Stoichkov tipt: Ajax is de beste club voor de start van zijn carrière in Europa

Stoichkov tipt: "Ajax is de beste club voor de start van zijn carrière in Europa"

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 22:32wo 09-01-2019 om 22:32

Laatste update: woensdag 9 januari 2019 om 22:52wo 09-01-2019 om 22:52

Diego Lainez staat naar verluidt voor een belangrijke keuze: verlaat hij Club América voor Ajax of Real Betis? Hristo Stoichkov adviseert een move naar Amsterdam.

"Ajax is de beste club voor de start van zijn carrière in Europa", stelt Stoichkov in gesprek met het Mexicaanse Univision, waar hij in dienst is als analist. Lainez heeft nog twee opties: bij Club América blijven of verkassen naar Real Betis. "Bij Club América zal zijn ontwikkeling stagneren. En bij Real Betis zal hij niet veel aan spelen toekomen."

Lainez is volgens Univision één stap verwijderd van een overstap naar Ajax. De Amsterdammers zouden hun bod hebben verhoogd naar vijftien miljoen euro. Ook zou Club América een deel van de toekomstige transfersom zijn beloofd. Stoichkov, die tussen 1990 en 1995 furore maakte in het Dream Team van FC Barcelona, zegt een voorkeur voor Ajax te hebben, omdat Ajax bekend staat als een opleidingsclub.

Lees ook: Ajax-doelwit Lainez houdt gemoederen bezig: 'Daar zorgt zijn zaakwaarnemer voor'

Poll

Is Lainez de speler die Ajax nodig heeft?

(9932 stemmen)

Plaats een reactie

Mino Rioolrat +23088
woensdag 9 januari 2019 om 22:36
Dat weet iedere verstandige ziel Hristo!

Zie je goed ... 👏🏻
Vind ik leuk
RenW +4233
woensdag 9 januari 2019 om 23:44
Wat was hij goed he, die banjer :-)
Vind ik leuk
Niels92 +36653
woensdag 9 januari 2019 om 22:38
Ajax moet gewoon een ultimatum stellen, nog 24 uur de tijd om de deal te beklinken en anders tegen die Mexicanen zeggen krijg de pleuris maar we zoeken verder. Nooit en ten nimmer door dat soort figuren de prijs laten opdrijven :)
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
woensdag 9 januari 2019 om 22:41
Ja, maar dan heb je jezelf ermee dat je niet de speler kunt halen die je graag wilt halen. Als je nog kans ziet zou ik geen deuren dicht gaan gooien.
Vind ik leuk
Niels92 +36653
woensdag 9 januari 2019 om 22:46
Ajax heeft de vraagprijs nu geboden en nog geven ze geen jawoord, dan kan je er beter mee stoppen, die willen steeds meer geld zien :(

18 jaar pas, welke garantie is er dat ie echt zo goed is? Risico nemen is niet erg, maar ik vind een risico nemen van 15 miljoen wel meer dan voldoende, of moet Ajax soms voor de voedselbank gaan spelen voor die Mexicanen en ze nog meer geven :)
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
woensdag 9 januari 2019 om 22:49
Ja, maar 15 miljoen kun je op meerdere manieren invullen. En welk percentage bij doorverkoop?

Geen garantie. Piet de Visser vindt hem wel goed. Dat is soort van een garantie. Ik denk ook niet dat het veel meer zal worden, alleen met een ultimatum kun je ook jezelf dwarszitten. Dat lijkt me zonde.
We zijn echt nog heel erg veel miljoenen verwijderd van de voedselbank.
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 10 januari 2019 om 00:24
Dit is gewoon het risico van de tactiek die Overmars heeft gehanteerd. Een lager bod neer leggen en dan langzaam onderhandelen. Als de transferdeadline nadert en geen andere clubs zich melden dan ben je goedkoper uit.

Alleen in dit geval meldde Real Betis zich. Dus nu bied Ajax de vraagprijs. Maar het spel is verandert. Die club wacht nu gewoon af of Real Betis eroverheen gaat nog.

Als Ajax direct de vraagprijs had geboden hadden ze het denk ik wel geaccepteerd.

Overigens niet zo zeer een foute strategie maar wel pech dat de tactiek nu niet goed heeft uitgepakt.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24034
donderdag 10 januari 2019 om 06:12
Als je alles voor waar aanneemt wat men heeft geschreven, heb je een punt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 06:12]
Vind ik leuk
Il Gordo +18665
woensdag 9 januari 2019 om 22:41
Zoals ze dat bij Magallan hebben gedaan? ;-)
Vind ik leuk
Niels92 +36653
woensdag 9 januari 2019 om 22:44
Dat is een andere soap geweest! Ze vroegen 15 miljoen die Mexicanen en nu heeft Ajax dat geboden en is er nog geen deal, wat denken die gasten eigenlijk wel wie ze zijn? 15 miljoen zou een recordtransfer voor dat drugskartel landje zijn, ze mogen de handjes dichtknijpen met 15 miljoen.
Vind ik leuk
Il Gordo +18665
woensdag 9 januari 2019 om 22:46
"15 miljoen zou een recordtransfer voor dat drugskartel landje zijn"


Ja, ondertussen is de markt voor voetbal daar stukken groter dan hier ;-)

En niets andere soap. Gaat er om hoe graag je een speler wil tegen welke voorwaarden.
Vind ik leuk
Niels92 +36653
woensdag 9 januari 2019 om 22:48
Heb je gelezen wat ze willen?

15 miljoen
20% doorverkoop en nog een half jaar beschikbaar blijven voor de club :(

Nee dat zijn gewoon belachelijke eisen van die gasten :)
Vind ik leuk
Il Gordo +18665
woensdag 9 januari 2019 om 22:50
En jij denkt dat ze dat nog nooit hebben gevraagd en gekregen van clubs uit Europa? Wat denk je dat PSV straks moet afdragen voor die twee Mexicaantjes? Het zal niet de heflt zijn maar ook geen 10%.


"Bienvenido a Mexico", senor Marc ;-)
Vind ik leuk
Niels92 +36653
woensdag 9 januari 2019 om 22:50
Nee er is nog NOOIT 15 miljoen aan een Mexicaanse club betaald voor een speler :)
Vind ik leuk
Il Gordo +18665
woensdag 9 januari 2019 om 22:53
Nee Sherlock, dat zeg ik ook niet.

Enner Valencia was inderdaad verkocht voor 15 miljoen vanuit Mexico. Het gaat om het bedrag (15 miljoen max.) en aanvullende clausules... Die kunnen nog weleens nasty worden.
Vind ik leuk
hollister +786
woensdag 9 januari 2019 om 22:55
Beide spelers (Lozano en Guti) gewoon straks 40% aftikken hoor door PSV.. laat je niets wijs maken hier... je ziet nu hoe die corrupte Mexicanen je het vel over de neus trekken...
Vind ik leuk
Il Gordo +18665
woensdag 9 januari 2019 om 22:57
Daarom. Dus netto (incl. belastingen, afdracht aan 12 zaakwaarnemers, 3 neefjes, 2 ooms) hou je er slechts een paar miljoen winst aan over.
Vind ik leuk
hollister +786
woensdag 9 januari 2019 om 23:06
Idd.. 5% richting de zaakwaarnemers , 2 a 3 jaar salaris eraf en het transferbedrag.. met 40 miljoen houdt je max een klein 10 miljoen over... vandaar dat ze lozano ook niet wilden verkopen.. verzwakt het team en levert nagenoeg niet heel veel op...
Vind ik leuk
Il Gordo +18665
woensdag 9 januari 2019 om 23:12
Ieder geval niet de miljoenen die ze ophalen bij een kampioenschap. Sowieso moet je dan, meen ik, nog een voorronde CL spelen.

Nog ff los van de commerciële inkomsten die je mist uit Mexico. Dat "drugkartel landje" wat door sommige 'kenners' hier ook wordt beweerd.
Vind ik leuk
hollister +786
donderdag 10 januari 2019 om 07:01
Idd.. Als Ajax dit jaar geen ronde verder komt tegen Real is de lans groot dat Oostenrijk ons voorbij gaat met nog 2 clubs in de EL... dan moeten zelfs de kampioen van niet dit seizoen maar ook dat van volgend seizoen nog een voorronde spelen. PSV nog 2 a 3 jaar geen CL inkomsten en dan raken ze voorlopig onoverbrugbaar bovenop
Vind ik leuk
Koenbres +2009
woensdag 9 januari 2019 om 23:18
Ja en jullie Willem voor de Jong 60 miljoen, dat bied Barca maar opeens komt er een gerucht dat PSG 70 gaat bieden. Ga je dan ook overstag voor die 60? Is ook een record hier
Vind ik leuk
El Pibe +1399
woensdag 9 januari 2019 om 22:42
Dat is een spel Niels, Ajax gaat niet meteen tot de grens en Club America gaat er boven zitten.
Denk dat ze er wel uitkomen...
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10848
woensdag 9 januari 2019 om 22:40
Mooi eindelijk iemand die er verstand van heeft! Vriend van Cruijff altijd maar dit moet het zetje zijn om de transfer rond te maken!
Vind ik leuk
Bizzy +23386
woensdag 9 januari 2019 om 22:41
Mooi stukje proza van Hristo Stoichkov. Maar waarom zou Lainez bij Betis niet aan spelen toekomen ? Bij Ajax zijn alle posities toch ook bezet.
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
woensdag 9 januari 2019 om 22:42
Bij Ajax krijgen talenten vaak wel bovengemiddeld de tijd. Ook als het even iets minder gaat.
Vind ik leuk
Il Gordo +18665
woensdag 9 januari 2019 om 22:42
Wie dan? Want je haalt zo'n jochie met het oog op seizoen 19-20. En dan is Ziyech weg, wellicht Neres ook. Dan zijn er opeens toch kansen voor Mexicaantje.
Vind ik leuk
Bizzy +23386
woensdag 9 januari 2019 om 22:45
Was in veronderstelling dat het om een wintertransfer ging.
Vind ik leuk
Il Gordo +18665
woensdag 9 januari 2019 om 22:47
Klopt. Net als met Neres. Werd ook in de winter gehaald. Kon-ie wennen enzo, aan de Amsterdamse kil... eeh, warmte.

Pas in het seizoen erop ging-ie echt ballen. Denk dat ze dit met deze gozer ook willen doen.
Vind ik leuk
Niels92 +36653
woensdag 9 januari 2019 om 22:49
Hoe zit het eigenlijk met Luis Sinisterra die Feyenoord haalde, is ie al een beetje gewend aan Rotterdam en Feyenoord? :)
Vind ik leuk
Il Gordo +18665
woensdag 9 januari 2019 om 22:51
Oh, is dit opeens een Sinisterra topic? Of heb je geen argumenten meer? ;-)

Nee, Sinisterra is vermoedelijk een miskoop (van slechts 2 miljoen, wat nog altijd minder is dan die Orejedinges).
Vind ik leuk
Niels92 +36653
woensdag 9 januari 2019 om 22:52
Nee omdat je over wennen en warmte begon :) Daarom de vraag hoe het met die speler zat, of ie al gewend is en de warmte voelt, ik hoor namelijk niet veel over de speler :)
Vind ik leuk
Niels92 +36653
woensdag 9 januari 2019 om 22:53
Dat is waar, maar ik denk dat 2 miljoen miskoop voor Feyenoord zwaarder weegt dan 5 miljoen voor Ajax :)

Vind ik leuk
Il Gordo +18665
woensdag 9 januari 2019 om 22:56
Ik denk inderdaad dat 1 miskoop van 2 miljoen bij Feyenoord zwaarder weegt dan 1 miskoop van 5 miljoen bij Ajax.


Maar liever een paar miskopen van twee miljoen of een paar straks van tientallen miljoenen. Of meerdere van wat minder (Kristensen, Labyad, Bande, Sinkgraven, etc.).

Zo heeft ieder wel een rits met miskopen. Uiteindelijk heeft de historie uitgewezen dat bij zowel Ajax en Feyenoord (bewust deze 2) de meeste inkomsten uit verkoop van eigen jeugdspelers komt. En niet van aankopem
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:49
Bande heeft nog niet eens een officiele wedstrijd voor Ajax gespeeld en die bestempel jij al als miskoop?
Vind ik leuk
Il Gordo +18665
donderdag 10 januari 2019 om 07:23
Nee, nog niet. Men heeft er ook een handje van om iemand als Haps al af te schrijven.

Maar goed, Bande heeft na z'n transfer nauwelijks nog goeie potjes gespeeld in België. Ik moet echt nog zien of ie verfijnd genoeg is voor Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:57
De meeste verkopen de laatste jaren waar Ajax gigantisch goed op verdiend heeft zijn niet speciaal eigen opgeleide spelers geweest.

Sanchez, Cillessen, Milik, Eriksen, Bazoer, straks komen daar Neres, Ziyech , Frenkie bij.. de eerste 5 leverde de club een kleine 120 miljoen op!

De twee hoogste transfersommen zijn namelijk ook gewoon aankopen geweest....
Vind ik leuk
Il Gordo +18665
donderdag 10 januari 2019 om 07:21
Oh, ik dacht dat Eriksen, Vertonghen, Alderweireld, Bazoer enzo als eigen jeugd werd beschouwd. Althans hier ;)
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
woensdag 9 januari 2019 om 22:55
Gaat het volgens mij ook, maar deze jongen heeft dan wel tijd nodig om overal aan te kunnen wennen. Hij zal dan de 2e seizoenshelft rustig worden gebracht, misschien wat wedstrijden met Jong Ajax en hier en daar een invalbeurt bij Ajax 1. Op deze manier wordt hij op tijd klaargestoomt voor het volgende seizoen, want als er in de zomer spelers weggaan is het belangrijk om daar een goede vervanger voor te hebben die gelijk klaar staat om te spelen en geen tijd nodig heeft om aan alles te kunnen wennen.
Ajax heeft in het verleden de fout gemaakt om spelers in de zomer te laten vertrekken zonder dat daar een goede vervanger voor was, die werd uiteindelijk dan meestal op het laatste moment gehaald en had vervolgens tijd nodig om aan alles en iedereen te wennen.

Vind ik leuk
TottenhamHOT +10848
woensdag 9 januari 2019 om 22:42
Denk dat hij ook bedoelt al 18 jarig jochie om beter te worden en goed begeleid te worden!
Vind ik leuk
Bizzy +23386
woensdag 9 januari 2019 om 22:47
Op dat vlak is Ajax idd een betere keuze
Vind ik leuk
rexxo +11880
woensdag 9 januari 2019 om 22:42
Trots maar ook tragisch dat wij in Nederland onze beste spelers niet langer kunnen vasthouden.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10848
woensdag 9 januari 2019 om 22:45
Komt heel langzaam verandering in je ziet nu al dat spelers bij Ajax niet zo makkelijk meer te haken zijn en zeker niet voor een appel en een ei!
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
woensdag 9 januari 2019 om 22:45
Twitter gaat weer los op Lainez.
Ik gooi gelijk wat kippenboutjes in de oven voor het ultieme feest gevoel....
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:47
Gewoon doen voor 15 mil, als ie zo goed als dat men denkt, en onze scouts zitten er nooit naast ;-), dan kan onze Marc hem wel weer slijten voor het dubbele en een onsje meer!
Vind ik leuk
Mo +12925
woensdag 9 januari 2019 om 22:51
Bij Ajax zit hij gewoon op de bank.
Vind ik leuk
COYG +8171
woensdag 9 januari 2019 om 22:52
Als Amerikaan koos je altijd voor de Portugese top. Nu zijn er meerdere teams bijgekomen. Ajax is dan niet per definitie Dé beste club voor de start van Lainez' carrière. Ook is de keuze dus moeilijker geworden voor deze voetballers, er zijn dus immers veel meer teams die jonge spelers de kans geven.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:53
Een man naar mijn hart. Gruwelijk goeie voetballer was Hristo Stoichkov. Puur genieten als hij de bal weer vroeg én kreeg. Niet te zuinig. Ik kan me vinden in hetgeen hij zegt. Ajax de ideale club om je kansen gaaf te houden voor een eventueel buitenlands vervolg.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
woensdag 9 januari 2019 om 23:19
Speciaal voor jou is er een volgende bericht onderweg. PSG wil vd Beek ook hebben. Nog even geduld VP zal het snel plaatsen ;)
Vind ik leuk
Rodajc +18709
donderdag 10 januari 2019 om 01:11
Hristo had op Kaalheide moeten komen voetballen verdomme. We waren zó dichtbij zijn komst. Zeker een legende!
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 01:30]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:25
Gewoon nu halen en jongen een half seizoen te gunnen om aan zijn omgeving te wennen. Uitgaande transfers genoeg aanstaande en ajax kan dit makkelijk financieel dragen.
Vind ik leuk
mcmodd +27287
donderdag 10 januari 2019 om 00:01
Ja, Lainez is absoluut nodig bij Ajax. Zonder hem zal de titel niet makkelijk binnen worden gesleept. En vooral het volgend seizoen moet er weer voldoende kwaliteit staan. Anderzijds: jammer dat de jeugd hierdoor niet veel kansen krijgt.
Vind ik leuk
ritje +647
donderdag 10 januari 2019 om 08:38
hallo Tadic kan overal spelen! Als NErez weggaat! Dan hebben ze die lainez hard nodig! mvg ritje
Vind ik leuk
ritje +647