Ik weet dat Ajax twijfelde tussen mij en Mike van der Hoorn van FC Utrecht

    "Ik weet dat Ajax twijfelde tussen mij en Mike van der Hoorn van FC Utrecht"

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 10:53di 13-11-2018 om 10:53

    Virgil van Dijk had in 2013 graag de stap willen maken naar een Nederlandse topclub. Om uiteenlopende redenen kwam het voor de toenmalig stopper van FC Groningen echter niet tot een transfer naar Eindhoven, Amsterdam of Rotterdam. Dat vertelt Oranje-captain Van Dijk in een openhartig interview met Helden. 

    "In de zomer van 2013 wilde ik hogerop. De logische stap was om eerst naar een topclub in Nederland te gaan en daarna naar het buitenland. Dat wilde ik ook", blikt de verdediger terug. 

    "Ik stond open voor zowel Ajax, Feyenoord als PSV. Ik weet dat Ajax twijfelde tussen mij en Mike van der Hoorn van FC Utrecht. Ze kozen voor Van der Hoorn. PSV haalde Jeffrey Bruma en Feyenoord had geen interesse, die club had Bruno Martins Indi en Stefan de Vrij al. Ik heb ook nooit contact gehad met die clubs."

    Van Dijk verkaste uiteindelijk naar Celtic. Via de Schotse grootmacht en Southampton belandde de stopper in januari 2018 bij Liverpool. The Reds betaalden circa tachtig miljoen euro voor hem. 

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 november 2018 om 10:54
    Achteraf was Mike van der Hoorn natuurlijk een schot in de roos.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:59
    Ajax verkoos ooit ook Mariano Santos boven Roberto Carlos in de jaren 90. Zo gaan die dingen soms.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9266
    dinsdag 13 november 2018 om 11:01
    En Feyenoord Somalia boven Fred:S
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1971
    dinsdag 13 november 2018 om 11:19
    Heb je Fred bezig gezien op het WK2014? Die had in de halve finale tussen de 23ste en 29ste minuut 4 balcontacten.
    4x aftrappen.

    Feyenoord heeft €1,5 miljoen aan Fred verdiend want hadden door een samenwerkingsverband met Belo Horizonte een deel van de transferrechten.

    Somalia schoot Feyenoord nog eens tegen Rosenborg de volgende CL ronde in. Gewoon effe doorgaan met 1x winst en 5x gelijk :D

    https://www.youtube.com/watch?v=54GCE8hcBE8

    Waarna ze door de italiaanse maffia connectie Chelsea\Lazio uit de 1/4 finale werden gehouden. (Chelsea - Lazio 1-2, 1-0 bij de rust)

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 11:37]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    dinsdag 13 november 2018 om 11:35
    Somalia heb ik nog nooit op een wk gezien
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1971
    dinsdag 13 november 2018 om 11:39
    Fred had je ook nooit op een WK moeten zien.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    dinsdag 13 november 2018 om 11:46
    Liever dat dan somalia als ik eerlijk ben
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1971
    dinsdag 13 november 2018 om 12:07
    Je zal mij niet horen zeggen dat Somalia een kanjer was. Was een nuttige goal tegen Rosenborg en was zo'n beetje zijn enige hoogtepunt.
    Maar voor allebei geldt, waren het geen Brazilianen geweest, had nooit iemand iets van ze gehoord.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    dinsdag 13 november 2018 om 12:08
    Ik zou zeggen voetballers ipv brazilianen :p
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1971
    dinsdag 13 november 2018 om 12:10
    Ja.... maar dat gaat op voor zo'n beetje 100% van de voetballers.
    Kan me nou niet echt snel 1 voor de geest halen die ik in staat acht het buskruit uitgevonden te hebben bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    dinsdag 13 november 2018 om 12:16
    Haha ja dat klopt. Keje Molenaar is advocaat. Maar ook weer geen hele bekende
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1971
    dinsdag 13 november 2018 om 12:26
    Graeme Rutjes was ook niet dom, ook meester in de rechten of zoiets.
    Maar daarna moet ik echt heel diep nadenken wil ik er nog 1 kunnen verzinnen

    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    dinsdag 13 november 2018 om 13:21
    Op zich niet vreemd. Als je voetbalt heb je minder tijd voor studeren.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1971
    dinsdag 13 november 2018 om 13:43
    En met de huidige contracten, voor veel ook geen noodzaak.
    Vind ik leuk
    Emnu +4825
    dinsdag 13 november 2018 om 14:07
    Socrates was tandarts.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    dinsdag 13 november 2018 om 14:19
    En een goede ook denk ik. Die vond altijd wel een gaatje.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1971
    woensdag 14 november 2018 om 08:36
    https://media.tenor.com/images/18ae86fcb295c6d30028dedf7a946970/tenor.gif
    Vind ik leuk
    Uitvak030 +305
    dinsdag 13 november 2018 om 14:24
    .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 14:25]
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1512
    dinsdag 13 november 2018 om 12:03
    Maar Marcio Santos was een centrale verdediger en Roberto Carlos was voornamelijk linksback
    Vind ik leuk
    JSV +1211
    dinsdag 13 november 2018 om 15:34
    Je hebt gelijk.. fout overgenomen.
    En ik had gezien de kromme stelling beter moeten weten. ;)
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1512
    dinsdag 13 november 2018 om 17:23
    lol is niet erg toch. Was Bombarda helemaal vergeten eigenlijk;)
    Vind ik leuk
    J R Riquelme +1372
    dinsdag 13 november 2018 om 12:20
    En PSV heeft Ronaldinho ook laten lopen als ik het me goed herinner.

    Of wat het Ronaldinho die PSG boven PSV koos?
    Vind ik leuk
    abraksas +1520
    dinsdag 13 november 2018 om 12:23
    Misschien gewoon een foutje? Dacht dat ie een contract van PSV tekende maar later bleek het PSG. verwisselingsgevaar he.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13540
    dinsdag 13 november 2018 om 17:48
    PSV heeft wel ooit ene Litmanen een paar weken op proef gehad. Was toen toch wat te licht...
    Vind ik leuk
    JSV +1211
    dinsdag 13 november 2018 om 12:55
    Wat zochten ze dan? Een linksback (Roberto) of een centrale verdediger (Mariano)?
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1512
    dinsdag 13 november 2018 om 15:10
    Marcio;) Mariano was Bombarda;)
    Ze zochten toen een centrale verdediger dus logisch dat ze voor hem gingen toen. Viel zwaar tegen ondanks dat hij net wereldkampioen was geworden.
    Tegen PSV na een paar seconde al rood zal ik nooit vergeten;)
    Vind ik leuk
    Hektor +439
    dinsdag 13 november 2018 om 11:04
    Beste spits die we ooit hebben gehad
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    dinsdag 13 november 2018 om 11:21
    Beste ooit!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:54
    Gevalletje if we only knew back then...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:54
    Achteraf.... achteraf.... Zonde niks tegen te doen, onze stormram Mikie was ook wel lachen.
    Vind ik leuk
    bartjeee +1047
    dinsdag 13 november 2018 om 10:55
    Ajax😂😂😂 mikey van der hoorn jalalalalal. Je had ook gewoon van dijk kunnen hebben😂😂😂
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    dinsdag 13 november 2018 om 11:23
    Shit happens, elke club heeft weleens van zulke gevalletjes, toch?
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1512
    dinsdag 13 november 2018 om 12:04
    Vond ze allebei niet bij Ajax passen
    Vind ik leuk
    abraksas +1520
    dinsdag 13 november 2018 om 12:31
    Bruma hebben terwijl je van Dijk had kunnen halen is ook wel geinig eigenlijk.
    Lach maar om Ajax maar PSV heeft ook genoeg van die fouten gemaakt. Als ik me niet vergis had PSV destijds de kans gehad naast Ronaldo ook Rivaldo en Roberto Carlos te halen maar durfden ze dat niet aan ofzo. Om maar even wat te noemen.
    Vind ik leuk
    bartjeee +1047
    dinsdag 13 november 2018 om 12:40
    Tja zo heeft iedere club weleens pech. Bruma vind ik toch ook wel prima hoor (iig beter dan viergever)😂
    Vind ik leuk
    abraksas +1520
    dinsdag 13 november 2018 om 14:05
    Prima ja, maar tegenover van Dijk... :P.
    Maar ja, zo is het, iedere club heeft wel zo z'n pech en vergissingen. Ajax heeft ook niet alleen met van Dijk een fout gemaakt. Daarnaast ben je achteraf natuurlijk ook altijd wel slimmer. Plus dat in sommige gevallen het op dat moment gewoon echt de juiste beslissing is geweest omdat de speler in kweste op dat moment gewoon niet goed genoeg was of niet genoeg liet zien ofzo. Elia werd bij Ajax weggestuurd in de jeugd omdat hij als ik me niet vergis gewoon een mentaliteitsprobleem had wat hij zelf nog toegegeven heeft in een interview jaren later. Dan kun je wel zeggen dat Ajax dom was om zo'n speler te laten gaan maar op dat moment was het denk ik gewoon echt het beste.

    En als je dan kijkt naar hoeveel spelers voor miljoenen gekocht worden en een jaar later bij een degradatiekandidaat speelt... Zie je overal, ook bij Real en Barca enzo.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7275
    dinsdag 13 november 2018 om 10:59
    Wat een gemiste kans voor Feijenoord.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1170
    dinsdag 13 november 2018 om 11:01
    Wel een logische op dat moment. BMI en de vrij waren allebei internationals en deden t prima bij Feyenoord
    Vind ik leuk
    COYG +6839
    dinsdag 13 november 2018 om 11:01
    Met Indi en De Vrij hadden ze al twee (aanstaande) internationals. Wat moesten ze nou met 3 van die spelers.

    Persoonlijk denk ik dat Van Dijk op dit niveau is gekomen dankzij Celtic en dat de Nederlandse top hem dit niveau niet kon aandienen.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1971
    dinsdag 13 november 2018 om 11:21
    Dont feed the troll.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:01
    Vond vd Hoorn ook wel een Dijk van een verdiger hoor . Ook al werd die vaker als spits gebruikt .
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4668
    dinsdag 13 november 2018 om 11:07
    En van Dijk van het hoor'n en zien ook
    ;-)
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    dinsdag 13 november 2018 om 14:31
    Als je toch bezig bent met humor, ...
    een spits staat op een Toren.
    Dat past weer beter bij van der Hoorn.
    Maar Virgil is nu mooie Schotse ervaring rijk
    en dat vormt een standvastige Dijk.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 13 november 2018 om 11:05
    Dan hebben ze mooi de verkeerde keuze gemaakt. 😅
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:06
    En terecht, Mikey is 6 niveaus beter dan Van Dijk...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:38
    Tsja... met de kennis van nu... niet de beste keuze van Ajax
    Vind ik leuk
    imho +1277
    dinsdag 13 november 2018 om 11:53
    Met de kennis van toen ook niet hoor.
    Vind ik leuk
    Leozao +5499
    dinsdag 13 november 2018 om 11:52
    Typisch gevalletje van jammer, maar helaas
    Vind ik leuk
    Patje41 +907
    dinsdag 13 november 2018 om 12:34
    Wat een enorme fout van ajax
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:48
    Tja, achteraf gezien zou van dijk een prima versterking voor Ajax of Psv zijn geweest maar begrijpelijk dat er twijfel was
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:16
    Datbis dan foutje bedankt
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:56
    och mijn clubke PSV koos ooit voor Iwan, Marcelo, Gakhokidze en Issakson...mam man man wat een drama spelers & keeper...
    Vind ik leuk
    karnisse +257
    dinsdag 13 november 2018 om 15:44
    Marcelo was nietzo slecht
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:59
    Daarentegen vond ik bij ons clubke wel Manolev goed ondanks de wekelijkse ballen richting Den Bosch of België.

    Hij bleef 100% gaan. Cultheld voor mij.
    Hup Manolev.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    dinsdag 13 november 2018 om 14:27
    Onze Nederlandse vaklui zagen niks in Virgil, ook Derksen vond hem niks waard, wat duurde het niet vreselijk lang voor de bondscoach herkende welke kwaliteiten hij heeft !!
    Zelfs Veltman en Riedewald werden beter geacht... wat een beperkt voetbalinzicht heb je dan.
    Waarschijnlijk had hij bij Ajax eerst een jaar in de beloften moeten spelen om te wennen aan het onwaarschijnlijk hoge niveau van Ajax.

    Nee Virgil, als jongen uit Groningen nemen ze je hier niet serieus als je niet bij de top-3 speelt, dus dan is de weg wat langer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:29
    Foutje bedankt .
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +289
    dinsdag 13 november 2018 om 18:26
    Elke club maakt wel fout en met dit sport dingen.. Kan me herrinneren dat Ajax ene Felipe Luis had op de rechtsback. Gehuurd wel is waar, arm gebroken en klaar was ie in amsterdam
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws