Tomasson na dramatisch verlopen half jaar weg bij Roda JC

    Tomasson na dramatisch verlopen half jaar weg bij Roda JC

    Jon Dahl Tomasson vertrekt per direct bij Roda JC Kerkrade. De Deense coach slaagde er niet in de Limburgers op het hoogste niveau te houden. Ook technisch manager Leon Vlemmings vertrekt.  

    Dat heeft de Limburgse club maandag in een persbericht gemeld. Het contract van de Deense trainer liep tot de zomer van 2017. Tomasson nam het eind december vorig jaar over van Ruud Brood, die op non-actief was gesteld. Volgens de club zijn de teleurstellende sportieve resultaten en de daarbij horende degradatie de directe aanleiding voor het vertrek.

    Vlemmings, die Tomasson wegplukte bij Excelsior en eerder al in Rotterdam met hem samenwerkte, vertrekt eveneens. Hij verklaart zich solidair aan de Deen, die in zijn ogen een 'wezenlijke schakel van het beleidsontwikkelingsplan' was. De club en Vlemmings beëindigen 'in goed onderling overleg' de samenwerking. Vlemmings was sinds 1 september 2013 in dienst van Roda.

    Tomasson zei vorige week nog in het Algemeen Dagblad dat hij negatief verrast was toen hij de Roda-selectie eind vorig jaar onder handen nam. "Natuurlijk wist ik wat er speelde voordat ik kwam, maar dat het zó erg was had ik me niet kunnen voorstellen. En die onrust straalde óók op de selectie af. Zolang je goede resultaten haalt, kun je dingen verborgen houden, maar als het minder gaat dan zie je de échte problemen."

    "Ik loop niet weg voor problemen. Het was een leerzaam jaar waarin ik fouten heb gemaakt. En ik vind het echt verschrikkelijk dat we zijn gedegradeerd. Maar Roda JC blijft een mooie club", zei Tomasson, die nu alsnog ontslagen is.

    Plaats een reactie

    maandag 26 mei 2014 om 15:17
    Een knap staaltje werk van TD Vlemmings.
    Vind ik leuk
    Red1 +6003
    maandag 26 mei 2014 om 15:23
    Zijn ontslag zag een blinde ook aankomen.
    Vind ik leuk
    maandag 26 mei 2014 om 15:33
    De grote schoonmaak is begonnen. Club heeft wel de potentie om Eredivisie te voetballen, maar is door mismanagement en vriendjespolitiek afgegleden naar waar ze nu staan.

    Een hele kluit spelers gaat vertrekken, Van den Bunder en RvC zijn al weg. Nu kan de club opnieuw opgebouwd worden.
    Vind ik leuk
    maandag 26 mei 2014 om 15:34
    Dit zag je al lang aankomen natuurlijk, ik denk wel dat hij een goede trainer is, het voetbal werd wel ietsje beter dan ervoor maar veel pech met de verdediging en keeper waar je niet vrolijk van werd, maar als je midden in het seizoen tegenover een ongemotiveerde ploeg komt te staan is het moeilijk om dit om te draaien.
    Vind ik leuk
    limbo +105
    maandag 26 mei 2014 om 16:00
    Zo kan ome nol weer gaan bouwen aan een nieuw Roda jc.......zal Rene Trost geweten hebben dat zijn collega Tomasson het veld moest ruimen en hij aangestuurd heeft op vertrek bij VVV Venlo ? let maar op...Rene Trost zal de nieuwe trainer worden in Kerkrade !!
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7229
    maandag 26 mei 2014 om 16:05
    Tomasson kan er niet zoveel aan doen. Hij wilde graag hoofdtrainer worden en logisch dat hij de kans heeft gepakt om bij een eredivisie club aan de slag te gaan. Ze hadden hem alleen nooit maar dan ook nooit mogen aanstellen. 0,0 ervaring en instappen op een moment dat er juist ervaring en know-how van je gevraagd wordt. Hij had nog nooit met dit bijltje gehakt en dacht ik doe het wel even. Hoofdschuldige is de incapabele Leon Vlemmings. Hij is er verantwoordelijk voor dat Roda gedegradeerd is.
    Vind ik leuk
    maandag 26 mei 2014 om 16:12
    De schuld ligt niet bij vlemminx of jdt maar aan de mensen die de afgelopen 4,5 jaar de zaken bepaalden bij roda . dit is gewoon een gevolg en ook nodig om roda weer terug te krijgen daar waar het hoort . Er gaan nog wel een paar dingen gebeuren bij roda , schoonmaak is nog niet afgelopen .
    Vind ik leuk
    Morris +22867
    maandag 26 mei 2014 om 17:43
    Tomassen kan er niks aan doen. Hij had nooit aangenomen moeten worden. Terecht dat Vlemmings opstapt. dramatisch.
    Vind ik leuk
    Zeus +3488
    maandag 26 mei 2014 om 18:51
    Ben benieuwd welk gevolg dit ontslag heeft voor de trainers loopbaan van John Dahl Tomasson. Tot nu toe kun je nog niet echt spreken van een succesvol trainerschap. Bij Excelsior zijn ze beter gaan presteren na zijn vertrek en bij Roda JC was het ook totaal geen succes. Misschien eerst het vak nu in de luwte gaan leren als assistent?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws