Cruijff: 'Er is geen duidelijk plan bij de club, dat baart me zorgen'

    Cruijff: 'Er is geen duidelijk plan bij de club, dat baart me zorgen'

    Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 16:52ma 10-12-2018 om 16:52

    De situatie bij Manchester United baart Jordi Cruijff zorgen. Dat schrijft de voormalig prof van The Red Devils in zijn column in De Telegraaf. Cruijff mist een duidelijk beleid bij United. 

    'In en rond Old Trafford stond alles in het teken van winnen. Thuis of uit, Manchester United ging altijd voor de winst. Iedereen binnen de club was daar iedere dag mee bezig', schrijft hij. 

    De situatie bij de club van manager José Mourinho baart hem zorgen. 'Als Barcelona een slecht jaar heeft, dan nog zal de club in de Spaanse competitie niet lager dan de derde plaats eindigen. Dat zou ook voor United moeten gelden, maar dat is niet het geval. De laatste jaren kost het de club steeds meer moeite om zich zelfs in de subtop van de Premier League te handhaven.'

    Geen filosofie
    Cruijff mist een filosofie en een duidelijk plan bij de club. 'Ik krijg niet het gevoel dat er een duidelijk plan is dat aangeeft welke kant iedereen binnen de club op moet gaan. (...) Manchester United merkt nu bijna wekelijks dat de concurrentie inderdaad niet stil is blijven staan.'

    'Dan ontstaat ook een ander gevaar. Net als iedere andere voetballer hoefde ik geen seconde na te denken of ik voor Manchester United of Manchester City moest kiezen. (...) Door de ontwikkelingen bij City is het niet meer zo vanzelfsprekend dat een voetballer nu blind voor United kiest.'

    Plaats een reactie

    Dub_Rtd +2740
    maandag 10 december 2018 om 17:00
    Begint net zo als zijn vader zich met dingen te bemoeien waar hij zich niet mee moet bemoeien.
    Lekker concentreren op je eigen job en laat ze lekker het lazurus krijgen op dat eiland.
    Hoe sneller die tv geld bubbel daar uit elkaar spat, hoe beter
    Vind ik leuk
    Mari +10615
    maandag 10 december 2018 om 17:04
    Dat geldt ook voor jou.
    Vind ik leuk
    Molletje +999
    maandag 10 december 2018 om 17:06
    Zo... azijn gedronken? Hij ventileert gewoon zijn mening (net zoals jij doet).
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2740
    maandag 10 december 2018 om 17:48
    Prima als hem daarover gevraagd zou worden door een Engelse krant.
    Maar dit is zijn telegraaf column (als ik het bericht hierboven moet geloven).
    Laat ie het lekker over het NL voetbal hebben of over zijn huidige job\club.

    Vind ik leuk
    Molletje +999
    maandag 10 december 2018 om 19:00
    Wij geven hier toch ook ongevraagd een mening? Waarom moet hij het over het Nederlands voetbal hebben? Daar heeft hij minder mee dan met Manchester United.
    Vind ik leuk
    Muradona +396
    maandag 10 december 2018 om 17:07
    Hij heeft zelf voor Manchester United gespeeld, dus het lijkt mij dat hij daar ook een mening over mag hebben als een journalist hem daarnaar vraagt.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    maandag 10 december 2018 om 20:24
    Waar "bemoei jij je mee" ?
    Vind ik leuk
    Janjan +437
    maandag 10 december 2018 om 20:49
    Domme opmerking
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2740
    maandag 10 december 2018 om 22:29
    Gelukkig hebben we jouw intelligente bijdrages voor het tegenwicht, hè?
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +8914
    maandag 10 december 2018 om 17:08
    Giggs. Die hadden ze opvolger van Ferguson moeten maken destijds.
    Vind ik leuk
    El Cazador +8000
    maandag 10 december 2018 om 17:15
    Overal waar die speciale One José Mourinho heeft gewerkt is het na zijn periode een zooitje en meneer maar bakken met poen pakken!!
    Vind ik leuk
    maandag 10 december 2018 om 17:22
    Ligt natuurlijk niet alleen aan Mourinho. De hele premier league is sterker geworden. 10 jaar geleden betaalden laagvliegers daar nog geen tientallen miljoenen voor spelers, dat is nu wel anders. Sunderland kreeg in het seizoen 16/17 91miljoen aan televisiebeelden.
    Vind ik leuk
    Cookee +11726
    maandag 10 december 2018 om 18:09
    Zijn faam zal toch wel eens slinken zou je denken?
    Vreselijke man is het.
    Een soort Louis-kopie, die denkt ook dat voetbal om hem draait.
    Vind ik leuk
    Romarioo +467
    maandag 10 december 2018 om 17:18
    Doe de naam van je vader eer aan en hou aub je mond, zelf kon je niet voetballen je vader stelde je op je werd bijna z'n ondergang als trainer bij barcelona
    Word lekker directeur bij Ajax of bij 1 of ander koloniale club in Israël
    Praat niet over united aub
    [Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 17:19]
    Vind ik leuk
    El Cazador +8000
    maandag 10 december 2018 om 17:38
    Heb je weer teveel azijn gedronken!!!
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +2207
    maandag 10 december 2018 om 17:39
    Ik ben het niet vaak met Jordi Cruyff eens, zijn columns zijn meestal niet interessant, maar in dit geval slaat hij de spijker op z'n kop. United is al een paar jaar de weg kwijt. De verkeerde spelers worden gekocht of de manager krijgt ze niet aan de praat. De winst van de EL kan niet verbloemen dat het goed mis is bij United.
    Vind ik leuk
    Romarioo +467
    maandag 10 december 2018 om 19:10
    Dat was het laatste jaar onder Ferguson al zo onder moyes, van gaal, het heeft even tijd nodig om een nieuwe Scholes of gigs te vinden
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4401
    maandag 10 december 2018 om 17:57
    Dumb en Dumber heeft ook weer wat te roeptoeteren...
    Vind ik leuk
    maandag 10 december 2018 om 18:34
    Wat had Sir Alex Ferguson het dan toch goed voor elkaar, en wat is het een drama geworden na zijn vertrek zeg..... Mourinho is in mijn ogen wel echt de slechtste keuze geweest die ze konden kiezen. In mijn ogen hadden ze altijd voor een Guardiola moeten gaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 07:53
    Sir Alex heeft hem zelf benaderd om hem op te volgen (eervoller kan een aanbod niet zijn), maar Pep koos voor Bayern, kun je verder weinig aan doen.
    Vind ik leuk
    BT410 +256
    maandag 10 december 2018 om 18:36
    SIR ALEX BACK!
    Vind ik leuk
    maandag 10 december 2018 om 21:06
    Ligt het dan aan het bestuur of aan Mourinho?
    Mourinho verandert echt niet meer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws