Gouden Oranje-toekomst: 'Sinds Sneijder geen speler gezien die zó kan voetballen'

    Gouden Oranje-toekomst: 'Sinds Sneijder geen speler gezien die zó kan voetballen'

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 09:07zo 18-11-2018 om 09:07

    De 2-0 zege van Oranje is niet alleen een mijlpaal, het is ook een kantelpunt. Arno Vermeulen en Simon Kuper zijn enthousiast over de toekomst van Oranje, mede dankzij talenten als Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong en Denzel Dumfries.

    "Als je alleen al kijkt naar Matthijs de Ligt; de hele wereld zit achter hem aan. Hij is pas 19 jaar. De Jong is pas 21, Dumfries pas 22. Gezamenlijk hebben ze 19 interlands gespeeld", zegt NOS-commentator Vermeulen op de website van zijn werkgever.

    Ook Kuper, journalist en schrijver, ziet het zonnig in. "De generatie die eraan komt is te vergelijken met begin deze eeuw, toen Van Persie, Robben, Van der Vaart en Sneijder kwamen. Sinds Sneijder debuteerde voor Oranje heb ik geen Nederlandse speler meer gezien die zó kan voetballen als Frenkie de Jong. Hoe hij tegen Frankrijk met buitenkantje rechts na tachtig minuten Depay alleen voor de keeper zette, dat is pure klasse. Zo ziet een echte voetballer eruit."

    "Maar ook De Ligt: ik wist dat hij opperste concentratie heeft en goed kan verdedigen, maar dat hij Kylian Mbappé eruit sprintte, daar stond ik wel van versteld", vervolgt Kuper, die eveneens de loftrompet steekt over Dumfries. "Ik wil hem niet meteen tot wereldtopper uitroepen, maar hoe hij tegen Frankrijk de hele rechterkant in zijn eentje bespeelde, en Mbappé achteloos uit de wedstrijd speelde, en ook nog eens bijna twee keer scoorde. Die jongen speelt zijn derde interland!"

    Vermeulen vult aan: "Niemand had kunnen denken dat Denzel Dumfries, vorig seizoen nog bij Heerenveen, even Kylian Mbappé en Antoine Griezmann in zijn achterzak zou hebben. Ook Koeman zelf had dat niet verwacht."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    BarcAjax +9456
    zondag 18 november 2018 om 09:14
    Die ontwikkeld zich heel goed. Technisch is het misschien wat minder bij hem maar hij is fysiek goed in orde en hij heeft een geweldige drive. Mooi om te zien.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    zondag 18 november 2018 om 12:55
    Geen van allen Kuipvrees, da's ook een belangrijke constatering....
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19146
    zondag 18 november 2018 om 09:14
    Dumfries speelde ook echt een goede wedstrijd!

    Hij speelde een paar jaar geleden toch nog bij de amateurs?
    Echt absurd zo snel gaat hij..
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:16
    Even historie lezen van deze jongen
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19146
    zondag 18 november 2018 om 09:20
    Je kan toch ook gewoon met ja of nee antwoorden?
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    zondag 18 november 2018 om 09:30
    Nee
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19146
    zondag 18 november 2018 om 09:34
    Oké, thanks.
    Vind ik leuk
    SanKev +849
    zondag 18 november 2018 om 10:22
    2013-2014 nog, dus dat vind ik niet al te lang geleden.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19146
    zondag 18 november 2018 om 10:27
    Nee inderdaad.
    Speel je 4 jaar geleden tegen Fc Rotjeknor, en speel je vrijdag met Oranje tegen Frankrijk.

    Goed bezig die gozer.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:39
    Hhhh
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:18
    Dumfries was echt top, niet vergeten de roon.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19146
    zondag 18 november 2018 om 09:21
    Klopt, ik denk dat Koeman het middenveld voorlopig laat staan zo.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:24
    Dat denk ik wel ja, daar kan hij niet meer omheen.
    Vind ik leuk
    Lee +427
    zondag 18 november 2018 om 10:18
    Daar kan hij inderdaad niet meer omheen, veel beter dan tete!
    Met Van dijk/De ligt centraal staat het prima achterin nu nog een goeie linksback en het staat als een huis!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:23
    Inderdaad een goede linksback, die hebben we nog nodig.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:52
    Als Angelino nou gewoon Nederlands was.
    Vind ik leuk
    base +2414
    zondag 18 november 2018 om 11:05
    Nee dank je heeft in de CL niet bepaald overtuigd.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19146
    zondag 18 november 2018 om 15:46
    Dan speelde hij in Oranje onder 1 meter 45..😜
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:31
    Betekent dit ook dat gasten als Strootman, de Vrij, Ake, maar ook bijvoorbeeld Berghuis, Weghorst, Kongolo, Janmaat enz.niet meer in aanmerking komen? Als je ziet hoe jong Oranje nu is wordt het zeer moeilijk om je daar tussen te spelen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:39
    Ake zeker wel, die gaat blind vervangen.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1486
    zondag 18 november 2018 om 16:47
    Ake is een goede linksback.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2248
    zondag 18 november 2018 om 12:13
    Dumfries speelde in de KKD bij Sparta en nog zag van Geel het niet
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19146
    zondag 18 november 2018 om 12:15
    Best zuur ja..
    Vind ik leuk
    Peterfc +2248
    zondag 18 november 2018 om 12:17
    De opvolger van Botteghin speelt ook in de KKD, van Geel is nu wél op de hoogte heb ik gehoord.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19146
    zondag 18 november 2018 om 12:22
    Ik heb geen idee.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2248
    zondag 18 november 2018 om 12:23
    Feijenoord is getipt over Velkov.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19146
    zondag 18 november 2018 om 12:28
    Nog nooit van gehoord, ik volg de KKD ook niet echt om eerlijk te zijn.
    Waar speelt die dan?
    Vind ik leuk
    Peterfc +2248
    zondag 18 november 2018 om 13:40
    Fc Den bosch.
    Vandaag speelt hij niet omdat hij een interland moet spelen.

    De TD van Den Bosch, Anton Evmenov, was manager bij Zenit en vloog voor CSKA de hele wereld over. Die man heeft echt een geweldig netwerk.
    De hoofdscout bij Den Bosch is Wim van der Horst, hij werkte tot een paar jaar terug bij Sparta. ( 😎)

    Velkov is ook bij Manchester United in beeld, ze hadden zelfs een optie op Velkov.

    Van Geel komt niet kijken en daarom speelt Schuurs bij Ajax terwijl Schuurs - Velkov een mooi duo voor Feijenoord zou zijn.


    Vind ik leuk
    Kuip +8461
    zondag 18 november 2018 om 09:15
    Frenkie doet me steeds meer aan Cruyff denken. Z’n manier van lopen, de dribbel, passje buitenkant rechts.
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    zondag 18 november 2018 om 09:31
    Dan maakt hij over een paar jaar Feyenoord kampioen🤔
    Vind ik leuk
    abraksas +1531
    zondag 18 november 2018 om 10:01
    Als ie net zo goed wordt als Cruijff mag ie van mij ook wel ooit Feyenoord een keer kampioen maken, daar ben ik heel eerlijk in en doe ik ook niet moeilijk over. En ik gun Feyenoord wel een kampioenschap eens in de 18 jaar ;)
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:31
    Dat gevoel krijg ik ook als ik naar hem kijk. Niet alleen dat, maar ook zijn passeeracties, het kijken/anticiperen, de plotselinge versnelling, handelingssnelheid, moment van instappen, het wijzen/dirigeren. Het is bijna eng zoveel als hij er op lijkt.
    Nou is het nog niet zo dat hij even goed is, want Cruijff was absoluut buitencategorie, maar Frenky gaat echt dichtbij komen, geen enkele twijfel.
    Ik denk dat hij ook moeiteloos in kan stappen bij Barcelona. Er zijn er weinig die dat zouden kunnen, maar wat hij tegen Frankrijk liet zien was echt fenomenaal!
    Ik heb een mooi stuk over hem gelezen in de Volkskrant. Precies wat ik dacht. Die jongen laat zich niet van zijn stuk brengen. Hij is uit het juiste hout gesneden. Uitstekende mentaliteit, die is niet te stoppen. Letterlijk en figuurlijk!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:15
    Wij wel🤪
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6835
    zondag 18 november 2018 om 09:18
    3x wk winst, 10 gouden ballen. Dat wordt een saaie voorspelbare toekomst.
    Vind ik leuk
    3Bier +10724
    zondag 18 november 2018 om 09:26
    Ach ja, daar moeten we dan maar mee leren leven...
    Vind ik leuk
    Lee +427
    zondag 18 november 2018 om 10:07
    Zou mooi zijn zeg!
    Vind ik leuk
    SanKev +849
    zondag 18 november 2018 om 10:25
    En dat terwijl de gouden ballen doorgaans niet naar rechtsbacks gaan :o
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6835
    zondag 18 november 2018 om 10:30
    Nog steeds niet hoor. De tekst gaat ook over Frenkie. Dus dat is dan logischer.
    Vind ik leuk
    SanKev +849
    zondag 18 november 2018 om 10:33
    Dat was ook overduidelijk, ik vond het daarom leuk om het eens te verdraaien
    Vind ik leuk
    Lee +427
    zondag 18 november 2018 om 09:19
    Ze waren alle drie erg goed tegen Frankrijk maar vergeet De Roon en Babel niet, die speelden ook erg goed!
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6380
    zondag 18 november 2018 om 09:20
    Na een aantal slechte jaren komt er echt weer een mooie jonge talentvolle lichting aan bij nederland. Na het stoppen van de bekende namen zoals robben sneijder v persie dacht ik wie moet er hun vervangen. Maar er staat nu echt weer een team. We zijn er nog niet maar het gaat de goeie kant op. Ik heb weer vertrouwen in hollandia
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:18]
    Vind ik leuk
    Peterfc +2248
    zondag 18 november 2018 om 12:15
    Die houden we er in: een goede ligting.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6380
    zondag 18 november 2018 om 12:17
    Ahaa was net wakker 😃
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13190
    zondag 18 november 2018 om 09:22
    Als Dumfries zich zo door ontwikkelt speelt die ook niet lang meer bij PSV..
    Zulke spelers zijn zeer gewild..
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:42
    Het is zo jammer dat Nederlandse clubs jonge spelers niet kunnen houden. Een van de belangrijkste redenen blijft de kwaliteit van de ED. Tja en dan hebben we de Eredivisie CV. Een heuse Commanditaire Vennootschap. Nee, ik begin niet weer over kortzichtige hobbyisten...
    Toch hebben we aan deze heren de teloorgang van het betaald voetbal in NL te danken. Een goede jeugdopleiding is niet alleen een kwestie van geld maar van de beste mensen op de goede plek, idem coaches. Al die ex topvoetballers die coach willen worden... Hoeveel van die voormalige toppers zijn ook topcoaches geworden? Daarvoor moet je meer kunnen dan een voetbal 5000 keer hooghouden. Vergelijk de analyses van een Heitinga eens met die van Bloks en je begrijpt het direct: oh heer, gooi hersenen uit de hemel, a.u.b..
    Laat mensen opstaan die verder willen kijken dan de rand van hun bord en denken in lange termijnen. Dan bestaat er een kans dat de ED op een hoger niveau komt, interessanter wordt internationaal. Dan stijgen de inkomsten uit TV-rechten en wordt het voor spelers als Dumfries etc uitdagend om na hun debuut in de ED minstens vier of vijf jaar in Nederland te blijven.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 09:43]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    zondag 18 november 2018 om 09:59
    :-)

    Tv rechten zullen pas omhoog kunnen na afloop van dit (veels te lang met Fox) afgesloten contract. Ondertussen kun je inderdaad wel werken aan stijging van niveau in de competitie.

    Een variabele die dit zou kunnen bewerkstelligen, en dan word ik waarschijnlijk weer afgefikt door alle supporters van topploegen, is een meer gelijke (lees: hoeft niet volledig gelijk) verdeling van de tv gelden. Dat geeft clubs meer ruimte om te investeren in behoud en aantrekken van spelers. Combineer het met verplichten van een jeugdopleiding en je maakt stappen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:08
    Het gaat inderdaad als eerste om wat je als NL betaald voetbal wilt bereiken. Dan komt de vraag wat kost ons dat en hoe betalen we dat. Als je daarbij het 'we' voorop stelt, kom je sneller verder
    Binnen de vliegtuigindustrie wordt er snoeihard geconcurreerd maar aan de voorkant bij essentiële technologische vernieuwingen werken ze ook samen
    Vind ik leuk
    kcim +2940
    zondag 18 november 2018 om 09:53
    De nieuwe Kuyt. Qua drive en energie.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:18
    Ze hebben heul veul goei bij PSV hè, ook op de bank.... Als ze voor alles behalve het kampioenschap uitgeschakeld zijn mogen ze wel uitkijken dat Lozano en misschien Bergwijn ook wel weg gaan....
    Vind ik leuk
    isnake +2537
    zondag 18 november 2018 om 11:35
    Lozano vertrekt komende zomer wel. Bergwijn een jaartje later denk ik.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:43
    Lozano blijft niet alleen voor het kampioenschap.... dan moet je vies gaan betalen om hem tot de zomer hier te houden. Bergwijn zal nog wel ff blijven, heeft ook net bijgetekend. Is ook beter....
    Vind ik leuk
    UpOne +97
    woensdag 21 november 2018 om 17:28
    PSV moet vies betalen om Lozano tot de zomer te houden? Logica. Waarop gebaseerd?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 18:03
    Zo werkt het in de grote boze mensenwereld.....
    Lozano verdient nu zo'n 1,5miljoen. Als er na de winterstop niks meer te behalen is dan alleen (misschien) een kampioenschap dan is hij interessant voor clubs in Engeland en Spanje waarvan de prestaties achterblijven. Daar kan hij 4 of 5 miljoen verdienen....de enige manier om hem te laten blijven is dan...??
    Vind ik leuk
    cornelisse +235
    zondag 18 november 2018 om 09:41
    Hopen dat ze in deze flow blijven, elftal staat nu goed met mooie mix van werkers en talenten.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    zondag 18 november 2018 om 09:42
    Wat een lichting. En dan speelt Vilhena nog niet eens.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:35
    Wanneer moet je weer voor controle?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    zondag 18 november 2018 om 10:36
    Hèhè, niet zo serieus ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:43
    Gelukkig. Je bent wonderbaarlijk snel genezen. Je hebt het (de) Licht/Ligt gezien. Oh wacht.....😎
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:57
    Laten we dat ook vooral zo houden.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:22
    Wie? Lena?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 november 2018 om 09:44
    Dumfries enorm goed en de Roon niet meer weg te denken.

    Is de man die andere beter laat voetballen.
    Goed inzicht en niet te beroerd om de zooi van z'n collega's op te ruimen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:52
    Zeker weten Kopstootje.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:24
    Marten = Willy vd Kerkhoff 2.0 . Was ook zo'n ondergewaardeerde stofzuiger. En die kon trouwens heel aardig ballen hoor, Willy.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:51
    Dumfries wat een ontwikkeling , een genot om te zien speler (Pitbull)
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 november 2018 om 09:54
    Nu Blind er nog uit en Letschert erin dan zijn we weer een flink stuk verder.
    Vind ik leuk
    base +2414
    zondag 18 november 2018 om 11:08
    Letschert?
    Vond je Blind dan slecht tegen Frankrijk?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 november 2018 om 11:10
    Blind heeft nog nooit een goeie wedstrijd gespeeld.
    Vind ik leuk
    base +2414
    zondag 18 november 2018 om 11:11
    Oké jij kijkt dus nooit voetbal dus valt ook geen fatsoenlijke discussie mee te voeren.
    Veel plezier met negatief zijn heel de dag.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 november 2018 om 11:13
    Ik kijk voetbal objectief.

    Jij denkt nu te weten wat iemand anders doet.
    Jammer weer.

    Zal enorm veel pijn doen maar nog een fijne dag.
    Vind ik leuk
    base +2414
    zondag 18 november 2018 om 11:25
    Objectief? 😂😂😂
    Maar je kan niet toe geven dat Blind een goede wedstrijd speelde tegen Frankrijk?
    Laat je lekker lijden door haat en noem jezelf objectief past goed bij je blijkbaar. 😂😂
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2079
    zondag 18 november 2018 om 09:57
    Dan heb je ook nog geweldige 'routiniers' als Van Dijk, Depay en in mindere mate Cillessen, Wijnaldum, Babel en Blind en de 'vergeten talenten' Bergwijn en De Roon, die ook benoemd hadden mogen worden. Met daarnaast nog genoeg jongens die op de deur kloppen. Het ziet er even zonnig uit. Toch mis ik nog wel echt de types Van Nistelrooij en Sneijder; een pure goaltjesdief en iemand die vanaf 20 meter een bal erin peert.
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    zondag 18 november 2018 om 11:07
    Vergeet De Vrij niet...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 10:07
    En daar gaan we weer. Het zijn grote talenten maar moeten de top nog halen. Er is helemaal niks zeker. Sommige doen alsof ze al alles hebben bereikt. Ze komen net kijken die gastjes en nu al vergelijken. Er kan nog van alles gebeuren, maar er staat niets vast!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 10:09]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:12
    Jij heb ook gelijk Midden straks wordt het natuurlijk wel nog zwaarder voor ze .
    Maar het zijn wel Talenten .
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 november 2018 om 10:13
    Komen ook in het lijstje van:

    Bazoer.
    Bouy
    Jordy Brouwer
    Klaassen.

    Om maar een paar namen te noemen die het niet redden over de grens.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 10:16
    Ook dat is te vroeg om te zeggen.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1513
    zondag 18 november 2018 om 10:16
    Haha de ligt die mbappe er uit sprint? Mathijs anticipeerde heel goed bij die actie en begon al te sprinten voordat mbappe zijn beweging had ingezet, daarna sneed hij me keurig de pas af. Heel goed verdedigd van Mathijs, maar hij is natuurlijk niet sneller dan mbappe! Je hoeft als je slim bent ook niet altijd sneller te zijn.
    Vind ik leuk
    SanKev +849
    zondag 18 november 2018 om 10:32
    Dat was het inderdaad exact. Haalt niet weg dat hij daar geweldig goed werk verrichtte maar ze moeten hem nu niet als sneltrein profileren. (Ik beweer hier niet dat hij traag is).
    Vind ik leuk
    base +2414
    zondag 18 november 2018 om 11:10
    Sneed Mathijs jou af ?
    😉😂
    Vind ik leuk
    Pieterke +70
    zondag 18 november 2018 om 10:26
    Frenkie is goed...maar ! Speelt van de 50 ballen er 30 zonder risico breed of terug. Als je die dan als goed telt kom je gauw tot een goede wedstrijd.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:46
    Doe maar ff wisselen Pietertje 😎
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:55
    Hahaha Pietertje ga meer weer naar korfbal, dat ligt je beter.
    Vind ik leuk
    Pieterke +70
    zondag 18 november 2018 om 16:14
    Tel ze dan maar eens een keer
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:57
    OK Pietertje we halen de Jong eruit en we zetten Wout Brama erin.
    Vind ik leuk
    Pieterke +70
    maandag 19 november 2018 om 21:38
    Heb je ze geteld de 1e helft tegen duitsland ?
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 21:38]
    Vind ik leuk
    Pieterke +70
    maandag 19 november 2018 om 21:43
    Geteld de 1e helft tegen duitsland ?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 november 2018 om 10:52
    Dat is nog niet zo erg maar van die 30 zijn er 28 te zacht ingespeeld.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:05
    Zie hier het voorbeeld wat drank met je hersenen doet!😎
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 november 2018 om 11:07
    Heb je een kater?

    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:08
    Nee, een poes😎
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 november 2018 om 11:09
    In dat geval zit de drank je nog goed dwars.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:13
    Je maakt je nickname volledig waar! Begrijpend lezen nooit gehad in de brugklas?
    Misschien verder een idee om je ogen weer eens te laten checken bij Specsavers? Volgens mij zijn er weer aanbiedingen! 😎
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    zondag 18 november 2018 om 11:09
    Soms werd er inderdaad wel te zacht gepasst. Maar hij werd ook wel vaak in de moeilijkste situaties gezocht. Persoonlijk mag hij nog wel een jaar in Nederland blijven, want Barca is nu nog te vroeg denk ik.
    Vind ik leuk
    torinofc +457
    zondag 18 november 2018 om 11:37
    Wat een blinde meelullers die gasten op tv. NL is zo n middelmaat nivo
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 15:02
    Zoals altijd: Als je wint heb je vrienden!, maar oh wee als er verloren worden, dan worden de spelers afgebrand. Laten we even iets bescheidener zijn en pas na Dtsl- NL mogen alle spelers- na gelijkspel of winst- de voetbal hemel in geprezen worden. We staan op de Fifa ranglijst nog onder onze zuiderburen. Maar chapeau voor deze voetballers en de coach met zijn team. We hebben onze lach weer terug. De huid pas verkopen als de Duitse beer is geschoten. Ik voorspel 4-1
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 15:03]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:54
    Sprinten...😂 Ging net om 4 of 5 meter. Ik merk erg vaak, dat die journalisten elkaar maar na lullen enze volgens mij nog nooit zelf hebben gevoetbald..
    Vind ik leuk
    UpOne +97
    woensdag 21 november 2018 om 17:24
    Jaaa Dumfries!! Nu ook minimaal 60 miljoen waard!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws