Europa League: Ajax - Olympique Lyon en Celta de Vigo - Manchester United

Europa League: Ajax - Olympique Lyon en Celta de Vigo - Manchester United

vrijdag 21 april 2017 om 13:15

Ajax treft Olympique Lyon in de halve finale van de Europa League. Dat heeft de loting in Nyon vrijdag uitgewezen. De andere halve finale gaat tussen Celta de Vigo en Manchester United.

Ajax, Celta, United en Lyon stootten deze week door naar de halve finale van de Europa League, waarin een ticket voor de eindstrijd in het Zweedse Solna op het spel staat. Ajax begint met een thuiswedstrijd tegen Lyon, dat in 2011 voor het laatst de tegenstander was. De Amsterdammers werden toen uit de Champions League gekegeld door Lyon en de 'knipoogkroaat' van Dinamo Zagreb.

De andere halve finale gaat tussen Celta de Vigo en Manchester United. De Spanjaarden ontvangen de Engelsen eerst. Verder is de winnaar van het duel tussen Ajax en Lyon op papier de thuisclub in de finale. De heenwedstrijden worden afgewerkt op donderdag 4 mei. De returns staan een week later op het programma: donderdag 10 mei. De eindstrijd in het Zweedse Solna staat gepland voor 24 mei.

Poll

Goede loting voor Ajax?

(2676 stemmen)

Plaats een reactie

Bengelino +4730
vrijdag 21 april 2017 om 13:17
Prima loting, finale is binnen, beker is binnen, en CL plaats is binnen
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 13:20
Haha meen je dit?
Vind ik leuk
RebelVox +3211
vrijdag 21 april 2017 om 13:23
Yep appeltje eitje!
Wraak voor AZ nemen

Alleen wordt het em niet op 4 mei....
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 13:25
Daar ga ik geen uitspraken meer over doen! Haha iets met Amsterdamse bluf en arrogantie.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:09
Het wordt alles behalve een appeltje eitje voor beiden ploegen.
Vind ik leuk
dhrwobo +7990
vrijdag 21 april 2017 om 13:20
Hahahaha droom verder. Dit is de slechtste loting die ze hadden kunnen treffen. Thuis tegen Lyon starten.
Vind ik leuk
Spidey +653
vrijdag 21 april 2017 om 13:37
Tegen wie starten jullie?
Vind ik leuk
feyeniels +15714
vrijdag 21 april 2017 om 13:56
Waarom nou weer zo'n reactie terug? Een supporter van een andere club mag toch vinden dat dit de slechtst mogelijk loting voor Ajax is?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:21
Zoals gezegd...ajax in deze vorm sluit ik niets meer uit...al is Lyon een ander kaliber dan Schalke 04. Sanchez op Lagazette...wauw
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:23
Ajax in deze vorm........
Heb je de wedstrijd gisteren gezien. Dramatisch voetbal, om van te huilen gewoon.
Vind ik leuk
Bengelino +4730
vrijdag 21 april 2017 om 13:28
Lekker he, dat je weer even kan zeiken als ze wat minder spelen pfffffff
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:32
Dat is niet de reden dat ik zeik. Maar je bent in vorm als je al je wedstrijden goed speelt. Is hier dus niet het geval.
Ik hoop dat ze winnen hoor maar realistisch gezien zijn ze op Celta na de slechtste van deze 4
Vind ik leuk
chris +342
vrijdag 21 april 2017 om 13:37
Pessimist.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:47
nee, je spelt het als realist
Vind ik leuk
chris +342
vrijdag 21 april 2017 om 13:57
Jij je zin. Pessimistische realist, oftewel azijnpisser. Kom op zeg. Heel veel goede wedstrijden gespeeld afgelopen tijd met mooi voetbal en nu even een ietwat mindere. Kan gebeuren. Voor Ajax hun doen zijn ze gewoon in vorm
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:28
Maar toch doorgaan, dus laat staan als ze wel goed spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:51
Niek, Ajax speelde alle wedstrijden ervoor in 1 woord geweldig! En gisteren lieten ze zien ook tot het gaatje te kunnen als het niet lekker loopt. Een dodelijke combinatie waar wij in Eindhoven van dromen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:53
Ik heb toch niet gezegd dat dat niet zo is
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:04
Mooie woorden kerel, dat siert je!
Ik hoop echt dat dit team bijelkaar blijft.
Ik hoop dat Psv en Feyenoord aantal goede aankopen doen en ook weer gaan knallen in Europa.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:24
Lyon is denk ik een hele andere koek dan dat Schalke. Vraag het AZ maar
Vind ik leuk
inimini +1442
vrijdag 21 april 2017 om 13:27
Vraag AZ even wat ze de laatste wedstrijd tegen Ajax gedaan hebben.
Wat dat betreft zullen ze zeggen dat Lyon net zo goed is al Ajax.

Lastige loting, maar een voordeel als je wint, heb je een makkelijke finale.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:32
Ze hebben een goed elftal hoor. Moet je wel zeggen dat je nooit kansloos bent, achterin zijn ze te pakken zoals ik ze zag spelen.
Vind dat ze een goed middenveld hebben met met hele sterke en snelle aanvallers.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:31
Sinds umtiti weg is bij de team is het inderdaad minder geworden
Dus voor versterking achterin wordt zeker gezocht.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:29
Waarom word er überhaupt nog geloot? Je weet van te voren welke clubs ze in de finale willen hebben. Zelfde geld voor de loting van de CL. Is elk jaar weer hetzelfde liedje.
Vind ik leuk
frank1971 +1915
vrijdag 21 april 2017 om 13:34
Gebruik jij medicijnen?
Vind ik leuk
T&T +9952
vrijdag 21 april 2017 om 13:34
Volgens mij sla jij nu door.... Dit is misschien wel de moeilijkste club die.je kon treffen.
Maar ja...Als.je van Lyon wint..
Dan verdien jullie deze beker.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:47
Haha je bent niet wijs. United is de sterkste ploeg maar denk dat lyon het slechtste scenario is voor ajax. Die gaan 1000% in de EL i.t.t. United.
Vind ik leuk
Foebele +32748
vrijdag 21 april 2017 om 13:18
En dan wordt het dus precies Lyon, het team wat ik als vervelendste tegenstander zie!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:22
Europa League winnaar moet iedereen kunnen verslaan. Bekijk het positief, een echte goeie wedstrijd!
Vind ik leuk
Foebele +32748
vrijdag 21 april 2017 om 13:26
Vind het gewoon de minst leuke tegenstander, we worden ook nog eens altijd genaaid tegen Fransen.

Met Lyon hebben we nog een appeltje te schillen, dus als we daar nu mee kunnen afrekenen en de finale kunnen halen dan zou dat geweldige revanche zijn!
Vind ik leuk
RebelVox +3211
vrijdag 21 april 2017 om 13:25
Worden mooie open wedstrijden, beide teams willen aanvallen.
Wij hebben Viergever!!! HELD
Vind ik leuk
John M. +2892
vrijdag 21 april 2017 om 14:34
Ik weet het niet zeker maar mist Viergever niet de volgende wedstrijd vanwege geel tegen Schalke?
Vind ik leuk
Sigma +1621
vrijdag 21 april 2017 om 15:03
Kijk dit zeg je goed....vervelendste tegenstander..en idd niet het moeilijkste.
Vind ik leuk
Foebele +32748
vrijdag 21 april 2017 om 15:09
Denk dat ze alledrie elkaar niet veel ontlopen qua niveau, Celta kan lastig zijn omdat er revanche gevoelens mee kunnen spelen, United is de topploeg met de mooiste ambiance en Lyon is gewoon een nare ploeg, ik heb een schurft hekel aan fransen. Lyon krijgt echter wel veel goals tegen dus er zijn zat kansen.
Vind ik leuk
Sigma +1621
vrijdag 21 april 2017 om 15:17
Kortom een wedstrijd om straks te smullen....Ik kijk er al naar uit...
Vind ik leuk
Mitchy10 +1848
vrijdag 21 april 2017 om 13:18
Pittige loting, maar als je de Europa League wilt winnen krijg je zulke potjes.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 13:21]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:19
Haha Ajax - Lyon weet iemand wie er thuis speelt..... goeie genade zeg

Jaaa Mitchy10 dat had ik ook gedaan de text aanpassen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 14:53]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:21
dat drinken van mij is nog niet zo erg.......
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:27
Nog zo'n reactie van de dag!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:19
Ajax lyon dus
Vind ik leuk
HJR +4146
vrijdag 21 april 2017 om 13:20
Ajax thuis op 4 mei, wat Amsterdam niet wil, dus zal wel 3 mei worden.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:20
Ajax. Precies zoals de loting staat, is de heenwedstrijd
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:18
Bah. Lyon. Precies diegene die ik niet wilde.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:18
Maar goed het is een voetballend team dus als je deze wint pak je de beker (-;
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:19
Pff zwaarder kon niet maar ik schat ajax ook hoog in ik hoop alleen dat ze fit blijven want dat kan ajax nog wel is de nek kosten dan maar het gaat spannend worden
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:19
Kutzooi!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:19
Even met AZ overleggen hoe je Lyon NIET moet bestrijden :)

Succes Ajax! Neem even revanche voor ons.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:20
In ieder geval 1 supporters groep die ajax gaat steunen in de el
Komt goed az
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:22
Complimenten voor de reactie van de dag!
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 13:23
Gaan we doen Janzijnvader!!
Vind ik leuk
Streaker +2370
vrijdag 21 april 2017 om 13:19
Ze hebben nog iets goed te zetten tegen Lyon.. laat de wraak zoet zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:19
Slechte loting. Man Utd had je kunnen verrassen, zeker gezien het feit zij de EL niet heel serieus nemen. Celta had je ook kunnen hebben.
Lyon is veruit de lastigste tegenstander in mijn ogen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 13:20]
Vind ik leuk
Mallerd +990
vrijdag 21 april 2017 om 13:21
Manchester neemt de EL wel degelijk serieus, het is voor hun de enige manier om volgend seizoen CL te spelen.
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 13:37
United staat toch nog heel dicht op Liverpool (evenveel verliespunten) en City. Dus het is echt niet de enige manier, in de competitie kan het ook nog gewoon.
Vind ik leuk
hill +154
vrijdag 21 april 2017 om 13:21
United zegt het juist wel heel serieus te nemen bij gebrek aan andere prijzen en het CL ticket
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:21
1 voordeel kan zijn is dat je 2 wedstrijden heb mocht je dit goed doorkomen heb je een makkelijkere tegenstander in de finale lijkt mij
Vind ik leuk
DubRtd +13712
vrijdag 21 april 2017 om 13:19
Makkelijkste van de 3
AZ deed namelijk erg zijn best om Lyon goed te laten lijken.
Recente competitie prestaties zijn ook verre van geweldig.
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 13:24
Maar zij hebben individueel kwalitatief betere spelers.
Vind ik leuk
DubRtd +13712
vrijdag 21 april 2017 om 13:27
Het is toch lastiger tegen een echt team van doorsnee voetballers dan tegen 11 betere spelers die als los zand aan elkaar hangen.
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 13:30
Ja dat is waar! Maar we moeten het niet onderschatten.
Vind ik leuk
DubRtd +13712
vrijdag 21 april 2017 om 13:37
Zeg ook niet dat het een eitje is.
Maar het is wel de gunstigste van de 3

Net zoals Schalke dat de vorige ronde was.
Loting zit niet tegen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 13:38]
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 13:19
Als Ajax vandaag Besiktas had geloot (dat Lyon bijna versloeg) dan had men dat positief ingeschat. Maw ook Lyon biedt mogelijkheden. Dat het moeilijk wordt is logisch in deze fase. Spannend.
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 13:19
Balen had toch gehoopt op Celta!!
Vind ik leuk
frankn27 +3908
vrijdag 21 april 2017 om 13:25
je hebt Celta toch ook gekregen United?
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 13:26
Haha ja klopt maar voor Ajax had ik liever Celta bedoel ik.
Vind ik leuk
frankn27 +3908
vrijdag 21 april 2017 om 13:36
dan was united eruit geknikkerd :P
Vind ik leuk
timo45 +368
vrijdag 21 april 2017 om 13:19
Ajax wordt verkracht deze ronde!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:21
Feyenoord wordt verkracht door Vitesse zondag, ga jij je daar maar druk om maken
Vind ik leuk
timo45 +368
vrijdag 21 april 2017 om 13:26
Blijf dromen haha
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 13:26
Jullie dromen al te lang!!
Vind ik leuk
Mallerd +990
vrijdag 21 april 2017 om 13:31
Zoals jij heel je leven al droomt van een Feyenoord kampioenschap?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:33
Genoeg heen en weer gehaat kindertjes.
Vind ik leuk
Diamant +361
vrijdag 21 april 2017 om 13:29
Door Lyon? Een zwakker Ajax wist een kwalitatief veel sterker Lyon (vergeleken met nu) in 2011 nog over twee wedstrijden op 0-0 te houden. Ik zie dit sterkere Ajax echt wel winnen van Lyon.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:32
Dat is 6 jaar geleden. Of denk jij dat alleen Ajax andere spelers heeft.
Vind ik leuk
Diamant +361
vrijdag 21 april 2017 om 13:37
Lyon is ten opzichte van toen ook zwakker door de topspelers die zijn vertrokken, terwijl Ajax sterker is.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:44
Nee joh, lopen genoeg goede spelers rond hoor. Het zal in ieder geval leuk en spannend worden en laat Ajax het maar winnen.
Vind ik leuk
feyeniels +15714
vrijdag 21 april 2017 om 14:00
Lyon heeft nog steeds een aantal topspelers hoor... Tolisso, Lacazette, Fekir en dan nog een aantal heel behoorlijke voetballers.
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 14:07
Valbuena...
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:20
Nederlandse eer herstellen! KOMOP Ajax!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:29
Nederlanders en eer? Ik weet het niet hoor.
Vind ik leuk
Diamant +361
vrijdag 21 april 2017 om 13:20
Lyon wordt wel een beetje overschat, die 11-2 tegen AZ was erg geflatteerd tegen een zeer zwakke tegenstander. Besiktas won gister bijna van Lyon, waarom zou Ajax het niet kunnen? Dit wordt gewoon 50/50.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:26
Ik help het je hopen. Er zijn in dit stadium geen makkelijke clubs te loten. Kijk maar naar gisteren: je had er bijna uit gelegen.
Vind ik leuk
Harremans +1310
vrijdag 21 april 2017 om 13:20
Lastigste loting. En dan dus ook 3 mei in Amsterdam ipv 4 mei. Ik ben benieuwd...
Vind ik leuk
Johan_D +3207
vrijdag 21 april 2017 om 13:21
Wordt een hele lastige opgave.

Ze hadden veel beter Manchester of Celta kunnen loten.

Als je iemand wilt ontlopen in de halve finales dan is het Lyon wel.

Maar goed kom je verder heb je ook een goeie kans om de beker te winnen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:22
De eerste lastige wedstrijd en denk ook gelijk de moeilijkste die ze konden krijgen.
Vind ik leuk
Bien +5942
vrijdag 21 april 2017 om 13:22
Tegen Lyon. Ik moet zeggen maat je hebt een gave.
Vind ik leuk
oke dan +3853
vrijdag 21 april 2017 om 13:22
Prima zo de wraak van Zagreb,eindelijk.
Vind ik leuk
poklane +2584
vrijdag 21 april 2017 om 13:23
Slechts mogelijke loting. Lyon is verreweg het beste overgebleven team en dat je de 2e wedstrijd uit speelt is ook niet fijn. Wel een voordeel dat je een week en een half rust hebt voor de thuiswedstrijd, dan zul je echt een heel goed resultaat neer moeten zetten.
Vind ik leuk
El Lobo +1129
vrijdag 21 april 2017 om 13:23
In deze fase van de cup is elke tegenstander een zware klus!

Gewoon positief blijven en knallen;-)

Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:23
Gewoon thuis de 0 houden en ajax staat met 1 been in de finale!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:23
Wordt verdomde zwaar om Lyon eruit te kegelen maar niet onmogelijk. Als Ajax La Gazette aan banden legt in deze match dan heb ik er veel vertrouwen in.
Vind ik leuk
frankn27 +3908
vrijdag 21 april 2017 om 13:24
Ja ik zou de Ligt op hem zetten
Vind ik leuk
frankn27 +3908
vrijdag 21 april 2017 om 13:23
Halve finale en dan pas een echte grootmacht treffen mag je niet over klagen natuurlijk, sowieso al mooie prestatie halve finale.... jammer dat het hier strand :)
Vind ik leuk
HJR +4146
vrijdag 21 april 2017 om 13:46
Nou ja als je na de andere kijkt:
Celta: Genk, Krasnodar, Shakhtar
Lyon: Besiktas, Roma; AZ
Man United: Anderlecht, Rostov,Saint Etienne

Eigenlijk heeft alleen Lyon, 1 grootmacht getroffen. De meeste grootmachten zitten in de CL.

Laten we het beste er van hopen! Niks is onmogelijk :)
Vind ik leuk
younited +3492
vrijdag 21 april 2017 om 13:23
prima loting, niet piepen jongens, komt goed. Celta parkeert de bus en dus extreem weinig ruimte. Tegen Manchester krijg je wel ruimte, maar die zijn kwalitatief te goed, en olympique schat ik daartussen in.

Dat ze eerst thuis loten wordt leuk met Dodenherdenking, maar dat betekent wel dat ze eerst met het eigen publiek kunnen spelen en dus niet naar Lyon hoeven om met 2-0 op de broek te krijgen en dat de thuiswedstrijd dan geen zin meer heeft.
Vind ik leuk
JanTa48 +1465
vrijdag 21 april 2017 om 13:24
Daar hebben we nog een appeltje mee te schillen toen we zwaar genaaid werden en dat zal de extra motivatie zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:24
Misschien kan Schöne na zijn doelpunt even knipogen naar die Fransen?
Vind ik leuk
Mallerd +990
vrijdag 21 april 2017 om 13:25
Beide spelen aanvallend voetbal, dit kan gewoon alle kanten op. Ik heb er in iedergeval vertrouwen in!
Vind ik leuk
Bizzy +5878
vrijdag 21 april 2017 om 13:25
Slechts denkbare loting die er is. Lyon heeft geweldige spelers. Celta was beter geweest. Ajax moet een goede dag hebben anders vrees ik het ergste.
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 13:39
Juist dat iedereen hoopte op Celta gaf het grote gevaar aan van die ploeg. Wordt totaal onderschat. Nu is het andersom. Vergeet niet, ook tegen Schalke was Ajax voor vrijwel iedereen de underdog.
Vind ik leuk
Bizzy +5878
vrijdag 21 april 2017 om 14:09
Lyon - AZ was toch wel een eye opener. (7-1)

Ach in deze fase van de toernooi heb je geen slechte ploegen meer. Ajax is ook niet slecht. Ook Lyon zal er niet op gerust zijn.
Als je voor het kiezen hebt dan loot je liever de nr 10 van Spanje toch. En laten we eerlijk zijn normaliter is Schalke (begroting Eur 210 mil pj) toch een maatje te groot voor iedere nederlandse topclub. Je moet ook een beetje mazzel hebben.

Nu Ajax in de winning mood is moeten ze proberen de beker te pakken. Mijn steun hebben ze.

Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 14:16
Die 7-1 tegen een gedesillusioneerde club die totaal zonder geloof nog naar Frankrijk moest en meer bezig was met de rest van het seizoen?

Als AZ de kansen had afgemaakt die het in Alkmaar kreeg in de heenwedstrijd dan hadden ze die avond een veel beter resultaat kunnen neerzetten. Niettemin was Lyon natuurlijk een maat te groot. Maar dat is Ajax normaal gezien ook over twee wedstrijden voor AZ.

Alles is gewoon moeilijk in deze fase, maar in zo'n knockout situatie is veel mogelijk. Lyon zal zich ook rijk rekening met Ajax.
Vind ik leuk
utreg1971 +1182
vrijdag 21 april 2017 om 13:25
Als ik sommige reacties lees dan hebben ze al in hun broek gescheten..wat hadden jullie dan verwacht,AFC of DWS..elke tegenstander nu is top,wil de EL winnen dan zal je toch ook van Lyon moeten winnen..alles kan,
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:30
het 6e van fc haar op den dijk?
Vind ik leuk
Senna +5659
vrijdag 21 april 2017 om 13:26
Ja mooie loting voor Ajax .
laatste 4 wedstrijden niet meer gewonnen in france.
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 13:28
1 bedoel je ;)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 13:29]
Vind ik leuk
Senna +5659
vrijdag 21 april 2017 om 15:28
Volgens mij hebben ze al vier wedstrijden op rij niet meer gewonnen Lyon . of zit ik er dan helemaal naast in Ligue 1
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 15:32
de laatste 4 wedstrijden in Ligue 1: 2 verloren, 1 gewonnen, 1 gelijk.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 15:33]
Vind ik leuk
Garinsha +2516
vrijdag 21 april 2017 om 13:27
Je moet weer een hele goeie dag hebben als tegen Schalke thuis.. want lyon is andere koek.
Vind ik leuk
Senna +5659
vrijdag 21 april 2017 om 15:29
Ik geloof er wel in .
Vind ik leuk
Garinsha +2516
vrijdag 21 april 2017 om 15:39
Me 2 maar het word een moeilijke
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:27
Dat gaat heel erg lastig worden!
Vind ik leuk
DEWEE +1579
vrijdag 21 april 2017 om 13:28
Als Ajax zoals tegen Schalke thuis speelt... en dat 2 wedstrijden dan hebben ze gewoon goede kans.

Lyon is goed maar kom op de nr. 4 van Frankrijk met 20 punten achterstand op de nummer 3.

Voordeel is dat dit ook een voetballende ploeg is, daarbij hebben ze nog wat recht te zetten.

Finale: Ajax - Man utd.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:29
Ajax heeft in de eerste wedstrijd 1 geluk : veltman is geschorst.
Vind ik leuk
Pep1964 +158
vrijdag 21 april 2017 om 13:29
May the 4th be with you
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:34
Daar had ik al een beetje op gehoopt, kunnen hele leuke wedstrijdjes worden.En het is in mijn ogen de lastigste als Lyon in vorm is.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:34
Gewoon samen met Feyenoord CL volgend seizoen. Dat zou mooi zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:54
Nee want dan moet Feyenoord geld delen uit de champions league pot.
Vind ik leuk
Diamant +361
vrijdag 21 april 2017 om 13:35
Kan wel een linke tegenstander zijn, bij AZ zag je in die thuiswedstrijd dat ze het aardig onder controle hadden en AZ had er zelf best wat kunnen scoren maar in de tweede helft vloog iedere counter van Lyon in de goal en stond er uiteindelijk een 1-4 op het scorebord. In die uitwedstrijd liet AZ het ook wel gigantisch lopen, lag niet zozeer aan de sterkte van Lyon. Ik zie Ajax echt wel van Lyon winnen.
Vind ik leuk
frank1971 +1915
vrijdag 21 april 2017 om 13:36
Zware loting. Maar als ze dit zouden halen dan kunnen ze de finale ook winnen.
Vind ik leuk
darmianto +6681
vrijdag 21 april 2017 om 13:36
Tja, vroeg of laat loot je een keer een zware tegenstander, dat heb je nou eenmaal in Europa, iedereen vond trouwens Celta de meest ideale tegenstander maar daar ben ik het niet mee eens, die hebben echt nog wat recht te zetten tegen ons. United had ik dan misschien het liefst gehad aangezien het er naar uit ziet dat Zlatan er voorlopig uit ligt, die kan je dan hebben. Lyon is pittig maar met wat mazzel sta je straks ineens in de finale, dan is écht alles mogelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:40
Als ajax net zo voetbalt als gisteren worden ze geslacht.
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 14:00
Als Ajax net zo voetbalt als vorige week donderdag wordt Lyon geslacht. Idem voor zondag trouwens.

Als hè...
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:15
ik weet het niet , thuis waren ze erg sterk maar die van lyon kunnen in tegenstelling tot die van schalke wel aanvallen en goed ook.
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 14:18
Hun counter is heel gevaarlijk, maar hun verdediging is ook niet hun beste deel van de ploeg dus daar liggen juist weer kansen.

Hopelijk een goed resultaat in de heenwedstrijd. Het publiek is veel minder fel dan in Duitsland volgens mij. Die deden hun ploeg echt beter spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:51
Een Mooie loting het ziet er alleen nu wel naar uit dat Ajax ook dit jaar geen prijs gaat pakken. Exit Peter B.
Vind ik leuk
glenn +765
vrijdag 21 april 2017 om 13:52
dik te doen, spijtig genoeg eerst thuis
Vind ik leuk
Truth +2692
vrijdag 21 april 2017 om 13:54
Ik sluit niks uit na wat ik gisteren zag ...maar het mooiste zou lyon - United zijn in de finale
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:56
Denk wel dat dit de zwaarste tegenstander is die Ajax kon treffen. Verder zie ik ze de Europa league wel winnen.
Zij zijn echt niet minder dan de andere 3 teams!

Ajax boys success! (behalve zondag dan)
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:00
Geen schijn van kans.
Vind ik leuk
JanTa48 +1465
vrijdag 21 april 2017 om 14:32
Onzin! De meeste nemen AZ als maatstaf en dat niveau ligt Ajax op straatlengte al voor.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 14:34]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:22
Ik had liever ajax - celta vigo, en Lyon - manchester united.

als beide door zouden gaan zou het een smakelijke finale worden een win/win wedstrijd,

Hoewel ik natuurlijk voor Lyon ben, ziet het er slecht uit voor diegene die in de finale moet spelen, we weten allemaal in onze achterhoofd dat manchester united alles op alles gaat zetten om hun naam weer op kaart te plaatsen na zo'n armzalige seizoen.

Ik weet dat als Lyon slim speelt het manchester zo uit de weg zou kunnen ruimen daarom had ik eerder daarop gehoopt en celta - ajax zijn prima aan elkaar gewaagde teams.

Nu gaan 2 niet-altijd-deelnemende halve finalisten tegen elkaar de strijd aan terwijl er weer een(typisch) spaans of een (standaard)engelse team in een finale terecht komt.

Dat vind ik dus wel jammer, maarja niets meer aan te doen.
Gelukkig gaan 1 van m'n 2 clubs door dus maak ik mij alleen maar druk om de finale wie tegen manchester united moet spelen, *daar ga ik dus vanuit.

toute facon


Allez l'ol.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Europa League: Ajax - Olympique Lyon en Celta de Vigo - Manchester United