Code rood voor vijf clubs: het resterende Eredivisie-programma in degradatiestrijd

Code rood voor vijf clubs: het resterende Eredivisie-programma in degradatiestrijd

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 17:00ma 15-04-2019 om 17:00

Laatste update: maandag 15 april 2019 om 17:23ma 15-04-2019 om 17:23

PSV en Ajax racen om de landstitel, maar onderin is de strijd minstens net zo spannend. Fortuna Sittard, FC Emmen, De Graafschap, Excelsior en NAC Breda gaan uitmaken wie rechtstreeks degradeert, wie nacompetitie speelt en wie zich verzekert van een extra jaar op het hoogste niveau. Dit is het resterende programma in de Eredivisie-kelder.

In de Eredivisie zijn nog vier speelronden te gaan. NAC Breda gaat de slotfase van het seizoen in als de gedoodverfde degradant. De achterstand op nummers zestien en zeventien De Graafschap en Excelsior is vier punten. De Bredanaars hebben bovendien een minder doelsaldo. FC Emmen en Fortuna Sittard staan aan de goede kant van de streep, maar hebben het degradatiespook nog niet verdreven.

Resterend programma NAC (18e, 22 punten, doelsaldo -39)
Zondag 21 april (14.30): Fortuna Sittard - NAC
Woensdag 24 april (20.45): NAC - Feyenoord
Zondag 28 april (14.30): NAC - PEC Zwolle
Zondag 12 mei (14.30): sc Heerenveen - NAC

Resterend programma Excelsior (17e, 26 punten, doelsaldo -34)
Zondag 21 april (12.15): Excelsior - Willem II
Donderdag 25 april (18.30): ADO Den Haag - Excelsior
Zondag 28 april (14.30): Excelsior - AZ
Zondag 12 mei (14.30): Heracles Almelo - Excelsior

Resterend programma De Graafschap (16e, 26 punten, doelsaldo -27)
Zaterdag 20 april (20.45): VVV-Venlo - De Graafschap
Dinsdag 23 april (18.30): De Graafschap - FC Emmen
Zondag 28 april (14.30): De Graafschap - Ajax
Zondag 12 mei (14.30): Vitesse - De Graafschap

Resterend programma FC Emmen (15e, 29 punten, doelsaldo -34)
Zaterdag 20 april (18.30): FC Emmen - FC Utrecht
Dinsdag 23 april (18.30): De Graafschap - FC Emmen
Zondag 28 april (14.30): FC Emmen - FC Groningen
Zondag 12 mei (14.30): Willem II - FC Emmen

Resterend programma Fortuna Sittard (14e, 31 punten, doelsaldo -24)
Zondag 21 april (14.30): Fortuna Sittard - NAC
Woensdag 24 april (19.45): FC Utrecht - Fortuna Sittard
Zondag 28 april (14.30): Fortuna Sittard - Feyenoord
Zondag 12 mei (14.30): FC Groningen - Fortuna Sittard

Poll

Wie gaat rechtstreeks degraderen?

(3058 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 17:03
Nac en de graafschap degeraderen en twente en sparta komen terug
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:05
Dus NAC blijft
Vind ik leuk
GaoYao +6021
dinsdag 16 april 2019 om 08:02
NAC en Excelsior degraderen..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:14
Mag ik daar een reconstructie van zien?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:40
not available ( yet ). :)
Vind ik leuk
Snappi +321
maandag 15 april 2019 om 17:04
Hoop echt dat Excelsior de nacompetitie ontloopt. Nac zal het denk ik uiteindelijk niet redden.
Vind ik leuk
Spartan +7205
maandag 15 april 2019 om 17:20
Emmen heeft het makkelijkste programna van de genoemde clubs en Fortuna is al veilig.
Excelsior en De Graafschap zullen dus directe degradatie ontlopen en NC gaan spelen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:06
Het liefst clubs met kunstgras eruit.
Vind ik leuk
zwollie +9907
maandag 15 april 2019 om 17:22
Heb liever dat de vierde man in het stadion eruit gaat, kan bommeltje er ook niet meer aan hangen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:24
Gelukkig gaat de vierde man er nooit meer uit.
Vind ik leuk
Brijk +1395
maandag 15 april 2019 om 17:30
En uit eindelijk is Ten Hag de gevierde man ;-)...
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 19:52
Zit je ergens in dan?
Vind ik leuk
HanV +5732
maandag 15 april 2019 om 18:06
Best primitief een man om bordjes omhoog te houden met wissels en blessuretijd, maar je komt ook niet hebben dat van Bommel dan aan de assistent-scheidrechters gaat hangen.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 18:13]
Vind ik leuk
FC Thee +4
maandag 15 april 2019 om 20:38
Hij valt ook in als de scheidsrechter geblesseerd is
Vind ik leuk
denman21 +196
dinsdag 16 april 2019 om 08:18
We weten het nu wel....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:12
de Graafschap degradeert niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 17:14]
Vind ik leuk
|Ajax| +1405
maandag 15 april 2019 om 17:14
.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 17:14]
Vind ik leuk
PRICE +8126
maandag 15 april 2019 om 17:49
De Graafschap gaat boven zich uit stijgen against ajax
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:59
Hoop doet leven.

Maar bereid jij je maar voor op een anticlimax.
Vind ik leuk
PRICE +8126
maandag 15 april 2019 om 17:50
De Graafschap zijn SUPER boeren
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 19:52
Die verloren zelfs van PSV.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:13
Nac gaat t 'gewoon' redden. Excelsior pakt geen punt meer en vliegt eruit
Vind ik leuk
Alibaba +697
maandag 15 april 2019 om 18:20
Tegen wie gaan wij die punten dan nog pakken? Alleen Feyenoord is een zekerheidje.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:16
De graafschap gunstigste programma? Any thoughts on that?
Vind ik leuk
Rodajc +19366
maandag 15 april 2019 om 17:27
Vind Emmen een gunstiger programma hebben. Ik denk:
16. Excelsior
17. De Graafschap
18. NAC
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:48
Als wij van Emmen winnen en evt bij VVV of Vitesse een resultaat halen zie ik ons nog wel de 15de plek halen
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 15 april 2019 om 18:00
Ik denk dat je Emmen en VVV gaat pakken. Dan ben je safe.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:32
1 punt tegen Vitesse en 9 tegen de overige 3; safe en volgend seizoen ed.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:12
Van mij mogen jullie erin blijven, vind stadion leuker dan de meesten in de Ere. NAC met glazenwand is uitvak die ik niet zal missen. Ik weet t wij hebben ook een glazenwand... Dan alleen NAC eruit en Twente erin. Klaar.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 15 april 2019 om 17:23
NAC degradeert en Emmen via de nacompetitie denk ik.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
maandag 15 april 2019 om 17:34
Denk ik ook. Excelsior zal ook op nacompetitie eindigen maar krijggt makkelijkere tegenstanders
Vind ik leuk
tikkietoe +6456
maandag 15 april 2019 om 17:27
Ik hou geen rekening met een wederomstanding van NAC dit seizoen.
Buiten misschien Fortuna Sittard verwacht ik ze geen 3 punten meer pakken.
Vind ik leuk
isnake +2835
dinsdag 16 april 2019 om 07:33
NAC begint een beetje te lopen maar het lijkt me wel te laat.
Dan hadden ze afgelopen weekend toch moeten winnen.
Vind ik leuk
Kruik013 +67
maandag 15 april 2019 om 17:34
Nooit meer naar breda. NAC eruit Twente terug goeie deal. Hopen dat de graafschap erin blijft die hebben tenminste gewoon gras. Alle zaalvoetbalclubs eruit AUB.
Vind ik leuk
Alibaba +697
maandag 15 april 2019 om 18:21
Man, jij bent nog nooit in Breda geweest kleuter!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:42
Emmen mag er van mij wel inblijven, NAC er wel uit ...
rest is me om t even.
Vind ik leuk
Neusje +279
maandag 15 april 2019 om 17:44
Door Robinnetje staat ze in Verotterdam niet in dat rijtje. Of is dit weer te makkelijk? Ja he? Sorry het was eruit voor ik het wist. Sorry (en dat meen ik). Waarom doe ik nou steeds zo? Ik ga eraan werken


🛠
Vind ik leuk
PRICE +8126
maandag 15 april 2019 om 17:48
NAC out, excelsior out.
Emmen gaat 't redden en de Graafschap super boeren ook.
Vind ik leuk
East +3
maandag 15 april 2019 om 18:01
Velen zie ik reageren dat Emmen het makkelijkste progamma heeft, ik vind dit teletekst journalisten, als je ziet in welke vorm de graafschap steekt verwacht ik dat De Graafschap thuis 'gewoon' 3 punten pakt tegen Emmen.

Daarbij gaat de Graafschap, in een vorige week al uitverkocht duel, het Ajax ook lastig maken denk ik. De uitwedstrijden van de boeren zijn lastig te voorspellen maar ik denk dat het De Graafschap moet lukken om punten te pakken in de laatste 4 wedstrijden.

Emmen zie ik niet winnen tegen FCU, WII, en DG.

Normaliter zouden Excelsior en NAC geen punten meer pakken en is Fortuna veilig.

Dit is overigens zonder druk van de laatste speelronden berekend, ik ga er niet vanuit dat een ploeg niet voetbald of het voetballen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:24
Tegen Emmen pakt de Graafschap dan 6 punten he ;)
Vind ik leuk
Thuisvak +39
maandag 15 april 2019 om 20:27
De Graafschap is een hoop lawaai, maar weinig effectief. De Jong stookt telkens het vuurtje op, maar hij weet ook dat zijn ploeg niet bijster effectief is. Zogenaamd goed spelen, maar geen punten. Daar koop je niks voor. Wel uitermate sympathieke ploeg trouwens.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 20:35]
Vind ik leuk
Roodbergen +10242
dinsdag 16 april 2019 om 15:13
Jij hebt weinig of niks gezien sinds de winterstop. Wat een gelul zeg
Vind ik leuk
Thuisvak +39
dinsdag 16 april 2019 om 18:24
Ik zie de ranglijst...
Vind ik leuk
Roodbergen +10242
dinsdag 16 april 2019 om 18:27
Ach jeeee, een befaamd teletekst supportertje
Vind ik leuk
Thuisvak +39
dinsdag 16 april 2019 om 18:30
Nou ik ben geen supporter van teletekst. Maar die stand klopt niet? Dan bied ik natuurlijk mijn excuses aan.
Vind ik leuk
Roodbergen +10242
dinsdag 16 april 2019 om 18:32
Zeg ook niet dat de stand niet klopt, het voetbal is prima na de winterstop
Vind ik leuk
Roodbergen +10242
maandag 15 april 2019 om 18:31
Denk dat Emmen of de Graafschap zelfs nog direct kunnen handhaven, voor nac is het denk ik helaas te veel om directe degradatie te ontlopen. Fortuna kan nog moeilijk krijgen
Vind ik leuk
Vak-DD +12930
maandag 15 april 2019 om 19:08
Vergeet niet dat sjakie swart nog een vloek over jullie heeft uitgesproken :)
Vind ik leuk
Roodbergen +10242
maandag 15 april 2019 om 19:47
Benieuwd welke vloek hij uitspreekt na de Graafschap - Ajax..... 😳
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:40
Ik verdien elke week $ 7546 tot $ 9284 voor eenvoudig werk thuis. Vorige maand heb ik $ 29746 van deze baan gemaakt. Het is verbazingwekkend en eenvoudig om regelmatig inkomsten te genereren met dit geweldiige ding. Ik stel voor dat jullie nu allemaal lid worden van dit bedrijf als onderdeel van de tijd en meer verdienen dan volledige inkomsten door deze link te volgen. Succes

>>>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­9­­9.C­­o­­m
Vind ik leuk
FCE1925 +299
maandag 15 april 2019 om 18:52
Wordt voor ons lastig karweitje om geen nacompetitie te hoeven spelen. Verwacht dat NAC het niet meer gaat redden. Dus voor de nacompetitie zal het gaan tussen Excelsior, De Graafschap en FC Emmen. Ik reken dat als we nog 1 winnen en 1 gelijkspelen, dat we dan een goede kans maken om er direct in te blijven.
Vind ik leuk
Thuisvak +39
maandag 15 april 2019 om 20:40
Beetje meer vertrouwen fc1925. Staan drie punten voor. Het staat de laatste twee wedstrijden goed. Sterke as met Kuipers, Bakker, Chacon, Arias. Jansen en De Leeuw eromheen. Bijl bikkelt prima. Niks mis mee toch?
Vind ik leuk
FCE1925 +299
maandag 15 april 2019 om 21:29
Nee, klopt. Als ze van de vele kansen die ze krijgen in een wedstrijd er nou wat meer maken, dan stonden ze glansrijk in de middenmoot.
Vind ik leuk
Vak-DD +12930
maandag 15 april 2019 om 19:06
Ik ben in ieder geval blij dat wij niet kunnen degraderen :)
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
maandag 15 april 2019 om 19:37
Een Russische kinderhand is gauw gevuld......
Vind ik leuk
Vak-DD +12930
maandag 15 april 2019 om 19:41
Ik ben geen rus hoor, net zo dat jij geen een nazaat van een nsb-er bent.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
maandag 15 april 2019 om 19:42
Je bent een supporter van die Russische maffia kliek, dus dat zegt genoeg.
Vind ik leuk
Vak-DD +12930
maandag 15 april 2019 om 21:21
En jij van een NSB kliek, het is maar net wat je erger vind
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
dinsdag 16 april 2019 om 07:51
Wat heeft de NSB die bestond tot 1945, dat is 74 jaar geleden, nu met het Ajax van vandaag te maken ? ha ha
Zullen we voorstellen alle Spaanse clubs to boycotten vanwege de 80 jarige oorlog.
Het gaat over nu, de realiteit van vandaag, maar die durf je niet onder ogen te zien.
Vind ik leuk
Vak-DD +12930
dinsdag 16 april 2019 om 08:23
Oh dus het verleden telt ineens niet meer. Dat deden de Duitsers ook jarenlang, alles ontkennen. Ondertussen zijn jullie toen wel gefinancierd met bloedgeld van de NSB, anders hadden jullie misschien toen al niet meer bestaan. Maar even voor alle duidelijkheid ik ben een geboren en getogen Arnhemmer en Nederlander , dus hoe jij er bij komt dat ik een Rus ben slaat nergens op. Ik kom al ruim 33 jaar bij Vitesse, dus ver voordat er een Rus als eigenaar was. Maar jij ziet het liefst dat de meeste clubs maar kapot gaan zodat dat arrogante clubje van alleen overblijft en geen tegenstand meer heeft. Maar wat je ook loopt te roepen aan onzin, ik ben en blijf supporter van Vitesse en niet van een meelopers clubje waarvan meer dan de helft leeft van succes supporters.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
dinsdag 16 april 2019 om 08:54
Je loopt 74 jaar achter........
Vind ik leuk
Vak-DD +12930
dinsdag 16 april 2019 om 13:30
Lul er maar overheen, het is gewoon een feit ! Nu mag jij eens gaan bewijzen dat onze eigenaar een lid van de Russische maffia is ! Of blijf je onzin roepen.


https://www.ninefornews.nl/nederlandse-betaalde-voetbal-gefinancierd-door-ssers-en-nsbers/
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 13:31]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
woensdag 17 april 2019 om 07:58
Je bent een naïef jongetje.
In de eerste plaats heeft dit Ajax niets te maken met enige zaken in die in de historie speelde.

Alles en iedereen wordt gecontroleerd door de staat in Rusland, je kan niet zo maar "veel geld hebben daar", dan ben je onderdeel van de Maffia kliek of "het systeem".

Ook als Trainer van een Nationaal elftal ben je gewoon in dienst van Putin.

Je weet kennelijk niet hoe het een en ander functioneert daar.

298 mensen omgekomen, waaronder 196 Nederlanders, bij het neerhalen van de MH17.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/nederland-stelt-rusland-aansprakelijk-voor-neerhalen-vlucht-mh17-moskou-ontkent~a417ee47/?referer=h

Poetin is daar officieel verantwoordelijk voor gesteld.
Als reactie daar op zouden al die Russische maffia maatjes geen toestemming moeten hebben om hier zaken te doen.

Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar dat is mijn mening.
Veel plezier met Viteski en het bloedgeld.
Vind ik leuk
Vak-DD +12930
woensdag 17 april 2019 om 08:50
Dus Vitesse is schuldig aan alles wat ze in rusland doen. Jij beschuldigd ons min of meer dat wij schuldig zijn aan MH17, dan spoor jij dus niet ! Ondertussen nog geen keihard bewijs dat onze eigenaar niet deugt. En dat bloedgeld wat jullie toen hebben aangepakt geldt ineens niet meer. Zo van het is lang geleden dus dat telt niet meer. Als ze in de rest van de wereld zo omgaan met oorlogsmisdadigers, dan mag je alles doen want na een paar jaar telt het niet meer. De holocaust is dan ineens volgens jou ook niet zo erg meer. En dat van een supporter van een club die zo koketteren met joodse vlaggen. En het is meneer voor jou jochie.
Vind ik leuk
Cookee +12988
maandag 15 april 2019 om 20:03
Wat is iedereen negatief over NAC? :)
Jammer NAC... eindsprint komt wat laat.

Programma van Graafschap voelt iets gunstiger, Ajax nog thuis, ...
stel je voor dat Ajax nog een keer de Sjaak is daar?
Vind ik leuk
Hesses +1279
maandag 15 april 2019 om 20:20
Nac eruit en.Sparta hopelijk niet erin....verder gun ik Emmen en Fortuna nog wel een jaar ED en Excelsior ook
Vind ik leuk
isnake +2835
dinsdag 16 april 2019 om 07:42
Doe excelsior er maar uit met hun kunstgras. Bovendien is 3 Rotterdamse clubs in de eredivisie ook wel wat veel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws