer steeds vroegtijdig krijgt, zodat hij rustig kan aannemen. Als hij haast heeft loopt hij in De Passage voordat hij een bal heeft kunnen aannemen.
Vind ik leuk
ThomDH070 +1020
vrijdag 17 augustus 2018 om 17:03
Immers blijft op het middenveld, dat is de motor van het team, tevens wilt ie daar zelf niet weg
Vind ik leuk
mcmodd +27206
vrijdag 17 augustus 2018 om 17:34
Dat maakt de trainer wel uit als dit hem beter uitkomt.
Vind ik leuk
ThomDH070 +1020
vrijdag 17 augustus 2018 om 17:35
Dat heeft Fons ook al aangegeven, Immers is de laatste optie maar Lorenzen kan ook gewoon in de spits
Vind ik leuk
mcmodd +27206
vrijdag 17 augustus 2018 om 17:42
Dat zal vast beter zijn, zeker voor het middenveld wat al werd gezegd. Wat het met de scores doet moet je dan afwachten. Jammer, nu mis je je spits van vorig jaar.
Vind ik leuk
bits +5986
vrijdag 17 augustus 2018 om 16:31
Hagenaars? Het zijn toch Hagenezen?
Vind ik leuk
Eimersweide +9288
vrijdag 17 augustus 2018 om 16:40
Nee Hagenaars. Hagenezen is een geuzenaam
Vind ik leuk
bits +5986
vrijdag 17 augustus 2018 om 16:58
Weer wat geleerd.
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 18:13
Dat heeft niks met een geuzennaam van doen.
Hagenaars wonen op het zand.
Hagenezen wonen op het veen.
Scheidslijn is de laan van Meerdervoort.
Vind ik leuk
Tweey +2106
vrijdag 17 augustus 2018 om 18:36
Onzin. Een hagenaar is iemand die in Den Haag is geboren of er woont. Een hagenees is iemand die in Den Haag is geboren en er nog steeds woont.
Vind ik leuk
Eimersweide +9288
vrijdag 17 augustus 2018 om 18:44
Ah ok, ik zal mijn basisschooljuf met terugwerkende kracht straf geven voor het mij verkeerd voorlichten!
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 18:50
Vroegâh (in de achttiende eeuw) was er in Den Haag sprake van een scheiding tussen arm en rijk. Deze scheiding was er niet alleen in de figuurlijke zin, maar ook in de letterlijke. Dit heeft te maken met de ligging van de stad. Den Haag is namelijk de enige grote stad van Nederland met een kustlijn. Hierdoor is de ene helft van Den Haag gebouwd op zandduinen en de andere helft op veen. Het veen en het zand worden van elkaar gescheiden door De Laan van Meerdervoort.

Op het zand woonden toentertijd de rijkelui en op het veen de armen. Dit zie je over het algemeen nog steeds terug in de architectuur van de stad. Op het veen vind je buurten met een volks karakter en op het zand zie je de statige panden. Degene die op het zand woonachtig waren (de rijken) werden Hagenaar genoemd en degene die op het veen (de armen) woonachtig waren Hagenees.

Deze scheiding is tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend. Toen in de negentiende eeuw de bevolking sneller ging groeien dan de stad kon uitbreiden werd “het gewone volk” op de binnenterreinen in armelijke hofjes gehuisvest; niet alleen op het veen, maar ook op het zand. En zo werden de armen en de rijken al een klein beetje met elkaar vermengd.

Vind ik leuk
Meneer Smith +3257
zaterdag 18 augustus 2018 om 11:16
Dat heb ik ook zo meegekregen altijd
Vind ik leuk
Schaar +1524
vrijdag 17 augustus 2018 om 16:57
Hagenaarzen.
Vind ik leuk
Donnygo +4955
vrijdag 17 augustus 2018 om 16:32
Een spits is wel erg hard nodig, Immers zou het wel kunnen lijkt mij maar is er dan geen spits in de jeugd.
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 16:41
De spoeling wordt wel erg dun als je bijna zover bent om de eigenaar in de spits te zetten...

Schijnt ie ook nog op de Aziatische spelen te zitten.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 16:42]
Vind ik leuk
raoul88 +871
vrijdag 17 augustus 2018 om 16:47
Tomas Necid ophalen bij Bursaspor!!!
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 16:54
Lorenzen.. alsjeblieft zeg doe me een lol, verhuur die gozer lekker
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 17:06
Kan Falkenburg dan niet met zo'n batman achtig masker spelen?>
Vind ik leuk
Eimersweide +9288
vrijdag 17 augustus 2018 om 18:45
Ja inderdaad, een bloedneusje nou nou....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 18:46]
Vind ik leuk
Hammers96 +2905
vrijdag 17 augustus 2018 om 17:28
Hoezo pakt ADO niet gewoon de spits van de A1?
Zo hoort het toch ook eigenlijk in het voetbal , die jongens zijn 2e jaar A junior en zullen zich het snot voor de ogen lopen
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 18:34
Fons heeft bijna hetzelfde elftal ,maar wanneer je goppel back zet en zelfs bank mis je gewoon inzicht
Vind ik leuk
Tweey +2106