Van Dijk over 'harde sliding' op Mertens: 'Vond het helemaal geen slechte ingreep'

Van Dijk over 'harde sliding' op Mertens: 'Vond het helemaal geen slechte ingreep'

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 15:59wo 12-12-2018 om 15:59

Laatste update: woensdag 12 december 2018 om 16:09wo 12-12-2018 om 16:09

Liverpool-verdediger en Oranje-international Virgil van Dijk had geen kwade bedoelingen met zijn charge op Dries Mertens. Napoli-trainer Carlo Ancelotti was na afloop furieus en vond het een rode kaart, maar Van Dijk is het daar niet mee eens.

"Ik vond het helemaal geen slechte ingreep", aldus Van Dijk tegenover ESPN over zijn sliding in de dertiende minuut. "Helaas raakte ik hem, maar ik zou hem nooit opzettelijk willen blesseren. Ik raakte de bal en door het natte veld gleed ik door en raakte ik zijn enkel, maar dat is voetbal", meent de 27-jarige verdediger.

Ancelotti dacht er duidelijk anders over. "Ik heb de beelden gezien en het had een rode kaart moeten zijn", stelde Ancelotti. "Er is heel veel gesproken over de VAR. Maar op het moment dat de VAR wordt gebruikt in de Champions League, is het eigenlijk al te laat." Liverpool won de wedstrijd tegen Napoli uiteindelijk met 1-0 en kwalificeerde zich zo ten koste van de Italianen voor de knock-outfase van de Champions League.

Plaats een reactie

derksen +9141
woensdag 12 december 2018 om 16:06
Ach v dijk ze moeten wat te zeiken hebben
Je bent echt een top verdediger gewoon gaan als de brandweer
Vind ik leuk
TheRedMen +3608
woensdag 12 december 2018 om 16:09
Het is ook nooit goed hè. Eerst zegt iedereen dat hij meer zoals Ramos moet worden. Vervolgens doet hij dat en krijgt hij een laag gezeik over zich heen.😝

EDIT: ik vind geel wel terecht. Hij heeft de intentie om de bal te spelen en speelt deze ook. Beetje ongelukkig dat hij Mertens raakt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:13]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:15
Precies! Hetzelfde met Promes van VVV. In Nederland zijn we gewoon allemaal watjes. Blij dat in iedergeval de scheidsrechters steeds meer toelaten.
Vind ik leuk
Degier +1781
woensdag 12 december 2018 om 16:25
Volgens mij speelde Promes alleen de ballen van zijn tegenstander.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 19:07
Totaal niet te vergelijken deze 2 overtredingen!
Vind ik leuk
Stuiter +749
woensdag 12 december 2018 om 16:30
Prima verwoord.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:11
Speelt gewoon de bal, ja dan kan het gebeuren dat je soms een enkel mee neemt.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:16
Precies! Was eigelijk niet eens geel.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:57
Klopt.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
woensdag 12 december 2018 om 16:11
Mertens schopt duidelijk met zijn enkel tegen van Dijk zijn noppen aan!
Daarbij speelde Mertens de bal niet. Rood voor Mertens!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:13
Ik zat in een Engelse pub te kijken. Er was werkelijk niemand die het een overtreding vond. Ik verwacht dat het Nederlandse scheidsrechter corps het op zijn minst een schorsing voor de rest van het seizoen waard vond.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:14]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:18
Nou... In Nederland laten de scheidsrechters ook steeds meer toe. Kijk maar die tackle van Promes was gewoon terecht geel was.

Overigens wel met je eens! In Nederland zijn de mensen dit ook helemaal niet gewend en gaan er dan overlopen zeiken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:19]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:20
Klopt, een doorgebroken speler neerhalen was vroeger ook rood, tegenwoordig slechts geel.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:20]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:56
Doorgebroken speler is altijd rood lijkt mij. ;)
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:57
Afgelopen weekend ineens niet ... sorry hoor, ik kan het ook niet helpen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:58
Bedoel je dat van De Ligt? Die werd namelijk niet eens echt geraakt. Heel licht miss.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:02
Zijn we het eens... moeten we voortaan licht rood voor geven. Mischien een oranje kaart introduceren.

Geel blijft geel
Rood blijft rood, behalve voor spelers van de buiten categorie.
Oranje ipv rood voor spelers van de buitencategorie. Aan de Oranje kaart zit geen consequentie en is tevens ook een verlaat de gevangenis kaart zonder te betalen zoals bij RVP
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:05
Haha!🤣

Goed plan! Ik zoud ff naar Zeist bellen en je plan introduceren!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:29
Je kan het niet loslaten hè, zet deze sliding naast de tackle van Promes. Dan zie je wat goed is, of wat rood is
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:30]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:55
Het was niet goed en niet rood. Was gewoon geel.
Vind ik leuk
Piccolo +174
woensdag 12 december 2018 om 16:19
goede tackle jammer dat ie door glijd op het been
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:28
Keurige sliding
Vind ik leuk
pietprecies +11746
woensdag 12 december 2018 om 16:33
Ancelotti wil even het verlies goedpraten.. was niks aan de hand
Vind ik leuk
TheMariner +4109
woensdag 12 december 2018 om 16:41
Prima sliding op de bal. Geel sloeg nergens op en die Ancelotti blijkt een slecht verliezer aanvezien hij loopt te zeiken over deze prima sliding maar doodstil blijft over die vieze actie van Kalibouly op de voet van Sallah.
Vind ik leuk
JDW1988 +3356
woensdag 12 december 2018 om 18:37
Nee maar bij de duurste verdediger van de wereld hangt er een vergrootglas boven het hoofd, de media smult ervan om vuurtjes op te stoken.
VP doet hier ook aan mee.. Ze laten geen videobeelden zien maar een foto waarop het lijkt dat het een gigantisch slecht getimede tackel was.
Maar hij speelt gewoon keurig de bal.

Koulibaly.. Tja dat levert geen clicks op.. VVD is voer voor de media.
Vind ik leuk
TheMariner +4109
woensdag 12 december 2018 om 19:02
Onderkant van de foto mist inderdaad. Precies het stuk waar je ziet dat vDijk vol op de bal zit. Wat zou het belang van VP zijn hiermee? Clicks?
Vind ik leuk
Jorg Vde +360
woensdag 12 december 2018 om 16:41
Niks aan de hand. Correcte sliding op de bal.
Vind ik leuk
mcmodd +27032
woensdag 12 december 2018 om 16:54
Van Dijk hoort voor deze overtreding voor het leven geschorst te worden. Niet vanwege de zwaarte van de overtreding, die kan ook met een half jaar schorsing worden afgedaan, maar vanwege het ontkennen dat dit wel rood had moeten zijn. Idioot.
Vind ik leuk
TheMariner +4109
woensdag 12 december 2018 om 17:21
Onzin. Gaan beiden vol voor de bal en vDijk was sneller en tikt de bal correct weg. Het ging allemaal net even te snel voor die kabouter. Geeft niks daar leert hij van. Men against boys.
Vind ik leuk
mcmodd +27032
donderdag 13 december 2018 om 13:15
Mertens leert hiervan? Nog even en het was Mertens’ schuld. Ik zou zeggen, probeer het eens met koffie, want wat je nu gedronken moet hebben is niet goed voor de mensen. Ook al raakt hij de bal, hij komt met gestrekt been naar voren en neemt het risico dat hij Mertens vol op de enkel raakt. Dat is gewoon rood.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 13:17]
Vind ik leuk
TheMariner +4109
donderdag 13 december 2018 om 16:44
Voetbal is een contactsport. Van Dijk gaat puur voor de bal die hij ook prima heeft. Ophouden met zeuren nou want Mertens is helemaal niet geblesseerd ofzo en rende over het veld als een kievit. Nog even en er mag niet meer op doel geschoten worden omdat je dan bewust het risico neemt dat je tegen iemand aanschiet.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 16:54]
Vind ik leuk
mcmodd +27032
donderdag 13 december 2018 om 18:47
Als je dit soort ‘contacten’ rekent onder toegestane handelingen moet je je laten opnemen. Zo kan je zelfs moord nog goedpraten.
Vind ik leuk
TheMariner +4109
donderdag 13 december 2018 om 20:19
Jij je zin vriend, okay? Klaar ermee.
Vind ik leuk
Snoun +1164
woensdag 12 december 2018 om 16:56
Legend
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:00
Was niets mis met de tackle. Hij ging voor en speelde de bal. Dat hij daarna ook Mertens raakte was een vervelend toeval, maar zeer zeker geen kwade opzet. Gele kaart was meer dan voldoende.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 20:26
Niet eens geel speelt duidelijk de bal
Vind ik leuk