Schalke-vertrek en Ajax-rentree stap dichterbij voor Huntelaar: 'We gaan praten'

Schalke-vertrek en Ajax-rentree stap dichterbij voor Huntelaar: 'We gaan praten'

woensdag 11 januari 2017 om 09:22

Het is zo goed als zeker dat Klaas-Jan Huntelaar aan het einde van dit seizoen vertrekt bij Schalke 04. In Duitsland wordt geconcludeerd dat zijn rol is uitgespeeld.

Schalke haalde maandag met Guido Burgstaller een nieuwe spits in huis, waardoor de perspectieven van Huntelaar nog somberder zijn geworden. Schalke beschikt ook nog over Franco di Santo en Breel Embolo. Beide aanvallers staan overigens net als Huntelaar buitenspel met een langdurige blessure.

Door alle nieuwe ontwikkelingen trekt BILD de conclusie dat Huntelaar na dit seizoen van de loonlijst wordt geschrapt. Het contract van de 33-jarige aanvaller loopt in de zomer af en niets wijst erop dat Schalke de optie om met een jaar te verlengen gaat lichten. Huntelaar strijkt in Gelsenkirchen jaarlijks zeven miljoen euro salaris op. Dat rijmt niet meer met zijn prestaties op het veld.

"We zouden graag, heel graag zien dat Huntelaar weer fit wordt voor het einde van zijn contract. Hij kan Schalke nog altijd helpen", reageert technisch directeur Christian Heidel. "Hopelijk kan hij snel weer gas geven bij onze club, maar garanties voor de toekomst kunnen we niet geven. Aan niemand, dus ook niet voor Huntelaar. Dat weet hij ook. Binnenkort gaan we praten."

Als Huntelaar daadwerkelijk vertrekt bij Schalke, dan is Ajax de belangrijkste gegadigde om hem transfervrij over te nemen. De Achterhoeker speelde van 2006 tot 2008 al in Amsterdam.

Poll

Moet Ajax vol gaan voor Huntelaar?

(1705 stemmen)

Login of registreer om een bericht te plaatsen

Teo Smith +2956
woensdag 11 januari 2017 om 09:26
Mja, zou dat goed zijn voor Kaspertje?
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 09:44
denk niet meer dat huntelaar weekelijks zal gaan spelen als hij gehaald wordt hij zal voor de breedte gehaald worden en hij zal dolberg ook veel kunnen leren.
Vind ik leuk
Teo Smith +2956
woensdag 11 januari 2017 om 10:17
Hij komt niet voor de bank dat is wel zeker denk ik.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 10:30
In dat geval prima, voor de basis is het sowieso geen goed idee. In een soort Ooijer rol zou ik het wel een goed idee vinden maar als hij op zijn leeftijd en vorm nog denkt de onbetwiste 1e spits te zijn dan kan hij beter helemaal stoppen.

Sterker nog, ik ben bang voor KJ dat naar welke club hij ook gaat, hij ook geen onbetwiste basis speler gaat zijn. Tenzij hij naar China gaat misschien of de zandbak.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 10:17
Maar,wil je zo'n dure speler als Huntelaar voor de breedte hebben? Hij heeft dit seizoen nauwelijks gespeeld en ik ben bang dat het een Heitinga'tje wordt. Op zijn 31-32e kon hij nog van toegevoegde waarde zijn, maar wilde hij nog niet. Nu zijn contract afloopt en zonder werkgever komt te zitten, dan is Ajax welkom. Afdankertjes hoeven we niet meer, ga lekker naar Turkse of Chinese competitie.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 10:33
Als Ajacied zeg ik jammer joh, maar twee seizoenen te laat. Nu het voorbeeld stellen dat als je nog terug wilt komen naar je cluppie, je max 31 mag zijn of veel spelen bij je huidige club en in goede vorm. Huntelaar voegt niets toe en past niet in het systeem.
Vind ik leuk
yuuup +1367
woensdag 11 januari 2017 om 10:55
Snap je gedachte wel, heb ik ook. Maar Ajax kan niet op Cassiera vertrouwen als Dolberg een terugval of blessure krijgt. Die is (nog) niet goed genoeg. Ajax kan en mag gewoon niet afhankelijk zijn van één onervaren spits.
En die vorm dip gaat echt wel komen bij Dolberg. Dus misschien minder gunstig voor Dolberg op korte termijn, maar hij kan wel weer een hoop leren van Huntelaar.
Vind ik leuk
Teo Smith +2956
woensdag 11 januari 2017 om 10:56
True dat, de vraag is wat Klaasje wil.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 10:56]
Vind ik leuk
yuuup +1367
woensdag 11 januari 2017 om 11:05
Yep.
Vind ik leuk
Tafkaz +1815
woensdag 11 januari 2017 om 11:40
Ideale "aankoop" voor Ajax om in 1 klap wat problemen op te lossen...

4-4-2 spelen met Dolberg in de leer van The Hunter.

Een extra middenvelder, aangezien Ajax er daar toch al zoveel van heeft (met kwaliteit, zegt men).

Geen oneindige zoektochten meer naar versterking voor de vleugels.


Ja, ik besef dat men dan van het "Ajax-systeem" af zou stappen, maae ik ben van mening dat je t maximale moet halen uit de spelers die je hebt (Zoals Koeman ooit 5-3-2 ging spelen), en niet de spelers vormen naar je systeem.
Vind ik leuk
2cents +13963
woensdag 11 januari 2017 om 09:32
Dit is één grote deja vu. Straks is hij 40 en staat dit nog elke transferperiode op VP.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 09:38
Dit zou mooi zijn... maar ja.. wordt het een Ooijer of een Heitinga..
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 09:56
Vraag me af of Huntelaar het nog kan laten zien zoals Kuyt doet bij Feyenoord, Dirkie is nu 36 en zeg maar 2,5 jaar ouder dan The Hunter.
Alleen hij is nog super fit in vergelijking met Huntelaar die nu ook nog geblesseerd is.
Ik vind het daarom ook niet gek dat Feyenoord het contract van Kuyt heeft verlengd!
Bij hem maakt het weinig uit wanneer hij over een jaar als 37-jarige over het veld loopt.
Vind ik leuk
chicken +612
woensdag 11 januari 2017 om 10:15
Nooit halen. Weer een heitinga gevalletje. Misschien moet die met raffie gaan ballen. Als hij zo graag weer voor ajax wilde spelen had hij 2 jaar eerder moeten komen. Gaat niks meer toevoegen behalve een hoop onrust.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 10:16
Ik denk dat Huntelaar de ontwikkeling van Dolberg in de weg zal lopen. Cassiera is ook gehaald om er volgend jaar te kunnen staan. Azzouzi en Zivkovic zijn al zo goed als exit en met de komst van Huntelaar dan helemaal.
Vind ik leuk
yuuup +1367
woensdag 11 januari 2017 om 11:03
Ik denk dat Dolberg juist een hoop kan leren van Huntelaar.
Maar Ajax' doel is in eerste instantie om zelf zo goed mogelijk te worden, en niet om alles in het teken van Dolberg te stellen.
Als Dolberg wegvalt heeft Ajax niks achter de hand en dat kan gewoon niet. Azzouzi en Zivkovic zijn niks voor Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 11:13
Afbouwen bij de graafschap
Vind ik leuk
Gerro +504
woensdag 11 januari 2017 om 11:21
Zou er niet meer aan beginnen als ik Ajax was,hij zal toch veel salaris willen gaan krijgen en word normaal gesproken de stand in voor Dolberg. Algemeen bekend is dat Klaas Jan met een dergelijke rol moeite heeft en dan niet zo aangenaam is om in de selectie te hebben.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 11:24
Ik kan wel begrijpen dat ze het zat zijn om jaarlijks 7 milj. over te maken naar familie Huntelaar gezien zijn prestaties van de afgelopen jaren...
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 11:42
Is in het Buitenland nooit echt geslaagd. Nogal mislukt in mijn ogen, kende een mooi begin bij Schalke daarna is het minder gegaan, half is het maar geluk waar hij bij Milan en Real mislukt is..
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 11:46
Weetje nog toen eto'o op het menu stond? Haha
Vind ik leuk
redknap +436
woensdag 11 januari 2017 om 14:03
Gaat afbouwen bij De Graafschap.
Vind ik leuk
+17
woensdag 11 januari 2017 om 19:44
Laten gaan, ik geloof niet meer dat deze jongen nog iest betekenen kan voor Ajax, bovendien is het nod een spits, ook niet echt een verlengstuk van Peter, mooie cariaire gehad, een jaartje in China of in de zandbak, maar voor Ajax komt hij te laat!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws