Goede eerste helft levert United zege op, Torreira redt Arsenal in extremis

Goede eerste helft levert United zege op, Torreira redt Arsenal in extremis

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 17:56za 08-12-2018 om 17:56

Manchester United heeft op Old Trafford eenvoudig afgerekend met Fulham. Een prima eerste helft van United was voldoende voor een 4-1 zege op de bezoekers uit Londen. Arsenal besliste het duel met Huddersfield pas in de slotfase.

Manchester United-Fulham 4-1
United acteerde in de eerste helft op een bijzonder hoog niveau. De ploeg van José Mourinho zette Fulham vanaf het begin onder druk en kwam na dertien minuten op voorsprong na een schitterende treffer van Ashley Young.

De aanvalslust van de Red Devils hield ook na de openingstreffer aan en die druk resulteerde dan ook in meer United-goals. Op het half uur rondde Juan Mata een teruggetrokken bal van Marcus Rashford af en Romelu Lukaku zorgde voor een marge van drie met een intikker.

In de tweede helft vond de formatie van Mourinho het welletjes en kreeg Fulham wat meer de bal. Twintig minuten voor tijd kwamen de bezoekers uit Londen zelfs op het scorebord. Herrera maakte een overtreding en Kamara redde vanaf de stip de eer voor Fulham.

De opleving van de ploeg van Claudio Ranieri was echter van korte duur, want twee minuten later kreeg Fulham-middenvelder Anguissa de rode kaart. In de slotfase bepaalde Marcus Rashford met een knap schot de eindstand.

Arsenal-Huddersfield 1-0
Arsenal won vorig weekend nog met 4-2 van Tottenham en speelde afgelopen woensdag met 2-2 gelijk op Old Trafford, maar in eigen huis ging het bijzonder moeizaam tegen degradatiekandidaat Huddersfield. Op een wegens buitenspel afgekeurde goal van Lacazette na kwam Arsenal niet tot doelrijpe pogingen in de eerste helft.

Na de rust leek het er meer en meer op dat The Gunners onverwachts punten zouden laten liggen, maar vlak voor tijd zorgde Lucas Torreira voor opluchting in het Emirates Stadium. Met een gekunstelde omhaal bezorgde hij Arsenal alsnog de drie punten.

Overige uitslagen:
Burnley – Brighton 1-0
Cardiff – Southampton 1-0
West Ham United – Crystal Palace 3-2

Plaats een reactie

zaterdag 8 december 2018 om 18:00
Nou ik ben benieuwd, het kan nog alle kanten op. Hopelijk is het een beetje leuk voor alle spelers die toch hun zaterdagmiddag vrij gemaakt hebben net als ik.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:01
Zat er lekker in van Ashley .
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:02
Toch al de derde thuisoverwinning op rij voor Cardiff en zo staan ze toch ineens maar mooi veertiende, ze hebben al veel meer punten gehaald dan je redelijkerwijs mocht verwachten met dit hele bescheiden materiaal, toch een complimentje aan het adres van Warnock waard.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:04
Dat zijn wel een paar aannames he Sara vind je ook niet. Behalve dat ze 14e staan, dat het de derde thuisoverwinning is en dat je het adres kent van Warnock. Feiten zijn het belangrijkste!!!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:29
De derde thuisoverwinning op rij welteverstaan.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:32
Zie je, het is goed om je even scherp te trekken, dat je toch even een feit er bij gooit. Zo is het toch veel leuker discussieren?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:36
Dat stond er in eerste instantie al, had je kunnen zien als je scherp was.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:37
Nou Sara, mag best vriendelijker hoor.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:27
Tijd voor Var!
Die scheids was een drama... Gelukkig weet Lucas pitbul Toreirra de drie punten veilig te stellen.
Aankoop van het seizoen! Wat een speler. Doet het gewoon beter dan Kante. Alleen Fernandinho van man city, komt in de buurt of is gelijkwaardig.

Gedomineerd maar misten Ozil en Ramsey, waardoor we bijna niks creëerden. Iwobi is geen basismateriaal. Begon seizoen goed, maar is niet constant genoeg.
Perfecte voetballer voor de breedte in de team. Januari even rond kijken en anders Smith Rowe kans geven.
Sokratis, Mustafi(geblesseerd) geschorst. Dat word dan tegen Saushampton met Lichtsteiner, Kosielny en Monreal beginnen. Hopelijk is Kos dan scherp en klaar om te beginnen!


21 wedstrijden ongeslagen!!!

Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:30
Kanté wordt dan ook verkeerd gebruikt onder Sarri, de Kanté van de afgelopen 3 seizoenen was de beste DM van de competitie (het derde seizoen wellicht samen met Fernandinho) en haalde een niveau waar ook Toreirra i.i.g. momenteel niet aan kan tippen, met name in zijn eerste 2 seizoenen in Engeland haalde hij vrijwel constant een zeer hoog niveau en won ook niet voor niets een keer de PFA Players' Player of the Year-award en kwam daarmee dus in hetzelfde rijtje te staan als Cantona, Henry, Bergkamp, Gerrard, C. Ronaldo, Giggs, Bale, Van Persie, Suarez, Hazard, Salah etc.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 18:56]
Vind ik leuk
NvC +6407
zondag 9 december 2018 om 00:19
Ja gaat lekker bij Arsenal! 💪 Vanaf volgend seizoen het kloofje met City/Liverpool echt dichten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws