Perez ziet gevaar: 'Ajax heeft daar iets meer last van, PSV dendert maar door'

    Perez ziet gevaar: 'Ajax heeft daar iets meer last van, PSV dendert maar door'

    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:44

    Kenneth Perez ziet dat PSV en Ajax dit seizoen ver boven de rest uitsteken in de Eredivisie. De Deen, die een verleden heeft bij beide clubs, ziet slechts één gevaar voor de titelconcurrenten.

    "De grootste tegenstander van Ajax en PSV zijn ze eigenlijk zelf", laat Perez weten bij Natafelen van FOX Sports. "Het kan zo zijn dat het zo makkelijk wordt dat je te makkelijk gaat denken en arrogant wordt. Dat je denkt: het zal wel loslopen. PSV heeft daar in de eerste negen wedstrijden nog geen last van gehad, ze denderen maar door."

    "Ajax heeft daar wel iets meer last van hebben we in een aantal wedstrijden gezien", vervolgt Perez. "Het was schrikbarend dat je tegen sc Heerenveen zo makkelijk kan winnen. En dat een trainer dan kan zeggen: iedereen is heel gebleven, dus dat is een pluspunt. Dat zei je vroeger tegen amateurploegen in de beker. En dat was nu tegen Heerenveen-uit."

    Volgens de voormalig aanvaller liet Ajax de kans liggen om te werken aan het doelsaldo, dat momenteel achterblijft bij dat van PSV. "Ajax heeft zichzelf met het doelsaldo tekort gedaan, want dat kan belangrijk gaan worden. Het had ook een monsterscore kunnen worden."

    Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

    Plaats een reactie

    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:51
    Heerenveen uit is naar mijn weten al enkele jaren een zekerheidje voor 3 punten mee naar Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25002
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:53
    Hoe anders is die gedachte in Eindhoven :-(
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:56
    Ajax heeft dat vooral met Utrecht uit ...
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46052
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:01
    En utrecht thuis ook :)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 10:01]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:30
    Haha het is niet de bedoeling dat je dat ook nog ff dr in wrijft he;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:02
    En doorgaans met Zwollem, Heracles en AZ. Te vaak verloren ze van middelmatige ploegen en daardoor het kampioenschap.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:59
    Tja, dat is inderdaad zo de laatste (2 of 3) jaren. Daarvoor was het toch echt stuivertje wisselen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7548
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:56
    Vitesse uit ook? Ajax heeft het op dit moment heel erg makkelijk tegen alle clubs mits men met een normale verdediging speelt. Tegen Heerenveen moest de ligt ook een paar keer ingrijpen.. zet je daar de jong neer dan krijg je tegendoelpunten.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1035
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:53
    Je hoeft je als ajax en psv zijnde maar een half uurtje op te laden...daarna kan je freewheelend de wedstrijd uit spelen

    Als ze dat niet op kunnen brengen.

    Je wil kampioen worden .dus puntverlies is geen optie voor beide

    Eerlijk denk ik dat van bommel daar iets scherper op is als ten hag.
    Maar dat is vanaf de zijlijn gezien
    Vind ik leuk
    Voebtal +7548
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:59
    Tegen een zwak Barcelona en Inter had psv helemaal niets in te brengen. En die hebben ook een paar keer met geluk in de laatste minuut gewonnen in de competitie. Weet dus niet of van Bommel zoveel scherper is.. misschien is van Bommel wel te naïef en moet hij internationaal iets volwassener zijn elftal neerzetten. Hoewel psv uit en thuis een wereld van verschil is en ik hoop dat ze morgen winnen. Als Ajax wie enige club na de winter Europees speelt dan wordt het voor psv wel een heel makkelijk seizoen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 10:00]
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25002
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:17
    Een zwak Inter ??...excuse me ???...Die speelden heel sterk man.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:22
    Die snapt t niet echt
    Vind ik leuk
    Voebtal +7548
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:46
    Tegen een zwak Barcelona en tegen Inter.. dus niet een zwak Inter. Vond Inter heel sterk.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25002
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:56
    Een zwak Barcelona speelt zowel PSV en Ajax van de mat
    Vind ik leuk
    Voebtal +7548
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:01
    Dit ajax speelt dit Barcelona zoek. Net als de laatste keer in de Arena. Dit seizoen is Barcelona het helemaal kwijt.. Real Madrid trouwens ook. Wat is er toch met die teams aan de hand.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:31
    Ajax moet volgend jaar de CL nog maar eens zien te halen. Weet niet of 1 jaar alle voorrondes door komen betekent dat ze dat elk jaar lukt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 11:32]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:44
    Dat zwakke Barcelona of Inter is altijd nog twee klasse beter dan het bejaarde Bayern
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:08
    Inter is nu ook alweer beter dan Bayern :') Ga sjoelen man.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:11
    Absoluut, Icardi is twee klasse beter dan Ribery Robben of Lewa die allemaal over de datum zijn, Naingolan zelfde verhaal. Ook is de Vrij drie klasse beter als die twee CV van Bayern en over het middenveld niet te spreken, daarnaast is Bayern volkomen uit vorm rommelt het in de hele club en verliezen ze in dezelfde week als tegen Ajax tegen de nummer 17 en Hertha Berlijn uit de Bundeliga, dus op het moment is Inter zeker wel beter.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:30
    Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:14
    Cheatcodes nieuw accountje?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:47
    Nee hoor, jij werkt gewoon op mijn lachspieren. Alles rondom Ajax maar bagatelliseren zodat de nederlagen van PSV in Europa draaglijker zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:24
    Zijn gewoon de feiten dus lees je goed in voor je gaat roeptoeteren droeftoeter
    Vind ik leuk
    Voebtal +7548
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:47
    Dat weet je pas zodra ze elkaar treffen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:30
    Kan op het moment ze elkaar treffen anders zijn, maar feit blijft dat ajax Bayern in de meest gunstige omstandigheden heeft getroffen
    Vind ik leuk
    Voebtal +7548
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:34
    Het feit blijft dat psv Barcelona in de meest gunstige omstandigheden heeft getroffen. Maar dat hielp helaas niet. Wie weet tegen spurs van die tref je ook in de meest gunstige omstandigheden.
    Vind ik leuk
    La Luz +593
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:54
    Spurs staan op 2 punten vd koploper in Engeland........
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:00
    daarom
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 13:00]
    Vind ik leuk
    Voebtal +7548
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:08
    Hebben ook 0 punten in Europa.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:01
    Deze man heeft er inderdaad geen verstand van, zou hem sieren als die gewoon toegeeft dat Ajax mazzel heeft gehad met de loting, niet te vergeten dat ajax ook wel eens minder heeft geloot en nu dan een keer mazzel heeft en PSV gewoon poule des doods
    Vind ik leuk
    Voebtal +7548
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:11
    En jij bent een vrouw?
    Vind ik leuk
    Enden +4116
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:51
    Sorry maar dat is natuurlijk onzin.
    Je speelt gewoon wedstrijden tegen echte topploegen. Die kan je verliezen. Ze moeten wat meer geluk krijgen/afdwingen.
    Belangrijk om deze wedstrijden te spelen en hiervan te leren
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:30
    Voebtal,
    Ik zie PSV niet verliezen of Ajax nu wel of niet na de winterstop in Europa speelt. Wat Ajax verder doet is niet interessant zolang PSV haar wedstrijdjes blijft winnen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7548
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:52
    Psv heeft al twee potjes verloren dit seizoen. Ajax pas 1 wedstrijd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:41
    Shit Voetbtal je maakt me aan het schrikken.
    Ik heb nog even gekeken op pagina 819 het staat er echt 9 gespeeld 9 gewonnen.
    Als je het Sjaak vraagt zal dit natuurlijk niet eerlijk zijn.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7548
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:44
    Ow shit.. psv telt natuurlijk Europeese potjes niet mee.. want.. je weet wel.. laatste staan met 0 punten en een negatief doelsaldo is niet zo leuk..
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:50
    Bij Ajax zie ik je ook de supercup niet mee tellen.

    VVV doet het overigens ook wel aardig die hebben nog geen enkele Europese wedstrijd verloren.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7548
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:53
    Ajax heeft niet voor de Supercup gespeeld dit seizoen... Maar nu je het zegt... Psv heeft dus al 3 potjes verloren dit seizoen. 2x Europees en 1x Supercup.



    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:05
    Was dom van mij Voebtal.
    Was het even vergeten maar na "helemaal niets.." speel je natuurlijk ook geen supercup.
    Maak je maar niet bang hoor. Ook volgend jaar hoeft jullie aller Ajax niet voor de supercup te spelen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7548
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:09
    Toch hoop ik dat psv eindelijk punten gaat pakken.. van de spurs! En wie weet heeft psv over een jaar of 20 ook een 3e ster!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 13:10]
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1128
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:21
    zo is het, en jullie hebben nog het zeer zwakke De Graafschap uit...
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1505
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:53
    Ik zie PSV eerder een dip krijgen dan Ajax vrees ik. Waar Ajax punten haalt in Europa laat PSV ze liggen. Dit gaat een keer punten kosten in de competitie.

    In dit geval denk ik dat Feyenoord bepaald wie kampioen wordt. PSV gaat verliezen in de Arena gok ik. Dan heb je ‘the best of the rest’ Feyenoord nog die punten kan snoepen van PSV en Ajax. Omdat dit wedstrijden op zich zijn. De club waar Feyenoord de minste punten van afpakt wordt kampioen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:59
    Is ook niet gek dat PSV punten laat liggen in Europa, gezien de tegenstanders. Denk dat PSV morgenavond wel een kans maakt tegen Tottenham trouwens. Ik denk juist dat PSV meer kans heeft op de titel dit jaar. Spelen erg overtuigend en de honger is er nog, wat erg knap is na een aantal jaar achter elkaar kampioen worden (op 2 seizoenen geleden na dan).
    Vind ik leuk
    Always PSV +11689
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:13
    PSV heeft een zwaarder programma voor de boeg dan Ajax. Zie het verschil nog wel kleiner worden. Heb het gevoel dat het lang spannend blijft.
    Vind ik leuk
    Enden +4116
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:53
    Als AJAX overwintert en PSV niet wordt PSV met twee vingers in de neus kampioen.
    Buiten het feit dat PSV nu al ruim voor staat, laat AJAX nog wel eens punten liggen na europese wedstrijden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:37
    Dat zou leuk zijn toch? Spannend tot het einde. Verder hoop ik toch dat beiden nog actief zijn in Europa na de winter. PSV wellicht nog in de Europa League en Ajax hopelijk in de CL en anders ook in de Europa League.
    Vind ik leuk
    Always PSV +11689
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:06
    Jazeker is dat leuk. Duitsland, Frankrijk en Italië is al jaren niks meer aan en het kampioenschap een formaliteit geworden. Ik gruwel bij de gedachte dat het in Nederland ook gebeurd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:08
    Precies! Is voor het niveau ook alleen maar beter. Een achtervolger houdt je scherp en gemotiveerd, wat het niveau alleen maar ten goede komt.
    Vind ik leuk
    Always PSV +11689
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:13
    Exact.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25002
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:18
    "Waar Ajax punten haalt in Europa, laat PSV ze liggen...dit gaat een keer punten kosten in de competitie..."....Ik zie geen enkel verband met elkaar !
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3949
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:46
    In theorie is het zelfs andersom toch?
    Ajax haalt punten europees en PSV nationaal ;)
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1505
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:23
    Vorm, mentaal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:35
    Importbrabo,
    Zolang als Ajax in de arena speelt heeft PSV er voor de competitie pas 5 keer verloren. De kans dat Ajax zal winnen lijkt me niet echt groot.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:02
    Je kan wel 6-0 of 7-0 maken maar bij 4-0 heeft TH gewoon slim spelers rust gegeven omdat wij in de CL nog wel wat kunnen bereiken. Ajax wil en moet Europees spelen. Kunnen wisselen zonder kwaliteit in te leveren en hebben dat tegen Heerenveen dan ook gedaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:03
    Van Bommel maakt daar een andere keuze in.
    Die heeft voor een nieuwe richting gekozen en wil iedereen zoveel mogelijk minuten laten maken om de automatismen er in te rammen. In de verwachting dat die automatismen ook Europees tot resultaat gaan leiden.

    Vind ik leuk
    Elledoet +524
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:03
    Wat loopt Perez te zeiken man. De 3 punten zijn belangerijk en Hereveen is een stuk beter dan Emmen. En kijk maar naar de komende week Ajax presteerd beter Europees dan PSV. Ajax heeft 2 zwakke momenten (Heracles en PSV) gehad maar meer Europeese wedstrijden in de benen dan PSV. PSV moet het niveau van Ajax en wedstrijden zien te evenaren wat ze niet kunnen. Ajax laat Nederland stralen niet PSV. Na de winst vanavond moet je opletten welke argumenten de haters gaan gebruiken om de winst neer te halen. Mensen vergeten snel maar toen Ajax punten liet liggen hadden we al 6 CL wedstrijden in de benen met fantastisch voetbal en ook tegen PSV hadden we 8 wedstrijden in de benen. En PSV net 4. PSV gaat lekker vernerderd worden morgen en dan kunnen van week tot week lekker trainen en wij zullen ze laten zien dan Ajax kampioen gaat worden en heel ver zal komen in de CL.
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:15
    VVV was anders ook nogal een mazzeltje😊
    En PSV was geen zwak moment dat was gewoon vernederend🙈
    Verder is AEK ( 12 jaar geleden laatste keer CL)en Benfica ( vorig jaar geen punt gehaald in de CL) een iets ander niveau dan Tottenham en Inter.
    Maar goed dat zie of wil je niet zien .😂
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:31
    Van sommigen mag je daar niet meer over beginnen. Volgens de cijfers, statistieken en ranking stellen teams als inter niet zoveel meer voor volgens de reaguurder die mij erop wees.

    Hoewel het voor mij wel duidelijk is dat de poule van PSV niet zo makkelijk is....
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:00
    Volgens cijfers en statistieken maar Inter heeft wel een paar honderd miljoen in spelers geïnvesteerd afgelopen jaar, zal dan toch wel wat goeds bij zitten.

    Soms tref je ploegen gewoon op het verkeerde of goede moment zoals Ajax met bayern en niks ten nadele van Ajax zij hebben paar jaar geleden ook zware poules gehad, maar nu gewoon mazzel met een zwakke poule, zie ze dan ook gewoon winnen vnv.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:09
    Inderdaad, helemaal mee eens. Maar het is dan zo jammer dat psv dan gelijk afgebrand word dat ze er niks van kunnen en toch hadden moeten winnen van een Inter, alsof die niks voorstellen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:13
    Gewoon pech gehad inderdaad, was er maar 1 uit pot vier die je niet moest hebben dat was Inter.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:32
    Fortuna en Pec en Nac was voor PSV ook lastig genoeg! En NAC is met wat hulp ook tot een goed einde gebracht....maar goed dat zie je niet of wil je niet zien....
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:36
    NAC Psv 0-2 niets verkeerd mee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:57
    VVV uit had VVV gewoon moeten winnen tegen Aajax waren beter en de scheids hielp kunnen we dat tegen elkaar afstrepen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:33
    Inter en Tottenham doen niet onder aan Benfica. Bayern is gelijk aan barca en Real.
    Vind ik leuk
    JSV +954
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:56
    Heracles was hooguit zo´n wedstrijd waar Ajax de mazzel even niet had die psv wel al 2x had, tel VVV erbij en dan hebben we het bij beide teams over 2 "slechtere" wedstrijden.
    Is een 3-0 tegenwoordig al vernederen, joh?
    Wat is zo´n 4-0 pot tegen Barca dan wel niet?

    Hoeveel punten had Inter vorig seizoen dan in de CL? (uhm, precies!)
    Tevens heeft Inter ook al sinds 2011 geen CL meer gespeeld
    en Tottenham heeft überhaupt pas 5x in de CL gespeeld.
    En werd niet zo heel lang geleden nog gewoon bij de beste 32 uitgeschakeld door Gent.

    Inter (nr. 54) en Tottenham (nr. 22) zijn dus ook absoluut niet zo geweldig en aan je stand als nummer 39 ben je verplicht Inter gewoon achter je te laten.
    En aangezien Benfica (nr. 21) kennelijk niets voorstelt, horen jullie dus ook gewoon Tottenham achter je te laten.

    Ja, derde worden is in de poule van Ajax iets makkelijker doordat Inter beter geacht mag worden als AEK, maar doen alsof dit een moord poule is, klopt gewoon niet. Dat was de poule van Ajax in (ik geloof) 2013 met de kampioenen van Engeland, Duitsland en Spanje in 1 poule, en zelfs toen gingen de Amsterdammers verder in de EL ten kosten van de Engelse kampioen!

    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:05
    oke als jij de nummer 2 van Portugal net zo sterk vind als de nr 3 uit Engeland en de nr 4 uit Italie dan zullen die clubs en competities ook wel vergelijkbaar zijn met de eredivisie.

    En het was niet de uitslag van 3-0 maar de ontluisterende manier waarop die tot stand kwam.
    Te vergelijken met de wedstrijd Ajax-Feyenoord in het kampioensjaar van Feyenoord,toen deed de uitslag ook geen recht aan het krachtsverschil.
    Vind ik leuk
    JSV +954
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:19
    Je haald er dingen bij die er niet staan. Inter is slechter als Tottenham en Benfica over de laatste 5 jaar. En dat Tottenham en Benfica gelijkwaardig zijn, dat staat er.
    De nationale competities hebben hier niets mee van doen juist doordat dit moeilijk te vergelijken is. Het UEFA coëfficiënt (Waarvan de plaatsen steeds achter de club staan) dat maakt een club vergelijken mogelijk.

    Maar goed, duidelijk dat je er niets zinnigs tegenin kan brengen waardoor we het hier maar bij moeten laten. Je staat al voor lul dit hoeft niet nog erger gemaakt te worden.
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:28
    Laat ik zo stellen dat ik de nr 2 van de PL veel hoger inschat dan de nr 2 van Portugal en dan kan die wel meer punten hebben in de EUFA ranking maar de prestatie is wel iets hoger.
    Daarbij komt nog dat er totaal geen rekening gehouden wordt met versterkingen die aangetrokken kunnen zijn(zie Ajax)

    Verder over je laatste alina is de opmerking van een loser die geen argumenten heeft.Dus de enige die voor lul staat ben je zelf.
    Vind ik leuk
    JSV +954
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:36
    Wat jij inschat strookt duidelijk niet met de resultaten van die teams in Europa en aangezien we het dáár nu juist over hebben..
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:28
    Als he de clubs tegen elkaar afzet zit er toch een duidelijk kwaliteitsverschil in. Barca beduidend sterker dan Bayern , waarbij aangetekend dat Ajax heel goed presteerde tegen Bayern.
    Tottenham vorig jaar heel sterk en in Engeland en in de poulefase tegenover Benfica dat geen enkel punt haalde en in een beduidend zwakkere competitie speelt.
    En als Jij AEK dezelfde sterkte toedicht als Inter kan dat al schat ik persoonlijk Inter hoger in.
    Verder heb ik direct na de loting gezegd dat Ajax de groepsfase met deze tegenstanders moet overleven ook gezien de investeringen die ze gedaan hebben.
    Vind ik leuk
    JSV +954
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:25
    Barça beduidend beter als Bayern.. nummer 2 tegenover de nummer 4.
    Benfica altijd aanwezig, maar 1 slecht jaar en ineens makkelijk?! Tottenham werd pas nog uitgeschakeld door Gent, f#cking Gent!
    Inter is zwaarder als AEK maar gezien hun resultaten makkelijker te pakken als Benfica. Als jij dus stelt dat Ajax 2de moet worden gaat die vlieger dus ook op voor psv.
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 23 oktober 2018 om 22:15
    Laat ik voorop stellen dat ik hermetisch je theorie niet eens ben. Zeker niet omdat je met meerdere variabelen rekening moet houden.
    Ik moet wel zeggen dat Benfica veel sterker is dan dat ik dacht.
    Vind ik leuk
    JSV +954
    dinsdag 23 oktober 2018 om 22:59
    Je bedoeld categorisch oneens en dat mag.
    Het UEFA coëfficiënt is niet zaligmakend, maar de beste indicator.
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 23 oktober 2018 om 23:28
    Daar verschillen we dus over van mening😊
    Maar gefeliciteerd met de overwinning . Het was een leuke pot!
    Vind ik leuk
    JSV +954
    dinsdag 23 oktober 2018 om 23:34
    Leuk voor het Nederlands voetbal, maar ben geen Ajacied. Succes morgen!
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 23 oktober 2018 om 23:41
    Oké sorry.
    Maar ik ben geen PSV supporter😂
    Vind ik leuk
    Peterfc +1573
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:29
    Gezeur van Perez. Kletskoek verhaal. 4-0 tegen Heerenveen is prima.
    Ajax speelde gelijk tegen Heracles. Dat kwam niet door de zes CL wedstrijden maar door Ten Hag die met Eiting en Sierhuis ging spelen.
    Die twee zijn niet goed genoeg en Ten Hag gaf met die twee het signaal af dat het een makkie zou worden tegen Heracles. Idem door tegen PSV Frenkie van het middenveld te halen en vanavond hetzelfde met Ten Hag zijn " ik moet iedereen te vriend houden" opstelling.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:40
    Het is nooit goed als nederlandse clubs geen europees resultaat halen. Verder is Heerenveen uit veel zwaarder dan Emmen thuis, mee eens. Het niveau van ajax en PSV is goed, ze laten beiden nederland stralen. De rest van je betoog is meer het overschreeuwen van ajax en naar beneden halen van PSV, heeft niets met analyse te maken, puur met clubvoorkeur en afkeer van elledoet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:52
    Ajaxbril op? Ze werden afgemaakt door PSV. Dat Ajax mooi voetbal speelt is duidelijk, maar als je kijkt naar effectiviteit is PSV een stuk beter. Ik hoop dan ook, als Feyenoorder, dat PSV kampioen wordt en niet die omhooggevallen prinsesjes.
    Vind ik leuk
    Elledoet +524
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:11
    Als Feyenoorder kan ik je niet serieus nemen omdat je opmerking nergens opslaat. Ajax speelt niet alleen mooi voetbal maar ook effectief voetbal sukkel. Hoe kan je het anders verklaren op CL niveau. Dat PSV maar 1 goede wedstrijd op Nederlands niveau heeft gespeelt zijn ze beter laat me niet lachen man. Wij laten op CL niveau nu al 9 wedstrijden zien dat we goed spelen dat zou en kan PSV niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:28
    Ten eerste slaat je eerste zin nergens op: ‘Als Feyenoorder kan ik je niet serieus nemen omdat je opmerking nergens op slaat.’ Als ik nou voor Ajax was, had je me dan wel serieus genomen?

    Als je goed leest, probeer het eens, zie niet dat ik zeg dat PSV beter is, ze zijn alleen een stuk effectiever. Kijk maar naar het aantal goals dat zij maken. Mede hierdoor staan ze 5 punten voor op jullie. Jullie staan beide in de CL dus wie er daar beter is zal later blijken, daar is het nu te vroeg voor. Ajax is inderdaad de beter spelende ploeg, dat gaf ik al aan in mijn eerste reactie, alleen PSV staat toch echt hoger in de ranglijst dus die zullen het toch beter doen qua resultaat. Dit noemen we hier in Nederland EFFECTIEF.

    Zo, nu mag je ajaxbrilletje weer op en kun je vnv in je luier de wedstrijd bekijken.

    Als Feyenoorder zeg ik: ik hoop jullie overwinteren, net als PSV.
    Vind ik leuk
    Elledoet +524
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:41
    Ja als Feyenoorder (want dat ben je) kan ik je niet serieus nemen omdat je met je Feyenoord bril kijkt.
    Ik zal dan toch maar de moeite nemen om je uit teleggen waarom Ajax 5 punten achterstaat.

    Tegen Heracles waren we in de opbouw (voorbereiding) en hadden al 4 CL westrdijden ( als enige Nederlandse club) in de benen. Dan kan het gebeuren dat je punten kan verspelen.

    Tegen PSV uit waren we niet meedogenloos want in de eerste 30 min. Hebben we de wedstrijd verloren. Niet in die 10 min. erna waar de gaols vielen.
    Ajax is niet weg gespeeld maar dat was PSV. In de tweede helft speelde Ajax net als in de eerste helft continu op de helft van PSV. Maar dat leverde aan beide kanten niets op. Maar 1 ding vergeet je we komen ze weer tegen in de Arena en dan zetten we alles recht.

    Hopelijk heb je wat geleerd van objectief kijken naar een wedstrijd. En geloof me niet dan kijk je de wedstrijd even terug.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:51
    Ik analiseer Ajax en PSV. Wat heeft het dan voor zin om een Feyenoordbril op te zetten? Of ga je meteen vanuit dat ik anti ajax ben? Het enige wat ik probeer aan te geven is dat PSV gewoon effectiever is. 33 goals in de competitie + alle wedstrijden gewonnen. Meer of minder zeg ik niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:43
    Elledoet, realiseer je je wel dat Ajax vanaf speelronde 1 achter PSV aanhobbelt?
    Je acht het natuurlijk ook uitgesloten dat Ajax na zondag zomaar eens 3de zou kunnen staan?
    Vind ik leuk
    Elledoet +524
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:05
    Pacte des Cynes wat loop jij ook heel wat onzin uit te kramen zeg. En dat zonder de feiten onder ogen te zien. Op wat baseer je je onzin dat Ajax 3de zou kunnen staan. Vanavond winnen we van Benfica en zondag van Feyenoord. PSV krijgt weer een pakslaag (voor de zoveelste keer) en zondag hebben ze weer een makie. En dan maar denken omdat je goals maak tegen Emmen dat PSV goed is. Als ze zo goed zijn en waren had er tegen Inter of Barça andere uitslagen geweest. Net zoals Ajax het keer op keer laat zien.
    Omdat als met 1 verdediger speelde tegen PSV en omdat het gewoon niet liep in de eind pasing denken jullie PSVers dat jullie goed zijn. Laat me niet lachen tegen Ajax had het al in de eerste 30 min. Beslist moeten zijn in het voordeel van Ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:03
    Arrogantie en PSV zijn uiteraard niet met elkaar te rijmen en antipolen. De associatie met vastberadenheid, barmhartigheid en heldhaftigheid dringt zich eerder op.

    Hup Benfica!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 10:05]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:07
    Hup Benfica?? We hebben het over Nederlands voetbal, het behalen van punten op de UEFA lijst. Het zorgen dat meer Nederlandse club Europees mee kunnen doen. Wij Ajacieden dragen de club een warm hart toe en rest heeft een afkeur voor de club en dat is prima. Maar in Europa gaat het om een nerderlandse club. Of het nou Ajax,AZ, Feyenoord, PSV of wie dan ook. Het gaat om Nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:25
    Volstrekt irrelevant. Hup Benfica!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:00
    Het is voornamelijk en terecht eigen belang van de TOP2. Als Nederland 11e zou blijven dan hebben in Nederland alleen de nummers 1 en 2 daar voordeel van, de kampioen mag dan direct in de poule meedoen (1 voorronde minder) en de nummer 2 heeft maar 2 in plaats van 3 voorronden. Voor de andere clubs in Nederland zou het juist beter zijn als het niet zou lukken, dan krijgen ze geen extra achterstand van dik 30 miljoen per jaar op die 2.
    Als Nederland nu zou zakken tot 13 zou de bekerkampioen en de nummer 3 een voorronde meer moeten spelen, maar dan gaat het om grijpstuivers. Je verliest pas een plaats als je zakt tot 16e en nog een als je zakt tot 51.
    Vind ik leuk
    Hertogtwan +137
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:04
    Logisch verhaal. Ajax heeft kansen voor overwinteren in CL en PSV geen enkele kans. PSV kan daardoor 100% geven voor kampioenschap!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:23
    Ajax wil europees weer mee gaan doen. PSV niet, die interesseren het niet dat er buiten Nederland schande gesproken wordt! Die denken alleen maar aan de Micky mouse competitie.
    Vind ik leuk
    Enden +4116
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:00
    Met deze poule vind ik deze opmerking onzin.
    PSV heeft beide wedstrijden aardig gepresteerd. Jammer dat Zoet niet best was, anders had er meer in gezeten
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:34
    Jij zou moeten weten hoeveel cadeautjes Ajax al heeft gekregen dit jaar sinterklaas
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:21
    De laatste paar overwinteringen in de Champions League waren toch echt van PSV.
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:38
    In deze poule en gedane investeringen moet Ajax overwinteren in de poule . Dat zeg ik niet nu maar al direct na de loting.
    Vind ik leuk
    Hertogtwan +137
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:17
    Ik zei ook een kans, dat die kans relatief groot is hadden we niet direkt voorzien.
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:32
    Dat ben ik met je eens. Maar dat komt ook dat ze zo goed tegen Bayern speelde.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171116
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:04
    aangezien heerenveen en feijenoord uit voor ons altijd zekerheidjes zijn vermoed ik dat we de 102 punten dit seizoen wel gaan aan tikken
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:22
    Arrogante pummel
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:46
    Netjes om jezelf voor te stellen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:33
    Volgens mij heeft Heerenveen vorig seizoen 4 punten van PSV gepakt....
    Vind ik leuk
    Counterattack +11581
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:46
    Vijf zelfs, 1x winst en 1x gelijk. En Feyenoord is altijd makkie voor ajax en struikelblok voor PSV. Stratum weet dat ook, dus zelf-kritisch en ironisch bedoeld.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171116
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:02
    sarcasme ..... google eens ,er zal een wereld voor je open gaan
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:34
    Vind de 95 ook wel goed hoor, maar alsnog wel een beetje arrogant verwoord.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:54
    Feyenoord uit een zekerheid?

    Ik citeer vanuit de website van PSV:

    Nergens in de Eredivisie is het track-record van PSV zo laag als in De Kuip. PSV speelde in totaal 59 keer in competitieverband een uitwedstrijd tegen Feyenoord. Daarvan werden er tien gewonnen, eindigde het duel twintig keer onbeslist en hield de thuisploeg de winst 29 keer in Rotterdam. De maand januari blijkt PSV echter gunstig gezind. Van alle januariduels in De Kuip verloor PSV er slechts één.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171116
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:00
    Zou U zo vriendelijk willen zijn serieus op mijn post te willen reageren?
    Vriendelijk dank
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1806
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:14
    Zoals de zaken er nu voor staan wordt PSV landskampioen. Niets meer en niets minder.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:22
    Goede analyse! Ook zo goed onderbouwd!
    Vind ik leuk
    Blindsy +12328
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:20
    Ben erg bang dat ze komend weekend aan hun doelsaldo gaan werken :-(
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:34
    Beide CL teams worden hopelijk niet geconfronteerd met blessures. Voor beide clubs zou het een drama zijn wanneer bijvoorbeeld de keepers voor langere tijd geblesseerd zouden raken. Gaat ze veel punten kosten zowel in de CL als in de competitie.
    Die vervangers zijn toch van een heel wat lager niveau.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:22
    'Kenneth Perez ziet dat PSV en Ajax dit seizoen ver boven de rest uitsteken in de Eredivisie.'

    Typisch een kenner.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:23
    sundaymanara, "ver boven de rest"
    Yep wel 2 hele punten.
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:16
    Bij de top10 kenners in de voetbalpoule (ingevuld voor 1 sept) zagen er 8 ook een tweestrijd tussen Ajax en PSV. We hebben twee Feyenoord fans. 7 zien Ajax boven PSV eindigen, dus die voorspelling valt wat tegen.
    Over Heracles was veel overeenstemming 7x 10e, 2x 7e, 1x 11e. Er zijn meer mensen die Heracles als 10e voorspelen dan Ajax als kampioen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6558
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:40
    Dit commentaar bewijst maar weer eens hoe opportunistisch de voetwereld in elkaar steekt!! Vandaag Herzo, morgen zero aangevoerd door de analisten
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:54
    Perez moet niet altijd zo zeiken over Ajax daar komt geen goed woord uit zijn strot
    Vind ik leuk
    Leozao +4147
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:21
    Ten Hag heeft zijn persoontje een beetje tegen.. das jammer. Maar wat hij deed was uitstekend. Met de sterkste opstelling beginnen, om vervolgens degene die toch met een bepaald risico speelden te vervangen.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4796
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:00
    Dat mag perez vinden wat betreft het doelsaldo.. maar er zijn nog genoeg wedstrijden dus daar maak ik me niet druk om. We zitten net op 9 wedstrijden..
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:26
    Garinsha, "We zitten net op 9 wedstrijden".

    Er is dus alweer ruim een kwart van het seizoen voorbij.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4796
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:49
    En nog zijn er genoeg wedstrijden te spelen pacte des cygnes.


    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:52
    Yep, nog een kleine drie kwart. Genoeg mogelijkheden om wat meer afstand te nemen.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4796
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:31
    We zullen het zien...
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9467
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:52
    PSV won natuurlijk met 3-0 van ajax dat scheelt 6 doelpunten . Maar idd PSV ers hebben ervaring met kampioenschappen dat hebben hullie niet
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 12:53]
    Vind ik leuk
    wickey +33
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:31
    Afgezien van de 3 sterren wat ze hebben😏
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:05
    Perez vind ik over het algemeen wel goed, maar de laatste tijd begint ie te irriteren door zijn betweterigheid en het altijd maar door kletsen als een ander aan het woord komt.
    Vind ik leuk
    wickey +33
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:30
    Ajax is gewoon slim. Ze bewaren paar goals voor de CL...iets dat PSV niet doet😝
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws