Scherpen bevestigt interesse van Ajax: 'Maar ik heb weinig recht van spreken'

Scherpen bevestigt interesse van Ajax: 'Maar ik heb weinig recht van spreken'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 23:25vr 15-03-2019 om 23:25

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 23:30vr 15-03-2019 om 23:30

Kjell Scherpen is op de hoogte van de interesse van Ajax, maar daar had de doelman van FC Emmen na de 3-1 nederlaag bij Fortuna Sittard even geen boodschap aan. Hij baalt stevig van de nederlaag tegen de directe concurrent.

"Het was dramatisch. Zo'n belangrijke pot en er dan zo afgaan… Het is wel vaker het geval bij ons dat we meer kansen nodig hebben om te scoren, terwijl ze er bij ons heel makkelijk invliegen", laat Scherpen weten in gesprek met FOX Sports. "Als jij drie ballen op goal krijgt en er liggen er drie in, dan is dat voor geen één keeper prettig. Voor mij vanavond ook zeker niet."

Scherpen wilde weinig kwijt over de belangstelling van Ajax. "Als je er met 3-1 afvliegt heb je weinig recht van spreken. De interesse is bij mij ook bekend, maar voor de rest zou ik het niet weten." De Amsterdammers zouden contact hebben met de zaakwaarnemer van de sluitpost. "Ja, voor verdere vragen moet je niet bij mij zijn, maar bij mijn zaakwaarnemer."

"Met Emmen hebben we veel belangrijkere dingen, dat is zorgen dat we in de Eredivisie blijven", besluit Scherpen, die is opgeroepen voor Oranje onder 19.

Lees ook: Voetbal International: Ajax richt vizier op Pierie, Scherpen-bod in de maak

Poll

Zou Scherpen een goede aanwinst zijn voor Ajax?

(10610 stemmen)

Plaats een reactie

Het Brein +4762
vrijdag 15 maart 2019 om 23:28
Volg eerst Hahn of Padt maar eens op..
Vind ik leuk
Roeptoeter +15460
vrijdag 15 maart 2019 om 23:34
Dat kan toch. Als Ajax hem koopt en ergens anders stalt kan dat prima bij een Heerenveen zijn. Tenzij Emmen erin blijft dan lekker daar laten.
Een keeper kan zich beter onderscheiden bij een degradatie kandidaat, lekker druk voor hem.
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
zaterdag 16 maart 2019 om 02:41
Ajax stalt hem niet ergens anders.
Hij volgt het Cillessen-pad.
Eerst 2e keeper achter Vermeer (Onana)
Daarna 1e keeper
Daarna naar Barcelona.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:28
Kom maar naar de mooiste club die er is !!!!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:32
PSV heeft keepers zat, hoeft van mij niet hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:34
unnerstall heeft psv een topper aan.
Vind ik leuk
Gerro +8849
vrijdag 15 maart 2019 om 23:48
Keepen bij een laagvlieger is vaak toch anders als keepen bij een club die kampioen moet worden je krijgt vaak weinig te doen maar als er wat te doen staat moet je er staan. Bij een club als Roda of Heracles krijg je vaak 20 reddingen per wedstrijd te verrichten en als je er dan 17 uit houd dan lijkt dat heel wat maar bij een topclub kun je er geen 3 per wedstrijd om de oren krijgen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:48
Psv keeper uitzendburo van nederland.
Vind ik leuk
Il Gordo +18248
vrijdag 15 maart 2019 om 23:37
Hoho, BVCB is al voorzien.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:40
Oohh sorry, excuses gordo
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:48
Hij is al bij de mooiste club van nederland waar iedereen familie is. Waarom is ajax zoveel beter dan wasr hij thuis is.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:30
Waarschijnlijk vanwege het betere contract, trainingsfaciliteiten, trainen met betere spelers en de mogelijkheden zich in de kijker te spelen van grote clubs mits ie natuurlijk de kwaliteiten ervoor heeft.
Vind ik leuk
COYG +8126
zaterdag 16 maart 2019 om 00:10
Hij is Feyenoord fan, dus die club zal ook wel snel komen wanneer hij klaar is bij Emmen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 01:21
Loopt al genoeg middelmaat
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 23:27
Feyenoord is geen stap voor uit. Matige spelers en een organisatorische puinhoop. Te veel onrust.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:20
Naar PSV bedoel je?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:30
Scherp gezien.
Vind ik leuk
MojoRisin +15008
vrijdag 15 maart 2019 om 23:38
Zou hem ook kopen.. En dan uithuren..
De lengte heeft hij, de rest kun je hem wellicht aanleren.. Kost je ook bijna niks..
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:47
Aha, interesse van Ajax is al genoeg om hem meteen op te roepen voor jong oranje. Die kende ik nog niet, na 1 wedstrijd in jong Ajax was bekend maar dit is een primeur. Jaja een voetbalprimeur.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3857
vrijdag 15 maart 2019 om 23:49
Ja zo gaat dat nou eenmaal, beetje nijdig?
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:19
Nee hoor, verbaast al niet meer. Ben gelukkig deze week in t buitenland geweest. Heeeeeerlijk geen Ajax Ajax Ajax de hele dag op de radio.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 01:01
Maar wat ik me dan afvraag is het volgende. Waarom kom je vaak op Voetbal Primeur met behoorlijk veel Ajax voetbal nieuws (zéér terecht overigens, grootste club van Nederland waar simpelweg veruit het meeste en interessantste nieuws telkens maar weer vandaan komt) als je het liefst nooit meer van Ajax wilt horen?
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:09
Naar welk radiostation luister jij? Ik hoor nooit wat over Ajax op de radio.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13399
zaterdag 16 maart 2019 om 10:38
Je moet niks hoor.......
Vind ik leuk
Kuip +9920
zaterdag 16 maart 2019 om 08:59
Noem jij dan eens een andere keeper voor jong-oranje?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:48
Jankend in de bus olé olé
Vind ik leuk
Mozes24 +682
vrijdag 15 maart 2019 om 23:49
Past qua niveau prima bij Ajax. Die grabbelaar op goal is niet beter dan hem.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:03
24 staat voor jouw IQ, Mozes?

Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:15
Mensen weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten zeggen hier op VP.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:22
Ik zie ook steeds minder reacties van VP'ers van de oude garde. VP bevindt zich op een glijbaan.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:27
Viel mij ook al op. Iets onderbouwen zit er niet bij. Die komen hier niet voor t voetbalnieuws. Gewoon te trollen hebben ze een account.treurig.
Vind ik leuk
Strijp +14086
zaterdag 16 maart 2019 om 07:33
Het heeft soms ook geen nut meer om de discussies te voeren, zelfs niet met goede argumenten. Je word door een leger trollen meteen weggezet als of PSV supporter die Ajax haat, of Ajax supporter die PSV haat. Beetje zonde wel.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +619
zaterdag 16 maart 2019 om 08:08
Wmb gewoon lekker blijven discussiëren en de "argumentlozen" negeren. Er zijn nog wel degelijk zinnige gesprekken mogelijk. In het algemeen - ik bedoel ook als het niet over voetbal gaat - zie je steeds meer reacties die alleen maar schelden of afkatten zijn; dat neemt toe naarmate een site populairder wordt.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 10:18
Ja vindt ik ook.Die strijd tussen Ajax en PSV mag best gevoerd worden hier. Maar vindt wel dat als je een mening hebt dit ook moet kunnen onderbouwen. Dat verdwijnt hier allemaal. Jammer is dat.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 04:28
Jy kan beter gaan dammen je hebt er echt geen BALLEN verstand van Grabbelaar
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:38
We bebben er net 1 van Benfica
Varela 193 cm
Kotarski
En Lamprou
Waarom ..in jong zitten er minimaal 2 wie dit munnen naar 1
Het systeem kennen hoe wat er wkrd verwacht
Alle 5 dan nu.
En dan nu iemand die en systeem enz niet kent en Natuurlijk het alle belangrijkste
Europese ervaring !!
Vind ik leuk
HJR +9000
zaterdag 16 maart 2019 om 01:18
Varela aub niet kopen. Die optie niet lichten. De man was niet best bij Benfica. Lamprou gaat wel weg. Scherpen kan je best op gokken, met een jaar of 2-3 verhuur.
Romero en Bizot/Hahn halen :).
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:13
Wat??
Vind ik leuk
Andone +212
zaterdag 16 maart 2019 om 00:41
Op basis waarvan?
Vind ik leuk
Mo +12849
zaterdag 16 maart 2019 om 00:50
Haal die gozer aub niet die bakt er echt heel weinig van dit seizoen. Tuurlijk is hij jong maar dat is geen reden om gemiddeld om de wedstrijd in de fout te gaan.
Vind ik leuk
100%facts +17
zaterdag 16 maart 2019 om 01:00
goeie 3de keeper
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 01:04
Als ze hem willen kopen dan lijkt het me verstandig hem 1 a 2 seizoenen te verhuren aan dezelfde eredivisieclub, als dat kan bij Emmen.
Vind ik leuk
jari_ +897
zaterdag 16 maart 2019 om 01:49
Direct kopen Ajax en verhuren aan een eredivisie club. Geen KKD, dan kan die ook bij Jong meedoen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 02:20
Lekker doen. Als die jongen meetraint met Ajax, kan 'ie heerlijk groeien.
Vind ik leuk
barry m +517
zaterdag 16 maart 2019 om 03:16
om steeds de ballen uit het doel te pakken is hij zeker beter dan Onana want Onana die houd ze tegen.

gr joe bedankt he
Vind ik leuk
Linders +34
zaterdag 16 maart 2019 om 03:22
Persoonlijk vind ik hem een goede talent! hij is lang ,snel ,kan mee voetballen ,praat verstandig met interviews,en als ie naar ajax zou gaan dan denk ik dat hij er binnen 4 jaar staat dus geduld hebben en veel leren .
Vind ik leuk
AFP +2882
zaterdag 16 maart 2019 om 05:37
4jsar is te lang.
Zonde van de energie en het geld.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:49
Praten vullen geen gaatnes natuurlijk.

4 jaar wachten ? Pff

En wie komt er dan als Andre toch misschien gaat ??
Rond om celissen is het wel heel stil !!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 11:55]
Vind ik leuk
Linders +34
zaterdag 16 maart 2019 om 10:34
Ze hebben in de winter toch een Portugese keeper aangetrokken/ of huren en recht op eerste koop ?
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 04:29
Haal Romero op bij Man Utd
Vind ik leuk
AFP +2882
zaterdag 16 maart 2019 om 05:35
Doet me denken aan oud feyenoord doelman : Mulder.
Vind ik leuk
AFP +2882
zaterdag 16 maart 2019 om 05:40
Er zijn zat goede keepers die maar ak te graaaaaggg bij de top club Ajax willen keepen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 07:33
Wel lullig,ben je 2 meter langer dan lamprou.. ken je nog niet keepen🙈
Vind ik leuk
markie +2750
zaterdag 16 maart 2019 om 08:01
Ik heb nog niet iets bijzonders in hem gezien
Vind ik leuk
Truckie +0
zaterdag 16 maart 2019 om 08:12
Jonge moet nog groeien
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:51
Wie hebben we nu dan ??? Als die gaat ?? JE MOEG ER NU 1 HEBBEN.
en een Bizot .. zet km mijn ?? Bij als meteen éérste keeper !!
Rond om Celisse is het wel heel stil !!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 08:53]
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 12:00
Net wat ik zeg .Mocht André misschien gaan ? Wie dan in de tussentijd ?? Cilissen is het heel stil om ..
4 jaar mee laten trainen salaris van 3 ton en niets worden is ook al zoiets ....
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 16:40
Zou goed zijn hij heeft het lichaam om een top keeper te worden!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws