Verbeek: 'Hij zei: ik kan naar Ajax, wat moet ik doen? Uiteindelijk is hij gegaan'

    Verbeek: 'Hij zei: ik kan naar Ajax, wat moet ik doen? Uiteindelijk is hij gegaan'

    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:22

    Een terugkeer van Klaas-Jan Huntelaar bij sc Heerenveen: Gertjan Verbeek ziet het zitten. Wel wijst de momenteel clubloze trainer op de leeftijd van de Ajax-spits. Met zijn 35 jaar beginnen de dagen te tellen.

    "Hij is altijd welkom, denk ik. Misschien begint de leeftijd nu wat te spelen", vertelt Verbeek bij Omrop Fryslan. "We hebben altijd goede ervaringen met hem gehad. Als hij een versterking is, in wat voor opzicht dan ook..Of dat nou in de kleedkamer is, of wat dan ook. We hebben Sibon ook een keer teruggehaald. Daar zit een gedachte achter. Als we zagen dat hij een meerwaarde was, dan haalden we zo'n speler op. Hij heeft bij Heerenveen een tweede jeugd ervaren."

    Verbeek was hoofdtrainer van Heerenveen toen Huntelaar nog in Friesland speelde. In de winter van 2005 maakte hij de transfer naar Ajax. "Aan het einde van het eerste seizoen kwam hij al bij me. Hij zei: ik kan naar Ajax, wat moet ik doen? Ik zei: dat ga ik niet tegen je zeggen. Dat moet je zelf beslissen. Ben je al de beste van Heerenveen? Dat vond hij niet. Nou, dus dan kun je nog wat leren."

    "Na een half jaar kwam hij weer. Hij had toen weer veel goals gemaakt en was toen ook vooruit gegaan. Zijn kracht, snelheid en wendbaarheid waren ook toegenomen. Ik stelde hem daarna weer dezelfde vraag: ben je de beste van Heerenveen? Zo langzamerhand wel, vond hij."

    "Bij een rondje van vier tegen twee stond hij nooit in het midden. En als hij in het midden stond, was hij er zo weer uit. Dan kan ik geen beter elftal voor hem samenstellen. Bij Ajax liggen de kwaliteiten individueel wat hoger. Ik zei: dan moet je dat maar doen. Ik vind het wel jammer, want had graag nog een jaar met je gewerkt. Hij is toen gegaan."

    Plaats een reactie

    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:24
    Hallo VP waar blijft de voorbereiding van Ajax - Benfica het is 10 uur geweest namelijk! Ik vind een 11 uur lange voorbereiding noodzakelijk namelijk
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1508
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:27
    Ze hebben ook geen inspiratie!
    Vind ik leuk
    Patje41 +776
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:32
    Doet de 5-0 nog pijn of zijn jullie het verliezen al gewend?
    Vind ik leuk
    Vowtar +5309
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:42
    Zo'n opmerking is toch nergens voor nodig? Volgens mij doet Lebeast niks verkeerd, dan slaat dit nergens op.

    Maar omdat jij blijkbaar lekker gaat op pijnlijke nederlagen:
    3-0!
    Vind ik leuk
    Patje41 +776
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:23
    Dan moet je le beast nog maar eens goed lezen en dan de haat die hij tegen ajax heeft in je achterhoofd meenemen. Dan is het gewoon een misselijke opmerking waarmee hij probeert te scoren
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1508
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:40
    Beste Patje, eerlijk? Is dit hoe jij deze reactie ziet? Dan sla je toch wel een beetje een modderfiguur man, de naam van de comment boven mij, ik bedoel alleen dat VP geen inspiratie heeft om zijn vraag in te willigen...

    Ik heb nog nooit met jou gesproken dus denk niet dat je mij kent! En daarbij, bij de europese wedstrijden draag ik totaal geen haat. Dan support ik alle nederlandse teams!
    Vind ik leuk
    Patje41 +776
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:04
    Alleen al dat je zegt dat je bij europese wedstrijden geen haat draagt zegt al genoeg... zelfde bekrompenheid als veel retteketetters
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 13:04]
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1508
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:12
    Wat kom je nou slap ouwehoeren knuppel! Dat jij me bericht niet goed interpreteerd is jou probleem.
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1508
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:41
    Die kerel is niet goed joh 🤣
    Vind ik leuk
    AFCA-1324 +441
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:57
    En die doet wel weer pijn die 3-0 nederlaag 😓🤣
    Maar wel een goeie reactie 👍
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:42
    Hahaha ja
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2968
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:27
    Ik had verwacht dat ze hem gisteren al online hadden gezet
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:41
    Ik hoopte het eigenlijk, was benieuwd naar het avondeten maar ho maar..
    Vind ik leuk
    The Genius +3321
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:27
    EDIT: Bericht verwijderd door VP.... -> ik denk ik schrijf dit ook maar eens in een reactie want iedereen doet dat ;)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 10:28]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:31
    Hahahahahaha 🤣
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2968
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:33
    Jesse strikes again
    Vind ik leuk
    The Genius +3321
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:40
    deze snap ik niet
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2968
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:06
    We hebben een nieuwe moderator (aka Jesse Klaver) die alles verwijdert en aanpast. Aangezien jouw comment door vp is aangepast ging er van uit dat hij weer heeft toegeslagen
    Vind ik leuk
    The Genius +3321
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:08
    ah ok op die manier, nee ik heb het juist zelf zo geschreven;)
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2968
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:09
    Ah dan had ik hem even niet door
    Vind ik leuk
    Tfoe +3813
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:01
    lul toch niet zo stom,is bij de wedstrijden van Eindhoven niet anders.
    Trol .
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:06
    Hahahaha holy fuck wat ben jij dom, ben zelf ook een ajacied ga ook naar de wedstrijd, bij Bayen - Ajax stond die voorbereiding al om 10 uur online vandaar de inside joke.. maar is goed Tfoe je zal wel een zware werkdag gehad hebben hoop dat je vanavond nog van Ajax kan genieten..
    Vind ik leuk
    Tfoe +3813
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:19
    Dan spijt het me gap!
    Zullen de zenuwen zijn 😬
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:27
    Hahaha was ik al bang voor maakt niet uit zolang we vanavond maar kunnen genieten!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6777
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:34
    Verstandige man die Gert-Jan Verbeek. Heeft meerdere carrières een boost gegeven!!
    Vind ik leuk
    Humberto01 +465
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:49
    Wat lul je nu Verbeek naar Heerenveen, Huntelaar moet gewoon back to the roots en waar het allemaal begon, naar zijn clubje De Graafschap. Hen helpen om zich te kunnen handhaven. Daar hebben ze een spits lopen die er geen pepernoot van kan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 13:36]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4055
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:52
    Misschien Luuk de Jong dan maar?
    Vind ik leuk
    Humberto01 +465
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:37
    zit hij ook op de bank dan?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4055
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:08
    Nog niet, maar is dat een pré?
    Vind ik leuk
    Echt? +3677
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:57
    Terug naar de roeden???
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5580
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:55
    Volgens Verbeek juichen de spelrs van Benfica hartelijker dan die van Ajax en dat kan wel eens de bepalende factor worden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws