Update: 'Zivkovic tekent voor drie jaar in China en gaat acht miljoen verdienen'

Update: 'Zivkovic tekent voor drie jaar in China en gaat acht miljoen verdienen'

Gepubliceerd: donderdag 14 februari 2019 om 16:23do 14-02-2019 om 16:23

Laatste update: donderdag 14 februari 2019 om 16:24do 14-02-2019 om 16:24

Richairo Zivkovic lijkt het Belgische KV Oostende alsnog te gaan verlaten. De 22-jarige spits leek eind januari nog op weg naar het Zwitserse FC Sion: die transfer ging uiteindelijk niet door, maar Zivkovic lijkt nu op weg naar China.

Volgens Het Laatste Nieuws is een Chinese tweededivisionist – de ochtendkrant laat in het midden om welke club het gaat – bereid om zes ton op tafel te liggen, vergelijkbaar met het bedrag dat FC Sion voor Zivkovic wilde betalen. De Zwitsers haakten af vanwege de hoge eisen die de zaakwaarnemers van de spits stelden, maar het kamp-Zivkovic lijkt er wel uit te gaan komen met de club uit China, waar de transfermarkt nog tot eind februari geopend is. HLN meldt dat de gesprekken in de 'finale fase' zitten.

De spits vertrok in de zomer van 2017 naar Oostende, dat 1,2 miljoen euro overmaakte naar Ajax. Heel succesvol werd zijn avontuur aan de Belgische kust echter niet: de Jong Oranje-international kende tijdens de play-offfase van het seizoen 2017/2018 nog een productieve fase met zeven goals in negen wedstrijden, maar scoorde slechts vijf keer in de Jupiler Pro League. Grootverdiener Zivkovic werd tijdens de afgelopen twee wedstrijden op de tribune gezet door trainer Gert Verheyen.

Update 14/02, 16:23 uur: Richairo Zivkovic gaat er met de naderende overgang naar China financieel in ieder geval niet op achteruit. Volgens het Servische Telegraf staat de oud-speler van Ajax op het punt een driejarig contract te tekenen bij Changchun Yatai. In die drie jaar voetbalt Zivkovic volgens het medium liefst acht miljoen euro bij elkaar.

Plaats een reactie

Schijtbak2.0 +1138
dinsdag 12 februari 2019 om 08:11
Wederom zo'n 'talent' die er geen kloten van terecht gebracht heeft. Sterke twijfels over zijn intrinsieke motivatie.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:27
Precies. Vond zichzelf wel een mannetje had ik altijd het idee.
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1138
dinsdag 12 februari 2019 om 08:31
Zijn keuze voor Ajax was zeer ongelukkig. Qua speelstijl had hij beter voor een ander soort club kunnen kiezen. Zijn zaakwaarnemer(s) hadden hem waarschijnlijk beter moeten begeleiden. Dat hij vervolgens in Belgie mislukt zet te denken. Dat voetbal leek hem op het lijf geschreven.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:33
Mwah, niemand zou een transfer naar Ajax weigeren denk ik. Dat hij het probeert is niet gek. Maar bij aankomst moest hij bij Jong Ajax spelen (zoals afgesproken) en dat viel hem toch een beetje tegen, want hij was al het mannetje bij Groningen. Hij vond zichzelf te goed voor Jong Ajax, maar raakte daar geen pepernoot.
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1138
dinsdag 12 februari 2019 om 09:56
Hij had beter in zichzelf kunnen investeren bij Jong Ajax om het 'Ajax spel' onder de knie te krijgen
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:14
Precies! Het Ajax spel onder de knie krijgen (indien je niet uit de jeugdopleiding komt) vergt erg veel tijd.
Vind ik leuk
Elledoet +1022
dinsdag 12 februari 2019 om 10:59
Wat lopen jullie onzin te lullen zeg. Hij was top scoorder in Jong Ajax. Wekelijks speelde hij bij Jong de pannen van het dak. Maar de Boer gaf hem geen kans. Zelfs niet als 4de keus. FdB zette Schone in de spits. Dus het zelf vertrouwen brak. Vandaar dat een puber in opstand kwam. Dus als jullie de feiten niet weten lullen jullie dan niet zo stom.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 17:17]
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1138
dinsdag 12 februari 2019 om 13:53
Hij scoorde er ongeveer 1 per 2 wedstrijden. Laten we een standbeeld voor hem maken. Wie lult er hier dom?
Vind ik leuk
Elledoet +1022
dinsdag 12 februari 2019 om 17:18
Jij dus Schijtbak 2.0..Jij lult zo dom blijkbaar 😂😂..minkukel
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 17:19]
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1138
dinsdag 12 februari 2019 om 18:29
Als jij je goed voelt door dit soort taal te gebruiken dan gun ik je dit van harte. Je toont er tevens mee aan een prominente rol in onze maatschappij te bekleden.
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 16:40
Nee inderdaad dan kun je beter de super-spits Schone inzetten i.p.v. Zivkovic ! Zivkovic is mentaal kapot gemaakt door Ajax. Toen hij van F.C. Groningen kwam had hij als tiener al aangetoond het niveau van de eredivisie aan te kunnen. Het is een counter-spits niets meer niets minder, gewoon verkeerd gescout. Dat Ajax hem in Jong-Ajax aan het Ajax systeem wil laten wennen is lachwekkend. Kapitaalvernietiging maar daar heeft Ajax wel vaker een neusje voor.
Vind ik leuk
Koeien +4223
donderdag 14 februari 2019 om 18:46
zal best, maar ook in A'dam verdien je niet 8 miljoen in 3 jaar.

Wat een salaris ook voor een 2e divisieclub... niet normaal man.
Vind ik leuk
Koeien +4223
dinsdag 12 februari 2019 om 09:16
Valt mee, is altijd een rustige en beleefde jongen geweest zonder pretenties. Kwam wel vaak te laat, maar niet vanwege gebrek aan respect ofzo.

Ik denk eerder dat al die poeha om de transfer naar Ajax hem teveel in de spotlight zette.

Van een speler die vertrouwen en waardering kreeg is het naar torenhoge verwachtingen gegaan die hij moet waarmaken. Denk dat het meespeelt, want een balletje trappen kan die jongen wel.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:34
Nou ben ik niet helemaal met je eens. Kwak vaak te laat en werd al eens bij jong oranje uit de selectie gezet. Die jongen was gewoon niet volwassen genoeg om het te halen. Iedereen kan een keertje te laat komen, maar meerdere malen + wangedrag vertonen bij het nationale elftal getuigt van weinig volwassenheid. Hij kon zeker een balletje trappen, maar uiteindelijk een eeuwig talent gebleven. Had gehoopt dat hij in België de draad op zou pakken, maar met een carrière move naar China ben ik bang dat we weinig meer van hem gaan horen.
Vind ik leuk
Koeien +4223
dinsdag 12 februari 2019 om 09:52
Je merkte op "dat ie zichzelf het mannetje vind" en dat intepreteer ik als arrogant of kapsoneslijer zijn.

Iedereen die deze jongen van dichtbij kent zal dat ontkennen, want dat is hij absoluut niet.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:12
Nou een beetje arrogant was hij natuurlijk wel. Vooraf afgesproken dat hij in Jong Ajax zou beginnen, maar daar voelde hij zich al snel te goed, wat nergens op gebaseerd is.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19306
dinsdag 12 februari 2019 om 08:13
Lekker cashen en op je 25 al financieel onafhankelijk. Doet hij goed.
Vind ik leuk
Gelukshand +1493
dinsdag 12 februari 2019 om 08:15
Hij kan een resort beginnen, er zijn namelijk genoeg ajacieden die net zal Zivko is.
Om te beginnen zit er 1 bij ADO en 2 bij Utrecht
Vind ik leuk
markie +3218
dinsdag 12 februari 2019 om 08:16
Ja ja, duidelijk
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:34
Ik had al geen hoge pet oo van de hoogste divisie in China maar om nou een transfer naar de 2e divisie te maken 🤦🤦. Een gevalletje van tijd voor een nieuwe zaakwaarnemer.
Vind ik leuk
Eimersweide +9639
donderdag 14 februari 2019 om 16:30
Zaakwaarnemer heeft anders prima werk verricht. 8 miljoen op je 25e verdiend.
Vind ik leuk
Smithsonian +45265
dinsdag 12 februari 2019 om 08:45
Opgeruimd staat netjes...
Vind ik leuk
Justin Kees +3735
dinsdag 12 februari 2019 om 09:57
Carrière door het afvoerputje, maar jezelf wel financieel op orde spelen met dank aan China. Zivkovic is een soort Prince Rajcomar, het talent dat nooit tot wasdom kwam en in de krochten van het voetbal toch een bestaan op bouwde, op plekken waar je nooit aan gedacht hebt...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 23:22
Wat zou jij doen aan de plats van Gudelj paar jaar terug,voor 4 ton per jaar bij Ajax voetbalen of voor 4 miljoen per jaar naar China verhuizen.Ik weet wat ik wat ik had gedaan.
Vind ik leuk
Nr14always +5600
donderdag 14 februari 2019 om 16:26
Het ultieme bewijs dat we met zijn allen richting afgrond schrijden, wat een waanzin.
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 16:30
Doet ie goed voor zo'n matige voetballer!
Vind ik leuk
Jorg Vde +637
donderdag 14 februari 2019 om 16:31
Lekker belangrijk of ie geslaagd is of niet, 8 miljoen.......lekker man.....ik zeg.....hoeren neuke nooit meer werken over 3 jaar
Vind ik leuk
pico323 +7896
donderdag 14 februari 2019 om 16:31
de voetbalwereld is echt knetter gek geworden als men een speler van dit niveau zoveel geld betaald.
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 16:32
Doe mij ook zo'n zaakwaarnemer!
Vind ik leuk
FR1908-1992 +1620
donderdag 14 februari 2019 om 16:35
Breekt nergens door en kan nu multi miljonair worden.. geef hem geen ongelijk haha
Vind ik leuk
WilcoS64 +4850
donderdag 14 februari 2019 om 16:38
Speler die er niets van kan lees ik hier, maar wel straks multi miljonair, bizar.
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 16:38
Toch ongelooflijk dit! 8 miljoen, die gozer speelt al z'n hele leven met de doos nog om z'n schoenen.
Vind ik leuk
Mari +13380
donderdag 14 februari 2019 om 16:45
Welke spelers blijven nog in Nederland?
Voor dit soort bedragen doe ik mijn rollator weg en ga weer ballen
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 17:52
Precies! Ik bind m'n kruisbanden weer aan mekaar en ga ook weer ballen.
Vind ik leuk
Romarioo +874
donderdag 14 februari 2019 om 17:04
Gelijk heeft ie als je er voetballent niet uitkomt dan maar financiël
Vind ik leuk
Justin Kees +3735
donderdag 14 februari 2019 om 17:06
Zo zie je dat je met een zwakke mentaliteit nog heel ver kunt komen, financieel gezien. Over 3 jaar is die jongen binnen en dan heeft hij nog jaren over om wat bijeen te harken...
Vind ik leuk
Cookee +13015
vrijdag 15 februari 2019 om 14:21
Zwakke mentaliteit?
Hij had nooit naar Ajax moeten gaan, daar nemen ze talenten niet serieus, bij Groningen was hij een groot talent, en waarom was hij dat daar, omdat hij mentaal goed zat.
Vind ik leuk
Justin Kees +3735
vrijdag 15 februari 2019 om 15:07
Ook bij Groningen had hij het niet gered... die jongen was een hype en dat heeft hij gewoon slecht verwerkt. Tuurlijk, het was by far geen Ajax spits, dus dat was slecht gekozen en slecht gescout van Ajax.Toen hij 17 was en een nobody zat zijn wil goed in elkaar. Maar eenmaal gehyped en bij Ajax was het snel over.

Na Ajax heeft hij alle kansen gehad en die heeft hij gewoon verprutst. Als hij echt mentaal zo goed was, dan had hij zoiets van "Ik zal ze eens wat laten zien".. maar helaas. Speelde een handvol leuke wedstrijden bij Utrecht, was soms heel goed bezig. Om de week er op zichzelf te verstoppen op de training en in de daaropvolgende wedstrijd geen bal te raken.
Vind ik leuk
Cookee +13015
zaterdag 16 februari 2019 om 12:53
Hij was speersnel en dan met Tadic in je team, die legt de ballen wel neer en dan ben je ineens een ster. Toen naar Ajax en jAjax had geen Tadic.
Dus dan ben je een snelle speler die niet op die kwaliteit gebruikt wordt en dan verpieter je op een flatje in de Bijlmer of zo.

Domme stap om naar Ajax te gaan. Probeer als miskend talent maar eens niet raar te doen. Ajax is meesterlijk in het kapotmaken van talent momenteel.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 februari 2019 om 12:55]
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 17:10
Gelijk heeft hij.. 8.000.000 pff.. Ik ga mee!!
Vind ik leuk
Solo +65
donderdag 14 februari 2019 om 17:15
Wat een bofkont
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 17:23
Bizar, wat een goede makelaar heb je dan zeg.
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 17:54
Op zijn 22e al naar China. Dat zegt in sportief opzicht veel. Financieel wel lekker kennelijk.
Vind ik leuk
Smithsonian +45265
donderdag 14 februari 2019 om 18:00
Lucky bastard.
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 18:08
8 miljoen voor zo'n prutser....dan moet ik daar toch ook wel een half miljoentje kunnen opstrijken daar, lijnen kalken ofzo..
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 18:33
mooi loontje
Vind ik leuk
Blindsy +20595
donderdag 14 februari 2019 om 18:34
Dan is het nu officieel; de grootste sukkel kan nog rijk worden in het Chinese voetbal.
Vind ik leuk
JanTa48 +9454
donderdag 14 februari 2019 om 18:41
Zo kan je als modale speler toch nog een mega klappen pakken.
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
donderdag 14 februari 2019 om 19:03
Mooi. En ik wil verder niks meer van hem horen of weten.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30198
vrijdag 15 februari 2019 om 07:56
Ik vrees dat hij daar ook gaat mislukken..Maar wel met een gevulde portemonnee.
Vind ik leuk
Cookee +13015
vrijdag 15 februari 2019 om 14:19
Ze halen je heel makkelijk in China, maar ze wippen je er ook heeeel snel weer uit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws