Ik weet dat Ajax twijfelde tussen mij en Mike van der Hoorn van FC Utrecht

"Ik weet dat Ajax twijfelde tussen mij en Mike van der Hoorn van FC Utrecht"

Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 10:53di 13-11-2018 om 10:53

Virgil van Dijk had in 2013 graag de stap willen maken naar een Nederlandse topclub. Om uiteenlopende redenen kwam het voor de toenmalig stopper van FC Groningen echter niet tot een transfer naar Eindhoven, Amsterdam of Rotterdam. Dat vertelt Oranje-captain Van Dijk in een openhartig interview met Helden. 

"In de zomer van 2013 wilde ik hogerop. De logische stap was om eerst naar een topclub in Nederland te gaan en daarna naar het buitenland. Dat wilde ik ook", blikt de verdediger terug. 

"Ik stond open voor zowel Ajax, Feyenoord als PSV. Ik weet dat Ajax twijfelde tussen mij en Mike van der Hoorn van FC Utrecht. Ze kozen voor Van der Hoorn. PSV haalde Jeffrey Bruma en Feyenoord had geen interesse, die club had Bruno Martins Indi en Stefan de Vrij al. Ik heb ook nooit contact gehad met die clubs."

Van Dijk verkaste uiteindelijk naar Celtic. Via de Schotse grootmacht en Southampton belandde de stopper in januari 2018 bij Liverpool. The Reds betaalden circa tachtig miljoen euro voor hem. 

Plaats een reactie

dinsdag 13 november 2018 om 10:54
Achteraf was Mike van der Hoorn natuurlijk een schot in de roos.
Vind ik leuk
Hektor +426
dinsdag 13 november 2018 om 11:04
Beste spits die we ooit hebben gehad
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 11:21
Beste ooit!
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 10:54
Gevalletje if we only knew back then...
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 10:54
Achteraf.... achteraf.... Zonde niks tegen te doen, onze stormram Mikie was ook wel lachen.
Vind ik leuk
bartjeee +1574
dinsdag 13 november 2018 om 10:55
Ajax😂😂😂 mikey van der hoorn jalalalalal. Je had ook gewoon van dijk kunnen hebben😂😂😂
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 11:23
Shit happens, elke club heeft weleens van zulke gevalletjes, toch?
Vind ik leuk
Diesel1977 +1518
dinsdag 13 november 2018 om 12:04
Vond ze allebei niet bij Ajax passen
Vind ik leuk
abraksas +2711
dinsdag 13 november 2018 om 12:31
Bruma hebben terwijl je van Dijk had kunnen halen is ook wel geinig eigenlijk.
Lach maar om Ajax maar PSV heeft ook genoeg van die fouten gemaakt. Als ik me niet vergis had PSV destijds de kans gehad naast Ronaldo ook Rivaldo en Roberto Carlos te halen maar durfden ze dat niet aan ofzo. Om maar even wat te noemen.
Vind ik leuk
bartjeee +1574
dinsdag 13 november 2018 om 12:40
Tja zo heeft iedere club weleens pech. Bruma vind ik toch ook wel prima hoor (iig beter dan viergever)😂
Vind ik leuk
abraksas +2711
dinsdag 13 november 2018 om 14:05
Prima ja, maar tegenover van Dijk... :P.
Maar ja, zo is het, iedere club heeft wel zo z'n pech en vergissingen. Ajax heeft ook niet alleen met van Dijk een fout gemaakt. Daarnaast ben je achteraf natuurlijk ook altijd wel slimmer. Plus dat in sommige gevallen het op dat moment gewoon echt de juiste beslissing is geweest omdat de speler in kweste op dat moment gewoon niet goed genoeg was of niet genoeg liet zien ofzo. Elia werd bij Ajax weggestuurd in de jeugd omdat hij als ik me niet vergis gewoon een mentaliteitsprobleem had wat hij zelf nog toegegeven heeft in een interview jaren later. Dan kun je wel zeggen dat Ajax dom was om zo'n speler te laten gaan maar op dat moment was het denk ik gewoon echt het beste.

En als je dan kijkt naar hoeveel spelers voor miljoenen gekocht worden en een jaar later bij een degradatiekandidaat speelt... Zie je overal, ook bij Real en Barca enzo.
Vind ik leuk
El Cazador +9346
dinsdag 13 november 2018 om 10:59
Wat een gemiste kans voor Feijenoord.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5837
dinsdag 13 november 2018 om 11:01
Wel een logische op dat moment. BMI en de vrij waren allebei internationals en deden t prima bij Feyenoord
Vind ik leuk
COYG +8525
dinsdag 13 november 2018 om 11:01
Met Indi en De Vrij hadden ze al twee (aanstaande) internationals. Wat moesten ze nou met 3 van die spelers.

Persoonlijk denk ik dat Van Dijk op dit niveau is gekomen dankzij Celtic en dat de Nederlandse top hem dit niveau niet kon aandienen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6428
dinsdag 13 november 2018 om 11:21
Dont feed the troll.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 11:01
Vond vd Hoorn ook wel een Dijk van een verdiger hoor . Ook al werd die vaker als spits gebruikt .
Vind ik leuk
Lucky Kes +8070
dinsdag 13 november 2018 om 11:07
En van Dijk van het hoor'n en zien ook
;-)
Vind ik leuk
Cookee +13002
dinsdag 13 november 2018 om 14:31
Als je toch bezig bent met humor, ...
een spits staat op een Toren.
Dat past weer beter bij van der Hoorn.
Maar Virgil is nu mooie Schotse ervaring rijk
en dat vormt een standvastige Dijk.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 11:38
Tsja... met de kennis van nu... niet de beste keuze van Ajax
Vind ik leuk
imho +2365
dinsdag 13 november 2018 om 11:53
Met de kennis van toen ook niet hoor.
Vind ik leuk
Patje41 +1221
dinsdag 13 november 2018 om 12:34
Wat een enorme fout van ajax
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 12:48
Tja, achteraf gezien zou van dijk een prima versterking voor Ajax of Psv zijn geweest maar begrijpelijk dat er twijfel was
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 13:16
Datbis dan foutje bedankt
Vind ik leuk
Cookee +13002
dinsdag 13 november 2018 om 14:27
Onze Nederlandse vaklui zagen niks in Virgil, ook Derksen vond hem niks waard, wat duurde het niet vreselijk lang voor de bondscoach herkende welke kwaliteiten hij heeft !!
Zelfs Veltman en Riedewald werden beter geacht... wat een beperkt voetbalinzicht heb je dan.
Waarschijnlijk had hij bij Ajax eerst een jaar in de beloften moeten spelen om te wennen aan het onwaarschijnlijk hoge niveau van Ajax.

Nee Virgil, als jongen uit Groningen nemen ze je hier niet serieus als je niet bij de top-3 speelt, dus dan is de weg wat langer.
Vind ik leuk
BoRiNo13 +371
dinsdag 13 november 2018 om 18:26
Elke club maakt wel fout en met dit sport dingen.. Kan me herrinneren dat Ajax ene Felipe Luis had op de rechtsback. Gehuurd wel is waar, arm gebroken en klaar was ie in amsterdam
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws