Volop lof voor werk Koeman: Als je alleen al ziet hoe Memphis is opgebloeid...

Volop lof voor werk Koeman: "Als je alleen al ziet hoe Memphis is opgebloeid..."

Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 18:40ma 19-11-2018 om 18:40

Clarence Seedorf en Patrick Kluivert zijn vol lof over het werk van Ronald Koeman bij het Nederlands elftal. De recente successen zijn het gevolg van zijn werk, aldus de bondscoaches van Kameroen.

"Oranje zit in een opwaartse spiraal met een heel goede bondscoach", stelt Kluivert vast tegenover de NOS. "Het is toch vooral de hand van Koeman. Hij is de juiste man op dit moment, zet de spelers op de juiste plek en heeft jonge spelers de kans gegeven."

Seedorf denkt er hetzelfde over. "Als je alleen al ziet hoe Memphis is opgebloeid... Ronald is een heel pragmatische coach en dat heeft deze selectie nodig. Dit is een generatie die genoeg talent heeft om ergens voor te gaan.

Maar Seedorf kraakt ook een kritische noot. "We moeten nu niet denken dat alle problemen zijn opgelost. Blijven we in de jeugdopleiding nog steeds hameren op technisch en tactische dingen of gaan we nu ook werken aan karaktervorming?"

Seedorf en Kluivert spelen dinsdag met Kameroen in Engeland een vriendschappelijke interland tegen Brazilië. Het Nederlands elftal trapt maandagavond om 20.45 uur af tegen Duitsland in Gelsenkirchen.

Lees ook: Kluivert: 'Ik zei toen al dat Frenkie een fantastische speler kon worden'

Plaats een reactie

Roeptoeter +12504
maandag 19 november 2018 om 18:53
Volgens mij heeft de trainer van Lyon hem toch echt als eerste zo in de spits gezet. Daar liet hij het eerder zien dan in Oranje.
Vind ik leuk
AllAdIn +22556
maandag 19 november 2018 om 18:56
Volgens mij was het Fred Grim die Memphis als eerste in de spits zette, tegen Italie..
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
maandag 19 november 2018 om 18:53
Seedorf had tenminste karakter, dat mis ik weleens bij onze spelers.
Vind ik leuk
035 +7206
maandag 19 november 2018 om 19:44
Wat is dan karakter? Dat kleine stukje op het veld?
Vind ik leuk
HupHolland +3619
maandag 19 november 2018 om 19:02
Onzin. Frenkie en de Ligt maken het essentiele verschil.

Natuurlijk is Koeman duizend keer beter dan Blind, maar de spelers moeten het uiteindelijk doen.

De spelers (zoals Depay over Frenkie) zeggen dit zelf ook!

Memphis deed het al uitzonderlijk goed bij Lyon en dat heeft niks met Koeman te maken.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 19:04]
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 19:25
Dan snap jij het spelletje niet, de coach bepaalt de tactiek, geeft opdrachten mee, let op individuele ontwikkeling en moet daar een balans in vinden, met 10 Messies of Ronaldo's wordt je echt geen kampioen, Mourinho haalt niet het maximale uit United, Lopetigui niet uit Madrid, Advocaat wel uit Utrecht. Koeman bewees bij zowel Feyenoord, Southampton en 1ste jaar Everton dat spelers onder zijn leiding maximaal presteren, Pele, Lukaku en nu ook spelers bij Oranje, hij stelt wel jonge gasten op en geeft ze vertrouwen, uiteraard hebben veel genoeg talent maar hoe gebruik je iemand, onderschat coaching niet.
Vind ik leuk
HupHolland +3619
dinsdag 20 november 2018 om 08:32
Je hebt slechts beperkt gelijk, want Southampton, Everton of Utrecht worden nooit kampioen. Hetzelfde geldt voor het Oranje van nog niet zolang geleden, maar nu heeft het team veel meer potentieel.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Koeman een bijzonder goede coach met een top persoonlijkheid en hij durft inderdaad jonge spelers op te stellen (alhoewel dat wel iets echt Nederlands is). Maar dan nog zijn het spelers als de Ligt, Frenkie, aagevuld met wat andere top talenten waardoor dit Oranje weer potentieel laat zien. De spelers geven dat zelf aan.
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
maandag 19 november 2018 om 19:39
Nee blind hoort helemaal niet thuis in het mooie nederlandselftal. En vooral doorgaan met het ophemelen van een paar spelers. Het is een team.
Vind ik leuk
HupHolland +3619
dinsdag 20 november 2018 om 08:23
Ik had he over de coach Danny Blind.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 19:12
Tuurlijk moeten de spelers het doen en waarmaken. Maar ik ben echt blij dat Koeman nu aan het roer staat en niet een ene Advocaat, Hiddink, Blind of een wie dan ook. Die hadden niet het maximale eruit gehaald, denk ik. En er zit nog heel veel rek in deze ploeg denk ik zo. Dus ja een heleboel credits gaan naar Koeman in deze.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13302
maandag 19 november 2018 om 19:13
Je ziet steeds weer: "wat goed is staat er snel" het kenmerk van klasse.
Dat zie je bij van Bommel, Koeman maar ook bij spelers de Ligt en de Jong bijvoorbeeld......vergelijk dat eens met ten Hag......pfhhh
Vind ik leuk
Cookee +12187
maandag 19 november 2018 om 19:31
De zet om Depay centraal te zetten is goed.
Maar had Koeman andere keuzes?
Op links kwam er nooit een voorzet van Depay.
Was er een andere centrumspits? Nee.
Dus is het geniaal van Koeman, nee maar een goede coach heeft ook altijd een beetje geluk. Het zit nu ook mee, wat in de kwalificatie tegenzat hebben ze nu mee.
Wat ik wel goed vind van Ronald is dat die jongens uit Duitsland gehaald zijn, die voegen wel wat toe.
Nog een punt en dan houd ik op met loftuitingen voor hem,
hij zorgt dat ze inzet tonen zoals onze Leeuwinnen, goed luisteren naar Sarina op Zeist daar wordt niemand minder van, die vrouwen geven alles en het lijkt erop dat zelfs onze ego-manische types nu teamspeler willen zijn.
Vind ik leuk
Il Gordo +17097
maandag 19 november 2018 om 20:31
"Blijven we in de jeugdopleiding nog steeds hameren op technisch en tactische dingen of gaan we nu ook werken aan karaktervorming?"

Want? Dumfries en De Ligt zijn goeie verdedigers maar geen best karakter? Kluivert en Davids hadden in die tijd wel "een goed karakter"?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws