Burgemeester Breda over verleden als PSV-'hooligan': Toen zijn wij eruit gezet

    Burgemeester Breda over verleden als PSV-'hooligan': "Toen zijn wij eruit gezet"

    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:58

    Paul Depla is sinds 2015 burgemeester van Breda, maar voelt als geboren Eindhovenaar meer voor PSV. De 53-jarige politicus was in zijn jonge jaren een fanatiek supporter en is ooit uit het Philips Stadion gezet, zo onthult hij aan Omroep Brabant.

    "Toen ik een jaar of acht was hadden we altijd seizoenkaarten en dat heb ik volgehouden tot aan de L-Side (de staantribune in het oude stadion, red.)", vertelt Depla. De burgemeester vindt zichzelf geen hooligan, maar is dus wel ooit van de tribune verwijderd. "Ik was met een schoolvriend een beetje aan het geinen en aan het duwen. Maar de suppoost pakte dit niet op als een geintje en toen zijn wij eruit gezet. Maar geen stadionverbod verder."

    Inmiddels houdt Depla zich wel degelijk bezig met NAC. De burgemeester heeft er vertrouwen in dat de Bredanaars zich voor de tweede keer op rij gaan handhaven in de Eredivisie. "Zaterdag moeten ze tegen De Graafschap, maar dat is geen directe concurrent. De Graafschap speelt voor de laatste drie plaatsen, maar dat gaat NAC niet doen."

    Lees meer over:EredivisiePSVNAC Breda

    Plaats een reactie

    Knoerisgeitje +21858
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:01
    "De Graafschap speelt voor de laatste drie plaatsen, maar dat gaat NAC niet doen."

    Heeeeel gewaagde uitspraak
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:07
    Ik dacht heel even dat burgemeester van Breda was overleden....
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 15:07]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5136
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:10
    Bad boy
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:10
    Ach een (ex) hooligan meer of minder in Eindhoven valt toch niet op.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2005
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:11
    Heeft Psv hooligans dan ? Dacht alleen op Social media en hiero
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:19
    Niet om trots op te zijn maar PSV heeft de meeste hooligans van Nederland.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1263
    zaterdag 18 augustus 2018 om 18:26
    Ja maar dat is volgens mij te wijten aan de hoeveelheid toeschouwers daar met een zeer laag IQ.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:25
    Gerwinnetje, wil met zijn taalgebruik, "hiero", ons ook doen geloven dat hij uit de grote stad Amsterdam komt. De kans is groot dat ook Gerwinnetje, net zoals vele van zijn maatjes / papegaaien hier, gewoon ergens in de provincie woonachtig is. Ga zo door, Gerwinnetje! En maandag op tijd opstaan want de schoolvakantie is afgelopen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 15:27]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9444
    zaterdag 18 augustus 2018 om 23:06
    "De provincie". Da's heerlijk wonen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:29
    net zoalj jij dus eigenlijk
    een grote bek hier op VP , maar s'avonds zijn mama roepen als er een spinnetje op zijn kamer zit
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2005
    zaterdag 18 augustus 2018 om 17:27
    Haha ren voor niemand weg
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 18:58
    Dan was jij er dus destijds niet bij, Gerwinnetje........
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2005
    zaterdag 18 augustus 2018 om 19:04
    Iemand zoals jij lach ik keihard uit
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2005
    zaterdag 18 augustus 2018 om 19:06
    Gerwinnetje ? Als je een chinees ben dan pas je 3x in me
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 19:17
    “Bent” schrijf je met een “t” Gerwinnetje en zinnen sluiten we af met een punt. Heb jij wel op school gezeten?
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2005
    zaterdag 18 augustus 2018 om 19:25
    Natuurlijk heb ik niet op school gezeten is voor mietjes en Nerds zoals jij
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 20:20
    Punt.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2005
    zaterdag 18 augustus 2018 om 20:22
    Jij blij Loempia.......
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 20:26
    Loempia? Origineel. Verkopen ze die ook bij jou in het dorp?
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2005
    zaterdag 18 augustus 2018 om 20:32
    Nee gelukkig niet ! We eten hiero chinees met pindasaus 😁
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 10:03
    Waar is hiero ergens?
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6606
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:20
    Leuk verhaal, lekker ventje. Niks mis mee.:D
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:25
    Schat nac niet te hoog in burgemeester
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:29
    Lekker belangrijk pfffff,alleen nieuws aub
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:35
    Wat een boefje die burgemeester
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9147
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:52
    De Graafschap geen concurrent, dat wil ik nog wel eens zien. Beetje vroeg om dat nu al zo te stellen
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2005
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:05
    Op social media ja in real life rennen ze hard weg
    Vind ik leuk
    Quareck +7141
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:12
    Goed dat je zelfs dit aangrijpt om reacties uit te lokken. Daag ze uit, laat ze rennen, film het, post het en ik geef je gelijk. Maar besef wel dat jij de enige bent die zich hier nu op internet mee bezig houdt!
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:32
    Verbaast me dat hij daar geen sv voor heeft gekregen. Las laatst dat iemand een sv had gekregen, omdat er een mini balletje op het veld werd gegooid.. Maar ja, andere tijden hè..
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1263
    zaterdag 18 augustus 2018 om 18:23
    PSV hooligans? Zijn dat die gasten die destijds door Erik Gerets werden tegengehouden?
    Vind ik leuk
    orion73 +1479
    zaterdag 18 augustus 2018 om 19:20
    Gekkenhuis
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws