Tadic in Servische ziekenboeg: Ajax-aanvaller mist oefenduel met Duitsland

Tadic in Servische ziekenboeg: Ajax-aanvaller mist oefenduel met Duitsland

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 21:40di 19-03-2019 om 21:40

Dusan Tadic laat de oefeninterland van Servië tegen Duitsland van woensdag aan zich voorbij gaan. De dertigjarige aanvaller van Ajax is niet helemaal fit.

Tadic richt zich op het EK-kwalificatieduel van volgende week maandag tegen Portugal. Van een serieuze blessure lijkt geen sprake. Tadic deed zondag nog negentig minuten mee in de met 1-0 verloren competitiewedstrijd van Ajax bij AZ. Dat was al zijn 43e officiële optreden voor de Amsterdammers dit seizoen. Bovendien kwam hij vijf keer in actie voor Servië.

Tadic is niet de enige belangrijke kracht die ontbreekt voor het duel met Duitsland. De Serviërs kunnen ook geen beroep doen op Aleksander Mitrovic, Nemanja Matic, Filip Kostic en aanvoerder Aleksander Kolarov.

"Het liefst rollen we Duitsland met 5-0 op", zegt bondscoach Mladen Krstajic in diverse media. "Maar we hebben nog altijd veel respect voor Duitsland. Dat is na het WK en de Nations League niet veranderd. Duitsland heeft een erg gevaarlijk team ondanks dat ze kwetsbaar lijken."

Plaats een reactie

★Timmio★ +27691
dinsdag 19 maart 2019 om 21:49
Te begrijpen. Oefenduels zijn niet belangrijk en hij heeft totaal geen rust gehad deze twee seizoenen (+ WK)
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1850
dinsdag 19 maart 2019 om 21:51
De wereld was te klein toen Bergwijn zich had afgemeld. Nu bij Tadic is het te begrijpen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:54
Ben ik het mee eens!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:58
Nou niet doen of dat van Bergwijn en Tadic hetzelfde is.. Bergwijn melde zich af voor jong Oranje maar stond een halve dag later weer mooi te fladderen op de PSV training.

Terwijl Tadic een oefenduel niet meedoet in samenspraak met de coach zodat hij fit is voorcde kwalificatiewedstrijd tegen portugal.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 22:00]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:01
Omdat de wedstrijd van bergwijn voor kwalificatie was? Mensen beweren dat Bergwijn niet geblesseerd was, maar niemand weet de echte feiten. Vaak lijkt een blessure erger dan het is, en bergwijn heeft nu eenmaal een lage pijngrens. Mensen dachten laatst dat het einde seizoen was voor bergwijn maar een paar dagen later stond hij er weer. Dus ja, Tadic had geen problemen afgelopen week en nu ineens wel. Dat je een oefeninterland niet wilt spelen in het einde van het seizoen dat begrijp ik, maar hier is wss niks aan de hand, want hij heeft geen trainingen gehad. Dus ben daar gewoon eerlijk over
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 22:02]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:06
Er staat toch ook in het tekst dat het niet om een ernstige blessure gaat bij Tadic? Gewoon wat pijntjes totaal niet te vergelijken met Bergwijn die Jong Oranje afsloeg met wat pijntjes.. Tadic is gewoon van de partij tegen Portugal.

Waar integen Bergwijn niet meer van de partij was bij Jong Oranje en maar lekker bij PSV ging trainen?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:10
Snap je dan echt niet wat ik zeg? Ik kan ook wel lezen... Ik denk persoonlijk dat Tadic geen blessure heeft en dat hij gewoon rust wil en zodat hij zich kan opladen tegen Portugal en de rest van het seizoen. Hij heeft in de wedstrijd tegen AZ geen blessure opgelopen en er is vanuit ajax zijn kant niks over gezegd. Ik denk gewoon dat ze een "kleine/lichte" blessure gebruiken als excuus om niet te spelen. Je kan het namelijk moeilijk verantwoorden dat hij niet kan spelen omdat het een te druk schema is.

Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:16
Precies zo is het in samenspraak met het Servisch elftal uiteraard. En precies daarom is dit absoluut niet te vergelijken dan bij Bergwijn.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:19
Een afmelding wordt altijd in samenspraak gedaan met de coach. Denk je oprecht dat Bergwijn zomaar is weggegaan zonder iets te melden?? Dan trek je aan het verkeerde eind kerel!

Over bergwijn werdt er meteen gespeculeerd dat er niks aan de hand was, waaronder veel ajacieden. En nu gebeurd hetzelfde bij een ajacied, en dat is het allemaal verstandig van hem en kan het wel door de beugel. Het is dus wel te vergelijken!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 22:20]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:34
Nee hoor.. zo is het nog niet eens gegaam Bergwijn speelde 90 minuten die dag ervoor. En meldde ZICHZELF toen af met een blessure voor jong Oranje. Je maakt mij niet wijs als je 2 dagen terug 90 minuten speelt. Dan zo geblesseert bent dat je je eigen niet eens komt melden.

Maarja.. jij beng niet objectief. Ik ben niet objectief.
Ik denk dat ik gelijk heb.
Jij denkt dat jij gelijk hebt.

Komen er toch niet uit maarja dan.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:36
Als je ook nog eens goed leest, dan zijn we al een stapje verder. Het gaat er mij in 1ste instantie niet eens om of Tadic wel of niet geblesseerd is. Het gaat er bij mij wel om dat er nu wordt gereageerd dat het verstandig is terwijl er bij bergwijn hele andere geluiden klonken. Dat vind ik gewoon vreemd en daar is niks subjectiefs aan.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:45
Nee hoor bij Bergwijn leek er niks aan de hand en had de KNVB gewoon bij PSV moeten gaan kijken jij weet ook wel dat je Bergwijn echt geen plezier doet met Jong Oranje. Want we weten allemaal dat als hij voor het grote Oranje was opgeroepen hij gewoon gegaan zou zijn. Om in ieder geval af te tasten.
En kijken hoe het ging maar nee Bergwijn stond 2 dagen later mooi te trainen en volgende wedstrijddag mooi 90 minutem te spelen.

Maar zoals ik al zei komen we er toch niet uit.

Welterusten
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:23
PSV is toch ook de club die hem betaald , zelfde dat Ajax groot gelijk heeft als ze Ziyech thuis houden voor de interlands met Marokko vanwege pijntjes .
Vind ik leuk
Bullet +3364
woensdag 20 maart 2019 om 07:45
Niemand weet echt de feiten, waarna jij met droge ogen beweert dat je wel ff weet hoe het met Tadic zit..... beetje raar, niet?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:13
Ik zeg alleen dat ik vermoed, net zoals ze dat bij bergwijn deden. Kan je wel lezen kerel. Niet te snel oordelen aub
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
dinsdag 19 maart 2019 om 22:05
Toch grappig om te blijven lezen dat het drukke programma de reden is van het puntverlies.

Terwijl het verspelen van punten begonnen is na de winterstop.

Das een periode om het lichaam te laten herstellen...

Tot feyenoord uit hadden ze geen dubbel programma en verspeelde ze al punten.

Dus das de grootste onzin die er is ...excuses zoeken heet dat.

Ten hag doet hetzelfde als rutten..hij vermoord zijn ploeg met trainingen.
Daar kun je zien dat ie nooit op topniveau heeft gevoetbald.
Weet niet wat er gevraagd word in de top en blijft hetzelfde trainen ipv rustmomenten in te bouwen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:07
Knap dat je dat leest in deze tekst ik zie nergens iets over puntenverlies van Ajax staan?
Vind ik leuk
buddha +10756
dinsdag 19 maart 2019 om 22:30
ook al zie je het nergens staan in de tekst, zit er wel een kern van waarheid in.
Vind ik leuk
Jozef +45137
dinsdag 19 maart 2019 om 22:51
Oei, je gebruikt argumenten.

Dat valt niet in goede aarde hoor...😁
Vind ik leuk
Napo +3
woensdag 20 maart 2019 om 00:38
Het lijkt wel of sommigen hier een waas voor hun oog hebben. Je kan het nog zo goed uitleggen maar ze komen altijd terug met dezelfde domme "tegenargumenten".
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:05
Pffff dit noemt zich opjectief. Sluit me aan bij Inspiratieloos.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:12
Omdat je het niet met mij eens bent, betekent dat niet meteen dat ik niet objectief ben. Ik zeg heel veel positieve dingen over Ajax alleen zie je dat wss over het hoofd omdat je alleen bezig bent met negatieve comments. Dit is geen kritiek op Ajax, ik vind het alleen een vreemde situatie. Dat jij mij meteen niet objectief noemt slaat werkelijk nergens op... Begin mijn berichten maar eens te lezen, dan praat je wel anders *zucht*
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 01:00
Volgens hem wel

Communisme uit Amsterdam

Toevallig zijn hij en hersenloos zo blind dat je kan beargumenteren wat je wilt je krijgt die bril echt niet van hun knar af
Of ze lezen gewoon helemaal niet omdat ze toch al weten het niet met je eens te zijn

Domheid valt niet te genezen man
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:17
Ik merk inderdaad vaak dat ze niet eens lezen wat ik zeg. Dan krijg ik weer alles over mij heen terwijl ik het heel anders omschrijf. Beetje frustrerend af en toe!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:21
Ja je moet hier op VP een beetje “les nemen” om te weten wie een antwoord waard is
Ik had gisteren een geniale discussie met iemand die begin te schelden met loser etc
Toen had ik met argumenten uitgelegd wat ik bedoelde schreef ik er een kneusje bij aan het einde
Toen ging Einstein alleen nog maar over dat ik niets anders kon dan mensen beledigen etc etc
Terwijl hij ermee was begonnen
Ik heb me helemaal kapotgelachen om het gebrek aan niveau van die waarschijnlijk 10-jarige niet Amsterdammer
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:11
Ja, maar kom op de situatie is toch heel anders?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:15
Vind ik niet. In beide gevallen leek er niet veel aan de hand, maar bij Bergwijn klonken er veel negatieve geluiden waaronder veel ajacieden. En nu is het Tadic, en dan kan het allemaal wel gewoon. Ik vind dat gewoon heel hypocriet. Het maakt mij niet eens uit of hij wel of niet geblesseerd is, maar het gaat er gewoon om dat ik niet zo goed tegen hypocriete mensen kan, en dan zeg ik daar wat van.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:18
Bij Tadic is het om hem fit te krijgen voor het kwalificatie-duel met overleg met de trainer.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
dinsdag 19 maart 2019 om 21:54
Ik juichte dat toe.....
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:55
Bergwijn deed net alsof hij geblesseerd was, 3 dagen later huppelde hij weer bij Psv. Totaal ander verhaal
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
dinsdag 19 maart 2019 om 21:58
Jep..en tadic gaat 3 dagen volle bak tegen portugal..
Vind ik leuk
RenW +5751
dinsdag 19 maart 2019 om 22:06
Echt he, scheelt maar 23 wedstrijden
Vind ik leuk
Suck r +1033
dinsdag 19 maart 2019 om 22:12
Bergwijn vond zichzelf te goed voor Jong Oranje. Dat was het probleem en dat ligt dan toch net effe anders dan bij Tadic. Bovendien ging het bij Bergwijn en Jong Oranje om kwalificatiewedstrijden en niet om een vriendschappelijk potje. Dus inderdaad. Bij Tadic is dit zeer goed te begrijpen. Bergwijn liet zijn ploeg en zijn land in de steek.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1850
dinsdag 19 maart 2019 om 22:15
Bergwijn was geblesseerd en Tadic is niet eens geblesseerd dat is het verschil bedoel je sucker
Vind ik leuk
Suck r +1033
dinsdag 19 maart 2019 om 22:18
#doeslief
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:28
Deed alsof. Kon die lekker warm op de Herdgang op bankje zitten. Bergwijn mietje
Vind ik leuk
Tommieman +8096
woensdag 20 maart 2019 om 01:24
Hier sluit ik mij bij aan.
Vind ik leuk
ErikAjax +3211
dinsdag 19 maart 2019 om 22:40
Oh gut post twee gelijk weer een Calimero...
Vind ik leuk
Lebowski +708
dinsdag 19 maart 2019 om 23:03
Ter vergelijking Bergwijn speelde tot nu toe 33 officiële wedstrijden (miste twee bekerwedstrijden tegen Amateurs en RKC) Tadic 48!! Lijkt me wel logisch dat je dan als 30 jarige even rust neemt....
Vind ik leuk
Gerro +9595
woensdag 20 maart 2019 om 00:12
Dat was ergens aan het begin van het seizoen tja als je dan al de pijp leeg heb weet ik het ook niet meer.
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
dinsdag 19 maart 2019 om 21:49
Toch knap wat hij in dit halve jaar al heeft laten zien bij ons aller Ajax
Vind ik leuk
Niels92 +39139
dinsdag 19 maart 2019 om 21:49
Gewoon rust nemen!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:50
Onze Serviër is uitermate verstandig blijkt maar weer.
Vind ik leuk
Farmer +15013
dinsdag 19 maart 2019 om 21:50
Geeft ergens ook wel aan toch dat dat oefenpotje, dan net 1 te veel is?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:52
Dat is weer mazzel voor die Duitsers dat de beste speler ontbreekt!!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:53
Zit hier een addertje onder het gras?
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
dinsdag 19 maart 2019 om 22:25
Ja, competitievervalsing.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:26
Dat is het niet, want hij speelt wel gewoon mee tegen Portugal!
Vind ik leuk
Suck r +1033
woensdag 20 maart 2019 om 07:20
Ik heb er geen bewijzen voor, maar ik heb toch sterk het idee dat hier sprake is van matchfixing 🤣
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:56
Prima 31-3 oorlog voeren nondeje in eigen huis
Vind ik leuk
Bixente +482
dinsdag 19 maart 2019 om 22:01
Hij schat PSV toch iets hoger in dan de Mannschaft...😃
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:02
Wie wordt hier nou niet moe van ?
Vind ik leuk
Suck r +1033
dinsdag 19 maart 2019 om 22:15
Ik.
Vind ik leuk
Pietje2015 +18005
dinsdag 19 maart 2019 om 22:02
Mathijs ook nog effe afmelden graag.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
dinsdag 19 maart 2019 om 22:25
En vooral ook Frenkie, die was al geblesseerd tegen PEC.
Vind ik leuk
Lebowski +708
dinsdag 19 maart 2019 om 22:04
48 wedstrijden al. Jezus! Ben je dan moe, mag je dan zonder gemor je eerste pijntjes hebben? Mag ik dat zeggen?
Vind ik leuk
Isakson +700
dinsdag 19 maart 2019 om 22:14
Tactisch ziek.......
Vind ik leuk
Alaaf +435
dinsdag 19 maart 2019 om 22:17
Wat een loser, het lijkt bergwijn wel
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
dinsdag 19 maart 2019 om 22:25
Stuur ze allemaal maar naar huis, even bij moeders de vrouw onder het wol kruipen en uitzieken, er staan veel belangrijkere wedstrijden op het programma.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:47
Ziek zwak en misselijk. Selectie van Ajax wel stelletje meisjes. In Engeland spelen ze bijna het dubbele aantal wedstrijden zonder problemen.
Vind ik leuk
Lebowski +708
dinsdag 19 maart 2019 om 23:08
Dus als Tadic nu op 48 wedstrijden staat (nog zeker 8+2+1 te gaan..)zijn er spelers in de P.L. die op het eind van het seizoen 120 wedstrijden hebben gespeeld zeg je?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 01:42
Ik nam als steekproef even het team van Arsenal, blijkt gewoon niet 1 speler meer wedstrijden te hebben gespeeld dan Tadic. Dikke onzin dus. Altijd maar dat ophemelen van de Engelse competitie. Voor mij al sinds jaar en dag het meest overschatte voetballand dat er is.
Vind ik leuk
Cookee +12963
dinsdag 19 maart 2019 om 23:37
Ajax zorgt dat haar spelers gespaard worden, begrijpelijk.
Vind ik leuk
ppdf +1320
woensdag 20 maart 2019 om 01:05
Was tegen az al niet fit. Kon je gewoon zien..ten hag had hem er uit moeten halen
Vind ik leuk