Ajax gewaarschuwd voor steunpilaren Benfica: Hij is erg belangrijk tot nu toe

    Ajax gewaarschuwd voor steunpilaren Benfica: "Hij is erg belangrijk tot nu toe"

    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:58

    Benfica zag zijn kansen op een plekje in de volgende ronde van de Champions League slinken door het gelijkspel van Ajax bij Bayern München. Toch zouden de Portugezen in Amsterdam genoegen nemen met een punt, denkt Ricardo Quaresma, journalist bij sportkrant O Bola.

    "Ja, het doel van Benfica is natuurlijk het bereiken van de volgende ronde. Maar de kans daarop is een beetje kleiner geworden door het punt dat Ajax overhield aan de uitwedstrijd tegen Bayern. Ajax heeft nu één punt meer dan verwacht", zegt Quaresma.

    "Rui Vitória (Benfica-trainer, red.) wil graag aanvallend spelen met zijn ploeg. Zeker in Portugal, waar Benfica doorgaans veel sterker is dan de tegenstander", vertelt Quaresma. "Maar in de Champions League is dat natuurlijk een ander verhaal. In Amsterdam zal hij zijn elftal voorzichtig laten spelen. Rustig afwachten en dan misschien in een counter toeslaan. Een remise zou een goed resultaat zijn. En dan thuis winnen. We moeten optimistisch blijven, hè?"

    De Portugese journalist roemt de Duits-Griekse doelman Odisseas Vlachodimos. "Een nog jonge, maar erg goede keeper. Hij is erg belangrijk tot nu toe." Pizzi als brein op het middenveld en de Argentijnse dribbelaar Eduardo Salvio op de rechterflank, in de ogen van Quaresma de gevaarlijkste speler van Benfica, zijn andere spelers voor Ajax om in de gaten te houden.

    Onduidelijk is of spits Jonas in actie kan komen. "Hij is 35 jaar, maar nog steeds de beste aanvaller. Vorig jaar was hij de topscorer van de Liga met 34 doelpunten, maar hij is nu aan het terugkomen van een rugblessure waarvan hij al sinds het begin van de competitie last heeft."

    Plaats een reactie

    Leozao +4241
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:05
    1 punt meer dan verwacht???? 2 punten minder dan verwacht en 2 punten minder dan verdiend!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:11
    Nee... want op papier verlies je gewoon 2x van Bayern
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2733
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:15
    Ja ajax speelde erg goed en bayern erg slecht. Vooraf had iedereen 3 punten voor bayern in gedachten inderdaad
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:22
    Inderdaad. Wacht maar tot daar iemand anders aan het roer staat en je ze in een kwartfinale tegenkom.

    Zijn de supporters ook wat fanatieker
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:36
    En nu moeten we bang worden?? rsrsrs
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:43
    Bang nooit! Aanpakken die duitsers!
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:49
    Aanpakken die Duiters, Grieken en Portugezen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:27
    Bayern speelde vooral erg slecht.....
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3203
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:51
    Feyenoord ook tegen trencin
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2733
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:02
    Hoe heeft dat met bayern ajax te maken?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4055
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:24
    Wat
    Vind ik leuk
    Koeien +2600
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:03
    Melvin Platje speelt ook erg goed dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2733
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:43
    Nee joh, niks?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3203
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:50
    ?Ik volg je niet op t moment ..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 12:51]
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2733
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:18
    Hoe heeft de wedstrijd van Feyenoord met bayern ajax te maken?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3203
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:04
    Ah ,je weet best wat gellerl rdam bedoelde 😉
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:19
    Klopt! Onder andere te danken aan Ajax. Ze werden overrompeld door het gedurfde spel van Ajax bleek uit een aantal Duitse kranten..
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 06:35
    Nou nee......Bayern speelde zo slecht dat Ajax kon winnen, maar deed dat niet ......alsof je een rottweiler zonder poten in een kooigevecht zet met een poedel ...en dan stoer doen dat de poedel wint ..
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 14:36
    De Duitse kranten zijn het met mij eens, jij niet. Je begrijpt wel waar ik meer waarde aan hecht 😂. Wat ook vaststaat is dat jouw club waarschijnlijk in deze poule stijf onderaan had gestaan..
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14437
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:30
    Bayern speelde ook slecht, kwam omdat Ajax zo goed speelde.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:17
    Ik had uit verwacht dat ze zouden verliezen, thuis verwacht ik toch wel zeker een gelijkspel.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:35
    Verdiend… verwacht tijdens de wedstrijd … ervoor niet
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:35
    Ik wel!
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:36
    Haha okay. Bayern was natuurlijk bezig aan een slechte reeks… maar ik had zoiets het blijven Duitsers.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 09:04]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4055
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:25
    Niet objectief?
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:41
    Van te voren al opgeven dan? Dat is het positieve verschil voor Ajax met PSV. PSV voetbalt goed en regelmatig, zeker in de ED. Maar Ajax is beter in staat dat extras te brengen. Dat zag je ook al onder Bosz.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4055
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:40
    Hoezo van te voren opgeven?
    Gewoon reëel blijven.
    Vooraf had ik gehoopt op een puntje bij Bayern maar achteraf was ik teleurgesteld omdat Ajax dik had kunnen winnen.
    Hoe jij praat is Ajax al CL winnaar.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:14
    Vergelijk het met boksen: als je de ring in gaat zonder te denken dat je kunt
    winnen....
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4055
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:38
    Domme vergelijking
    Want komt pas uit tegen de beteren als je zelf al een aantal wedstrijden gewonnen hebt.
    Bij voetbal loten ze wie je tegen kunt komen.
    Want als Ajax straks voor de beker tegen een amateurclub moet, moeten die amateurs er ook maar even van uit gaan Ajax op te rollen?
    Zou ik niet eens erg vinden
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:03
    Daarom bokst een amateur ook niet tegen een prof
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4055
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:07
    En dat is dus één van de vele redenen dat je boksen niet met voetballen kunt vergelijken
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:14
    Aah joh.. die Salvio zal de hele wedstrijd met trillende beentjes voetballen, Nico zal zijn landgenoot even laten zien hoe we dat doen.
    Vind ik leuk
    HJR +7876
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:28
    Ja vergeet Rafa Silva ook niet he. Ze hebben echt wel aardige spelers bij Benfica. Die precies weten hoe ze op resultaat moeten spelen. Ajax moet top zijn vanavond, dan maken ze een goede kans. Maar als Benfica top is wordt het heel lastig.

    Dus hopen op een top Ajax en een wat minder Benfica :)
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:15
    Dit wordt de moeilijkste CL wedstrijd voor Ajax. Die Portugezen gaan met 11 man voor de goal staan, laten Ajax het spel maken, wachten op een fout van Ajax om dan razend snel te counteren. Ik denk dat het balbezit bij Ajax hoog is, rond de 70%. De enige manier om die Portugese muur te slechten is door snel te scoren. Daarmee kunnen ze niet in hun favoriete rol blijven zitten en moeten ze wat gaan forceren. Hoe langer het 0-0 blijft, hoe moeilijker het wordt voor Ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:18
    Ik hoop dat je ongelijk hebt en Ajax een super simpel avondje heeft, maar ben er ook bang voor
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:27
    Nu ik de opstelling heb gezien gaat ten Hag Benfica helpen. Geen Wober en Neres(uitblinker in Munchen). Ajax is een goede ploeg ze hebben alleen een kale nul als trainer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:28
    Vergis je je niet in het tempo van Benfica...
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:26
    Dit was ook de tactiek van AEK en die gingen dr uiteindelijk ook met 0-3 af. Benfica is natuurlijk wel een maatje groter, maar Ajax kan thuis van iedereen winnen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4055
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:27
    Gewoon zelf ook afwachtend spelen.
    Trappen die Portugezen erin dan heeft Ajax ook de ruimte.
    Trappen ze er niet in? Dan maar een bloedeloze 0-0.
    Schiet Benfica ook niets mee op en zo voorkomt Ajax om tegen zo'n geniepige counter tegen aan te lopen zoals voorheen oa AZ en Twente over mee kunnen praten.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14437
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:31
    Oei dat wordt inderdaad lastig voor Ajax tegen ene ploeg die niet wil/kan voetballen. Dat hebben we tegen Psv gezien, als je gewoon inspiratieloos voor je eigen goal blijft hangen schiet Ajax ze er bijna zelf wel voor je in.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:53
    Dan heb jij geen wedstrijden bekeken van Benfica. Ze hebben nooit de intentie om achterover te hangen. Altijd aanvallend en de druk erop. Het wordt uitkijken voor Gedson Fernandes die wonderbaarlijk niet wordt genoemd hier. Maar Ajax is in vorm dus zou onder de druk uit moeten kunnen voetballen.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14437
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:00
    Ik reageer op de suggestie hierboven dat Benfica in de CL er wellicht voor kiest om op de counter te gaan spelen....
    Vind ik leuk
    Zultkop +5430
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:19
    Nou duwtje extra in de rug van Jonas en die kan van het veld man.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:28
    Geen probleem AMC is dichtbij.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:39
    Ik verwacht dat ze op eenzelfde manier spelen als dat clubje uit Eindhoven. Hangen op de eigen helft en er snel overheen counteren en dat is gevaarlijk hebben we gezien. Een tegenstander hoeft dan niet goed te zijn maar compact te verderdigen. Gelukkig staat De Ligt er en staat er weer een afmaker in de spits.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws