'Het was voor mij duidelijk. Ajax of niets, zei ik tegen mijn zaakwaarnemer'

'Het was voor mij duidelijk. Ajax of niets, zei ik tegen mijn zaakwaarnemer'

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 10:28wo 12-12-2018 om 10:28

Zijn zomerse transfer van Southampton naar Ajax was voor Dusan Tadic veel minder verrassend dan voor de buitenwereld. De Servische stilist vertelt in gesprek met Voetbal International dat Ajax 'altijd al zijn favoriete club is geweest'. 

Waarom hij eigenlijk het grote geld in Engeland inruilde voor de Eredivisie, wil VI graag van Tadic weten. "Ik snap die vraag ook wel, zeker. Het antwoord is eigenlijk heel simpel: Ajax. Dat is altijd mijn favoriete club geweest", reageert de international.

"Op het moment dat mijn zaakwaarnemer aan het einde van vorig seizoen meldde dat Ajax een van de geïnteresseerde clubs was, was het voor mij duidelijk. Het wordt Ajax of niets, zei ik tegen hem."

"Er waren aanbiedingen vanuit allerlei andere landen, maar die hoefde ik niet te horen. Behalve Ajax waren er ook een paar andere argumenten aantrekkelijk voor mij. Ik wilde terug naar Nederland, naar het land waar ik het vier jaar zo naar mijn zin had gehad samen met mijn vrouw."

Een ander argument: "Na vier jaar Premier League merkte ik ook dat mijn lichaam toe was aan een andere competitie. Niet meer eindeloos doorspelen in de winter, zonder winterstop, waardoor je aan het einde van het seizoen voelt dat het lichaam helemaal op is."

Lees ook: Tadic: 'Frenkie en Matthijs amazing, kijk niet op van die gigantische bedragen'

Plaats een reactie

Argento8523 +7298
woensdag 12 december 2018 om 10:39
Eindbaas Tadic
Vind ik leuk
Fabels +277
woensdag 12 december 2018 om 10:40
Heerlijk om te lezen.

Hoop dat hij afsluit bij ons.
Vind ik leuk
chicken +14795
woensdag 12 december 2018 om 10:42
2 jaar was in eerste instantie de deal...
Vind ik leuk
Fabels +277
woensdag 12 december 2018 om 10:43
Als hij zo doorgaat, lekker volle bak verlengen volgend zomer.
Vind ik leuk
chicken +14795
woensdag 12 december 2018 om 10:45
4 jarig contract als ik me niet vergis..

2 jaar ajax en dan heeft hij nog restwaarde...voor een Chinese club ofzo...

Maar houd hem liever bij ons !
Vind ik leuk
floormunges +1565
woensdag 12 december 2018 om 10:48
Hoop ik ook matige speler die zwaar is gefaald in de PL, wordt alleen maar minder, Ziyech toch echt paar klasse beter
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:58
Maar Zyech wil alleen blijven wanneer Ajax de Champions League wint en wanneer Ajax de Champions League wint verkopen ze hem weer voor meer dan 50 miljoen
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:55
Als Ajax de champions league wint dan hoeven ze niet te verkopen, en al helemaal niet 1 van de beste voor 50 mil. Maak er dan minstens 70 mil van.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 13:13
Ik zei meer dan 50, dat kan alles daarboven zijn, ook meer dan 70 miljoen.
Hypothetisch gezien: als Ajax de Champions League wint, dan zullen er een aantal spelers zijn die denken: ik ga voor een nieuwe uitdaging. Daarnaast gaat Ajax spelers dan verkopen, omdat ze op dat moment het meeste kunnen krijgen voor een speler. Alleen als Ajax de Champions League wint, maar niet de Eredivisie, is er een kans dat Zyech blijft.
Maar de kans dat we dit gaat gebeuren is....
Vind ik leuk
pietprecies +11746
woensdag 12 december 2018 om 11:22
Gelul in de ruimte, heeft het bij Southampton verdienstelijk gedaan want anders speel je daar geen 134 wedstrijden en 21 goals..

Wist je al dat Ajax mede dankzij Tadic gaat overwinteren in de CL?
Vind ik leuk
zoroman30 +150
woensdag 12 december 2018 om 11:40
tadic is in 22 wedstrijden dit seizoen CL groepsronde en competitie direct betrokken bij 22 goals 13/9 (goals/assist) volgens mij . En die gozer is zeker niet gefaald in de premier leugue heeft dik 100 wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau .
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 11:40]
Vind ik leuk
Stuiter +749
woensdag 12 december 2018 om 16:32
Hahaha tuurlijk joh.
Vind ik leuk
Fabels +277
donderdag 13 december 2018 om 16:15
Sukkel! Wat vind je er nu van? Hahahaha
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:42
Ons aller Ajax
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:44
Tadic en Ziyech!
Word genieten vanavond.🤗
Vind ik leuk
UpOne +1049
woensdag 12 december 2018 om 10:44
In het begin had ik nog zo mijn twijfels over Tadic, maar heeft bewezen het geld meer dan waard te zijn. Hele slimme speler!
Vind ik leuk
rpaulp50 +13487
woensdag 12 december 2018 om 10:47
Een slijtage slag dus die Pl, Zlatan kan er van meepraten.....niet naar de PL jongens !
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:03
Tadic kon de PL niet meet bijbenen
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
woensdag 12 december 2018 om 11:11
Dan heb jij de PL niet gevolgd.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 11:13
Dat heeft Tadic zelf verteld aan.....VP😊
Vind ik leuk
AllAdIn +24905
woensdag 12 december 2018 om 11:11
'grote geld' in Engeland? Volgens mij krijgt hij nu bij Ajax ook bakken met geld..
Vind ik leuk
Bassie666 +466
woensdag 12 december 2018 om 11:25
krijg je dat soort ingestudeerde geslijm weer. Als hij naar Manchester City was verkast had hij nu gemeld dat dat altijd al zijn droomclub was geweest
Vind ik leuk
Marco S +6604
woensdag 12 december 2018 om 12:00
Ajax is alles.. mooi dit soort uitgesproken clubliefde.. voelt litmanens aan..
Vind ik leuk
El Cazador +8939
woensdag 12 december 2018 om 12:17
Nu maar hopen en bidden dat het koppel Tadic - Ziyech elkaar makkelijk vindt en dat Hakim na zijn verplichte rustperiode niet overdreven actief is!!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:33
Wat een HELD!!!!
Vind ik leuk
Retweet +747
woensdag 12 december 2018 om 12:50
Ja.ja...het naar de mond praten van de heer tadic gaat m goed af.... Het slijm.druipt eraf.
Bij een volgende club zegt hij precies hetzelfde. Benieuwd of hij echt naar Amsterdam was gegaan als Barcelona, Liverpool ,Bayern of zelfs een Atletico zich hadden gemeld....
Vind ik leuk
Spekholz +538
woensdag 12 december 2018 om 13:12
Voor Nederlandse begrippen absoluut een topaankoop. Maar in Engeland was het niet een van de grote toppers. Snap wel dat hij deze keuze heeft gemaakt!
Vind ik leuk
FCG1971 +4741
woensdag 12 december 2018 om 19:22
Als de scouting in Amsterdam eerder had opgelet was Tadic indertijd niet van Groningen naar Twente maar naar Ajax gegaan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws